Google+ Followers

Monday, June 29, 2009

Malaysia perlu tambah 2 lagi mahkamah khas..


Malaysia patut ada dua mahkamah khas:

Satu Mahkamah Tinggi yang mempunyai 9 hakim tetap pada setiap kali perbicaraan - namakan mahkamah ini sebagai Mahkamah Nizar.
(
Datuk Seri Nizar Jamaluddin kesal dengan keputusan Ketua Hakim Negara hanya memperuntukan lima hakim Mahkamah Persekutuan untuk mendengar rayuannya bersabit krisis Perak. )

Keduanya satu mahkamah sesyen untuk kes liwat - namakan mahkamah ini sebagai Mahkamah Anwar.
(
Dato’ Seri Anwar Ibrahim akan berada di Mahkamah Rayuan bagi mendengar rayuan berhubung pemindahan kes beliau dari mahkamah sesyen ke mahkamah tinggi. )

Inilah dua insan yang istimewa yang mahkamah perlu mendengar cakap mereka dan sekaligus mahkamah akan adil jika mereka menang dalam setiap kes.

Saturday, June 27, 2009

Sah!! NIK Aziz terdesak yang amat sangat..


Kemaskini: 28Jun
Nik Aziz mahu perdebatan atas tajuk pilihannya: Debat embah dia atas tajuk dia yang bagi - kenapa UMNO tolak Islam.

Kenapa tidak atas tajuk - Siapa khianati Islam?

Semakin terserlah Nik Aziz adalah ulamak palsu bertopengkan serban, PAS sudah hilang kredebiliti Islamnya dengan tindak tanduk Nik Aziz yang lebih kuah dari nasi.


Nasa wajar minta Nik Aziz berundur dari kerusi Mursidul yang sepatutnya berperanan di belakang tabir membetulkan kepimpinan PAS dan bukannya berada di barisan hadapan menganggu tugas panglima sebenar, Hadi.


Nik Aziz mungkin sudah gila glamour, atau nak sama glamour macam Rosmah - hari hari ada je laporan di media untuk mereka.
Ahli kedua dua parti dah mula geleng kepala - apa sudah jadi?

Catitan asal: 27jun

Hadi Awang ditawar dan dijanjikan sebagai PM oleh Pakatan Pembangkang selepas PRU13 menyebabkan Hadi buat pusingan 'U' dan menolak kerajaan perpaduan bersama UMNO? - satu perancangan licik Anwar apabila dirinya juga tersepit dengan kes mahkamah dan memungkinkan dia juga tidak layak menjadi PM, malah DAP sendiri tidak mahu berperdanamenterikan sesaorang yang begitu banyak tuduhan jenayah dan calar balarnya?

Dan kini Nik Aziz tanpa segan silu mengangkat dirinya setaraf dengan Perdana Menteri dengan mengajak Najib untuk berdebat dengannya bertujuan menutup segala kesilapan kesilapannya yang lalu dengan alasan permsalahan politik semasa tidak boleh diselesaikan melalui media.

Siapa yang buat masalah? Siapa yang memberi berbagai hukum dan fatwa mengocak perpaduan orang Islam dan Melayu di Malaysia sekarang. Jika UMNO umpama Chin Peng dan ajaran sesat Ayahpin kenapa pula Nik Aziz teruja sangat nak berdebat? Nak cari populariti atau TERDESAK YANG AMAT SANGAT untuk menyelamatkan Manek Urai.

UMNO jangan terperangkap sekali lagi, jangan bodoh dua kali untuk menerima pelawaan yang penuh tipu muslihat ini. Berhati hati dengan Nik Aziz yang bersahabat dengan jin dan syaitan.

Friday, June 26, 2009

PRK lagi di Perak - ADUN Aulong, Perak sakit mental dan murung?


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Aulong, Yew Tian Hoe memfailkan saman terhadap Timbalan Speaker DUN Perak, Hee Yit Foong yang didakwa menyerangnya dengan semburan lada semasa sidang DUN 7 Mei lalu.

Yew memfailkan saman di Mahkamah Tinggi di Ipoh pada pukul 11.15 pagi tadi.

Yew mendakwa, berikutan serangan itu, beliau mendapat kecederaan di mata kiri, kejutan mental, trauma, penghinaan umum dan kemurungan.

