Google+ Followers

Wednesday, February 1, 2017

KEMARAAN BERSATU KE FELDA SANGAT PENTING

KENYATAAN JAWATANKUASA INDUK BERSAMA PAS-PPBM

Mesyuarat Jawatankuasa Induk Bersama antara Parti Islam Se-Malaysia (PAS) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) telah berlangsung hari ini di Kuala Lumpur dan berjaya menghasilkan persefahaman antara kedua-dua pihak. Delegasi PAS diketuai oleh YBhg Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man, Timbalan Presiden PAS dan PPBM diketuai oleh YB Dato’ Seri Mukhriz Mahathir, Timbalan Presiden PPBM.

Mesyuarat hari ini telah memperhalusi deraf rangka kerjasama persefahaman politik PAS-PPBM dalam menghadapi PRU 14 dan beberapa ketetapan positif telah diambil dalam usaha untuk memeterai kerjasama antara kedua-dua parti.

Rangka kerjasama antara PAS dan PPBM akan diperhalusi oleh pimpinan tertinggi kedua-dua parti untuk ditandatangani oleh Presiden kedua-dua parti pada satu tarikh terdekat.

Sehubungan itu, mesyuarat hari ini juga telah bersetuju untuk membentuk sebuah Jawatankuasa Teknikal Bersama PAS-PPBM untuk mengambil tindakan susulan atas keputusan-keputusan yang dipersetujui oleh kedua-dua parti.

DATO’ TUAN IBRAHIM TUAN MAN                   
Timbalan Presiden PAS                                        

YB DATO’ SERI MUKHRIZ MAHATHIR
Timbalan Presiden PPBM

35 comments:

  1. Harap2 PAS tak tikam belakang..

    ReplyDelete
  2. checkpoint 1.
    check yg lilit atas kepala tu dulu, kain serban ataupun, ular kaoak 90juta?.

    ReplyDelete
  3. Kah kah kah.... tikam belakang aljuboori... kah kah... nnpk ssgt bersatu ketakutan.. maklumla baru tubih parti suma harap jentera kenkawan utk diperkudakan tuan man elok ssgt joint tu... lagi senang krmamposan PKR nnti.... syukurrrr

    ReplyDelete
  4. Satu nak bagitau dan tanya.... toksah ler nak kata Apa yg KD tulis ni seimbang dan adil..... KD yg asal sebenarnya seorang peguam yang kaya raya masa zaman UMNO dia dulu. Masa Mukriz tewas dengan KJ dia dah sentap dah sebenarnya.... tp stay cool untuk menjadi gunting dalam lipatan. Bila dia keluar umno dua tahun sudah....ada sesiapa yg perasan ker tulisan KD sudah mula kritis sebelumnya.... sekarang ni dah jadi 100% pembangkang.... cuma lenggok bahasanya agak lain pula..... pertanyaan saya blogger KD ni masih orang yang sama ker?... bro 'K'. ...macam orang lain jer .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa point suharli?
      Dimelaka exco pemuda org kuat kj juga sudah ke PPBM.

      Isu yg lebih utama, kenapa perlu sokong pemimpin yg kleptokrat?

      Delete
    2. bila tak sokong, mula le nak mengungkit..aku dulu pun sokong UMNO suharli..UMNO dulu bukan macam UMNO sekarang..UMNO dulu tolong rakyat..UMNO sekarang dok curi duit rakyat..aku pun penah bersekang mata pasang poster, naik poster BN waktu pilihanraya dulu..tp undi aku dah dikhianati..pemimpin2 sekarang lebih mengkayakan diri sendiri daripada membantu rakyat..

      Delete
  5. Suharli ooi...apasal kau sibuk2 sgt? Org yg sama ke...lain ke...ada apa hal...janji ada isi yg boleh kita komen. Suka hati dia la nak tulis apa pun...kau dtg mengendeng hari2 apa hal? Kau nak komen ke...protes ke...berambus ke suka hati kau ler. Apa kata kau bukak blog sendiri? Aku janji akan jengah utk komen apa yg kau tepek nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud suharli ni ialah adakah kd sekarang adalah kd dahulu yang kerjayanya peguam. peguam makan dedak mukhriz. bila mukhriz tewas kpd kj semasa pemilihan ketua pemuda, lenggok bahasa kd dah agak berubah. bila mukhriz kena pecat maka kd declare juga keluar umno dan mula menjadi pembangkang kepada umno. itu sahaja persoalannya. yang kenal kd, kenapa banyak konar baring, jawab je ye atau tidak. yang bukan rapat dgn kd, tak payah la macam adik beradik kd, tau semua pasal kd ni siapa.

