Tuesday, September 1, 2015

Tun Sudah Ada Jawapan -Mereka Tergelojoh spin...

Terhisteria dengan kehadiran Tun, mereka tuduh Tun sokong Bersih...

Terkejut berok dengan kehadiran Tun, tanpa akal mereka kata Tun sokong DAP...

Terkedu dengan kehadiran Tun yang mencuri tumpuan - pemimpin pembangkang berbalah dan tidak sama pendapat..

Terkejut dengan jumlah kehadiran, PM kata semuanya dianggap cetek fikiran...

Seperti biasa, semua tu dalam kocek Tun, jawapan sudah lama tersedia...
Saya tak sokong Bersih, saya sokong rakyat...
Yang datang Bersih bukan semua ahli DAP atau PKR, bukan semua pakai baju kuning....
Mereka datang dengan satu tujuan...Najib must go..

Sekali lagi komen2 awal dari Hisham, Mustapha Mohammad dan lain-lain atas kehadiran Tun memalukan diri sendiri....

Apakah Najib bersetuju dengan Baju Merah 10 Oktober anjuran Jamal Pak Tongkol..
Bersediakah Najib untuk bersama dalam perhimpunan orang-orang cetek akal...

55 comments:

  1. Dah telan ludah eh silap sikit....kahak sendiri....menyedih dan memalukan.
    Kerana hendak mencapai hasad dengki sendiri tergamak bersubahat dengan nata sepet.
    Poorah rakyat konon...buta ke mata,berapa kerat Melayu dan India dan berapa peratus kehadiran daripada jumlah rakyat Malaysia.Yang nampak dia terhegeh hadir tak pakai kuning,yang lain.....
    Dah lah tu,tak malu ke tengok sepandok kutuk dia.
    Kredibiliti nya terus hilang....
    Betul Ajibgor cakap tu,mentaliti pemdemo memang cetek,penatx buat demo,keluar banyak duit.Ajibgor masih jadi PM.
    Nak tunjuk pada dunia yang Kjaan zalim,senjata makan tuan,dunia telah menyaksikan satu demo anti kjaan dari sekelumit satu kaum rakyat yang paling aman,tanpa kehadiran Riot Police,tak ada kejar mengejar,baling membaling walaupun demo tidak dapat permit.
    So.macaix menyalak lagi lah......
    To Najib...this demo is a blessing in disguise,tak pening kepala bila distribution of parliament seats in GE 14.
    KD....out of topic sikit,since Tony Puaka dan Rafizi Bapok sonyap ajo tolong komen sikit DEIG....30 bilion bukan sikit tu bang,hanya di handle olih 2 ringgit kompeni,tak payah diaudit lak tu......jgn double standard lak bang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo TDM da telan kahak sendiri..kredibiliti da hilang..ngko dgn najib bapok tu tak paya lah MELANTUN..anyway pagi merdeka begitu ceria sekali muka pahlawan bugis atas stage..kahkahkahkahkah!!!

      Delete
    2. muka najib tensio bukan pasla apa..dia hairan tgk org tua tu boleh terjerumus sama sekali dgn demo yg menyokong LGBT , bebaskan nuar,hakj bderdemo ...tak pernha pulak berlaku aku sokong 1 benda aje tp yg lain aku tolak ..tuntutuan tu semua suara RAKAYT pendemo tu juga ..

      Delete
    3. Najib tension sbb blogger bangang dan haram jadah, dah ambik duit tapi tak buat keje. Tu ah jib gor yg ckp..tu sbb dia tension.

      Delete
    4. Laaah PahlaWang2 kan dah kata dr mahahtir tak relevan lagi. Jadi kenapa mau bising2 lagi apa dia buat? Tak gitu?

      Delete
  2. kluang man ..jawapn tun paling lawak sebab - dia pergi tak dijemput dalam masa yg sama dia pun sedang dihina oleh perserta BERSIH. buat conf sorang . disambung kononnya sokong BERSIH sekadar nak jatuhkan najib dia lupa peserta datang bukan 1 tujuan (sila semak motif BERSIH diadakan) pertama TUN menjatuhakan maruah dia time kes speaker -mcm org tak sabar mengalahkan tuan pun badan.. kedua hadir dibersih konon nak tgk beri support jatuhkan najib sedangkan diri dia sendiri dipergunakan oleh pembangkan dan dhina pada tmpt dia disana 3. artikel nya byk pembohongan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pentadbiran Najib adalah SARKIS bertaraf dunia dgn adanya joker joker dan pelawak pelawak yg sedia membodohkan diri di depan public..

