Thursday, August 27, 2015

31 OGOS BUKAN BESOK...

Pilihanraya bukan besok, bukan minggu depan...UMNO terlalu banyak masa untuk membuat persediaan.... Persediaan untuk kalah memang dah ada, jadi persediaan untuk menanglah mesti dibuat.

Jadi kerana PRU bukan esok, ahli UMNO boleh terus gembira dan tidor lena. Lagipun Presiden banyak duit...
Saman dari ahli UMNO Langkawi kes terpencil. Ahmad Basah, Johari, Mahadir akan selesaikan.
Lebai Sudin MB baru seperti yang dihembuskan angin takkan tak mampu buat kerja...

31 Ogos pun macam lambat lagi...
Bendera pun tak nampak..
Raptai pun tak heboh..
Yang teserlah dan lebih kecoh ialah BERSIH 4.0...

31 Ogos lambat lagi...
Era Paklah, dalam 10 kereta, 3 yang pasang bendera...
Era Najib, dalam 10 kereta. 11 yang tak pasang bendera...

Betullah kata mereka, Najib lebih teruk dari Paklah..
Bukan aku yang kata...


Rusila,
28/8/15

30 comments:

  1. Aku dengar KD akan turun protest sama Bersih esok pasal Tun M dah bagi arahan setiap pengikutnya perlu turun esok. Huhu!! TerBANGSAT lah melayu kalau ini terjadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan turun esok. Silap haribulan, kena heret ke lokap Balai Polis Jinjang.

      Baik kita duduk rumah, tengok berita TV atau media massa depa kena heret dek Polis.

      Kita bole keluar suara, jerit jerit kat sini sana dlm mcm mcm blog, media sosial dll.

      Delete
    2. Pemuda UMNO takda komen pasal Bersih atau sokong Najib. Dulu salepas Muhyiddin di gugurkan, Khairy ada kata Pemuda UMNO masih hormatkan Muhyidding sebagai UNMO No. 2.

      Sekarang dia kata, "Umno Youth did not pressure me to make a stand on Najib."

      Delete
    3. sempena petang jumaat ini, bidalan ditujukan buat khairy :

      "GENGGAM BARA API, BIAR JADI WANG"

      gelaran baru pada pendirian kerap berubah > KJ YOYO dan jangan sampai menjunam jadi KJ POYO.

      malu tengok pelapis generasi masa depan orang melayu begini.

      pesan aku, kiblatlah jiwa kepada agama bangsa dan negara , jangan takut memisahkan diri dari PEMBOHONGAN DEMI PEMBOHONGAN.

      Delete
    4. Nak tunjuk tak suka Najib boleh mcm mcm cara.

      Tapi kalau ikut demo haram Bersih memang nak kena bara.

      Takut nanti menggelocoh kulit kepanasan tak terhingga.

      Dalam lokap Polis memang tak selesa.

      Delete
  2. Yes, come out ans speak up on important issues of the day - 1MDB, RM2.6 billion ..........

    Umno folk should get out of comfort zone, urges Zahid

    All Umno leaders from the divisional to the grassroots level were today reminded to get out of their comfort zone and not be carried away by their position to the extent of forgetting their obligations to the party.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langkawi Kedah Umno delegate Anina Saadudin the Umno member who commenced legal action against Najib earlier today said she had been an Umno member for 20 years and was only conveying the voice of the grassroot members.

      Her remark was similar to that of Umno Youth leader Khairy Jamaluddin who has urged Umno members to speak up and use their divisional congress to voice the people’s concerns.

      Delete
  3. Langkawi Kedah Umno delegate Anina Saadudin has revealed herself as the Umno member who commenced legal action against Prime Minister Najib Razak earlier today in connection with his receipt and use of a RM2.6 billion political donation meant for the party.

