Google+ Followers

Thursday, April 27, 2017

MATI SEMUT KERANA GULA

Jumlah keahlian umno naik mendadak tahun ini - Najib 


25 comments:

  1. Melayu mcm semut.
    Ikut resam fungsi masing2.
    2.99 Juta ekor Semut Biasa kutip makanan dimerata dan hantar simpan stock Permaisuri besar gajah.
    Berbondong2 jilat n cium tangan Semut Brahmin semasa sampai dewan besar. Haram bagi Semut Biasa fikir guna Akal.
    Semut Brahmin terbahagi pada sub species TAILONG,Ayah ,Bonda: Long,Chaq,Ngah,Chik,Chu.
    Diikuti Abang, Kakak:
    Long,Chaq,Ngah,Chik,Chu.
    Semut Biasa cukup taat, walau apapun pincang mungkar depan mata, dia buqt kerja saja.
    Semut Biasa juga sangat takut dgn ugutan Lebah Taliban.
    Lebah Taliban sering ugut Semut2 bahawa mereka dilarang hampiri sarang Surgawi sekiranya mereka mula menguna Akal.
    Walhal lebah memperbodoh Semut Biasa saja. Oleh sebab tak mahu guna akal, maka Semut tidak pernah dapat jumpa lokasi sarang surgawi, yg dipenuhi madu dan gula....*sambung nnt


    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar betul kerajaan KLEPTOKRASI pun banyak ahli baru naik mendadak macam tak logik saja,, boleh ke kita percaya kata-kata MO1 ini ??

      Delete
  2. Percaya..Sbb Aku ahli Baru join

    ReplyDelete
    Replies
    1. Percaya sangat...modal dua ringgit dpt ribu ribu... Tak gitu

      Delete
    2. Jenis bonggok apa ada heran

      Delete
    3. Ko baru masuk? Aku pulak baru keluar dgn geng2 aku.

      Delete
  3. Tapi tengok jenis semut jugak, kalau jenis semut yang besar besar tu, gula menggunung pun tak mati. Biasanya semut yang banyak mati dalam gula tu yang halus halus je.

    ReplyDelete
  4. Cakap sahaja. Tin kosong. Ketua pemuda pun serupa presiden. Belum jadi presiden dah sapu ecm libra, pac tertangguh sampai sekarang, tak tau cerita ular lidi telan ular sawa. Masa bertanding ketua, dah kasi suap, bila jadi presiden, mungkin lebih daripada presiden sekarang. Baru kp pun dah nak ke laut koata melayu. Terhina konon, tapi nak jadi ketua melayu. Jadi pm, habis melayu dia jual.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Kalau cakap jer tipu .umno ni keja dia tkda lain kini dan selamanya menipu nk dngar suara lanun pun nk muntah lagi bole cakap ahli tambah..kt kl ni umno macam tak ujuddah rakyat jadi geli campur meluat .presiden pun dgn ahli sama jer....kes hindraf buat hal mana palawan bugis tkda suara pun dh tahu dah takkan buat appapunya tu pasal india naik tocang lebih...yeela susah kalau ada pemimpin melayu jenis tkda teloooor.keja dia pusing.buang .lari .kesian ahli umno dh buta .bengong dan bodoh campur bengap .nonoumnobongok

    ReplyDelete
  7. Kluangman, PAS sudah saman Clara Brown @ Sarawak Report
    di LONDON. Banyak duit PAS untuk bayar loyer British, sedangkan
    duit kutipan tin milo, sasarannya cuma rm200K. Dua ratus ribu
    kalau di nilai dalam duit sterling British, barulah dalam rm30
    ribu sedangkan rasanya, PAS kena keluar belanja, buruk-buruk 1
    juta, hanya untuk buat afidevit je, belum naik mahkamah lagi.
    Mana PAS dapat duit sebanyak tu, takkan dari hasil kutipan
    tin MILO............??????
    Apa pun, kita tunggulah samada naik atau tak kes ni ke mahkamah
    British. Saya takut, cuma gempak je untuk PRU14 yang ada orang
    kata, pada 6 & 7 OKTOBER tahun ni. Kes mahkamah bukan kerja
    senang macam pakai kupiah. At least, it takes 6 bulan, baru ada
    perbicaraan walaupun di London.
    Meanwile, PAS dah dapat satu pukulan KO dengan menyaman.
    Saman naik atau akan terhenti sebaik-baik habis PRU14,
    itu kita kena tengoklah sejauh mana saman PAS ni pergi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saman untuk menutup isu menjelang pru..

