Google+ Followers

Wednesday, April 26, 2017

CHICKEN II

Kita ni zalim sungguh ...zalim sebab diberi amanah kita tak tunaikan. 

Kita ni bodoh sungguh ... bodoh kerana diberi peluang beramal utk dpt ganjaran yg besar kita abaikan. 

Sorry bukan ana kata .... ini mafhum dari ucapan Ustazah Maznah baru2 ini. 

Biasanya kita kata dlm ayat dari Surah Al Ahzab ayat 72..  amanat tu tak sanggup di pikul oleh gunung ganang.. manusia terima. Manusia itu zalim dan bodoh. 

Bila dengar kupasa ustazah Maznah baru tahu... kita zalim dan bodoh bukan sebab kita terima amanah tu... tapi tak laksanakannya dan pandang ringan ganjaran di sebalik perlaksanaan amanah ini. 

Silakan dengar sendiri kupasan dari beliau

Hishamuddin Alham:
https://youtu.be/0-ZDKHj__8Q


Ia merujuk kepada yang berkenaan sahaja, yang makan nangka..

13 comments:

  1. Bersabar jelah jika kita benar2 beriman... setelah berbagai 'pendedahan' yang telah kita usahakan. Allah Maha Mengetahui apa yang kita perjuangkan. Menjadi kewajiban Allah membela yang beriman.

    Sapi Betina (Al-Baqarah):45 - Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu',

    Sapi Betina (Al-Baqarah):46 - (yaitu) orang-orang yang meyakini, bahwa mereka akan menemui Tuhannya, dan bahwa mereka akan kembali kepada-Nya.

    Nabi Yunus (Yūnus):102 - Mereka tidak menunggu-nunggu kecuali (kejadian-kejadian) yang sama dengan kejadian-kejadian (yang menimpa) orang-orang yang telah terdahulu sebelum mereka. Katakanlah: "Maka tunggulah, sesungguhnya akupun termasuk orang-orang yang menunggu bersama kamu".

    Nabi Yunus (Yūnus):103 - Kemudian Kami selamatkan rasul-rasul Kami dan orang-orang yang beriman, demikianlah MENJADI KEWAJIBAN  atas Kami menyelamatkan orang-orang yang beriman.


    ReplyDelete
  2. Chicken11 tak berapa jelaslah mesejnya, kluangman.
    SIAPA yang bodoh TU - KITA atau Najib & kabinet dapornya.....???

    ReplyDelete
    Replies
    1. setiap yang memegang amanah..
      -pemimpin
      -kabinet dapor
      -tisu tandas
      -pengundi
      -tukang baca doa
      -tukang aamiin

      Delete
  3. Biasanya manusia suka memilih apa yang nak dimakan, apa yang dicakap, dengan siapa nak kawan...apa apa yang kita selesa dan memihak kepada keinginan kita.
    Dalam soak agama pun ada orang yang pilih memilih apa yang nak dengar, dari siapa yang nak didengar, topik apa yang nak didengar dan kepada puak mana nak kita sampaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 11:16, khutbah jumaat adalah rukun dan syarat sah solat Jumaat, hukumnya wajib..
      -dengar dan hadam
      -ambil pengajaran
      -hanya yang makan cili akan rasa pedas

      Delete
  4. Topiknya dia petik dari ustazah Maznah. Di corner nya ke khutbah jumaat pulak dah.
    Dah nak jadi khatib pulak dah kat sini,semua orang tahu khutbah jumaat tu
    rukun dan syarat sah sembahyang jumaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 12:41, ulasan saya menjawab 11:16 yang menuduh dalam soal ugama, ada orang memilih apa nak dengar..
      Penjelasan saya, khutbah jumaat adalah kutbah yang bukan kita pilih untuk mendengar..
      Bermaksud juga, semua ceramah ugama kita dengar..

      tapi sudah tentu yang makan cili akan rasa pedas..

      bukan salah penceramah
      bukan salah tajuk ceramah
      bukan salah pendengar..

      siapa makan cili di sini?
      tau tak pe

      Delete
  5. Sekarang ada banyak jenis cili.. ada cili yang tak pedas, ada cili yang kurang pedas, ada cili yang pedas dan ada cili yang sangat pedas. Bergantung kepada jenis cili mana yang termakan.... kah...kah..... kah. Jangan marah ya KD. Mana la tahu besok besok kalau terserempak kalau kenal entah entah jadi kawan kamceng.

    ReplyDelete
  6. Sahabat Chicken adalah Monkey.
    Monkey #1 - Dont want to see
    Monkey #2 - Dont want to Listen
    Monkey #3 - Dont want to Talk

    The most stupid is
    MONKEY #4 - DONT WANT TO THINK !!

    Allah have mercy on the CHICKEN and those MONKEYS, and also the Sambal Chilli.
    Tq Mr KD...May Allah Bless U.
    Bring in the hotter SAMBAL !

    ReplyDelete
  7. https://theflyingkick.blogspot.my/2017/04/hadi-saman-sarawak-report-husam-dan.html?m=1

    link atas rapizi . Usam jampari dan kuty kepanasan.........

    ReplyDelete
  8. Baru buat launching kutip derma duit lawyer, kata dh saman.
    Sirap kuning lagi la.
    Puak Melayu Jumud Taliban wannabee mmg bodoh piang.

    http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/pas-starts-donation-drive-for-sarawak-report-lawsuit

    ReplyDelete
  9. Melayu JumudTotok lebih terok bungainya dari Ayam dicabut bulu.
    Teran mcm ninpun cium tangan Brahmin lagi. Percaya Lobai Prieat lagi.
    Adoi laa, chicken better,monkey also better, maka Melayu nak bagi simbol apa? Tolong cadang sat.

    https://4.bp.blogspot.com/-41BcY80sEOc/WQGbQNL3K5I/AAAAAAAAbrU/mB3soHuk2RYLoz5fkukF_rtfVLyuSRHiQCLcB/s1600/IPIC2.PNG

    ReplyDelete
  10. HIDUP NAJIB..HIDUP UMNO. HIDUP BARISAN.

    ReplyDelete