Google+ Followers

Wednesday, February 22, 2017

KENAPA SEMAKIN RAMAI YANG MAHU TUTUP PARTI PAS DAN UMNO DI PRU 14

Apakah pendekatan PAS dan umno masakini dalam apa jua gerak kerja mereka sudah dianggap palsu dan tidak boleh diyakini.

Apakah benar rakyat diracuni pembangkang atau rakyat lebih sedar sekarang.

Kenapa memburukan dan melabelkan  Tun Dr Mahathir tidak memberi kesan pengurangan sokongan.

Di felda dan kampong tradisi kubu kuat umno dan pas walaupun tidak tercemar dengan isu 1MDB tetapi kos sara hidup yang meningkat, peningkatan harga harga barang di pasar pasar malam yang masuk ke felda dan kampong tradisi menyedarkan mereka "something wrong and fishy" dengan kerajaan sekarang.

Tugas pecacai umno sepatutnya menghala ke arah pengundi untuk kembalikan keyakinan mereka.

Menyerang pembangkang sekadar kerja buang masa dan sia sia.

Jangan cakap abang tak payung.

42 comments:

  1. orang kampung dah lupa pasal brim tetapi dah mula bising barang mahal. agaknya keluarga kastam yang kutip gst najib tu beli barang dengan harga murah atau mahal?

    ReplyDelete
  2. kenapa semakin syok sendiri admin ni.. masih mabok dgn dakyah madey kutty.. makin tak kedengaran orang yg nsk melayan DAP dan PPBM ni... parti yg ditunjangi pemimpin mabok yg dah nak mampuih... better go fly kite bro !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki
      Mcm biasa. Xle jawab kasi punch itu DAP.

      Cai bape DAP untung jual IPP ke china?

      Delete
    2. Ini org yg xde hrga diri...menjual negara demi diri sdr. Dah jelas apa yg kita dpt hr ni...masih nak tegakkan benda yg jelas itu lg?

      Delete
  3. Replies
    1. Yang dibuka knp?Lepas tu bingai sendiri... Blog umno tak ujud lg ke?

      Delete
    2. Mimpi siang hari rupanya...

      Delete
    3. Org yg xde modal nak jawab gini jelah yg mampu ckp...taraf otak udang

      Delete
  4. KD dah berambus buat cara berambus mula kutuk UMNO PAS rakyat nk tutup PRU nnti.. akhir penulisan sepatutnya kembalikannkeyakinan pada rakyat... tak payah nk ajar balik... rakyat tahu sapa barua penjajahyg fitnah bohong... UMNO tahu camna nak handle barua2 mcm KD ni.... dah berambus buat cara beramvus yerrrr....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..
      Rakyat tau siapa berbohong.

      Soalan mudah tp mcm2 jawapan.
      Lantik pulak ketua audit yg suaminya demi mati utk najib.

      Betul rakyat tau tipu helah sipencuri

      Delete
  5. KD
    tulisan yg baik lagi bernas.
    lama anjing najib go fly kite tak masuk...
    baru dapat dedak kot ???, Rakyat hanya tunggu next election aja, tak sabaq nak humban umnobn dan pas kedalam jamban !!! nak tengok apa jadi pada najib pencuri duit rakyat lepas nie....katanya nak lari ke kazakhtan ?
    dunia akhirat laknatlah najib bangsat@ pencuri duit rakyat, umnobn dan pas yg dok sokong pencuri dan perasuah !!!
    go fly kite...jadi ka selasa depan nak saman WSJ ???
    ada teloq ???

    ReplyDelete
  6. Kikkiki... mme dah tak sabau pun nsk tggu PRU14 nih... kita tunggu sama yang kena....terutama di Selangork....

    INI KALI LAH...

    UBAH DAN SIMEN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tag line tu cai.

      BUNUH DAN SIMEN

      Delete
  7. Kemasukan yang macam "bertalu talu" tu jangan bimbang sangat tidak lebih dari 6.3% yang makin menurun. Orang yang sama IP adress yang sama.

    Memang KD akui gagal, gagal untuk mengembalikan oak-otak yang dianugerah Tuhan supaya mampu berfikir dengan iman dan akhlak yang baik, makin dinasihati, dibalas dengan maki hamun. Astargfirullah.

    Ya Allah, kembalikanlah, jangan Engkau Tutup Ya Allah pintu hidayah kepada saudara-saudara ku ini. Aamiin.

    ReplyDelete
  8. Di Israel,
    Apabila Agama, dan Politik berkahwin, Maka lahirlah ZIONIST. Timbul lah Sifat extreme jimud totok yg tidak mengsmbil pusing pandangan sekeliling.