Pilihan Raya Kecil Negeri Perak dijangka akan berlaku selepas pilihan raya kecil Dun Manik Urai, demikian kata Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Dato' Ustaz Abdul Halim Abdul Rahman.

"Saya menjangkakan pilihan raya Negeri Perak mahu atau tidak akan diadakan, sebab itu kita cadang mahu buat persiapan apa yang patut hadapi pilihan raya Perak.

Beliau melihat betapa pentingnya kini JPP yang dikendalikan bersedia awal dengan memantapkan ahli-ahli jawatankuasa mengenai ilmu pilihan raya.

Monday, June 22, 2009

Ularrr dalam semak


Kurang jelas siapa yang mulakan... apa apapun PAS menolak cinta UMNO kerana embah dan pak pak menakan tiri depa tak setuju...


Peringatan pada UMNO: Jangan bercinta dengan anak pak imam dalam semak dan gelap, banyak ularr..... alamak !!

Istiqamah..



"Saya tak kata saya puas hati, saya tak kata saya tak puas hati...

Sunday, June 21, 2009

Penat tengok Melayu bergaduh...tengok filem Tamil pula








IPOH 21 Jun - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T. Murugiah mendakwa Datuk M. Kayveas tidak hormati pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN) kerana mahu mengemukakan calon untuk menggantikan beliau.

Saturday, June 20, 2009

Siapa bapa anda..


Selamat Hari Bapa kepada bapa bapa.
Apakah bapa bapa ayam pun turut sama meraikannya dengan bangga.

Apakah haruan haruan yang makan anak pun turut ceria pada hari ini.

Bagaimanapula ibu ibu ayam yang bagi anak ayamnya kepada bapa bapa , mereka turut menyumbang ke pada hari bapa ini..

Bagaimana pula bapa yang makan belakang..

Bagaimana pula dengan bapa bapa yang berkawan dengan syaitan
Banggakah anak anak bangsa dengan bapa yang isteri dan jiran didahulukan, anak bangsa dikemudian kemudiankan..

Bagaimana pula anak anak yang melihat bapa bapa mereka yang sebangsa dan seugama sedang bercakaran di atas sana.

AKHIR KALAM - RASULULLAH ITU CONTOH DAN BAPA YANG TERBAIK SEMESTA ALAM.

Petronas dapat pengerusi baru?


Mahathir tidak pasti pelantikan pengerusi baru Petronas.

Kenapa ada perlantikan baru? - baguslah kalau untuk satu paradigma.

Atau kerana individu yang dicadangkan tidak disokong Lembaga Pengarah Petronas baru baru ini?

Atau ada yang 'gatal' nak cari nahas kemarahan dan tanda soal rakyat !!!!

Thursday, June 18, 2009

UMNO cari penyakit - masih tidak berubah

Kenapa agaknya UMNO gatal dan miang sangat nak berunding kerajaan perpaduan dengan PAS sedangkan Nik Aziz kata no..no..no...

( Dan ini pemuka pemuka Nik Aziz: Ahli-ahli parlimen PAS itu seperti berikut: Dr Hatta Ramli (Kuala Krai), Khalid Samad (Shah Alam), Dr Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor), Datuk Kamaruddin Jaffar (Tumpat), Siti Zailah Mohd Yusoff (Rantau Panjang), Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja), Dr Lo’ Lo’ Mohd Ghazali (Titiwangsa), Dr Mohd Hayati Othman (Pendang), Taib Azamuddin Md Taib (Baling) dan Dr Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar).

Pemimpin UMNO seperti Muhyiddin, Mukhriz kenapa terlalu galak sangat, hemoi, terkinja kinja, tergedik gedik nak tunjuk ikhlas...

Rakyat benci UMNO bukan kerana dia berkawan atau tidak berkawan dengan PAS tetapi lebih kepada sikap dan perbuatan UMNO itu sendiri yang bermula dan berpunca dengan Paklah dan anak menantunya... Itu yang UMNO harus perbetulkan dan bukannya sebok dengan kerajaan perpaduan bersama PAS.

Kerjasama UMNO dengan PAS tidak akan merubah kebencian rakyat kepada UMNO malah PAS yang lebih mendapat kepercayaan dan undian yang meningkat di pilihanraya akan datang.