    Anina first shot to prominence when a video of her speaking at her division’s Wanita Umno delegates meeting went viral. In the video, she claimed that the Umno president had lied to its members.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sorang Ketua Bahagian UMNO kata Anina di bayar orang buat gitu. Anina cakap, kalau dia di bayar orang, dia balik Langkawi naik kapal terbang, tak naik bas dan feri - tak banyak duit.

      Delete
    2. Anaian hebat orangnya .Dibawah kelolaannya sahaja ada 50 cybertrooper yg menangkan kedah tempohari..Hebat beginila wanita UMNO yg kita inginkan..

      Delete
    3. kesian kawan KD Anina ni bakal di delete dari UMNO..Aku dengaq geng Tun M suruh saman agar Bershit lagiiii penuh..entahlah la ni banyak sangat viral tak tahu mana satu betul..

      Delete
  4. Over the weekend, Shahrizat had gone against the calls made by the pro-Najib factions in Umno that sacked Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin also surrender his party position as deputy president.

    "There is no need to ask him to resign," Shahrizat told a media conference after opening the Bera UMNO division's Wanita, Pemuda and Puteri Delegates' Meetings at Kompleks Rakan Muda Bera on Saturday.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wanita UMNO pun dah tak kuat sokong Najib ke?

      Delete
    2. "There is no need to ask him to resign," tuh Shahrizat maksudkan Muhyiddin. Dia beri komen pasal orang UMNO ada yang mintak Muhyiddin letak jawatan.

      Delete
  5. Young Professionals call for boycott of Bersih 4.0

    We, a group of Young Professionals (YP) from across the Malaysian political spectrum and representing various segments of civil society, wish to put on record our disagreement with the holding of the Bersih 4 rally set to be held on 29 and 30 August 2015 in Kuala Lumpur.

    The holding of the rally is, according its organisers, ostensibly towards pushing for the holding of free and fair general elections.

    However, past experience with the first Bersih rally in 2007, Bersih 2.0 in 2011 and Bersih 3.0 in 2012 would show that this is not to be the case, and that those behind Bersih have consistently made key changes to their demands and have expanded the scope of their movement beyond general elections.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa Young Professionals tuh nak boikot Bersih di laporkan dek Astro Awani tadi -

      Young Professionals call for boycott of Bersih 4.0
      Astro Awani

      Delete
  6. Wahai anak anak muda Malaysia yang belajar dengan biasiswa,

    Global Bersih komplen pihak berkuasa kata nak tarik balik biasiswa dari mereka yang hadziri himpunan Bersih.

    ReplyDelete
  7. Alamak Marah betul KD sampaikan tak naik bendera dikereta dianggap benci najib.Hebat la Najib baru aku tahu.

    KD kat rumah2 ramai naikkan bendera adakah sokong Najib?
    Alahai KD sampai ke situ engkau analisis..Kau ingat isu pasang bendera psal UMNO la ya..
    Kau ingat patriotik ini pasal Tun Mahathir ya? Alahai lemah betul cara berfikir engkau KD..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:52..

      pecat sana pecat sini..tangkap sana tangkap sini, transfer sana sini..gempak sana gempak sini..tutup sana tutup ini..

      ..lebih lemah najib dugong itu berfikir.. lebih bangang cai yg percaya najib..tambah bodyguard tak menambah kebijaksanaan caiii..

      Delete
    2. Aku sokong 859.

      Aku nak tau sangat sapa dia "hidden hands" tuh. Tarak sapa pun ada kata sapa. Timbalan Pengarah SB tu kata dia tak takut langsung nak dedahkan 1MDB. Dia akan jawab "Show Cause letter" yang KPN kata akan kasi kpd dia.

      Dulu TPM/MDN kata nak dedahkan sapa MP "orang tua" yang dok ambik tanda tangan depa nak buat usul tak caya kat Najib. Pun aku belom terbaca dia dah dedahkan ke.

