Google+ Followers

Wednesday, November 30, 2016

BERSATU KITA BERSATU... NYANYI RAMAI RAMAI

https://youtu.be/ntCzQjMp7q8
https://youtu.be/ntCzQjMp7q8

Seratus peratus yang hadir sealiran, sefahaman, sebudaya dan seia sekata setia menyokong Presiden.

Tidak ada seorang pun yang tertinggal untuk menikmati penat lelah Presiden yang mengalir turun  kepada Setiausaha Agung Ketua Bahagian seterusnya Perwakilan Pemerhati dari segi penginapan,  makan minum dan duit poket. 

Inilah barisan rapat melekat menjadi darah daging yang sukar digugat oleh pembangkang.

16 comments:

  1. Mmg lawak gila PAU kali nii...licin teloq pm najib dijilat...🐲🎄🐲🐥🐣🐤🐦

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan saja licin. malah cukup berkilat umpama belian di atas Pasir

      Delete
  2. Wednesday, 30 November 2016
    Dr.Awang Mat Puteh : Apakah org Melayu miskin keberanian?


    Sharing from another group:

    Bacalah kalau ada masa...

    Semua suratkhabar hari ini memuji ucapan Najib, dengan istilah2 islamiaahnya, tabayyun, walaq dll. Tapi aku tertarik dg satu tulisan dlm Sinar "Kita berdiri dipihak yg mana?" tulisan Dr.Awang Mat Puteh. Satu tulisan yg paling berani.

    Katanya, "Tidak pernah terjadi dlm sejarah tanah air, baik sebelum merdeka maupun selepas kemerdekaan, dimana pemimpin yang dicemari pelbagai skandal dan jelik akhlaknya masih dijunjung tinggi melangit."

    Katanya lagi,"Malangnya, bukan hanya pemimpin sebegini masih disanjung dan dipuji, malah mereka yang mengkritik akan dicerca, dihukum malah diheret ke mahkamah."
    Malah Dr Awang, menegaskan "Mengapa org Melayu zaman moden yg hebat2 dan bijak pandai belaka ini, pada hakikatnya papa kedana, mundur pemikiran dan miskin nilai2 luhur dan mulia? Apakah org Melayu miskin keberanian?

    Seterusnya ia menyatakan "Fenomena ini amat menakjubkan terutamanya untuk sebuah negara yg telah melahirkan ramai golongan cerdik pandai Melayu semenjak merdeka. Tetapi sayang yg bersuara lantang bukannya teknokrat ataupun sarjana lulusan Oxford, bukannya pula mereka yg kuat menjerit "Hidup Melayu" pd perhimpunan agung tahunan parti politik, tetapi seorang negarawan 90 tahun dan srikandi muda dari Langkawi."
    "Mana teguran alim ulama berjubah Arab yg lantang bersyarah siang dan malam dikaca televisyen mengenai amal maaruf nahi mungkar"

    Dr Awang Mat Putih tidak mempunyai jawapan, katanya "mungkin ramai yg takut.Tetapi persoalanya, apa yg hendak ditakuti?Ingatlah kata Pramoedya Ananta Toer, dlm hidup kita cuma satu yg kita punya, iaitu keberanian.Kalau tidak punya itu, lantas apa harga hidup kita ini? Ingatlah kata pujangga agung Usman Awang, "Anak Melayu, namamu telah diseru, jawablah, sebelum lidahmu jadi bisu."

    Terbaik dari Dr.Awang Mat Puteh dan tahniah Sinar kerana berani memaparkan tulisan2 yg baik untuk tatapan rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Mangkok berayon sibuk rsnya kt dalam PAU.
    xsempat nk komen.

    Nnt dh abes PAU kita tnya mangkok bape bnyk input dpt dr PAU.
    Input selain dari projek/duit dan puji pujian melangit ke atas najib

    ReplyDelete
  4. Maka berkokoklah suara2 tidak puas hati dari pencacai2 DAP, PKR, PAN dan PPBM. Najib sampaikan amanat untuk ahli2 UMNO, yang sibuk2 memberi ulasan untuk menyedapkan hati adalah pencacai2 yang iri hati dan cemburu. Pada PH jagalah rumah kamu yang semakin bercelaru dan menunggu roboh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanat.. hihihi.
      Ayat najis xyah gi pau dh tau.

      "Saya rasa denyut nadi rakyat". Xlama lepas tu tunggu jela subsisdi ape lg kena tarik.

      "Rakyat kena bkorban"
      Xlama lepas tu najis anak beranak naik private jet.

      "Rakyat kena belanja berhemah"
      Rosmah keluar berkin baru.

      Delete
    2. Inilah komen paling bodoh dan mangkuk ayun.

      Yang Najib dok bertempik sebut nama Tun M berpuluh kali tu apanya.

