Google+ Followers

Saturday, February 18, 2017

SEJAK BILA PULA UMNO SETUJU DAN SOKONG CARA ISLAM PAS

Apakah ini bermaksud umno sedia lepaskan Perlis,  Kedah,  Terengganu dan Pahang kepada PAS  untuk ditadbir dan sebagai gantinya umno diberi sokongan balas untu kekal menguasai Parlimen dan berkuaa semula sebagai Kerajaan Persekutuan selepas PRU 2017 (?)

61 comments:

  1. Ada babi dah panas punggung. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD jd tak ketahuanhala.. meroyan sakit ati.. topic entry dia tu dh ckup bukti dia gelabah berok.. org Islam patut lega syukur sbb nk pd RUU355. tp dia ni mereng arah dapig..

      Delete
    2. Dlm ruu355 kalau pemimpin merompak negara apa hukuman dia?

      Kalau rompak 2.6B denda 10 ribu.
      Buat penat je bentang

      Delete
  2. Tun jilat DAP kau taknak pertikai plak.... sejak bila DAP cinta melayu? Makin bodoh... bodoh..bodoh...KD... bagi bola tanggung. Setidak2nya dua kelompok Islam sudah saling membetuli antara satu sama lain jika dulu sentiasa bertembung walau untuk kebaikan ummah. Ruang untuk berbincang semaki terbuka tak reti ker nak bersyukur

    ReplyDelete
    Replies
    1. dua kelompok parti islam sedang berpakat pertahankan robin hood negara.

      Delete
    2. Kalau Robin Hood tak kisah sangat. Ini Robin Rosmah Si Gemok Gedempol

      Delete
    3. Suharli ni Anjing Najib. Tak mahu Tun sepentas dengan DAP bak tumbangka Najib di Pru14.

      Tak reti nak kesiankan rakyat di beban Najib dengan hutang 1MDB RM53 bilion, IPIC tuntut pula RM28 bilion, rakyat tanggung sampai cucu cicit. Dis seleweng 1MDB dan songlap berbilion masuk akaun dia.

      Dahtu, gomen tak cukup duit, rakyat di kenakan nya GST. Jumlah bayar setahun lebih dari yang BRIM kasi.

      Peniaga ambik peluang, eksploitasi, naikkan harga barangan, Najib tak pedulikan pun, takda Pegawai Pencegah periksa harga dan dakwa sesiapa.

      Kalau Najib berterusan, jahanam negara, rakyat merana, perlu gulingkan dia di Pru14.

      Delete
    4. Anon 12.57pm lg bangang..sori to say..it's fact..haha

      Delete
    5. biasalah, suharli kan anjing najib tahap paria....
      kat selangor boleh pulak duduk satu meja dng dap ??? rakyat malaysia bukan semua bodoh macam ahli pas and umno....rakyat tau pas nie bila disumbat dedak 90 juta oleh najib bangsat pencuri duit rakyat....habislah lebai kat atas kepala tu.
      dlm parlimen tak nak bentangkan walaupun diberi peluang, tapi kat stadium boleh.
      takut kat mca, mic and komponen bn.....
      orang yang bodoh and bahalol saja akan sokong umnobn dan pas kaki duit nie.

      Delete
    6. Suharli dapat duit byk sbb jilat najib tanpa rasa malu.. contoh manusia sial..

      Delete
    7. biarlah dilabell penjilat jjnji bnda baik... jilat Najib xpa bnda kebaikan.. tp jgn jilat mamak gila madet lahanat... pengkhianat no wahid. agenda apa kita nk percaya dgn si mamak gila ni bila gagal dgn semua pertuduhan hearsay nya od Najib. xhbis2 meratib 2.6b, jho low, 42b, src tp satu kes pn xlekat. DoJ dhh gugur semua kes, Sapina Perancis dh brkubur, AG Swiss nafikan mo1 adalah Najib.. tp BNM sahkan judi forex ialah kerja Daim dn arahab Madey.. 100billion beb.. dikatakan rugi perniagaan? atau madey songlap ckup2 bg ank2 dia kenyang 10 ktrunan?

      Delete
    8. bangang 9.00
      kalau berani awat tak nak buat siasatan imdb ? why only forex dah 30 tahun baru nak buak ?
      awat hang ingat rakyat bahalol macam hang and najib pencuri ka ? rakyat boleh berfikir dan ada otak bukan macam najib, umnobn and penjilat najib macam hang and suharli.
      kalau berani siasatlah keduanya sekali
      ada teloq ???
      saman wsj bila nak saman ??? ada teloq ???

