Saturday, April 19, 2014

funeral state - lim kit siang next !

tidak kah tindakan kerajaan pulau pinang yg memberi status funeral state kepada mendiang karpal sebagai sesuatu yg semborono dan tanpa asas yg rasional dan kuat. sewel agaknya kerajaan negeri itu dalam mendefinasikannya atau sekadar mereka merendahkan kelayakannya bagi membolehkan mendiang karpal dianugerahkan sekaligus tersedia layak untuk yg berjasa kepada parti.

elok kerajaan negeri huraikan supaya tidak menjadi bahan ketawa sepanjang masa. Apa guna mendiang karpal di anugerahkan jika sebahagian besar mempertikaikannya. Banggakah keluarganya?

tindakan kerajaan negeri sekadar membayangkan yang menunggu untuk anugerah di atas tidak lain tidak bukan ialah lim kit siang dan lim guan eng sendiri.

sudah tentu tulisan di atas tidak dipersetujui oleh ketua pemuda umno, tetapi ada aku kesah !!


## ckp saifuddin tu boleh pakai tetapi apa agaknya perasaan umno sendiri bila dituduh sabotaj hingga karpal kemalangan maut???


4 comments:

  1. Sebagai rakyat Malaysia amatlah terkilan apa justifikasi kuat untuk memberi state funeral kepada karpal singh. KP tidak memegang sebarang jawatan dalam kerajaan. Beliau seorang lawyer yang hebat memang betul, tapi itu caru makan. Sebagai long-time MP, ramai lain MP yang meninggal dunia tidak diberi state funeral. Kerajaan Penang lakukan ini hanya untk poilitical mileage party dapigs, sokongan cina dan india. Secara protocol memang salah.

    ReplyDelete
  2. Seorang penjenayah yg dijatuhkan hukuman penjara 4 tahun kerana menghina seorang sultan, ketua ugama sebuah negeri diberi taraf state funeral sangat tidak bertamadun dan jika karpal masih hidup dia akan membantahnya atas dasar perinsip. Keluarga mendiang sepatutnya menghormati kewibawaan karpal dan menolak kerja gila lim guan eng dan bapanya. Satu contoh tauladan yg cukup memalukan.

    Di sinilah buruk akhlak dan tidak bermoral ditunjukkan oleh dap yg gila kuasa hingga lupa kpd prinsip asas. Memuliakan seseorang yang sudah dihina mahkamah. Protokol sewajarnya dimulakan dahulu dengan memohon pengampunan YDP untuk Karpal dan selepas diperkenankan barulah sesuai diumumkan. Itupun belum tentu betul kerana berjasa kpd parti belum tentu berjasa kpd negara.

    Dap buatlah kubur parti supaya semua ahlinya layak untuk mendapat party funeral.
    Hebat betul, cukup bangang apek tua tu...

    ReplyDelete
  3. Sekarang tahulah kita apa matlamatnya dap beria-ia mahu membawa pulang chin peng semasa hidup dan cuba menyeludup masuk abunya selepas kematian chin peng.

    Cukup menjijikkan, ketahitian.

    ReplyDelete
  4. La,baru tahu ke tujuan Mata Sepet ni......dah lama tahu dah.Itu Saifuddin di atas eloklah masuk DAP saja,padan pun kalah.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...