Saturday, June 28, 2014

Kalau tanpa UMNO, di mana MCA?

Samada musuh senang dijinakan di dalam atau di luar kandang bergantunglah kepada kebijaksanaan UMNO. Sebelum ini pun MCA memang sudah jadi gunting dalam lipatan.

MCA kena sedar diri, masuk kabinet atas EHSAN selepas sendiri cakap tak serupa bikin. Kena sedar menang beberapa kerusi dan DITOLAK  MAJORITI OLEH BANGSANYA SENDIRI.
Tugas utamanya ia meyakinkan kaumnya sendiri atas kebolehan mereka untuk tidak menjadi tauke dan kayakan diri sendiri dan bukannya cuba mengganggu dan mempertikaikan ugama dan kaum bangsa lain.

Setiap kali pilihanraya, MCA lebih jadi tukang tengok membiarkan UMNO bertungkus lumus mendekati pengundi..kenapa tak nak jadi equal partner bila bekerja? 

Jika berada dalam kandang kambing, belajar mengembek, bukannya menyondol.

MCA bukan sahaja tidak layak untuk mengangkat dirinya sendiri sebagai partner UMNO dalam perkongsian kuasa
, malah sebagai budak pejabat pun belum tentu layak. Itupun nasib baik bersama UMNO, kalau bersama DAP, MCA hanya layak jadi tukang cuci jamban DAP.



#
Tanpa Nama berkata...
Kenapa tuhan mengharamkan umat islam memakan daging babi dan anjing sehingga tersentuh pun perlu disemak. Kedua binatang ini melanggar perintah nabi noh sikap haiwan babi yg tamak suka menyodol saja hak org lain punya ditakuti sifat macam babi ini terjadi pada umat islam.
Dalam kapal (kesah kapal nabi Noh)  itu binatang dilarang mengawan kerena akan bertambah penumpang namun tidak dipedulikan oleh anjing akan larangan itu hingga disumpah bila mengawan akan melekat.
Perbuatan mereka yg ingkar dilaknat tuhan hingga tersentuh pun merupakan najis. Cina yg kuat makan babi akan membawa tabiat babi yg bersikap tamak, tidak peduli hak org lain, semua dia nak pulun.

4 comments:

  1. Ni lah jenis Cina Bangsat. Dia tak tau nak amek harpti bangsa dia sendiri pastu salahkan UMNO.

    Bangsa Sial!!!

    ReplyDelete
  2. Najib kena awasi tindakan2 mereka yang masih dalam MCA ini. Seperti gunting dalam lipatan.

    ReplyDelete
  3. MCA tidak kuat tiada pengaruh dan tidak diperlukan oleh kaum Cina. Fakta benar mengenai MCA dari dulu lagi. MCA tidak pernah menang kawasan majority 65% Cina apatah menang tanpa bertanding dari mula ditubuhkan. Selama ini MCA hanya menumpang UMNO yang dihina oleh pemimpin-pemimpinnya sejak dahulu. Tapi UMNO tak berdendam, tak ngelabah atau berubah hati demi keamanan. Tapi sampai bila. Dikala UMNO ditolak oleh rakyat pasti MCA akan hilang juga. Tiada satu kerusi pun yang selamat baginya. MCA harus ingat jasa-jasa UMNO kepada mereka selama ini. Bukan meminta mereka menghomati UMNO tapi cukuplah bekerja keras untuk mendapat kepercayaan orang Cina tanpa menyakiti hati orang Melayu. Ingat kesabaran orang Melayu ada hadnya. Jangan sampai orang Cina mengalami kerugian akibat ketamakan dan kerakusan mereka yang tiada sempadan.

    ReplyDelete
  4. Orang Cina ingat dia kaya dia boleh kata apa saja terhadap Melayu. Tak sedar kekayaan mereka diperolehi di Tanah Melayu. Sekarang mereka nak tipu rakyat Sarawak dan Sabah suruh keluar dari Malaysia supaya mereka boleh memerintah dan mengaut segala hasil bumi dan kekayaan dikedua negeri tersebut. Tak habis2 menipu macam mana LKY menipu Melayu Singapura.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...