    Di M'sia:,
    Apabila Agama Lobai, dan Politik UMJO berkahwin, Maka lahirlah MalayuTok. Timbul lah Sifat extreme jumud totok yg tidak mengambil pusing hal sekeliling.

    Eeeh! SAMA !!!

    ReplyDelete
  9. Udah2 la maki2 ulamak... dah PAS tak nak dng mamak dan tokong memacam la maki hamun kuar...

    ko gi cari ahli cap munga lagi ade gak faedahnyer... penaja cap munga lebih ramai dari ahli cawangan... kikikiki... udah udah la tuuu

    pru nnyi moh kiter ubah dan simen...

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. ruang kepala ko dikeluarkan otak,diganti simen , patut la akal ko tak adaa. hmmm kesian, kan?

      Delete
    2. Maki ulama sy xsetuju...tegur ulama sy setuju.. sbb ulama yg ada skrg ni yg ada dlm parti pas je, yg lain bukan ulama..eh...tok guru pun dalam pas jgk la...kat tmpt lain xde...tkt jgk nak ckp bkn2, kena tanam jirat plk nnti.

      Tp sedarlah...rakyat semakin thimpit...jgn main2 skrg ni. Ko dtg depan mata org thimpit...bkn setakat menteri, silap2 ulama pun kena libas

      Delete
  10. Sepatutnya najib berjumpa dengan tun dimahkamah supaya dapat membersihkan dirinya dan memalukan tun dalam mahkamah atas "fitnah" tun terhadap beliau.
    Bukannya menolak saman tun terhadapnya atas masalah teknikal yang beliau bukan penjawat awam.
    Ini adalah satu peluang besar yang najib ada untuk bersihkan dirinya dan kembalikan keyakinan pada pengundi untuk undi BN.
    Mengelak bererti lari dari kebenaran dan mengiakan apa yang tun perkatakan.
    Itulah yang ada dalam minda pengundi yang berfikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok juga puak jumud ta sedar diri PAS UMNO mula simpan sideburn panjang pintal..senang kenal sikit

      Delete
  11. Belajar di sekolah Arab..nak berperang je lah..menang nya tiada..

    ReplyDelete
  12. Pemimpin pas mampu pakai kereta mewah...jgn jelessss . ....mereka jugak mampu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Y alah mampu...
      Dah tahu,guru pada melayu totok PAS dan UMNO ajar- matlamat halalkan cara. Syarikat hutang berguni2 pun bokeh sponsor haji....Takbeer !!!!

      Delete
    2. Pemimpin dap pkr dan bersatu pun kaya .....apa salahnya pemimpin pas pun kaya?????tapi umno lagi kayaaaaaaaaaaaa......hahaha

      Delete
    3. Tapi aku takut pengikut parti yg taksub membabi buta apabila pimpinan mereka menggunakan agama utk berkuasa ....

      Delete
    4. Korang nak kaya...kayalah...yang kaya tp nyusahkan org apasal?

      Delete
  13. Susah nk kuburkan PAS,
    terbaharu, parti bunga minta nyawa dr PAS, taknak lawan 3 penjuru,, kui kui kui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta nyawa?????pas ni tuhan ker?????jgnlah buat statement bodooohhhh

      Delete
    2. Najib pegi wel wel tp anta jamil pegi 355.
      Itu kira mntk apa plk?

      Delete
    3. xpergi 355 tp menyokong dasar. dn tak halang org lain sokong. yg celakanya sudahlah xpergi menghina dan menghalang usaha 355. Kenapa sakit hati sgt dgn Islam?

      Delete
    4. Yeke mnyokong?
      Wel wel hindu ok je dtg. Xkn lah demi islam xnk dtg.

      Menghalang?
      Cai bebal sembang apa ni?
      Rang undang undang bentang diparlimen bukan dipadang.

      Hadi 2x tangguh bahas ruu355. Kenapa tangguh?
      Xbahas mcm mn nk lulus?
      Bahas dipadang smp2 bila xkn lulus.

      Kenapa nk sokong najis tp jual nama islam?
      Xde rasa malu ke?

      Delete
    5. Org yg xfhm je ckp xsokong 355 tu, xsokong islam... contohnya mcm xsokong aes tu, xsokong demokrasi..ape ke pnye bebal. Eh..korang tau ke apa sbnrnya 355 ni? Ke main ckp je

      Delete
  14. http://www.ismaweb.net/2017/02/bersatu-mahu-jalin-pakatan-pilihan-raya-dengan-pas-mukhriz/

    link atas... KD bersungguh la burukkan PAS ... gitu jugak dng macai bodoh mamak maki hamun bagai.. link atas boboi mintak nyawa dng PAS.... kikikikiki.. bodo punya blogger... asal masyukkk janji ada new posting terus tak fikir jerat diri sendiri... alahaiiiii..!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu bkn mntk nyawa.
      Lawan 3 penjuru bn menang.
      Dh rekod kalah xperlulah bertanding bg bn menang yg mana pas mmg kalah.