      Delete
    9. Suharli..kepala butoh ngko la jawa

      Delete
  3. Anon 11.29am & 12.44pm..
    Tolong simpan skit kebodohan & kebebalan korg tu..ada org sudah panas bontot..hahaha

    ReplyDelete
  4. KD BAEKKK PUNYA BLOGGER BATUAPI.... TAPI ADA KURANG SIKITTTT SAJA DARI MAHA MAHA BATUAPI MAMAK KUTTY..... SIKITTTT JAM KALOOO POSTING INI MACAM KALOOO... BOLE JADI MAHA BATUAPI KD

    ReplyDelete
  5. Suharli antara contoh bebal yang tiada penghujung.

    Baca tulis baca tulis, langsung tak ada penghayatan dan pemikiran atas apa yang ditulis.

    Apabila PAS dan umno bersemeja apa yang sedang dibincangkan adalah survival aku dan parti aku, bukan soal Islam yang mahu diutamakan.

    Kalau soal Islam nombor wahid sudah tentu penyamun dan lanun tiada tempat di posisi negara sekarang. Malaikat tidak akan sekedudukan dengan iblis.

    Sebab itu Ibrahim Man kata, perbincangan dengan BERSATU diteruskaan walaupun Hadi kata, no atau tidak.
    Beranikah Hadi sergah Ibrahim Man kalau soal 90 juta belum terjawab ?????



    ReplyDelete
    Replies
    1. kutuk pas kaw2 tp kt blkng duk melutut merayu bagai si gila talak. pbpm mmg HIPOKRIT! mmg muka tkmalu sgguh puak BANGANGG BERSATOO ni.

      semua org nk diperkuda ikut selera mamak madey laknatullah. klu dh jnis benci Islam jgn dekati PAS. kes Memali adlh dosa madey yg belum diadili.

      secara rasmi PAS umumkn menolak parti meroyan chhap Bonga.. semalam. Tuan Brahim pn ada skali... meroyan lh madey psni...

      Delete
  6. Apa masalah umno nak sokong pas atau pas dokong umno. .... atau tokong mamak dan boboi yg bermasalah ..... masalah yg besooo ialah PRU 14 klu bole nak simen jer mereka semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm kevin morais kena simen ke cai?

      Delete
  7. Sejak bila UMNO menyokong RUU355?

    Sejak kuasa papa ANAK BETINA TERLAJAK GEREJA yg menjadi penghalang sudah yilek pochik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak bila UMNO menyokong RUU355?

      Sejak najis terpalit dgn scandal 1MDB. Takot PAS bersama pembangkang dan UMNO akan kelongkang. Bukan RUU tp apa saja yg mnyedapkan hati pas UMNO akan buat. 90 juta derma terlalu sedikit nk dibanding billion2 hutang 1MDB.

      Delete
  8. sbb politik semua blh jadi... sbb politik madey dan kit siang blh cium molot.. sbb politik madey blh sembah peliwat.. yg bodoh ialah pengikut yg tolol.. aku jamin sejuta peratus kalau najib menang pru 14 madey blh jilat jubo najib balik maka tinggallah pengikut bahalol nak kemana tak tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana politik semua boleh jdk.
      Kerana politik rasuah jdk halal bg pas. Kerana politik pas boleh sembah org dia kafirkan suatu masa dl.

      Jaminan sejuta mahupun 2600 juta ko xbernilai apa kerana menentang kejahatan pemimpin xkn ada tarikh luput.

      Delete
    2. krn politik dapig harbi musuh org Melayu dn Islam madey dn pan boleh jd barua dn khianati perjuangan bngsa. direka cipta fitnah spy semua org sembahnya dn lawan pm tnpa sbb saheh.

      kejahatan sebenar terselindung di dlm perut parti serpihan.. 22 tahun menyamun dn menyuburkan rasuah dlm umno. hbis madu disedut 22 tahun kiini dia khianati umno.

      dapig yg dulu digelar racist, anti Islam kini dijilat hingga ke tapak kaki... 100billion wang negara hangus ko nk tutup dgn fitnah bertubi2 pd PM Najib? rakyat dh sedar.. sejak bila pula dapig janji nk batalkan kes 100billion forex dn mahu tegakkan sistem undang2 Islam?

