Monday, August 11, 2014

ADUN PKR dikepung...

Perlu ditanya Anwar secara langsung dan Pengarah Strategi dan Timbalan Presiden dan Pudin dan
pemimpin kanan pkr dan ketua-ketua cabang dan ahli pkr dan tidak ketinggalan pecacai pkr termasuklah anon anon di luar sana....

Kalau Zizah tu talented, bijak sungguh, sesuai sungguh, ada karisma, ada otak, akai masih boleh guna dan cukup jujur dan tidak boleh dipergunakan agaknya kenapakah anwar tidak boleh hantar senarai calon 2 atau tiga nama termasuk azizah kepada Tuanku Sultan Selangor.

Jika azizah sempurna sifat dan sikapnya lebih-lebih lagi dia merupakan presiden parti sudah tentulah Tuanku Sultan mempertimbangkannya secara khusus dan bijaksana. Menghantar satu nama tanpa pilihan (memaksa) sangat tidak beradab.

Apakah Anwar sendiri ragu akan keupayaan isterinya berfungsi sebagai MB atau matlamat Anwar masih sama, Azizah hanya mahu dipergunakan semuanya untuk perjuangan peribadinya sahaja¿

Jika nama Azmin disenaraikan pun, harapannya untuk terpilih berbanding dengan Azizah adalah tipis kerana Azmin mempunyai rekod politik dan peribadi serta rekod moral yang kurang memuaskan¿

Harapan Azizah awalnya untuk terpilih sebagai MB sangat cerah tetapi dirosakkan dengan presentation dan tingkah laku Anwar yang tidak membezakan dan membataskan perhubungan politik dan Istana.

Memecat Khalid juga satu kesilapan diluar jangka perhitungan kerana sikap over confidence dan kecuaian penasihat undang2 yg menyaksikan Khalid bukan sahaja kekal MB malah lebih berkuasa, bebas dan berpengaruh sekurang-kurangnya sehingga november ini - Anwar gigit jari dan kena kerja keras memastikan ADUN PKR tidak menyeberang. Kena kepung atau buat kandang seperti DAP yang sudah rebankan ADUNnya

Logiknya Anwar akan gagal. Tersungkur di kaki Khalid - cukup sadis.

8 comments:

  1. Langkah kajang dh jd langkah kejang!! Pakar stategi taik kucing!! Pg la berambus blk kg lg bagus!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kini masih di tahap langkah kengkang

      Delete
  2. Semasa percubaan "16 September...." Nuar gempak akan takluk Putrajaya daripada Pak Lah dengan menarik MP2 BN. Mas tu habis kecut buah Pak Lah dan MP2 BN (of course ada jugak yang sememangnya hendakkan PR). Dengar cerita Nuar tawarkan juta2 RM untuk membeli MP2 BN. Last2 Nuar gagal. Sekarang ini tindak tanduk Nuar nak memecat TSKI si Nuar pulak terpaksa "mengepung" DUN2 PKR. Kalau lah Selangor jatuh ke tangan TSKI/PAS/UBN sudah pasti riwayat politik Nuar dan PKR akan MAMPUS!!!! DAP akan salahkan Nuar di atas disaster politik Selangor. Ini lah balasan di atas kedurjanaan dan kezaliman Nuar selama ini. Rakyat sekarang dah tahu siapa sebenar Nuar.

    ReplyDelete
  3. formula untuk selamatkan Selangor senang saja...kekalkan Khalid, tolak azizah, tolak anwar..ebabnya ..anwar adalah pemusnah apa saja...kerana gila kuasa..tak caya cuba formula ini:
    selangor selamat= tolak anwar and PKR-tolak DAP+ sokong PAS+sokong BN.
    kemudian action nya...bantu Khalid untuk berkrja keras bersih dan amanah,..Khalid mesti dengar suara rakyat..dan bangun bersama rakyat, balik kepada alquran dan hadith untuk mentadbir Selangor..insyallah Berjaya..

    ReplyDelete
  4. Langkah Anwar makin sumbang selepas mendiang Karpal tiada.

    ReplyDelete
  5. Wan Azizaz cakap jam Omega ada kat rumah bukan tertinggal kat hotel. Apa statusnya .Tak tunjuk2 pun. suruh angkat sumpah tak mahu. jadi MB angkat sumpah berat, terutama nak jujur dan simpan rahsia. Nanti masyuarat Raja2 nak kena irring Tuanku. Tuanku tak selesa.

    ReplyDelete
  6. Cuba bayangkan kalau Anu-ar tak di pecat dari UMNO dan tepat tahun 1999 beliau dilantik jadi PM oleh Dr M , apakah rupa dan keadaan Malaysia ketika ini . mungkin macam mana dia jaga dia punya family la , diluar nampak soleh didalam , Allah saja yang tahu , tapi dari segi kekayaan dunia tak payah cakap Anu-ar memang terlalu kaya tapi tak pernah puas , baik segi sex ,politik dan segalnya .

    ReplyDelete
  7. anwar dah gali sendiri lobang kubur.. pkr dah nazak.. balasan utk orang yg kuat menipu rakyat!

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...