Wednesday, August 26, 2015

Najib Perlu Jawab Bagi Pihak Rakyat

Mahathir tolak dakwaan 2'6B adalah derma...

Saolan yang begitu mudah ini akan selesai jika Najib namakan siapa yang memberi derma tersebut.

Jika alasan berputar sekitar penderma tidak mahu dikenali, atau ini rahsia dan peribadi atau apa sahaja alasan diberi hanya menimbulkan persepsi PM pembohong, penipu.

Rakyat berharap Najib dedahkan dan bercakap benar.

Bawalah penderma budiman tersebut atau siapa si bodoh tersebut ke depan untuk diberi penghormatan  membuat pengakuan.

Rakyat nak lihat dan menjadi saksi untuk pertama kalinya Najib jawab Mahathir, jawab dengan kemenangan, jawab secara tamaddun dan intelek. Jawab untuk membuktikan dirinya masih layak dihormati, dipercayai dan masih layak seorang PM.

Jangan sampai segala ayat seperti bangang, haramjadah, jemuan dan bangsat menjadi boomerang..

TERINGAT SATU KESAH DI KAMPONG SAYA...

Sedang solat berjemaah, Pak Imam terkentut dengan bunyi yang kuatnya ditambah dengan kuasa mike, complete dengan bau sampai makmum saf no.4 pun boleh bau.....tapi Pak Imam berdegil jugak tak mau berhenti daripada jadi imam. Yang jadi makmum pulak dah dengar Pak Imam kentut siap hidu bau kentut lagi, tapi masih lagi teruskan ikut Pak Imam sampai habis solat, siap sampai habis wirid dan doa. Setelah selesai, makmum-makmum dok berbual tertanya-tanya sapa yang kentut tadi.
Imam no 2, Tok Bilal dan Tok Siak yang dudok belakang Pak Imam confident memang Pak Imam lah yang kentut tadi, mereka pakat-pakat tanya kat Pak Imam kenapa tak berhenti dan ketepi tadi sebab dah terkentut dan batal solatnya.
Pak Imam tak mengaku dia yang kentut, tapi keesokkan harinya, Imam no 2, Tok Bilal dan Tok Siak di berhentikan dan ditukarkan kepada orang lain.😖

20 comments:

  1. Hahaha hohoho hihihi, cerita Tok Imam kentut tapi tak ngaku, berhentikan/ tukarkan Tok Bilal dan Tok Siak pulak.

    Bukan kentut, Bang, dia ceret. Bau bukan main, bebekas sana sini.

    Aku setuju sesangat apa Tun Mahathir kata dlm blog dia tuh. Mana donasi nya, mana Arab nak beri RM2.6 bilion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PrOOOOOTtt!! Arghh leganya...

      Delete
    2. Itu bunyi dah tak wirgin..........Bang Nuor ke..........

      Delete
  2. Kalau jadi boomerang aku nak kena yang sekeliling dia jugak. Semua nya main baling "fakta" jenis bersiku tuh.

    ReplyDelete
  3. Zahid nak cakap apa lagi lepas ni.. 2 x dah ko kena checkmate dgn Tun M. Yg first time masa kau ungkit pasal kronisme nepotisme lah bebagai.. Tun M enjut balik merah padam muka kau. Sekarang kau buat lagi Kali ni nak kelentong rakyat macam kau dah tahu semua asal usul rm2.6 billion.. Tun M dan rakyat semua nak tengok bukti2 nya.. Ingat zahid kau tu ada latar belakang agama yang kuat. Jangan sampai dilaknati Allah disebabkan kau sebagai ahli agama sanggup menipu kerana pangkat Dan jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke ada latar belakang agama yang kuat? Aku baca dia ada latar belakang bapak angakt Cina ke ape - 6 tahun kalau tak salah. Tak terbaca butiran penuh nya.

      Ini terbaca keluar tak lama salepas dia jadi TPM. Jugak latar belakang berlajar bahasa Cina. Nak tunjuk kpd bukan Melayu dia tak keras sangat dengan mereka, kot. Sebagai TPM, dia juga Pngerusi JK BN ke hape. Mcm Muhyiddin dulu.

      Bukan main kuat dia sokong Njib, nampak nya. Tapi, kalau pendirian biasa saja pun, kerana dia Naib Presiden UMNO yang terkanan (dapat undi yang tertinggi), jawatan TPM pun jatuh kpd dia.

      Delete
    2. Sekarang ada cadangan ketepikan keputusan Majlis Tertinggi UMNO tangguhkan pilihan parti sehingga 18 bulan, adakan pilihan itu ikut jadual sablom nya. Nak calonkan Zahid sebagai Timbalan Presiden.

      Amacam korang fikir? Agak nya Najib setuju ke? Sebab kalau ada, rasa nya Muhyiddin akan challenge Najib sebagai Presiden.dan ada orang challenge Zahid sebagai Timbalan Presiden. Tentu boleh menang ke Najib dan Zahid?