      Delete
  6. Sebelum ini PAS pernah sendiri. Pernah bersama S46. Pernah bersama PKR dan DAP. Tetapi belum cukup untuk memenuhi selera majoriti pengundi.
    Seperti memasak kari, kalau ada ikan, rempah dan garam belum cukup dapat menghasilkan kari yang sedap. Hinggakan benda benda yang teramat murah dan mudah dikutip dimana-mana seperti daun kari perlu dicampur sekali kedalam kari.
    Tidak perlu nak anggap siapa abang besar atau siapa melukut, yang penting semua parti pembangkang mesti bersatu jika mahu menang.

    ReplyDelete
  7. PAS umpama daun kari jer... bila dah masak daun kari tu letak tepi.... kuah kari org makan daun kari letak tepi... tu la PAS...

    ReplyDelete
  8. Bro Suharli,

    Whats ur point? Tak perlu bgtau pun seluruh negara dah maklum bahawa PPBM adalah parti serpihan UMNO. Pendokong2 PPBM hampir 100% adalah bekas2 pendokong UMNO.

    Yang membezakan ialah kami adalah orang-orang UMNO yang tidak menyokong pengkhianat yang menyamun daripada rakyat sendiri. Sebab itu kami keluar dan sertai PPBM.

    Kalau KD kaya raya itu rezekinya. Kalau ia tidak bercampur sumber yang haram maka tidak salah untuknya menjadi kaya. Tak kisahlah bgmn sumbernya.

    Lagipun kalau betul KD seorang peguam maka lagilah nampak kredibiliti untuk menjadi kaya sebab peguam daripada mana2 grup politik pun ramai yang kaya juga. The same applies to other professionals and those who do businesses which are apolitical.

    Lainlah kalau makan gaji atau menunggu pencen daripada jawatan2 yang bersifat political sehingga sanggup menyokong penyamun demi kelangsungan hidup.

    ReplyDelete
  9. This is a clear distinction between orang berilmu dan pemakan dedak. Their views are poles apart. Knowlegeable and an intellect like John Doe is well above clueless dedak recipient Suharli.

    KD answers his own position. Like John Doe's comment, KD is rich through his sweat and tears. You suharli like jamal jamban???? please talk to the animals in the zoo

    ReplyDelete
  10. Asal aku cakap semua tanya point..... tak payah nak tunjuk bijak sangat..... kalau betul bijak meh kawan tanya satu soalan... APA POINTNYA PRESIDEN DAN PENGERUSI PPBM MENJILAT LICIN SEGALA KAHAK HIJAU YANG DILUDAH KE MUKA PEMI.PIN DAN PARTI DAP????????? SILA JAWAB...... JANGAN BAGI ALASAN BODOH APA SALAHNYA BEKERJASAMA DENGAN DAP..... PERSOALANNYA APA POINTNYA MENJILAT KAHAK HIJAU. Jelas... bukan hendak menjuarai rakyat.... sah hendak menjuarai kuasa politik.... memualkan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well bro Suharli, may I:-

      That is the point of everyone here giving our respective points on any topic that KD has chosen, or sometimes on the topics that we ourselves have chosen.

      Its about speaking ur mind intelligently.

      You have not given ur points yet on your comment regarding KD being an ex UMNO supporter and a wealthy lawyer. What's wrong with that? Did he steal people's wealth in his way of becoming rich? Did he throw his support behind a known thief so that the he would have a share in the stolen wealth regardless of whether his share is big or small?

      Commenting in here is not about tunjuk pandai, its about speaking up ur mind. By analogy, ur argument would mean that there should be no forums, intellectual discourses and the likes on any topics whatsoever because any opinion given would be deemed as tunjuk pandai.