      Delete
    2. kalau pentadbiran najib sarkas.. biarkan lah ..tp kenapa org yg dikatakan bijak turut serta dalam satu demo yg alasan begitu dangkal..dan dalam masa yg sama diperbodohkan oleh org yg sama..kalu dah koker najib sanggup ke depan maka TUN pun jadi joker yg tekpaksa kedepan disamping cina2 yg bukan hanya menuntut najib turun malah benda2 yg tak masuk akal tgk sekarang mereka menjadikan alsan untuk terus berdemoa dimasa depan..

      Delete
    3. asalkan boleh kamu bercakap. langsung tak guna kepala hotak. boleh pulak kamu biarkan pentadbiran najib macam sarkis? nasib rakyat macamana pulak? takkan pulak nak dok tengokkan badut badul tuh buat lawak. kalau nak main sarkis, jangan pulak kat Putrajaya. bukan kah baik main sarkit kat penjara Sg Buloh. boleh juga hiburkan banduan banduan yang kat dalam tuh.

      Delete
  3. Tun pejuang sejati.. Walaupun pro najib dan pembangkang tak sokong dia tak kisah.. Spade is Spade.. Org mcm najib yg pelingkupkan negara harus diganti untuk memertabatkan balik negara yang dicintai ini..BN dan UMNO tak bersalah dan harus menjadi tunjang kerajaan.. But najib must be ousted asap for the benefit of all malaysian survival.

    ReplyDelete
  4. Salute tun....yg memahami denyut nadi rakyat. Aku pun tak sokong bersih tp sokong kehendak rakyat....najib must go.

    ReplyDelete
  5. Kami tak sokong Bersih..dan kami amat setuju najib must go. So kami sependapat dgn Tun M..

    Kepada yg kutuk tun m tu..tepuk dada tanya hati masing2..jangan denial mode sangat...

    ReplyDelete
  6. Tun tua lutuk...
    Yg kau mau sangat najib turun tu apahal...
    Mcm la kau hebat sangat.....harghhhttt.....ptuihhhhhhhh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tak nak najib turun aku rasa spesis macam kamu saja sebab bahasa yang kamu gunakan lebih kurang bunyi dengan Najib.

      Delete
    2. aku rasa ni mmg betul2 najib la...tak syak lagi. Bukan dulu dulu dia panggil blogger umno bangang ke? Bukan dulu dia kata yg makan hasil umno tp taknak backup umno ni haram jadah ke?

      Bab yg satu ni aku percaya najib. Tp bab dia jujur dan amanah....hmm..sori.

      Delete
  7. Apa saja yang Tun lakukan ,beliau bukan nya buat semberono . Beliau tentu dah pikirkan implikasi nya.
    Siapa lah kita nak pertikaikan tindakan beliau . Beliau menjadi PM selama 22 tahun beliau tahu apa yang dilakukan,
    jadi kita sebagai rakyat sokong apa yang di lakukan beliau kerana apa sahaja yang dilakukan adalah untuk Negara dan kebaikan rakyat semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. menjadi PM 22 tahin ttp dalam artikel ttp menipu dan yg bestnya page SSTDM sendiri yg menunjukkan penipuan TUN .

      Delete
    2. Dia sbnrnya nak 2 x perintah. Sbb rajo buleh dua kali jd agong. Tp x sedar diri politik bila dah turun abis dah tggu mati je lah kempen kt liang

      Delete
    3. Dia sbnrnya nak 2 x perintah. Sbb rajo buleh dua kali jd agong. Tp x sedar diri politik bila dah turun abis dah tggu mati je lah kempen kt liang

      Delete
  8. Tun ni ego tinggi sgt.. Klu dia buat semua boleh. Najib sebagai Pm buat semua salah. Tau tk dia klu bukan najib bersungguh dptkan dana untuk pru13, anak dia pun tk jd mb kedah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju : najib sebagai PM buat semua salah. Dari cash bertuka jadi aset dan kemudian bertukar jadi unit, just unit. 2.6bil sebagai derma kemudian bertukar jadi sumbangan lawan Yahudi. Lepas tuh memerangi ISIS dan kemudian untuk apa2 lagi.

