Saturday, August 9, 2014

Menteri Kemaruk Jawatan

Kita menyokong penuh supaya kj terus memegang jawatan sebagai menteri belia dan sukan kerana belum

didapati dia puncanya walaupun sukan komanwel hancus secara moralnya. Dalam politik moral tidak penting...

Kj hanya akan bersedia bertanggungjawab sepenuhnya jika malaysia cemerlang.

Lagipun kj secara prinsip harus meneruskan jawatannya kerana setakat ini Najib tidak minta dia berbuat demikian, malah mereka sentiasa karib dari masa ke semasa, berbalas tweet.

Hanya yang busuk hati dan cemburu sahaja bertindak meminta Kj berundur. Hakikatnya Kj satu-satunya yang cukup popular dan mesra dengan semua Persatuan Sukan. Lagi pun ada ke mana2 badan yang berani meletakan kegagalan sukan komanwel disebabkan Menteri.....ada berani???

Malaysia mungkin memerlukan 20 tahun lagi untuk kita menyaksikan Menteri meletak jawatan atas tanggungjawab dan moral. Setakat yang ada-ada ni, mereka sanggup bertongkat kalau terpatah kaki asalkan tidak perlu melepaskan jawatan.

Ingatkan di PKR je berebut kuasa, kat UMNO pun berlambak.....

Kalau you jadi Menteri? how?

3 comments:

  1. Pollitik orang melayu sejak zaman sebelum empayar melaka , sampai sekarang sentiasa bergolak disebabkan politik orang melayu sering ada watak sikitol atau pedajjal bangsa , selalu nya seorang individu atau kumpulan yang diketuai oleh sikitol , watak sikitol macam kita ketahui dalam sastera melayu iaitu orang yang suka kianat,memfitnah,penipu,melaga-lagakan orang pendek kata syaitan bertoping manusia , paksi sikitol ini kerana kuasa untuk kesenangan dunia, suka cipap betina dan jubok jantan serta puaskan nafsu sarakah , kesukaan sikitol masa lapang suka berpoya dan main sex , kerja khusus hanya main politik , tak ada pengalaman kerja yang professional atau kerjaya khusus , dizaman ini sifat ini ada pada Anu-ar peliwat , masa dia dalam hotel/penjara sg buloh negara aman sekejap . sekarang kalau dia mampos siapa agak nya akan jadi sikitol sebab watak ini mesti ada dalam politik bangsa melayu tak boleh lenyap , fikir sendiri la kluangman , sifatx2 dah ada seperti sebut di atas iaitu sejak muda tak pernah kerja secara khusus atau orang professional tapi naik atas dengan mudah lepas tu pandai bercakap sejak dulu kalau kaji watak ini dalam sastera sejarah melayu selalunya watak sikitol , kalau dilihat memang dah ada pun dalam umno malah dah jadi menteri , ini lah dia sikitol in the making.

    ReplyDelete
  2. Kalau aku jd menteri........aku akan merayu jd pm. Bila dh jd pm, senang aku tendang keluar puak2 kitol ni. Nk tendang aku lepas tu...up to you.

    ReplyDelete
  3. Aku rasa yang patut letak jawatan dulu ialah Najib. Sebab kes Lahad Datu,MH 370,MH 17 dan penghinaan terhadap islam dan melayu dan pendakwaan terpilih menunjukkan Najib gagal sepenuhnya. Pembetulan, yang sepatutnya letak jawatan dulu ialah Rosmah sebab Najib hanya PA kepada PM.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...