Google+ Followers

Friday, February 3, 2017

BERANI GAGAL

Ada dua faktor kegagalan PAS dan BERSATU untuk lulus bersatu.

1) Selain dari sikap PAS sendiri yang bukan sahaja pihak luar tidak tahu dan memahami tetapi dalaman sesama mereka nampak tidak ada persefahaman dan penyelarasan.

Apapun perbezaan pendapat yang ketara antara Tuan Ibrahim dengan Hadi Awang terhadap umno kini nampak semakin senada,  sekapal.

Tuan Ibrahim yang dulunya menafikan PAS terima 90 juta pun kini membisu tanpa saman ke atas SR (?)

Who make PAS as the King Maker (?)

2) Setakat mana umno berperanan dengan berkesan menghalang persepakatan PAS dan BERSATU.




# Situasi terkini pecacai umno cukup takut untuk mengkritik PAS - tahap yes man tertinggi.
# Yang jelas terhegeh hegeh menatang pemimpin PAS bagai minyak yang penuh.
# Begitulah parahnya umno memburu hayat.

23 comments:

  1. Lebaii malang...kuasa duit mmg sukar utk ditolak..mungkin diperingkat tertinggi pas saja tapii ahli biasa rasanya masih bersama pakatan...🙊🙉😝😜😃😄😅

    ReplyDelete
  2. Pada saya puak2 PAS ni tak perlu lagi dibawa untuk berbincang....mereka2ni semua hati busok sejak dari dauhulu sampailah sekarang.Ini adalah realiti , kemana saja kita pergi rakyat akan bercakap benda yang sama.....kecualilah penyokong2 taksub meteka.

    ReplyDelete
  3. Ted manof dan anon kat atas... nnpk ssgt citer nk sedapkan ati yg gundah gulana.. nnpk ssgt pasass kikikiki...cam munga tak smpi stahun jagung lam.politik... tapi buruk perangai nk mmpos... PAS dah lamo dlm politik... tak kan parti yg baru nk tunjuk hebat kat parti PAS... hormat sket la... PAS tak terdesak pun dng cap munga.. cawaangan dan bahagian.. jentera parti pun tak ada ada ati nk jadi abg besoii... puiiiiii
    suluh idung mamak n boboi tu dulu kat cermin... silau berkilau.... kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suluh idung mamak n boboi nampak pokjib 1mdb dan imelda rosemah....hahaha....

      Delete
    2. Fuck...kikikikikiki

      Delete
    3. Ct nohalija.... klu tak fuckkk mean tak trademark la tuuuuu..... pasti kan kualiti air tahap tinggi....kikkiki

      Delete
  4. Pas sudah membuat pilihan.......
    Faham2 je lah........
    hidup ameno ....hidup pas....
    semoga umno kekal memerintah sampai bila2....
    Jgn jelezzzz.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS dah jadi ahli BN ke ?
      Tak masuk BN pun PAS dapat 'tangan' UMNO.
      Agaknye nanti berbondong orang melayu akan berdiri dibelakang!

      Atau akan berdepan dengan protes. Strategi PAS menidakkan pengalaman hebat mereka ketika gigih menempuh PRU beberapa kali atas niat dan tujuan menumbangkan UMNO.

      Konsistensi anti UMNO PAS kini sudah terhenti. Jadi langkah berdamai PAS bersama UMNO tanpa mengambil kira sensitiviti semasa yang membuatkan rakyat menggeleng kepala.

      Delete
    2. PAS digunakan untuk kepentingan UMNO je..MO1 takut kalah..kalau kalah susah dia..

      Delete
  5. as I said many times... macai madey kutty better go fly kite !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. You cant even get one simple sentence right. Your english suck like hell.

      You better go back to school.

      Delete
    2. udah gue bilang ribuan kali... macai madey bisa aja "go fly kite"

      Delete
  6. menunggu peluang yg lbh baik.
    Mungkin 90 juta tidak cukup. Bersatu masih miskin dan dap xmau lg sponsor pas.

    Dgn ada rundingan dgn ppbm pas boleh menaikkan lg tuntutan mereka. Sengaja dihantar tuan ibrahim nego belah sini supaya hadi boleh dpt bnyk dari belah sana.

    Bila bnyk duit kelak boleh lah pas memasuki kawasan umno spt mana zaman asri muda dahulu. Bila umno baru terperasan kawasan jajahan mereka dimasuki pas maka umno akan tendang pas kembali.