Kini UMNO tetap tidak berubah, perjuangan untuk orang Melayu masih terabai, jauh dan samar sebaliknya yang sedang digilai ialah jambatan ketiga. Kenapa perlu Najib buat kajian fleksibiliti sedangkan secara mudah ia tidak diperlukan dalam masa terdekat ini.
Apakah ada udang disebalik batu sehingga Sultan Johor terhidu - menolaknya.








Tuesday, June 16, 2009

Hadi/Nasa kembalikan semula PAS ke perjuangan asal..



Terkini: 17/6 6.00ptg.

Seperti yang dijangkakan, bom jangka sudah meletup, hilang kewarakan, hilang sabar, Nik Aziz main kasar, ganas - gesa Nasa keluar PAS.


Ini adalah pembelaan di luar gelanggang Nik Aziz terhadap Husam yang tewas di tangan Nasa.
.................................................

Dalam tindakan terbaharu, bukan setakat Nasa tak berapa menyokong Nizar malah Nasa yang menyambut baik saranan Najib bahawa PAS ikhlas dalam kerajaan perpaduan juga akan menjadi ISU terhangat dalam PAS yang kini bagai api dalam sekam.

Keberanian Nasa tentulah atas signal jelas dari Hadi menunjukkan mereka 'berlembut' tetapi macam sembilu menikam puak anti perpaduan dalam PAS (Nik Aziz), puak boneka DAP di Perak (Nizar) dan budak suruhan Anwar (Husam Musa).

Politik Nasa dan Hadi jelas ada 'class' tersendiri membawa keluar PAS dari kongkongan dan cengkaman dari rakan rakan di parti pembangkang atau UMNO sendiri.
PAS perlu dilihat sebagai entiti terpenting, bebas dan masih di perjuangan asal dan bakal menggantikan UMNO sebagai pemain politik yang perlu dihormati dan dituruti (walaupun berkemungkinan tanpa Nik Aziz)

Sunday, June 14, 2009

Anwar kembali fokus...




Buruk buruk pun, itu papa i...nak buat camno !



Dalam kehambatan masa, resah, kembali sedar, terdesak, kekalutan kini Anwar kembali memberi fokus dan perhatian kepada isu penghakiman dan mula dengan agenda pertama mempertikaikan kenapa kes video vk lingam diambil tindakan yang lambat.
Anwar kembali cuba mengalih dan mengeksploitasi soal isu keadilan seolah olah mahkamah dipengaruhi politik dan kerajaan semata mata kerana kes liwatnya akan mula didengari.
Anwar cukup takut dengan realiti tersebut dan segala kemungkinan akan dibuatnya untuk menyelamatkan diri. Kemarahan rakyat perlu dibangkitkan. Jika majoriti Melayu mula kurang menyokongnya, sokongan kaum lain sangat2 diperlukan, tidak hairanlah Anwar menyaran Chin Peng dibenarkan pulang untuk mengambil hati orang cina.
Jika demonstrasi dan bantahan secara besar2an dibuat oleh kaum bukan Melayu, isu perkauman akan menjadi hangat, pergaduhan akan berlaku, negara kacau bilau, negara mendapat kecaman - itukah yang diharapkannya. Perhatikanlah Anwar - masih banyak agendanya dalam masa terdekat.

Tidak hairanlah anak dan pembantunya kini senada, mereka mula mempertikaikan keadilan mahkamah dan memberi amaran rakyat akan bangun membantah dan berdemonstrasi... jika Anwar disalahkan ?
http://anwaribrahimblog.com/2009/06/15/pendedahan-video-vk-lingam-mengapa-lambat-bertindak/

Saturday, June 13, 2009

Petikan Al Quran di Perak...Fatwa di Yap Kuan Seng..


Sahabat karib Nik Aziz beri ceramah:

"We stand together for equal treatment. There should no double standard. We can't understand why a man can have four wives. Why should there bethis type of double standard? I am not encouraging men to have fourwives or woman to have four husbands but why should there be a doublestandard of this kind of perception? It is okay for men to have more,but not for women?"
Semasa membuat kenyataan tersebut, Lim Guan Eng bercakap sambil ketawa dan disambut dengan gelak ketawa penonton
.
http://pemudanibongtebal.blogspot.com/2009/06/lim-guan-eng-memperlekeh-hukum-islam.html

Hanya Rosmah yang mampu betulkan LKY.






Ia kini
bukan cakap cakap lagi, tetapi kenyataannya.. LKY sendiri tahu betapa penting dan berpengaruhnya Rosmah ke atas rakyat dan pentadbiran kerajaan Malaysia.

