Sunday, November 24, 2013

Ada apa lagi yg tinggal untuk umno bangggakan?

selesai sahaja muktamar PAS, tidak ada satu pun berita yg menggembirakan buat UMNO untuk merasakan lebih selesa.

PA$ terus relevan dengan meneruskan hudud di Kelantan dan terus kekal bersama Pakatan Pembangkang walaupun berbeza fahaman - PAS berada dalam 'class'nya tersendiri.

pengekakalan mat sabu sebagai timbalan presiden yg bertanding cukup signifikan melihat muhyiddin dan umno 'mengelak' pertandingan timbalan presiden kononnya takut perpecahan - ahli pas mendahuli ahli umno dari segi kematangan perjuangan dan semangat parti.

kesimpulannya - tiada pertandingan presiden dan timbalan presiden umno lebih kpd pembohongan dan cerita dongeng dan cerita hantu bertujuan menakutkan ahli.

ahli pas juga menunjukkan kematangan dengan tidak mengekalkan mahfudz walaupun menerajui prk sg limau dan menangkan calon pas sedangkan ahli umno mengekalkan hisham atas faktor kroni dan politik wang?

ada apa lagi yg tinggal untuk umno banggakan?

penghijrahan beramai-ramai samada dari segi keahlian atau sokongan kpd PAS mampu menjadikan Islam lebih teserlah dan sebagai tali penyatuan umat yg lebih berkesan, alternatif jelas kpd umno.

3 comments:

  1. Cantik sangat tulisan awak. PAS ada kelas nya yang tersendiri/ Nak muntah rasa. Apa kelasnya jika orang no 2 menjadi budak suruhan Guan Eng. Setiausaha Agung perangai macam syaitan. Hudud hanya cakap2 kosong. Islam ditelanjangkan. Ayat2 Quran dipersenda oleh orang2 cina. Memang saya akui yang pemimpin UMNO busuk. Tapi busuk2 pemimpin UMNO, mereka hanya pergunakan bangsa sahaja bukan agama. Tapi PAS mengunakan kedua duanya sekali bangsa dan agama. Jadi nya pemimpin PAS lagi haprak. Demi politik sangup menjadi barua pada orang cina dan kaki pembohong. Sebusuk busuk UMNO orang cina dan india kena jadi pak turut. Tapi PAS kena jadi barua DAP. Jadi nya sapa yang lebih baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah watak mat sabu tidak ada dalaam UMNO?

      Siapa Menteri yang melepaskan samseng yang ditahan polis apabila ketua parti komponen merayu? Siapa yang balik kawasan sebok bermesyuarat dengan gangster tetapi jaranga turun mendengar masalah rakyat kawasannya?

      Siapa yang serahkan Pulau Batu Putih secara moralnya kepada Singapura sehingga Sultan Johor berazam merampasnya semula?
      Siapa yang sumbangkan pasir kepada singapura untuk membesarkan negaranya hingga ke sempadan malaysia hingga menjejaskan sosio-eco dan keselamatan negara?

      Kerajaan mana yang paling berkuasa dan paling boleh melaksanakan huikum hudud tetapi masih gagal hingga sekarang?

      Apabila MCA memberi amaran supaya hudud tidak dilaksanakan? Siapa pemimpin umno yang berani membantah?

      Dalam kapasiti PAS tidak mempunyai kuasa pusat tetapi berani mahu melaksanakan hudud di Kelantan, bukankah itu satu permulaan yang baik?

      Delete
    2. eh ko ni sokong mat sabu ke dak? nak kait watak mat sabu plak dgn umno. padahal artikel py baik puji mat sabu menang fair n square. orang ty ko soalan ko jawab dgn soalan xde kena mengena smp masuk citer pulau batu putih. oi mangkuk tuntutan batu putih ni based on sejarah la. cuba ko baca fakta kes br nak bagi soalan tadika. yg pasir tu kan byk kjaan selangor bagi dulu masa bn kawasan gazet je boleh la ni mana2 pun boleh janji masyuk. tak abis2 citer hudud ni nak tau bila nak buat kat kelantan tu. kes amoi salon pun kjaan kelantan xleh handle apa lagi kalau berdepan kes2 besar libatkan jenayah. jadi modal politik je lah. eh? bukan ke hadi presiden korang tu kata hudud 0.0001% je? takut ngan OKU py pasal. kalo tak boleh buat baik dok diam. jgn taichi pihak lawan plak. dah ada masalah boleh pulak salah kjaan pusat lah, umno bn la. niat hati nak tunjuk power apa kan daya DAP lagi power.

      jentayu.

      Delete