      Delete
    3. Lebih baik racist dari najis perompak negara

      Delete
  9. UMNO bukan sokong islam PAS, ISLAM hanya satu, umno dan pas berbeza pendapat dalam politik, tetapi ISLAM tetap sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..... saya setuju 100%. itulah dasar utama kita yg ber Aqidah Islam. politik ada had sempadannya. jgn rosakkan Agama kerana politik pelampau!

      Delete
  10. Sejak daki2 dlm umno dan pas keluar dan mereka tubuh parti baharu...
    alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...
      Harapan utk pemimpin jujur masih ada.

      Delete
  11. sejak Madey dh xjd PM. Madey jd PM UMNO lingkup dirosakkan umno dgn budaya jahiliyyah. org UMNO nkpkai kopiah putih pun tk boleh.. kunun tiru PAS. Tp ank betina dia Marina jd barua SIS dn LGBT dia xkisah pulak...

    sekurang2nya belum terlambat buat umno dn plg jijik sejak bila pulak DAPig blh jd kawan pd Madey?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno xlingkup pun zaman mamak.
      Zaman najis result pru paling teruk.
      Kikikiki

      Xde pun 2.6B utk umno steady je menang.
      Dap pun xde can nk menang..
      Kikikiki..

      Zaman najis kena tsunami cine.
      Tunggu masa je nk kena tsunami melayu pulak.
      Kikikiki

      Delete
  12. bkn daki... tp dajjal2 bertopeng manusia. munafik2 yg bersarang dlm umno pas dimuntahkan keluar.. busukk hanyirr lendir2 haramm ini jd punca. dgn dapig harbi mereka blh bersatu.. knpa sesama muslim mau dihalang??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Dajjal bertopeng manusia. Munafik bersarang dlm umno pas guna ruu355 utk menang undi.. busukk hanyirr lendir2 haramm ini jd punca. dgn mca mic gerakan harbi mereka blh bersatu.. knpa sesama penipu mau disokong??

      Delete
  13. http://www.ismaweb.net/2017/02/ruu-355-wakil-penganut-hindu-gesa-hormati-undang-undang-hak-umat-islam/

    link aras wakil hindu pun mintak hormati org islam..

    KD dan barua barua mamak bang non kutty penjajah malu la weeiiii.... maluuuu mna la nak taruk muko...

    jom UBAH INI KALILAH... .....

    ReplyDelete
    Replies

    1. CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran yang Sebenar

      Sunday, February 19, 2017
      H355, Akibat Mabuk Cinta Terlarang, Hadi PUJI UMNO di H355, Ahli UMNO TIDAK DIMINTA HADIRpun oleh Najib

      KUALA LUMPUR: Kerjasama pelbagai pertubuhan termasuk PAS dan Umno sudah bermula sejak sebelum merdeka, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberitahu puluhan ribu peserta yang membanjiri Padang Merbok bagi menyatakan sokongan memberi kuasa lebih kepada mahkamah syariah negara ini.


      Amanat Haji Hadi suatu ketika dahulu
      Dalam ucapannya sebelum perhimpunan tamat malam tadi, presiden PAS itu berkata PAS dan Umno antara pertubuhan berjuang meletakkan Islam sebagai agama persekutuan dalam Perlembagaan Persekutuan.
      “Kita menghantar memorandum kepada Suruhanjaya Reid meletakkan Islam dalam Perlembagaan. Mereka berbincang dan menerimanya,” katanya merujuk jawatankuasa ditubuhkan kerajaan Britain bagi mewujudkan perlembagaan baharu selepas Merdeka.
      Hadi berkata, kerjasama serupa perlu dilakukan pada masa ini berhubung rang undang-undang (RUU) meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 yang dicadangkannya.
      “Kita hanya mengulangi sejarah lalu yang ditulis dengan tinta emas oleh pejuang kemerdekaan negara kita,” katanya lagi.
      Perubahan yang sedang berlaku dalam Pas sangat ketara sejak akhir-akhir ini.
      Malah amat bertentangan dengan pegangan mereka suatu ketika dahulu yang sanggup mengkafirkan UMNO kerana mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang dimomokkan oleh Pas sebagai undang-undang penjajah.



      celahgelegar at 3:51 PM
      Share

      No comments:
      Post a Comment
      Links to this post
      Create a Link


      Home
      View web version
      Powered by Blogger.