      Boleh ke Najib minta MT setuju adakan pilihan parti tapi jawatan Presiden tak di tandingi?

      Delete
    3. Aku rasa tak semua Ketua Bahagian UMNO dapat RM sejuta ke dua juta dari Najib untk kendalian Bahagian, mcm Sharir kata dia dapat dan Ahmad Maslan di katakan dapat.

      Kalau semua dapat, x 191 bahagian, itu aje dah RM200-300 juta. Tambah Pemuda, Wanita, Puteri. Kamdian tambah MCA, MIC dll - dia orang dapat dari Najib juga ke di PRU13, mcm ada orang kata. Mereka MCA, MIC hampr takda komplen apa pasal 1MDB, RM2.6 bilion tuh.

      Tapi isu sekarang juga ia lah Tun Dr Mahathir kata tak mungkin ada Arab nak kasi RM2.6 billion. Dan ramai oang setuju dgn dia. Kalau gitu, punca wang M2.6 bilion tuh dari mana? Tahu sama tahu saja lah ke?.

      Delete
    4. Bukan main banyak tuduh menuduh sekarang. Puak Najib menuduh Muhyiddin pemeblot parti dsb nya. Muhyiddin kata dia dah 40 tahun lebih menymbang kpd parti, rasa nya lebih dari Najib.

      Yang ngentam Najib kita dah tahu. Sejak PRU13, dapat keputusan yang paling teruk antara semua Presiden partu dan PM. Naik memuncak bila skandal 1MDB meletup, tambah pulak dgn RM2.6 bilion msuk ekaun peribadi dia. Pastu, mcm mcm tindakan yang orang kata nak nutup skandal tuh.

      Amacam korang fikir? Kalau ada pilihan parti ikut jadual asal, Muhyiddin boleh menang ke? Aku harap dia menang. Atau ada orang lain nak callenge Najib ke? Amacam Khairy yang kata nak jadi PM by 40? Kalau Najib terus sebagai Presiden parti, jahanam UMNO/BN di PRU14.

      Delete
    5. Yang dapat RM1-2 juta, kita faham aje le di mana ta'at setia dn sokongan depa.

      Tapai Ahli MT yang tak jadi Ketua Bahagian dapat juga ke RM1 juta mcm Shahrir dapat tuh? Kan ada yang tak jadi Ketua Bahagain?

      Delete
    6. 2:26 dll,

      Alamak kawan, mana ada Nujum Pak Belalang yng boleh tau masa depan. Atau tengok "bola kaca" siapa akan menang tanding parti ke, PRU ke. Kalau ada seniman P Ramlee, lain le.

      Depa tengok bola sendiri bole le. Hapah ape pun tak nampak. Silap silap, bola pun takde, dah masuk dalam bank account, hehe

      Delete
  4. Umno skrang perlu diisytihar musuh org melayu
    Mula najib masuk hapus mecd
    Tp bg derma juta2 sekolah cina
    Menghapuskan isa, ordinan darurat
    Mengenepikan deb yg menjadi tugas pm sejak zmn bapak die lg
    Dasar2 umno yg merugikan melayu dahulu..
    Menaikkan cukai dgn gst,siapa yg miskin dahulu?
    Kesan harga minyak naik...siapa yg miskin dahulu??
    Kesan harga brg naik,siapa yg miskin dahulu??
    Rasuah dikalangan umno tanpa segan silu lg...sehinggakan menyebabkn kenaikan harga terutama hartanah
    Siapa yg miskin dahulu?? Tgk apa jd bila perangai umno cuba bawa ke australia?? Nasib baik mat saleh pandai skit
    Menteri pon x segan2 ngaku terima rasuah dr pm sb pm pon x segan lg ngaku rasuah...
    Kawasan pembangunan baru,dimajukan dihakis identiti melayu...siapa rugi dahulu??
    Tgk nama2 kws2 perumahan/projek baru cth di kg hj abdullah hukum nama apa??
    Siapa rugi dahulu??
    Dasar perumahan yg longlai sejak zmn paklah lg menyebabkn org asing,org singapore blh beli hartanah dgn mudah
    Siapa yg rugi terlebih dahulu??
    Bila projek rumah terbengkalai,kerajaan buat apa sgt? Siapa yg rugi dahulu?
    Sekrang cuba ckp siapa sebenarnya jual melayu???
    Kalo dap kita blh nmpk,tp kalo umno yg buat sikit2 rupanya kita x perasan sampailah terlambat...
    Skrang dah hutang rm42 bilion..ketua bahagian umno buat apa?
    Walopon ade ahli umno yg baik,tp diketepikan,dipijak,oleh konco2 korup umno..siapa yg rugi dahulu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan UMNO musuh orang Melayu. Kalau Najib, tak tau le. Ramai orang nakkan dia berundur.