      I do not know about others but certainly i do not appear anonymouse. By the way appearing anonymous is applicabe to both sides. I prefer if no one appear anonymous but its their choice.

      I too can say that apart from your goodself all the other comments from projibos comes from the very same person.

      If 10 people are agaisnt u and u r confident with ur points u shouldnt be scared to give ur points.

      In this regard I do respect u for not appearing anonymous.

      To answer your q, its about choosing lesser evil. In arabic its called alkhiyar baina addhoruratin which means choosing between two evils.

      When there are two bad choices, then one is obliged to choose the one with lesser evil.

      In this context lets look at these two points only:-

      1. Who brought in zionist through Goldman Sachs and APCO into Malaysia, was it DAP or UMNO-Najib?

      2. Who brought in Communist China into Malaysia. Was it DAP or UMNO Najib?

      The list may go on and on but i humbly believe that these two questions are sufficient to provide the answer on my hypothesis on the topic between DAP and UMNO, which one bears a lesser evil.

      Again, its not about tunjuk pandai or menjilat kahak. Its about choosing a lesser evil.

      Delete
    2. tuan suharli..sejak lebih 20 thn jadi ahli UMNO, topik untuk menakutkan org2 melayu ni modal utama UMNO ialah DAP dan PAS saja..itu doktrin UMNO..dari tragedi 13 mei sampai sekarang, DAP dicanangkan sebagai musuh utama UMNO..rasis, jahat, yang berkuasa di malaysia dll hanya untuk org takut dan benci kepada DAP..manakala PAS pulak dengan amanat haji hadi..itu je modal UMNO..hasilnye org2 seperti saudara..

      UMNO tak rasis ke suharli?? tolong jawab

      YANG UTAMA, YANG RAKYAT DOK BISING, MO1 CURI DUIT..ITU ORG MARAH..TP ORG2 BEROTAK MACAM SAUDARA SANGGUP PERTAHANKAN MO1 YANG SAH2 MENCURI DUIT...SATU SURAT DENGAN PENAFIAN YANG BERBEZA2 BUKAN BUKTI YANG CUKUP KUAT..NAK SAMAN HARI SELASA PUN TAK SAMAN2 LAGI..LAPORAN PAC DI OSA KAN...APA YANG MO1 DOK SEMBUNYI TUAN..MESTI TUAN TAHU DAH SILA JAWAB...

      Delete
  11. Setakat 7-8 pengomen dalam blog ni yg sesilap sebahagia besarnya adalah hasil tulisan dari batang tubuh yang sama..... tak payah nak rasa kencang sangatlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga-jaga semua ada ostard wal retard baru keluar dari pondok...

      Delete
    2. Alih tiang gol sementara mencari akal.......

      Delete
    3. 7-8 orang sesilap hasil tulisan batang tubuh yang sama?cakap orang tak berakal sebab tu digelar al retard.

      Dedak nya pukulan boleh ketahap maximum nya terencat dah.

      Delete
    4. Xrasa kencang pun
      Suharli tanpa segan sil mengaku selalu berfikir dan menggunakan akal.

      Dh berfikir belum persamaan dan perbezaan bmf vs 1mdb?
      Penat dh tnya ni suharli duk sembang politik murahan lg.
      Mari kita sembang ilmiah

      Delete
    5. Aku juga salah seorang penyokong UMNO dan BN walaupun bukan ahli UMNO, tapi sejak Najib ada 2.6B dalam akaun dan berbagai versi jawapan dan pecat, ugut, pindah orang yg menyiasat, aku pun dah tak menyokong Najib lagi. Orang muda pun benci Najib

      Delete
  12. Suharli.....IQRA'

    Suharli.....IQRA'

    Suharli.....IQRA'....bismirabbikallazi khalaq

    ReplyDelete
  13. Biasa lah bila bergaduh dan keluar parti segala macam keburukan parti dulu habis diceritakan pada orang lain.Sudah tiada kebaikan semua nya,sekarang dah bertukar menjadi panau dan kurap.Pada hal dulu-dulu semua nya baik-baik dan elok belaka.