      Kalau ikut teori ngko maka Najib pun tak patut sebut nama Tun M lagi sebab Tun M dah bukan ahli UMNO.

      Yang namanya persidangan UMNO dok ulang sebut nama pengerusi parti orang (PPBM) tak apa, bila orang sebut nama Presiden parti dia, dia kata jangan nyibuk.


      Delete
  5. Geng penetang dah jadi haru biru bila saja najib najib berucap di PAU.Sabor je lah kan itu acara tahunan parti nya.Dia presiden parti terbesar dan ketua dalam gabungan parti yang memerentah mesti lah cakap2 nya ada nilai.Parti pakatan sebelah sana ada mentor tak?.Ramai sangat yang nak jadi ketua entah cakap siapa yang boleh dipakai.Lagi satu janganlah kita dengki dan sakit jiwa sangat bila najib naik jet dia kan PM,isteri nya pulak isteri PM...tak gitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. YElee.......HEHEHE.
      Cakap berdegar-degar, tahi tersangkut celah gelegar.

      Delete
    2. yea la..ko bleh la cakap camtu pasal ko ada sifat "walaq" pada habuan yang di tebarkan....cuba ko istifar dlu..pastu fikirkan semula...adakah fikiran ko masih sama?

      Delete
    3. 10.48
      Orang marah sebab UMNO bela perompak. Disanjung, dijulang, diangkat, itu org marah. Orang2 UMNO penakut. Itu kenyataan. Oh bangsaku.

      Delete
  6. KD
    rakyat dok perati why tak ada sorang pun perwakilan berani nak tanya pasai INDB ?
    semua tak ada teloq macam Najib bangsat@ pencuri duit rakyat and also penyamun umno.
    rakyat dok ketawa betapa bodohnya perwakilan umno nie, hanya pandai ampu tapi bodoh segala yg lain.
    kekuatan Tun M bertambah hebat selepas namanya disebut berulang kali...tau pun takut depa rupanya !!!
    pemuda umno tak ada teloq langsong !!! macam boss dia jugak.
    btw, go fly kite dah tak dapat dedak dah ka ?
    or maybe dok tunggu hari selasa ?
    ada teloq ???

    ReplyDelete
  7. Orang Umno sejak dari zaman sebelum dan lebih-lebih lagi semasa zaman Tun diasuh dan diajar supaya lebih percaya kepada institusi dalam negara berbanding intitusi luar negara kerana itu lambang maruah dan kedaulatan negara.Sebab itu kepercayaan kepada lapuran sprm,pdrm,audit negara dan lebih-lebih lagi kepada PAC adalah lebih tinggi berbanding lapuran yang datang nya dari Sarawak Report,WSJ dan DOJ.Kerana semua orang tahu lapuran dari agensi2 seperti ini semua nya mempunyai agenda tersembunyi kecuali kepada mereka yang sengaja tak mahu faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa zaman tun
      xde 1mdb.
      xde 2.6B.
      xde jho low.
      Xde anak tiri.

      Psl tu xde kerluan utk baca laporan asing.
      He.he.he.he

      Laporan audit negara ko boleh baca ke cai?
      Kenapa nk rahsia?
      Dl ada tanya suharli masrop, rupenya bdk sekolah lg. Xtau apa dia ckp.
      He.he.he.


      Delete
  8. Betul sangat tu kalau dakwaan Wall Street Journal melalui Barry Wain yang mendakwa Tun M melesapkan beratus billion wang negara selama 22 tahun pemerentahan nya kita boleh abaikan dan menganggap nya palsu mengapa pulak kes 1mdb yang sudah melalui pelbagai penyiasatan termasuk oleh pac yang turut dianggotai oleh hardcore pembangkang kita boleh pulak memilih untuk percaya kepada wsj.

    Ini lah yang pelik nya gelagat sebahagian dari kita sedangkan dakwaan Barry Wain masih tidak melepasi siasatan siasatan oleh agensi kerajaan termasuk pac.Apa yang lebeh melucukan lagi pengesahan WSJ bahawa wang 2.6 billion itu adalah sememang nya derma dari kerabat diraja Saudi kita mengambil pilihan lain pulak iaitu tidak percaya pada lapuran nya.

    Kebenaran apa yang dicari sebenar nya oleh sebahagian dari kita melainkan hanya mereka sendiri yang mengetahui nya.Tapi jangan menyalahkan orang lain jika tidak bersama kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang kedai kopi lg serupa suharli masrop.
      Berpuluh beratus billion tun m lesapkan bukalah siasatan. Rakyat mahu tahu.
      Ini masalah kebebalan cacai najis.
      Dia ingt org benci najis sebab tun m.
      Siapa shj buat salah sila bawa ke mahkamah.
      Bongkar dimahkamah hatta bajis sekalipun
      He.he.he.he..


      Demi agama bangsa dan negara.
      Kikikiki

      Delete