Sunday, June 14, 2009

Anwar kembali fokus...




Buruk buruk pun, itu papa i...nak buat camno !



Dalam kehambatan masa, resah, kembali sedar, terdesak, kekalutan kini Anwar kembali memberi fokus dan perhatian kepada isu penghakiman dan mula dengan agenda pertama mempertikaikan kenapa kes video vk lingam diambil tindakan yang lambat.
Anwar kembali cuba mengalih dan mengeksploitasi soal isu keadilan seolah olah mahkamah dipengaruhi politik dan kerajaan semata mata kerana kes liwatnya akan mula didengari.
Anwar cukup takut dengan realiti tersebut dan segala kemungkinan akan dibuatnya untuk menyelamatkan diri. Kemarahan rakyat perlu dibangkitkan. Jika majoriti Melayu mula kurang menyokongnya, sokongan kaum lain sangat2 diperlukan, tidak hairanlah Anwar menyaran Chin Peng dibenarkan pulang untuk mengambil hati orang cina.
Jika demonstrasi dan bantahan secara besar2an dibuat oleh kaum bukan Melayu, isu perkauman akan menjadi hangat, pergaduhan akan berlaku, negara kacau bilau, negara mendapat kecaman - itukah yang diharapkannya. Perhatikanlah Anwar - masih banyak agendanya dalam masa terdekat.

Tidak hairanlah anak dan pembantunya kini senada, mereka mula mempertikaikan keadilan mahkamah dan memberi amaran rakyat akan bangun membantah dan berdemonstrasi... jika Anwar disalahkan ?
http://anwaribrahimblog.com/2009/06/15/pendedahan-video-vk-lingam-mengapa-lambat-bertindak/

2 comments:

  1. Nak buat macam mana.. dia kan suka jalan belakang walau pun ada jalan depan yg sah. Jalan belakang jugak yg dia suka. Nak main jalan belakang mestilah ada yg kat depan. Tu yg dia suruh org lain pegi depan. Dia kat belakang dapat syok, yg depan pasti sensara. Masalahnya, kenapa masih ada yg nak kedepan??

    ReplyDelete
  2. macam tu lah perangai dia, ajak oarang ramai-ramai demo kat depan, senang dia nak sorok apa dia buat kat belakang.....

    ReplyDelete

TUNGGU KEPULANGAN SAJAT DAN MEMERHATI PERLAKSANAAN UNDANG UNDANG DI MALAYSIA

Apa khabar kes nelofa, tangguh???