SINGAPORE, June 13 — Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and his wife Datin Seri Rosmah Mansor have been warm and forthcoming beyond Minister Mentor Lee Kuan Yew’s expectations. MM Lee said he called on Rosmah because he had been told that she and her husband worked as a team and it was necessary for him to understand both members of the team.
Apapun penjelasan perlu didapatkan dari LKY dari mana dia dapat sumber dan pengesahan tersebut..







Najib bakal menjadi PM yang paling singkat tempohnya...

Friday, June 12, 2009

Bila MCA nak keluar barisan...

Mampukah Gerakan menggantikan MCA mewakili kaum cina dalam BN atau MCA sendiri yang akan lenyap jika keluar BN, DAP tentu tidak setuju jika MCA mahu bergabung dengan pakatan pembangkang.
Pungutan suara bertajuk “Adakah Perlu MCA Keluar BN?” dikeluarkan dari blog Ong Tee Keat
12/06/2009 5:37pm
KUALA LUMPUR 12 Jun — Satu pungutan suara bertajuk “Adakah Perlu MCA Keluar BN?” dalam laman blog Presiden MCA Datuk Seri Ong Tee Keat dalam versi Inggeris telah dikeluarkan hari ini bersama-sama dengan pungutan suara yang lain.
Respons pertama kepada pungutan suara “Adakah Perlu MCA Keluar BN"
dikemukakan pada 27 Ogos tahun lepas sewaktu Ong masih belum menjadi presiden parti itu. Setakat semalam, pungutan suara itu berjalan sperti biasa.
Akhbar harian berbahasa China, Nanyang Siang Pau hari ini melaporkan bahawa 76 peratus daripada responden dalam pungutan suara itu bersetuju bahawa MCA perlu keluar dari Barisan Nasional.
Bagaimanapun, bahagian pungutan suara itu telahpun dibersihkan pagi ini dan tiada soal selidik yang ditinggalkan di dalamnya.
Jurucakap MCA dan juga anggota jawatankuasa pusat parti Lee Wei Kiat ketika dihubungi hari ini berkata beliau tidak dapat menjawab bagi pihak Ong berhubung tujuan pungutan suara itu diadakan kerana ia ditempatkan dalam blog peribadinya.
“Bagaimanapun, kami menghormati dan menghargai respons di dalam pungutan suara itu..kami sentiasa mengkaji dan meneliti pendapat dan pandangan daripada orang awam demi kemajuan parti,” katanya.
Lee berkata orang ramai mempunyai kebebasan bersuara dan parti itu akan sentiasa menghormati pandangan umum sambil menambah parti itu akan terus memainkan peranannya di dalam BN dan terus berkhidmat untuk rakyat. - Bernama

Thursday, June 11, 2009

Nik Aziz salah dengar - Anwar dah betulkan..


Kemaskini: 7.20 petang.

Karpal sergah Hadi - fikir sebelum cakap tentang kerajaan perpaduan - apakata ahli PAS.
.........................
10 Jun 2009, Petaling Jaya- Kenyataan ini saya edarkan setelah berbincang dengan Ustaz Abdul Hadi Awang dan Sdr. Lim Kit Siang semalam. Kami mengulangi komitmen untuk memperkukuhkan kerjasama Pakatan Rakyat bagi menjayakan Agenda Perubahan. Kami berpendapat adalah penting untuk memberi peluang dan ruang kepada rakan-rakan parti komponen untuk menjelaskan pendirian mereka berhubung sebarang isu yang berbangkit. Kami percaya perselisihan kecil yang digembar gembur oleh media umno-bn tidak akan meretakkan permuafakatan yang terbina dari iltizam untuk membawa Perubahan kepada rakyat Malaysia keseluruhannya.Perlu dijelaskan bahawa isu rundingan PAS-umno yang berbangkit dari kenyataan Ustaz Abdul Hadi pada sidang akhbar selepas menyampaikan ucapan dasar di muktamar tahunan baru-baru ini harus dilihat dalam konteks pidato Presiden Pas. Dalam pidato tersebut Ustaz Abdul Hadi mengulangi komitmen PAS untuk memastikan Perubahan terlaksana melalui wadah Pakatan Rakyat dan menggariskan kewajaran muafakat antara parti bagi menyelesaikan krisis Perak melalui pilihanraya, menggesa agar badan kehakiman bebas dari sebarang kongkongan dan pilihanraya yang telus.Inshaallah permuafakatan Keadilan, PAS dan DAP akan bertambah utuh dari hari ke hari. Rakyat Malaysia mahukan sebuah kerajaan yang bertanggungjawab, telus dan cekap mentadbir bagi kembali memacu negara ini ke persada. Pakatan Rakyat bersedia menggalas tanggungjawab demi memastikan negara ini berada di landasan yang tepat.