    Umno dan pas mungkin bersama dari segi dasar politik tapi kawasan jajahan kedua dua parti menpunyai target pengundi yg sama. Maka konflik ini akan berterusan smp bila2.

    Cumanya sekarang hadi membawa ego dan menanggung malu. Akibat dr pyusunan team semasa pemilihan pas, segelintir merajuk dan lari menyebelahi dap.

    Hudud hanya permainan pas. Sengaja di tunggu pemergian almarhum nik aziz utk memulakan perpecahan dalam pakatan rakyat.

    Satu lg persamaan umno dan pas adalah dipimpin oleh mereka yg xmempunyai visi yg jelas. Umno spt biasa dgn cantas mencantas.
    Team hishamuddin, zahid zamidi dan kj sudah mulakan langkah masing2. Dan umno berterusan dgn pelapis yg ada sekarang sudah sedia rosak.

    Najib diganti dgn yg baru pun mslh sama akan timbul demi memberikan kesenangan hati kpd warlord2 didalam umno.

    ReplyDelete
  7. Pas rasa nya sedar sangat akan permainan dan strategi Pakatan harapan.Matlamat mereka bukan saja nak membungkus Umno tapi dengan-dengan Pas sekali.

    Pas boleh hidup dengan baik dan berkembang berpuluh tahun walaupun sebagai pembangkan dibawah kerajaan yang diperintah oleh Umno/BN tapi nasib dan masa depan Pas sangat lah tidak menentu seandainya kerajaan Pakatan mengambil alih pemerentahan.

    Ada pendapat mengatakan dengan bukti yang ada nasib Pas umpama daun kari dalam pakatan,hanya diperlukan untuk rasa dan aroma.Selepas gulai masak dia hanya akan dibuang dan tak diperlukan lagi.

    ReplyDelete
  8. PAS mcm daun kari??? Hahahaha....mcm daun ketum ada laa...sapa2 minum jadi stone...khayal semacam sampai tak sedar PAS punya penangan

    ReplyDelete
  9. Encik Kluang, boleh tak jangan cerita pasal PAS lagi dalam blog anda...?
    Bosan weiiiiiiiiiiii...........asik main tarik tali.
    From now onwards, cerita kisah masuk kampong dan kawasan felda
    untuk menarik perhatian pengundi-pengundi di kawasan-kawasan itu.
    Lebih memberangsangkan daripada asik cerita pasa PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu petanda yang bagus, Tanpa PAS politik lebih sihat.

      Delete
    2. Setuju dengan Cik Minah.

      Cukup2lah cakap pasal kerjasama dengan PAS.

      Biar mereka berkarat dengan bolak balik mereka.

      Delete
  10. http://sejarahmelayu.blogspot.my/2017/02/switzerland-sahkan-najib-tidak-pernah.html?m=1

    link kat atas klu macai boboi mamak... jidin... kudin..tak puas ati kali ni gi kat swiss pulak buat saman.... kikikikiki....

    ReplyDelete
  11. http://www.hmetro.com.my/node/203233#cxrecs_s

    Sistem perundangan negara kafir yang lebih berani dan lebih baik dr malaysia yg kunun dilaungkan sbg negara Islam...

    Anon 543..yg swiss leh caya ...yang DOJ tak caya lak...itu pun rasanya yg swiss di ambik sekerat2..bg lar full report..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DoJ bila lagi nk saman ... nak sita.. rampas dan tangkap dah nak setaun dah nih... bila DoJ nak action nih..... bilaa lagi..?

      Delete
    2. Gila saman dh cai najis ni..
      Kikikikiki

      Penangan selasa depan..
      Kikikikiki

      Doj nk saman buat apa. Sebiji lg jet telah disita disingapura. Gila jet betul najis ni..
      Kikikikiki

      Delete
  12. Kes reposisi tiang oleh jingjibbo sgt terselah mengacau ruang.
    Teruskan tentang yg terkini spt dibawah ni
    -Saman Court diswiss
    -Kapal mewah kita yg berlabuh lama sgt diPhuket tu, sapa nk bayar parking
    -Jet mewah kita yg sita kat seletar tu,sapa bayar parking.
    -Raja Arab yg tak sanggup nk subahat kes Ipic tu
    -Sbb apa Pulis#Wahid Dunia pun tak tahu dimana Anak tiri dan siTaek tu?
    -Wayang Kapal Flotilla laksamana Lobai & Laksasini Jibbo

    Kes WanEm Dibi ni TETAP penting sebab anak cucu kita yg warisi hutang2 ni semua, jgn lupa,walau Lobai enter frame nkbkencing.

    ReplyDelete