      Utk apa jadi pembangkang kalau nk bg kerajaan menang?

      Delete
    2. madey dgn anakdia paria style.. depan ckp lain belakang ckp lai.. tikam belakang lagi ada!

      Delete
    3. Nk bg bn kalah..
      Tikam belakang tu najis.
      Kerana 1mdb dia habes umno porak peranda.

      La ni lantik ketua audit langsung xde kelayakan.
      Hanya sebab suami sanggup mati demi najib.

      Rakyat xbodohkn cai?

      Delete
  15. Jangan ganggu urusan Johor - Sultan Ibrahim

    MUAR 23 Feb. - Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar meminta ahli politik luar supaya jangan mencampuri urusan dalaman sehingga boleh mengelirukan dan memecah-belahkan rakyat negeri ini.

    Justeru, baginda menasihatkan rakyat negeri ini tidak terpengaruh dengan tipu helah orang luar yang cuba menakut-nakutkan mereka dengan cerita-cerita dongeng yang direka.

    “Suka saya ingatkan kepada orang politik luar supaya jangan masuk campur dalam urusan negeri ini dan jangan cuba untuk mengelirukan rakyat saya atau memecah-belahkan perpaduan Bangsa Johor.


    “Mungkin orang luar ini telah lupa yang zamannya telah berlalu, dahulu dia sering menyindir orang Melayu sebagai bangsa yang mudah lupa, namun hari ini dia sendiri menunjukkan sifat pelupanya.

    “Dulu dia kata pembangkang itu musuh ketat tapi sekarang sudah boleh duduk semeja dan menjadi kawan rapat dan dulu dia kata media barat suka buat cerita tapi sekarang cerita media barat dikatanya fakta.


    “Jika dia bukan pelupa mungkin ada sedikit nyanyuk akibat faktor usia,” titah baginda semasa merasmikan Galeri Darurat Bukit Kepong di Pagoh, dekat sini hari ini.

    Sultan Ibrahim seterusnya bertitah menasihatkan orang luar tersebut supaya lebih mengutamakan hal sendiri daripada menjaga hal orang lain.

    “Nasihat saya pada dia. cukup-cukuplah. Dunia ini ada siang dan malam, bukan boleh siang berterusan.

    “Jangan sibuk jaga tepi kain orang, lebih baik betulkan kain sendiri yang telah reput dan koyak. Orang kata ‘the best business is mind your own business’.

    “Selagi saya memerintah, saya akan terus mempertahankan negeri Johor dan saya berharap semua rakyat bersama saya,” titah baginda. - UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mempertahankan bisnes dan keuntungan sultan johor.

      Jawab terus terangkn senang.

      Bukannya rakyat buta sejarah penyerahan singapura kepada british dilakukan oleh kerabat temenggong

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Selagi Tun bernyawa Akan berjuang membela nasib rakyat n negara...perjuangan tak pernah ada titik noktah...

      Delete
  16. Aku rasa agak terkilan dan sedeh mengapa Tun dihina sedemikian rupa??....susah juga nak cakap nanti jadi macam "Mat Tere"...tetapi walau baigamana pun aku berharap dan berdoa semuga ALLAH sentiasa bersama Tun ....dan aku juga pasti yang rakyat Johor tetap menyokong Tun...kerana mereka tahu dan sedar perjuangan mana yang sebenar2nya memberi manafaat dan membela mereka......rakyat Johor bukan bodoh!!....

    ReplyDelete
  17. Jasa berterusan TUN M tak akan pernah boleh pertikai.
    Tapi bagi sebilangan kecil 6%.
    Chin Peng pernah ditentang,tapi dia tak perlu menang.
    Wangi dan mainsnya wang PRC lebih perlu dimuliakan, tapi sudah pasti ADA syaratnya.
    Syaratnya senang nak congak kira oleh kita sekarang.
    Tapi ,ia tentu jadi pahit dan nyata pada cucu cicit akan datang.
    Kalau mata sengaja ditutup, tentu tak nampak.
    Kalau telinga sengaja dipekup tentulah tak dengar.
    Kalau mulut sengaja nak diam,siapa nak tahu.
    Kalau hati pun dah pilih yg hitam, tak kan nak ambil yg putih.
    Banyak bangsa pernah pupus, banyak lagi yg akan ikut serta
    Itu lumrah , tak perlu pun berbangga angkuh semasa berkuasa.

    ReplyDelete