      Untuk dicanang satu dunia.. Hakikatnya baru saman.. Lum bicara

      Pahtu kata.. Tak leh cakap, prejudis

      Kikikiki

      Delete
  8. Cik Minah ooiii, jangan bersangka buruk. Allah SWT tak suka manusia yg berburuk sangka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya Johari kenal manikam.
      Ikan dalam air pun, orang boleh kenal jantan atau betinanya,
      inikan pulak PAS.
      Otak mereka senang dinilai.
      Mati PAS kerana ukarmak..............HAHAHA

      Delete
    2. Nak tambah sikit lagi.
      KENAPA SEKARANG BARU SAMAN.................?????
      Menunggu taiming yang tepatlah, ni.
      Sediakan peluru untuk serangan masa kempen PRU14 - PAS DAH SAMAN!!!
      Ini buktinya, takad duit 90 juta masuk kantong Hadi & com.
      PAS BERANI SAMAN BUKAN CAKAP KOSONG KEDAI KOPI.
      PAS dah jangka, kes takkan naik dalam tempoh 6 bulan ni.
      PRU14 dijangka pada bulan OKTOBER - ada ENAM BULAN UNTUK
      KEMPEN - PAS DAH SAMAN CLARE BROWN & SARAWAK REPORT.
      KAHKAHKAHKAH........lepas PRU14, mesti senyaplah balik.
      Doa jelah umpan PAS ni jadi boomarang.
      Harap kes ni naik ke mahkamah dalam tempoh terdekat, nak tengok
      juga betul ke tak ada duit 90 juta masuk ke akaun Hadi & Co.
      tunggu 6 bulan, lepas PRU14!

      Delete
  9. Aku juga dapat info yang agak sahih PRU14 akan diadakan pada bulan oktober 2017.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Info saya dari geng wassap sekolah teknik dulu.
      Ada antara geng tu orang kuat umno yang dapat projek jota-jota,
      buat reunion untuk kami semua free of cag dua hari 3 malam.
      So, I would say, info ni bolehlah dikira 90% jadi.

      Delete
  10. Ramainya ahlol nujum kat sini. Pusing2 air dengan jari dalam mangkok, tilek tilek dah tahu tarikh PRU 14.
    Tolong tilek juga ye siapa akan menang...kah... kah.... kah.

    ReplyDelete
  11. Yang beruntung dan yang merugi


    Matahari (Ash-Shams):1 - Demi matahari dan cahayanya di pagi hari,
    Matahari (Ash-Shams):2 - dan bulan apabila mengiringinya,
    Matahari (Ash-Shams):3 - dan siang apabila menampakkannya,
    Matahari (Ash-Shams):4 - dan malam apabila menutupinya,
    Matahari (Ash-Shams):5 - dan langit serta pembinaannya,
    Matahari (Ash-Shams):6 - dan bumi serta penghamparannya,
    Matahari (Ash-Shams):7 - dan jiwa serta penyempurnaannya (ciptaannya),

    Matahari (Ash-Shams):8 - Maka Allah MENGILHAMKAN kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya.
    Matahari (Ash-Shams):9 - sesungguhnya BERUNTUNGLAH orang yang mensucikan jiwa itu,
    Matahari (Ash-Shams):10 - dan sesungguhnya MERUGILAH orang yang mengotorinya.

    Allah  says: "Indeed he succeeds who purifies his ownself (i.e. obeys and performs all that Allah ordered, by following the true Faith of Islamic Monotheism and by doing righteous good deeds). And indeed he fails who corrupts his ownself " [Surah Al-Shams, 91: 9

    “When you forget that you need Allah, He puts you in a situation that causes you to call upon Him. And that's for your own good."
    Shaykh Omar Suleiman

    ReplyDelete
  12. Jom beriman pada ayat2Nya ( al quran )

    Sapi Betina (Al-Baqarah):45 - Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu',

    Sapi Betina (Al-Baqarah):46 - (yaitu) orang-orang yang meyakini, bahwa mereka akan menemui Tuhannya, dan bahwa mereka akan kembali kepada-Nya.

    Nabi Yunus (Yūnus):102 - Mereka tidak menunggu-nunggu kecuali (kejadian-kejadian) yang sama dengan kejadian-kejadian (yang menimpa) orang-orang yang telah terdahulu sebelum mereka. Katakanlah: "Maka tunggulah, sesungguhnya akupun termasuk orang-orang yang menunggu bersama kamu".

    Nabi Yunus (Yūnus):103 - Kemudian Kami selamatkan rasul-rasul Kami dan orang-orang yang beriman, demikianlah MENJADI KEWAJIBAN  atas Kami menyelamatkan orang-orang yang beriman.

    ReplyDelete
  13. Tongkat sakti ???

    Kisah tongkat Nabi Musa. Ambil pelajaran.

    “I was reading the story of Musa (AS) in surat Taha. There is such a powerful lesson in this story. Musa (AS) was depending on the means (leaning on his staff), so Allah told him to throw it. It became a snake. Then he took it back and it became a staff again. When you depend on the creation instead of Allah, the creation can become a snake that can bite you. But when your dependence is on Allah, that same creation (snake), can become a staff that helps you. Allahu akbar."

    Pembukaan (Al-Fātiĥah):5 - Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan.


    ReplyDelete
  14. (10:9) Surely those who believe (in the truths revealed in the Book) and do righteous deeds their Lord will guide them aright because of their faith. Rivers shall flow beneath them in the Gardens of Bliss.

    ReplyDelete
  15. ahli umno yang mati, yang keluar parti dan yang tidak akan undi bn pun lebih mendadak juga..

    ReplyDelete
  16. Ahli nujum siang2 dah cakap yang parti PPBM akan menang besar!!....asalkan pengundian dijalankan dengan telus...

    ReplyDelete