ANWAR IBRAHIM KETUA PEMKANGKANG DEWAN RAKYAT MALAYSIA

UMNO di posisi gear gostan.




Najib mungkin merasa lawatan LKY mampu menarik semula sokongan bukan Melayu kepada BN tetapi terlupa UMNO masih di posisi gear gostan.

Bahasa badan Naib3 Presiden UMNO jelas seperti anak ayam bercempera melihat helang terbang rendah.

“Lee Kuan Yew has a lot of experience. Our politicians know nothing. That is why we have to learn from Singapore. Singapore is a great country, they invest so much money,” he said.

On the third bridge issue, Dr Mahathir said: “If we give sand, then we can get the bridge.” — Bernama


2 Nakhoda




Dalam PAS ada 2 Nakhoda - Nik Aziz atau Hadi Awang - kedua duanya dianggap ulamak kini bertelagah dan berbeza pendapat dengan membelakangkan kitab dan sunah.

Pengikut masing masing sudah balun membalun dengan makian barua, jalang, pelacur, dajai dan pelbagai lagi - turut tumpang sekaki mencerca ialah bloggers pro pembangkang.

Secara kasarnya - Hadi teruk dibelasah.
Secara kasarnya - Nik Aziz sudah terhakis pengaruh.

Tuesday, June 9, 2009

Idola dah sampai...


Orang Melayu dan Islam tengah bergelut, lalai strategi dan tanggungjawab... tau tau dia dah sampai..

Surcharge jadi tambang kekal..rakyat diutamakan...hahahaha

Surcharge diperingkat awal yang dibenarkan oleh kerajaan semasa krisis kenaikan minyak kini kekal sebagai harga tambang baru bas walaupun harga petrol masih kekal terendah, kali ini dengan alasan kos penyelenggaraan syarikat bas....

Agak pelik apabila Air Asia dan MAS bersaing menurunkan kadar tambang sehingga 0.99 sen tetapi kadar tambang bas tidak pernah bersaing untuk turun sebaliknya Menteri turut sama menyokong dan berhempas pulas membantu menaikkan harga, agaknya..kos penyelenggaraan kapalterbang lebih murah dari penyelenggaraan bas..


Rakyat diutamakan...hahahahahaha Najib bikin lawak.

Perpecahan di dalam PAS - Nik Aziz boleh lakar sejarah...

DAP dan PKR mahu penjelasan Hadi berhubung kerajaan perpaduan.... inilah suara suara yang mewakili pemimpin PAS yang tewas dalam pertadingan di muktamar yang lalu.

Pemimpin PAS yang tewas tidak akur kepada perwakilan yang mewakili akar umbi, bagi mereka sokongan DAP dan PKR lebih penting dari keputusan dan suara ahli ahli PAS sendiri.

Hadi Awang dan Nasa telah jelas dengan pendirian mereka untuk memastikan PAS berada di landasan yang rasional dan betul, cuma tinggal Nik Aziz sahaja yang perlu membuat pilihan dan bersuara samada mahu bersama Hadi dan Nasa seperti keputusan di muktamar atau memilih jalan untuk mengetuai satu lagi puak untuk memulakan 'satu perpecahan' yang sangat diharapkan oleh Anwar dan Lim Eng Guan.


















Sunday, June 7, 2009

PAS masih terus sanggup menjadi kerbau kayu di Perak..

Kemaskini: 9/6/09
“Pakatan Rakyat tidak memerlukan sebuah parti yang dominan. Tidak ada parti dalam Pakatan Rakyat yang boleh mendabik dada dan berkata ia kuat walaupun bersendirian. Akuilah hakikat bahawa mereka semuanya sama dan saling memerlukan,” begitu kata Zaid Ibrahim

Catitan Asal: 7/6/09
SHAH ALAM, 7 Jun - Satu usul tergempar mendesak penubuhan Suruhanjaya Bebas Diraja siasat pengambilan secara haram kerajaan Pakatan Rakyat Perak diterima sebulat suara.

