Saturday, March 16, 2013

umno dan dap wajar bekerjasama...

sudah tiba masanya umno dan dap duduk semeja berbincang tentang masa depan politik malaysia khususnya melibatkan kepentingan org melayu dan china.

umno sudah tidak perlu menaruh harapan kpd mca yg sudah ditolak oleh org chîna dan harapan utk menang di pru sangat tipis, memahami sentimen ini, mca sendiri sudah lama mendiamkan diri dari menggerakkan jentera pilihanrayanya..
.
tanyalah pd bahagian dan cawangan umno, mana ada mesyuarat yg benar2 di hadiri oleh wakil mca? mic sendiri culas, yg rajin hanya ppp

dap juga mampu melakukan sesuatu faedah dan kebajikan untuk kaum china jika bersama umno, pkr memang tiada harapan di pru, anwar samada kalah kalau bertanding atau sudah bersiap sedia 'ke luar negara' bila2 masa.

pemimpin pas sukar dibaca, pelbagai keputusan dan semuanya bertindih dan bercelaru, hadi awang bagai presiden tanpa kuku, nik aziz selalu berdolak dalik, majlis syura juga sesuatu yg lebih sukar untuk dap telah dan kontrol.

dengan kekuatan kerajaan di tangan umno dan kekuatan pembangkang di tangan dap, bukanlah sesuatu yg mustahil untuk dap dan umno mencari titik persamaan.

semasa bn menguasai pulau pinang, umno serahkan jawatan km pada gerakan, jadi apa salahnya tradisi itu diteruskan dng km dari kalangan pemimpin tempatan dap...lim guan eng tarik ke pusat sebagai menteri.

No comments:

Post a Comment