      Delete
    2. iu ada juga jawapan nya ..tp kalu si tua tu ..bila zama ndia kantoi x leh jawap dalam parlimen alih2 lepas 22 tahun boleh jawap dalam buku ..perghh lagi hebat

      Delete
    3. @anon 6:38 -

      Hakikatnya kapal najib dah tokleh gi mana lagi dah. Dia sendiri cakap layar dah dikembangkan dan sauh sudah pun dilepaskan. Nak gi mana lagi? Dia dah terperangkap ditengah lautan. Kalau kamu berada atas kapal tuh, habislah kamu. Tak dapat pijak daratan nampaknya. Dia dah yakin tak boleh lagi belayar. Itu sebabnya dilabohkan sauh. Dia bukak layar nak sedapkan hati jer.

      Delete
    4. Jawab nenek hang....baik x yah jawab mangkuk!!! Tanya a jawab b....nenek ko ajar!

      Delete
    5. sekurang kurangnya kamu ada sensitiviti. itulah cara najib jawab. tanya lain dijawabkan lain. kalau tanya lagi jawabnya berubah lagi. dia tak boleh jawab macai macainya tolong jawab. yang mana hujung yang mana pangkal dah tak kenal lagi. pusing sana pusing sini jaab tak juga kena. macam kucinglah katakan. bila dah nampak anaknya akan disorokkan tempat lain. lama kelamaan dibaham kucing jantan. itulah najib kalau kamu nak kenal.

      Delete
    6. 604 & 638,

      Ko ngata RM2.6 bilion tuh dana utk PRU13? Kepala hotak ko siul? Ko tak tau duit begitu banyak melanggar undang undang PRU dgn banyak kali ganda?

      Kalau banyak pakai utk PRU13 pun, takkan semua di gunakan. Kalo RM1 juta kpd Sharir atau SEMUA bahagian pun, baru RM191 juta. Kalo Najib pilih kasih, ada separuh yang dapat RM2juta mmcm Mat maselan pun, baru RM280 juta. Kalo tambah RM50 juta kpd Pemuda dan Wanita tiap satu pun, baru RM380 juta.

      Habih, mana lagi yang RM2.2 bilion?

      Gunndilatu kimunak danhak bagero danah .......ko tahu bahasa Sanskrit, campur Swahili, campur Jepun?

      Delete
  9. Sekurangnya tun berani berdepan dgn bersih yg blom tentu pon terima dia dgn baik..
    Rata2 yg dtg anti kerajaan,x mustahil benci die skali..
    Tp tun tetap berani dtg walopon risiko dahla dah tua,xde bodyguard mcm najib...
    Najib ade berani berdepan musuh atau penyokng sendiri??

    ReplyDelete
    Replies
    1. matlama t bukan menghalalkan cara....aku sokong 1 tp aku tak sokong yg lain ..tuntutan lain tu termasuk sekali DALAM SUARA RAKAYT PENDEMO TU... ada faham...dia oie sana pun bukan org kasi dia berucap mcm hidup segan mati tak mau aje...dan matlamat yg tercapai ...depa kata TUN sokong demo boleh diteruskan lain kali ..jangan nampak yg kecik sila tgk kesan dibelakang hari ..

      Delete
    2. Yang aku nampak kesanya adalah macai macai Najib dah jadi kerasukan. Seorang tua yang berumur 90 tahun masih mampu menggegarkan benteng Najib sebab rakyat masih lagi dibelakangnya. Sokongan rakyat telah memberikan semangat dan kekuatan pada beliau. Tun tak perlukan macai2 saperti kamu yang hanya pandai melalak diblog yang mengkritik Najib.