Keputusan mahkamah nak letak di mana? PAS masih bermimpi walaupun Nizar jadi MB atas dasar 'nasib' dan bijaksana Sultan Perak menolak bukan Melayu dan Islam menjadi Menteri Besar selepas PRU12.

Tuesday, June 2, 2009

Ahmad Maslan - kenapa Manek Urai dan bukannya Pontian..

Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Haji Ahmad Maslan kini berada di Manek Urai sedang bersiap-siap untuk turun menoreh atau mungkin juga sudah memulakan torehan dalam misi 'tidur bersama orang kampung dan menoreh getah bersama mereka'.

Bagus, tapi sayang semuanya sudah terlewat...

Ahmad Maslan patut berada di Pontian (P164) melakukan perkara yang sama dan bukannya di Manek Urai, cara kerja wajar 'rawat sebelum parah' dan bukannya buat perangai 'mengaku saudara ketika musim durian berbuah dikampung' - dan pesan Najib 'no more maggie project' - UMNO JANGAN BUAT SILAP LAGI sebab Nik Aziz pesan - depa huluq hampa kebas tapi pangkah PAS

Senario semasa juga menunjukkan apa sahaja yang UMNO akan lakukan semuanya serta tak kena pada mata rakyat sekarang ini, rindu nak tengok UMNO bertanding tapi pangkah PAS kerana benci UMNO - inilah yang patut UMNO fikirkan. Rindu tapi benci. Kenapa ?????????????

Lambat laun UMNO akan berhadapan dengan pilihanraya kecil di kubunya yang paling kuat dan potensinya tetap sama, tewas..

Apakah Ahmad Maslan begitu yakin Pontian terlalu selamat buat UMNO hingga dia merasa tidak perlu bersama pengundinya seperti di Manik Urai..

Polis tolong atau ahlong..


Sejauh mana PDRM serius

menanganinya...bermusim

atau

hangat2 tahi ayam..

Sejauh mana kerjasama

orang awamterutama

bekas mangsa...


Ini adalah kegagalan agensi kerajaan dalam menyediakan kemudahan kepada rakyat khususnya golongan peniaga untuk terus 'survive' dan kegagalan Bank Negara melalui bank2 perdagangan yang terlalu 'sombong dan lokek' untuk membantu peniaga...

Monday, June 1, 2009

Pemimpin berkulit gelap buat gempar lagi...URGENT - Polis menjawab (war2kan)


Polis tempelak Anggota Parlimen PKR berhubung kematian suspek
01/06/2009 4:22pm
PORT DICKSON 1 Jun — Ketua Polis Negeri Sembilan Datuk Osman Salleh menempelak seorang Anggota Parlimen pembangkang kerana menyalahkan polis berhubung kematian seorang suspek pecah rumah pada 30 Mei lepas sedangkan polis tidak ada kaitan dengan kematiannya.
“Inilah yang berlaku apabila ahli politik campur tangan dan enggan meminta penjelasan sebenar dari pihak berkuasa,” katanya kepada pemberita di sini bagi mengulas dakwaan Anggota Parlimen Kapar, S. Manikavasagam, daripada Parti Keadilan Rakyat, dalam blognya, kononnya polis telah menganiayai S.Tilak, 27, ketika lelaki itu menjadi tahanan polis di Ibu Pejabat Polis Port Dickson.
Osman berkata polis tidak pernah menahan Tilak dalam lokap dan dia tidak pernah menjadi tahanan polis.
Katanya Tilak diserahkan kepada polis pada 7 pagi Sabtu lepas setelah dia dipercayai dipukul sekumpulan lelaki yang mendapati dia telah melakukan pecah rumah pada Khamis lepas menyebabkan kehilangan barangan kemas bernilai RM30,000.
Osman berkata bahawa selepas mengambil keterangan daripada lelaki yang menahan Tilak, polis menghantar Tilak ke Hospital Port Dickson dalam tempoh sejam tetapi dia disahkan mati pada tengah hari. - Bernama

.................................................................

Soal keselamatan dan moral anggota polis janganlah dipolitikkan hingga rakyat menjadi ragu dan hilang kepercayaan kepada polis. PDRM patut mengambil tindakan undang2 kepada mereka yang sewenang wenangnya membuat dakyah ( baca ala komunis ) palsu.