      Delete
  14. Apa la kau ni KD, perkara baik pun kau nak jadikan isu. Tak de benda lain ke nak buat, tak de benda lain ke nak tulis. Semuanya kau nak politik kan. Orang macam kau la perosak ummah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggang agama baik..
      Kikikiki

      Baik jamil main golf je guna duit yapiem.
      Kalau buat valet doa jamil boleh main golf kt bulan

      Delete
  15. Kuasa Allah taala nampak nya telah membawa kepada kemesraan Umno dan Pas tanpa di duga akhir-akhir ini.Oleh itu mari lah kita melayu Islam semua nya turut meraikan dan sama-sama lah juga kita tinggalkan kaum liberal dan plurist yang tak tahu hujung pangkal pegangan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemesraan pas.
      Kikikiki..

      Pas kena mesra supaya org yg undi umno sebelum ni rs meluat dgn umno boleh undi pas.
      Kikikiki

      Lepas menang another payment utk berkawan.
      Depan hadirin dua2 dok pakat jual nama islam

      Delete
  16. Islam apa yang dibawa oleh pendedak ni???

    Pagi ptg siang malam asyik maki.

    Istighfar, orang lain berpolitik juga tapi tak adalah sampai rosak jiwa

    ReplyDelete
  17. Masaalah hudud ckap pencuri kena potong tangan yg dh sah pencuri sape...bole ker pencuri dibiar..hadi. ckap pas tu islam. Bole ker dlam islam mencuri bukan no salah ulamak tapi ulamak kenalah jadi contoh.Kali ulamak bole skong pencil macamama plak ulamak jadi ler alamak...orang pas bole ker lepak. Skali. Dgan parti korup...kalau sekali gak makan hatilah org pas asyik kena kencing jerlaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarkan hadi rasa .najis mana ada teloor selalu lari.hadi tak tahu lagi nasib dia.najis bole duduk blakang jubah hadi Kulau ada hal...nnti baru hadi tau yg najib tu penakooot macam dia lari dari wartawan tu hari..bole ker pemimpin kita ada sindrom lari dari masaalahh..tujer masalah spm skarang ni penakoot takot wartawan takut madey takut.bini skarang niplak takoot hadi...caya aku sikit hari hadi plak kena kencing dgn najis pasal run 355 ni aku tengok najibs tengah main wayang China tingtingting pas suda kena kencing

      Delete
  18. Kelam kabut sungguh la puak barua penjajah mamak kutty@bang non pluralist ni.... dah tai dah pru14 nak kena simen semua barua2 mereka.... kikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tau nk dkt pru 14, najis pun mulalah blakon jdk islamik.

      Time sebat duit 1mdb xingt plk tuhan. Cacai bukan main sorak gembira lg

      Delete
  19. https://aidcnews.wordpress.com/2017/02/18/kenapa-mereka-menentang-akta-355/

    link atas ..... lu baca sendiri dna JOM UBAH

    kenapa mereka dan siapa dibelakang mereka yg menentang RUU355....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn sarawak tentang ruu355.
      Mca mic gerakan sama sepakat.

      Umno malu kucing nk kuda pas

      Delete
    2. fikir aras politik jumud dn taksub.

      komen pemikiran plurist liberalism dgn bahasa munafiqun moden.. yg berusaha bersama kafir harbi spy usaha ke atas urusan Syariah Islam digagalkan..krn nereka TAKUT jenayah sendiri dn BENCI pd usaha kpd hukum Allah!

      Delete
    3. Yg takot jenayah sendiri adalah najib dan keluarga dan menggunakan agama utk melepaskan diri atas salah laku

      Delete
  20. PAS DAH KENA TIPU OLEH DAP MELALUI AMANAH......PAS TAK KISAH KALU NAJIB IMDB DAN SEMAH GEDEMPOL MEMERINTAH LAGI....HAHAHA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB BUAT APA APAPUN TAKPE.....BUAT 2 MDB....BUAT PULAU UNTUK DIJUAL KEKAL PADA NEGARA CINA PUN TAKPE....HUTANG NEGARA BERTAMBAH GILER2 PUN TAKPE.....LANTAKLAH JANJI PAS MAU AJAR DAP DAN AMANAH......TAPI SAPE YG AKHIRNYA YG MENJADI MANGSA????