      Delete
  10. Kesian Tun ni, negarawan cap ayam yang sesat di penghujung hidupnya. Entah apa la yg dicarinya lagi, kuasa dah dipegang selama 22 tahun, harta pun tak habis makan..... dah tua pergi banyakkan beribadah dan beramal .... dah tak lama lagi dah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul faham perjuangan Tun yang ini juga merupakan ibadah. Melepaskan negara dari penyalahguna kuasa. Saperti kata kamu sudah tiada apa lagi yang Tun perlukan dalam usia begitu melainkan beribadah.

      Delete
    2. Apsal ko lama lagi ke? Napa x berambus gak? Da la xde jasa ngutuk lebih

      Delete
    3. itulah masaalahnya dengan kamu dan spesis yang sama dengan kamu. mata buta dan hati pun buta. dah tak dapat kenal antara kaca dengan permata. kalau si Manickam lagilah kamu tak kenal melainkan si Johari yang kenal. kalau sudah kebenaran lagu mana pun kamu buat dan kamu adun ia tetap juga benar. sebuah permata kalau kamu campat kak mana pun tetap memberikan sinar.

      Delete
    4. 649, ctek nya pemikiran ko. Ko tak banya campur ong ke? Tak banyak baca ke? Ngapa suntuk sangat pandangan ko?

      Ko tak baca orang aktif dlm politik sampai ke mati - tak pegang jawatan pun masih boleh keluarkn pendapat, kasi contoh dsb nya.

      Gua mana ko duduk? Kesian.

      Delete
  11. Masa Bersih 3 dulu, Tun kutuk pendemo bersih 3 tu rendah moral dan macam-macam lagi, tapi Bersih 4 dia join pulak. Tun ni orang jenis apa heh..... meluat la tgk Tun skg ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun kutuk sebab masa itu ada banyak saluran untuk selesaikan masaalah. Sekarang ini semua saluran sudah ditutup. Maka jalan yang terbaik ialah yang dilakukan sehingga Najib berundur. Percayalah bahawa kebenaran ada ketikanya lambat untuk dicapai.

      Delete
  12. Dulu tdm haramkan Anwar buat demo ni sekarang tdm pulak yang buat demo.... Apa cer?

    ReplyDelete
  13. Dulu tdm haramkan Anwar buat demo ni sekarang tdm pulak yang buat demo.... Apa cer?

    ReplyDelete
  14. Dulu tdm haramkan Anwar buat demo ni sekarang tdm pulak yang buat demo.... Apa cer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak kecik bodoh...buat demo tengkorak ko...cakap pun bodoh...sertai demo la mangkuk!!! Tujuan dia apa? Bukan psl anwar/dap la bodoh...jenis bapa bodoh letak muka anak utk komen...

      Penah baca art of war? Tau bahasa inggeris? P baca...

      Delete
    2. 704, ko kalo perang, jahanam le, habs sampai ke taik ko. Tak tau apa itu taktik dan apa itu strategi pun. Ko ark kain ke muka, tidur lagi le, Mamat.

      Delete
  15. Kenapalah susah payah KD nak pertahankan Tun. Salab tetap salah beb.... Tau tak bersih 4 Ni bukan niatnya nak suruh najib turun..... Niat besarnya adalah nak tunjuk kuasa Dan kononnya suara mereka besar until gulingkan kerajaan sedia Ada. Katalah mereka benar ramai dan cecah juta.... Dan berlaku ala2 Arab spring....kau ingat najib sprang her ker yang dia akak golek ke longlang...sudah tentulah seluruh kerajaan BN beb...dan ketika Tu Tun lah yang jadi SI tukang kitol nya....kau nak kata apa?...melayu mama yg akak jadi PM a.k.a presidennya kalau bukan kalangan mereka. Perancangan Allah lebih cantik...yg akhirnya membungkam kembali jawaban yg kononnya Tun simpan dalam kocek..... Mass Tu tak zempat bagi jawaban sebab seluar dah hilang pun. So Tun tetap salah...kerana menyokong gerakan yg sebenarnya nak gulingkan kerajaan..... Ada pahammmmmm.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersih ni nak uji kekuatan di antara PR atau GHB. Bersih 1-3 dulu, org melayu ramai mungkin sbb PAS tp sekrg tanpa PAS adakah GHB ni mampu tarik org melayu? Dia nak ukur, nak tau apa sudahnya PRU14 nnti 2018.