      Delete
    2. Musuh besar orang Melayu ia lah DAP. Yang di panggil ungrateful ingrate (double whammy), ultra kiasu (asyik nak menang saja, nak lagi, nak lagi, tak habis habis, mana boleh). Tak reti terima kasih orang Melayu setujukan hak kerakyatan kpd kaum pendatang yang "stateless" di negara ini selama 150 tahun. MCA dan MIC dah terima kasih melalui Presiden depa di Parlimen di tahun1968.

      DAP cuba ungkit Kedudukan Istimewa Melayu yang di keramatkan dalam Perlembagaan Perkara 153 sebagai balasan (quid po quo) bagi Melayu menyetujui hak kerakyatan pendatang itu. Kedudukan Istimewa itu telah di panjangkan kpd Bumiputera Sabah dan Sarawak di penubuhan Malaysia 1963. DAP telah menyebabkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      UMNO rasuah? DAP pun rasuah. Ronnie Liu komplen pasal korapsi politik wang DAP di konvensyen DAP Selangor dulu. DAP Penang jual tanah Kerajaan sana sini, Bayan Mutiara 100+ ekar di jual RM1.07 bilion, orang kata mereka rasuah ambil komisen RM 30 juta. Sekarang bawak GHB ke Mesir dll, tak lama lagi ke Tunisa.

      Pendek kata, semua kelemahan yang diorang ngata UMNO/BN buat, diorang pun buat. Cakap tak serupa bikin. Parti parti lain yang bersama DAP pun rasuah juga. Anwar ambil RM3 bilion kata Surat Sumpah Murad Khalid, Asst Governor Bank Negara 1999. PAS beri beribu ekar tanah balak dan pertanian kpd Nga Ngeh DAP Perak masa Nik Aziz MB Kelantan.

      Delete
  5. Ada berani ke blog penjilat Jubor bangsat Jibby hentam Sultan Johor mcamne diorg hentam Tun & Mahyudin....sila kan la kalau x nak kena penampar Rimau....Sultan Johor dah bersuara jgn bodohkan rakyat....sbnrynya ia satu clue yg Najib Razak perlu berundur kalau x Ringgit & Ekonomi akan trus tidak stabil.

    ReplyDelete
  6. Ramai pemimpin umno yg takut kalau umno kalah...bukan takut orang melayu jadi bangsat...ahli biasa akan hidup seperti biasa..kais pagi makan pagi...tapi nun yg diatas tu yg pegang jawatan...apa akan jadi kalau umno kalah...semua kes akan dibuka...dibawa ke mahkamah...menanggis...meraung...kena sumbat dalam penjara...jadi bangsat. Ahli biasa akan hidup terus dan bersatu menaikan umno dan seterusnya memerintah tanah melayu...rakyat melayu akan sokong parti umno ketika tu...sebab yg bangsat semua dah tak ada...membangsatkan diri dalam penjara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut hudud, pemimpin yg khianat/menipu/merompak ni apa hukum dia di dunia ek? Boleh buat hukum lontar batu cam kat mekah tak? Tapi saiz batu xde limit la....pasai klu boley aku nak lempar batu bata trus ke muka pondan bugis ni....buat la...mesti dapat sambutan....kalau dikenakan bayaran tiket rm10 hinggit pun rasanya berjuta rakyat akan turun...bukan jer batu, asid, clorodan apa je blh dibaling ke setan sekor ni....hehehe

      Delete
  7. Ramai pemimpin umno yg takut kalau umno kalah...bukan takut orang melayu jadi bangsat...ahli biasa akan hidup seperti biasa..kais pagi makan pagi...tapi nun yg diatas tu yg pegang jawatan...apa akan jadi kalau umno kalah...semua kes akan dibuka...dibawa ke mahkamah...menanggis...meraung...kena sumbat dalam penjara...jadi bangsat. Ahli biasa akan hidup terus dan bersatu menaikan umno dan seterusnya memerintah tanah melayu...rakyat melayu akan sokong parti umno ketika tu...sebab yg bangsat semua dah tak ada...membangsatkan diri dalam penjara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak lah UMNO tukarkan pemimpin yang bangsat sekarang tuh. Jangan tunggu lama, mintak diorang buat skarang, lama sabelom PRU14.

      Delete
  8. 2:26 dll,

    Kalau ada pilihan parti nak jadikan Zahid Timablan Presiden, sudah tentu Muhyiddin lawan. Dengor dari apa yang di kata di mesyuarat tahunan bahagian bahagian UMNO di Johor, NS, Perak, Kedah dll tu, tak tentu jika Zahid boleh menang.

    Dan mungkin juga Muhyiddin nak tanding Najib. Cari "running mate" yang kira kira ada harapan menang lawan Zahid sebagai Timbalan Presiden.

    ReplyDelete