      Sekarang dok pegang dada lah saja. Takut jadi mcm Khir Toyo. Kesian dia. Tapi buat salah, nak cakap besaq pulak nya. Kot dia dapat bilik sabelah Anwaq Juburi. Mcm Dato Harun, Ketua Pemuda UMNO dulu, masuk ke Penjara Kajang sebab rasuah jugak. Klau lah yang lain masuk jugak ........ RM2.6 nilion tuh amat besaq kes ya, wei.

      Delete
    3. Isu tangkap2 ni bukan nya pelik la...Apa la KD ni asyik panik panik panik..rileks brother.

      Lihat zaman TUN M..faham tak apa itu operasi lalang...lagiiii banyak tangkap..tahu tak?

      Zaman sekranag semua nak tunjuk hero pasal apa..Tun M and the gang bukanya puak2 makan mee goreng..Tun M bila kata......... saya gaji banyak kalau makan mee goreng setahun pun tak abih lagi sebulan gaji ha ha ............kena kelentong la kau KD...

      Tun M,Sultan.Kroni yg jenis niaga ratus juta sudah gigit jari psal apa? duit tk masyuk..setakat bayau 1 juta apa nk heran..Cuma yg kesian KD lah berjuang pertahankan agama bangsa dan negara tapi sesen pun tak dapat..

      p/s...Sampai sekarang KD cukup percaya Tun M takda harta .Anak2nya jadi kaya dlm 5 tahun psal genius dan terlalu pandai meniaga...Cuma aku nak tanya sikit la ni apa sebb anak2 Tun M panik..rileks la niaga luar negeri kan ada..he he he

      Delete
  8. KD bersih ni betul2 BERSIH kan isu 1mdb dan 2.6 b ha ha ha
    Amacam KD dah tak panik kan pasal isu ringgit?
    alahai bila semua pakat cerita BERSIh hilang pulak cerita panik ringgit merundum
    nampak sangat penganalisis buluh betung..alahai KD

    KD
    Tun M dan geng kau semakin lemah..Isu bendera pun nak tibai
    betul kata TMJ kalau dah nak lemas taik pun dicapainya..hmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:56:00 AM.. komen ko pulak standard buluh kasap..nak buat lemang pun tak bole..buat tiang jamban boley lar..

      Delete
    2. Alamak 902, hang pakai buluh buat jamban, cepat roboh... hang jatuh dalam, tu pasai hang ckap busuk kot.....awat tak beli kayu sikit.....hang guna duit BRIM utk beli beras sja ka.......awat hang tak kerja ka....hehe

      Delete
    3. 856, Bersit nanti bershit sebab demo jalanan tarak kebenaran........awat bodoh ke Marina Chin konon loyar tapi Akta Himpunan bilang nak himpun mesti di tempat yang tak kacau oang lain........DBKL dah kata Dataran Merdeka dan Padang Merbok depa pakai utk persediaan berbaris Hari Kemerdekaan.......tak reti hormatkan Hari Kemerdekaan ka.........nak demo di sekitar tempat tuh pun sikit sebanyak kacau depa nak buat rehearsal dan persediaan berbaris tuh......

      Delete
    4. KD dia tak faham kenapa ringgit jatuh,,Nama je geng Tun M tapi masih tak pandai2..Baca la apa Tun M kata bab serangan 1998,

      Tun Mahathir lah mula perkata Dollar umpama daun pisang tak da nilai.Tun M suruh tukar kepada emas..
      Apa la KD ni..La ni duit rizab hilang 100 b camtu je psal apa? nak selamatkan ringgit kunun..Itu la kepala Bank negara..

      Ingat ya zaman 1998 Tun M takda dengaq pun kata2 bank negara..Tun M tambat rinngit..apa terjadi dunia kutuk wei..Lepas beberapa tahun semua salute..KD namanya geng Tun M tapi bodoh semcam.......

      Delete
  9. Aku suka KPN hantam depa loyar loyar Bersih

    Learn your law, IGP tells lawyers endorsing Bersih
    Sin Chew Jit Poh - ‎11 hours ago‎

    Khalid: Any rally not carried out in compliance with the Peaceful Assembly Act is illegal. Photo courtesy: Sin Chew Daily.
    JOHOR BAHRU, Aug 28 (MySinchew) -- IGP Tan Sri Khalid Abu Bakar today slammed the legal fraternity for endorsing the upcoming ...