    Macam laki bini yang baru bercerai,semua yang rahsia dan sulit-sulit sudah tidak terlindung lagi bah kan kalau boleh yang dalam kain pun habis satu kampung nak bagi tahu.

    Tabiat buruk orang kita kalau aku tak dapat biar dua-dua nya sama merempat....sorang dua punya agenda habis semua orang turut terpalit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.
      Kerana serakah dan rakusnya najib membaham duit abes umno menjadi bermasalah.

      Kalaulah pemimpin sorg ni lg awal digantung tugas, siasatan sepenuhnya dijalankan.
      Kerugian negara dpt dikawal.
      Kerosakan umno pun xsebesar hari ini

      Delete
  14. Melawan pengkianat Negara lebih besar dari berkelahi dgn DAP..Tp suharli pilih berkelahi dgn DAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyyoo Red Bean Army. ... DAP patut diharamkan... rasis....

      Delete
    2. Haramkan jela.
      Nk tunggu apa lg.
      Sembang je najis.
      Bmf la forex la tp satu tindakan pun xde.
      Buat rakyat lg meluat tgk kelemahan kepimpinan najis.

      Curi duit berani pulak. Benda yg benar takot.
      Hawau betul.

      Delete
    3. Sebab kea 1 mdb hanya retorik dan cakap2.... Tun sendiri kata gitu.... wahyu Tun yg tu korang tak nak percaya pulak.... tapi DAP haeus terus diperangi.... itupun kalau korang masih sayang orang melayu dan taah melayulah.... dan kalau korang dah sedia nak jadi republik. Buta mata takper beb jangan buta sampai kehati. Terpulanglah korang nak hadam peringatan ni atau tidak.... ni PPBM dah atur langkah mcm nak dapat sama ngan PAS... syarat PAS... no DAP.... korang nengok kalay PPBM dah tak sama ngan DAP.... bagaimana depa konar baring kepala cecah jalan dan mula memaki DAP kembali.... masa tu... korang jilat balik kahak hijau.... tungguuuuu....

      Delete
    4. Tp najib bugis rilek je bawak anak bini dan menteri kabinet merafak sembah ke china.

      Sembah mntk duit mntk projek setelah IPP dan tanh sg besi di let go china.
      Kenapa harus takot dgn DAP kalau ketuanan pencuri dh sembah china?

      Delete
  15. 10.21
    sorang dua punya agenda? boleh jelaskan sikit...

    ReplyDelete
  16. Suharli hanya mampu komen secara ringkad shj.
    Sudah takot utk mengeluarkan logik.
    Sudah takot bercerita salah dan benar.

    Malu mengaku terima dedak.
    Tp xmalu menjual maruah.

    ReplyDelete
  17. http://celahgelegar.blogspot.my/2017/02/polis-kepung-rumah-datuk-seri-jamal.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+celahgelegarblogspotcom+(CELAH+GELEGAR)&m=1

    link atas polis kepung rumah Pejuang Datuk Jamal ... CT Nohalija terkinja kinja kegembiraan....

    CT Nohalija komen skettttt..... !!!!!!

    ReplyDelete
  18. Yg gelabah dan cemas ialah parti cap munga... era reformasi PKR lebih mencabar dan meruncing masa PRU zaman Pak Lah.... kekuatan PKR masa tu nnpk hebat dan tersusun... dlm masa 1 bulan saja berpuluh cabang dan ranting PKR ditubuhkan... dah hampir 1 tahun cap munga ditubuhkan satu cawangan dan bahagian pun tak ujud lagi.... apa ssgt lah parti cap munga ni... gigit pun tak bisa patik pun geli geli jer... kikikikikiki... PAS jugak yg dijadikan tunggangan...

    cap munga tak mengancam lansung...... ahli cap munga brapa juta orang setakat ni..?

    pingan tak retak nasi lun tak dingin
    Orang laen x nak PAS jugak yg kena main.... kikikiki

    ReplyDelete
  19. Orang Umno undi Bunga,
    Org bunga undi Bunga,
    Dimanakah ko Bunga,
    PRU 14 terdapat bunga.

    hahahahahahahh

    ReplyDelete