      Kalau setakat nk tunjuk kuasa, DAP ni dh tahu pun, jika seluruh org cina Malaysia mengundi DAp sekalipun, GHB tetap takkan menang federal, buktinya PRU13 haritu. Itu dia dh tau lama! Kena paham la, baca strategi politk dia. Ini engkorang tau, makan duit suap najib bulan2, tp bengap. Apa malang najib dpt cytro lembab, dh mcm keturunan pulak. Dari ketua bahagian ikan bakar sekincan smpi la cytro. Lembab belaka.

      Delete
  16. Sapa yg sibuk sgt psl tun turun bersih tu tolong bg idea camna nak sipondan bugis tu turun...sekurang2nya dia berikhtiar...korang?

    Yg simamat mangkuk 920 ni...suka ati org la nak turun ke dak...bukan NENEK ko punya jalan pun...apsal kabut sangat...dia merusuh ke? Dia wat hal ke?...da xde idea ke mangkuk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jalan yang paling senang utk menurunkan Najib ia lah melalui UMNO. Majlis Tertinggi, Ketua2 Bahagian, Pemuda dan Wanita UMNO. Macam yang bikin Najib flip flop pasal nak buang Akta Hasutan dulu.

      Usaha usaha mendapatkan depa ambik tindakan supaya Najib turun belom "exhausted". Kita kena terus minta, merayu, pujuk, sembahayang hajat bersendirian supaya Tuhan membuka hati majoriti mereka itu supaya bergerak ke arah itu.

      Aku yakin ramai juga puak puak UMNO tuh yang mahu Najib turun. Anina Langkawai dah di lucut keahlian sebab membawa ke Mahkamah. Kalau lah dia buat melalui orang yang bukan parti. Mungkin ada yang sedang rancangkan begitu. Mari kita tunggu.

      Delete
  17. Replies
    1. Yg mcm ni pon ada lg. Poodah je dia mampu. Janji blh tunjuk kat boss, ada komen. Baru dpt duit.

      Delete
    2. Itu Red Bean DAP. Sesat sini mempodah sebab dia banyak minum air ketum.

      Delete
  18. Mana tak meroyan puak-puak najib ni,yang sepatutnya turun hari tu adalah najib.Kan najib dah bilang semua rakyat menyokong dia.Yang berdemo tu kan rakyat Malaysia so sokong dia jugak la.Mereka sokong supaya najib letak jawatan tu aje.Tapi najib dah ada plan untuk mereka semua kalau najib turun berjumpa dgn mereka najib akan tanya pada mereka.''kamu nak BRIM lagi tak?Jangan bimbang walaupun akaun saya yang ada billion-billion dah ditutup tapi akaun boss eh bini saya masih ada juta-juta lagi.''Hish bikin rosak program betul ar TUN ni.

    ReplyDelete
  19. 1. Bila pula Tun sokong Bersih(?) Dulu dan selamanya tidak - faham dan jadi cerdik kalau nak tuduh dan komen.

    2. 22 tahun perintah, ada salah laku, buat report dan dakwa - itu cabaran Tun kepada mereka yang kaki fitnah.
    Bagi mereka yang masih buat tuduhan - tolong kemaskinikan akhlak dan mental.
    3. Punca masalah ialah Najib - Yang tidak bijak selesaikannya pun Najib.
    4. Isu 1MDB dan 2'6B..adalah isu peribadi Najib, bukan isu parti, kerajaan atau negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, aku sokong. UMNO mesti gantikan Najib secepat mungkin, kalau tak UMNO/BN dan kuasa Melayu ranap di PRU14.

      Delete
  20. ukan sahaja depa gelojoh, juga merapu. 1-2 yang sedor, menangis tersedu sedu. Often seditious bugger Tian Chua pun datang ke Tun Madey nak ngampu. Dia kena ISA masa pemerintahan Tun masa dulu. Geram benci masih ada, mata pandang Tun dia tak sebulu. Tapi orang politik macam Tian Chua kena telan air ludah dia yang sudah beku.

    Amacam, ada rhyme tak? Boleh masuk dlm kepala diorang aku punya komen ni sebab bikin otak depa buntu.

    ReplyDelete