Tuesday, December 29, 2009

Siapa yang campurtangan keputusan mahkamah..



KOTA BHARU 29 Dis. — Bapa mertua Dr. Rosli Allani Abdul Kadir menganggap bekas Ketua Penerangan Pemuda Pas Kelantan itu telah melarikan anaknya dan beliau akan berusaha mencari mereka.

Wajarkah bapa mertua campur tangan selepas mahkamah menjatuhkan hukuman, bukankah anaknya sudah cukup matang untuk membuat keputusan sendiri tanpa campurtangan bapanya.

9 comments:

  1. Salam KM, kekadang kita tidak dapat nafikan perasaan si bapa...... bagaimana perasaannya bila si menantu langsung tidak menghurmatinya sebagai wali kepada anak gadisnya.... sukar untuk dikomen banyak...... kalau perkara yang sama berlaku pada kita....

    ReplyDelete
  2. Salam,
    kalau nak ikut laki dan x peduli ke bapa, tukar binti la. ikut orang kapir, buh nama laki. bila mati nanti,bacaan talkin jangan bin kepada ibu yang melahirkan. letak je nama laki.baru boleh bebas kawin kat mana-mana pun.pedulikan mak bapa yg dok jaga masa kecil hingga kaki sebesar muka ibu bapa. kita dah besar, dah ada akal sendiri, pikir sendiri jeee. mana boleh bapa pakai sendiri.... salah tuuuuuu

    ReplyDelete
  3. Kita ada adat dan hukum sebagai orang Melayu Islam.

    ReplyDelete
  4. tapi dlm perkahwinan dibolehkan guna wali hakim sekiranya wali mujbir enggan menjadi wali disebabkan perkara yang tak munasabah..soal mati dan di letak nama kalu mati itu soal lain..soal kahwin ader rukhsahnya..dan yang nyata sebab mertua tu xbg kahwin juz xnak anak dia jd bini no 2..alangkah memalukan..

    ReplyDelete
  5. Terima kasih pada semua:
    Pendapat makin panas !!!
    Diluah mati emak, ditelan mati bapa..
    Bukan salah ibu mengandung!

    ReplyDelete
  6. camana la orang pas ini bodoh biol...kata ikut sunnah nabi, nabi ada bawak lari anak orang ke?

    ReplyDelete
  7. Anon: logik jugak tu..
    Tapi cuba selak sejarah, kot kot ada cerita persamaan, sebab orang PAS bila dia 'buat' selalunya ada je alasan dia..

    Pembangkang tak teringin ke nak cadangkan tubuhkan 'suruhanjaya diraja' untuk siasat kes ni.

    ReplyDelete
  8. happy new year.

    please visit

    http://lanunth.blogspot.com

    to know what's brewing in Tabung Haji.

    ReplyDelete
  9. Kalau nak cakap pasal hukum atau halal haram, pendapat tak pernah habis. Semua nak menang.
    Tetapi perangai dan peel yang baik lah tuntutan Nabi terhadap umat yang mengaku jadi umat nye.
    Bawa lari anak dara orang bukan lah perangai yang baik...tak kira lah bapak setuju ke tak..haram ke halal...
    dari segi perangai je dah nampak buruk.

    ReplyDelete