    Padan muka......aku pikiaq Polis patut ambik tindakan ataih Marina Chin yang di kata loyar tuh.......dia tarak hormatkan pihak berkuasa pun......baju kuning Bersih dah di haramkan pun, dia ketawakan gazet Kementerian buat mengharamkan nya........apa dia ingat dia besaq sangat ka,,,,,cuba baca apa dia kata nih.......

    Bersih 4: Rally will go on despite ban, says Maria Chin
    So 'Bersih 4' tees banned? No problem, just use 'Bersih 4.0', Maria Chin tells
    Government's move to ban Bersih t-shirts laughable, says Maria Chin
    So 'Bersih 4' tees banned? No problem, just use 'Bersih 4.0', Maria Chin tells

    aku hangat rasa nak tibai saja dia.........tapi aku kena ikut undang undang tak boleh tibai menibai tak tentu hala............ aku harap Polis akan ambik tindakan......malu aku di buat Marina........nampak biadap sangat rakyat Malaysia nih.........

    ReplyDelete
  10. KD

    Kauni semnagat betul la..hebat..Risau semacam ya ..takut UMNO bungkus ya..

    Macam ni lah KD aku bg 2 pilihan

    1.Rileks lupakan politik longkang serahkan kpd kami.
    2.Keluar UMNO bergerak bersama2 DAP.

    p/s..KD saja la nak tanya masa Prk rompin/permatang pauh bukan ke isu2 politik bakal meranapkan UMNO? saja je nak tanya UMNO kalah teruk ka?

    KD pru lagi 2 tahun cuma hang asyik asyik2 kitar semula 1 mdb..Dah nak selesai..tak payah la nak sembang macam2...geng hang bkn sprm dan audit pun..orang tak dengaq tau?

    KD hang tengok bila Zahid kata jumpa penderma apa geng sakit hati cakap? hang ingat depa nak dengaq..tapi bila SPRM kata dia dah jumpa semua penderma sonyap menikus macam kambing gosok gigi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooooooooo 628 ko ni DAP rupe nye ye? Ada skor yg pandai BM tuh? Meroyan di blog sana sini. Takpe le, hak ko. Tapi hak aku juga ngentam ko bila ko cakap tak tentu arah.

      Bergerak bersama DAP? Sampai kiamat pun tak le, akong. Begitu ultra kiasu korang. Di panggil Cina Bukit. Mcm Kit Siang & Guan Eng dulu di Melaka lagi dah di panggil orang deme Cina Bukit. Jam tuh aku ingat sebab ada Bukit Cina di Melaka. Rupa rupa nya ada professor2 sejarah nulis buku ngatakan deme yang berasal dari selatan China semua ada darah Cina Bukit. Sebab keturunan Cina Bukit atau "the hill tribes of south China". Selatan China tuh pada asal nya di dudukki dek hill tribes, bukan orang Cina pun.

      Padan le Naib Presiden DAP, Tengku Aziz jeritkan Tokong Lim Guan Eng tuh "biadap" masa dia cabut keluor DAP dulu. Cin Bukit DAP mana ada budaya, mana ada adab. Nak bersama DAP - kaki aku ni ha, kata omputih.

      Delete
    2. Akong, kalo dah ultra kiasu tuh camna pun takleh tukar le korang. Rompin bukan kalah le, Mamek. UMNO menang. Cuma kurang undi je.

      Tapi ultra kiasu (asyik nak menang, tak mau kalah pun) kau tak cerita DAP kalah sampai hilang kerusi yang korang pegang di PRK Tk Intan? Cuba pakai pompuan Melayu cantik di muka tapi dah ranap di bawah. Kena ludah. Dek pengundi Tk Intan. Huhuhu

      Delete