      Delete
    2. Madey merompak bunuh org pun xpe.. sbb dia jaga temolok kroni keliling akn protect nya. isu forex boleh ditanam hidup2 dgn penolong penyamun bersekutu DAIM. Rugi wang negara hidup2.

      yg Imdb hanya guna 1 juta modal duit krjn tp imdb tk lesapkan duit negara, imdb hanya berhutang tp asetnya jika dicairkan boleh selesai hutang serta merta, imdb pernah dibentang dlm Parlimen.. ada panel audit khas melibatkan pembngkang skali.

      berbeza isu Forex BNM, ditanam mcm tu je. tp ada hati nk melawan usaha mengukuhkah mahkamah Syariah.. ini puak jahat berganda!

      Delete
    3. 1mdb xlesapkan duit negara.
      Kahkahkahkah

      Ini mmg ayat biasa cacai najis yg selalu blur dan buat2 bodoh.

      Ko xtau ke cai MOF dah ambil alih sepenuhnya 1mdb termasuk liabilitinya lbh 53B.
      Siapa yg nk bayar hutang 53B?
      Kenapa najis ambil duit 1mdb masuk akaun sendiri?
      Kenapa najis ambil duit 1mdb bg ke anak tiri?

      Delete
  21. mereka talibarut dapig pluralist liberal ini sanggup bermain persenda isi RUU355 yg merupakan cabang Aqidah, mereka keras hati dn tidak kenal sempadan politik dan Agama.

    Akhirnya mereka konco2 kumpulan Madey Laknatullah sudah ke tahap menghina Allah dgn mempersenda cabang2 memperkukuhkan Agama.

    mereka bersuka ria melihat ada penentangan RUU355. tidak sama sekali aku akn beri undi kpd golongn jahiliyyah moden ini sekalipun Najib ditangkap. mencuri dikira Fasiq, tp puak2 KD Madey Laknatullah ini sudah ke tahap munafik dn blh kufur kpd Allah Talaala.

    logik akal dikuasai iblis mnjadi teras otak mereka2 ini.. Syukur dr awal lagi aku sudah menolak puak2 ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masa pulak RUU355 jdk ajaran islam smp jdk cabang aqidah?

      Tunjukkan ayat alquran mahupun hadis sahih megenai RUU355.

      Cacai najis sembang psl RUU355 terus jdk ustaz
      Sembang psl subsidi kena tarik automatik jdk pakar ekonomi.
      Sembang psl salah laku najis senyap sepi.
      Kikikiki

      Delete
  22. RUU355 cabang akidah????
    Hang mengaji mai mana?
    Jangan tunjuk bodoh perabih, simpan sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalan chepumas. .adakah Allah benci dengan usaha orang Islam untok ketatkan hukuman orang yg tidak segan silu melanggar hukum Allah?

      Delete
    2. Allah benci manusia yg memnggunakan agama utk kepentingan peribadi.
      Apakah hukuman org yg menyokong pemimpin yg xde segan silu merompak negata sendiri?

      Delete
    3. ko mksudkan madey ke? rompak negara segan silu lps tu berpakat dgn kafir dapig utk tumbngkn org Melayu Islam?

      Delete
    4. Dh jdkkn ruu355 sbg modal politik lg mau tanya.
      Bebal 6.6% tiada hujungnya

      Delete
  23. makin sesat cacai madey upahan KD munafik ni komen. semata2 nk kutuk Najib mereka langgar hbis semua perkara Agama. soalan2 main2 hina Agama puak penjilat tegar Madey Laknatullah zmn Nabi xde pisau gilatte, xubah spt zmn Nabi Musa A.S. bila kaum Bani Israel membuat loyar buruk persenda Agama ketika tu. Lalu disamakan mereka seperti Monyet dan Babi. Kisah ini dirakam dlm Al-Quran. bab mencuri bkn senang2 blh hukum org tnpa bukti. jika mahu begitu Madey dn Daim mesti dihukum dlu sblm Najib krn kedua2 mereka lbh awal menyamun dgn nilai yg sgt besar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh puas merompak buat2 ingt islam ingt tuhan.
      Terus jdk suci.
      Sembang sampah najis dan cacainya

      Delete