Google+ Followers

Saturday, October 31, 2009

Diskriminasi wanita dalam PAS..


Petikan dari blog amokpang5

Saya juga telah mendapat izin pemimpin PAS Pusat ini untuk menceritakan perkara ini didalam blog saya ini.
Ianya adalah tentang kebenaran bahawa barangsiapa sahaja calon pilihanraya PAS yang dipilih untuk bertanding didalam Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum samada untuk jawatan ADUN atau Ahli Parlimen dibawah tiket PAS,maka mereka terlebih dahulu diwajibkan menandatangani ikrar lafaz taklik akan menceraikan isteri jatuh talak tiga SEANDAINYA mereka setelah menang pilihanraya tersebut mengelat mengkhianati PAS dan lompat ke parti lawan!

http://amokpang5.blogspot.com/2009/10/adun-mp-pas-ikrar-lafaz-taklik.html#comment-form
Bukan sesuatu yang baru, mengkafirkan orang Islam adalah perkara yang lebih terkutuk dan teruk pun pernah mereka lakukan apatah lagi mencerai beraikan hak peribadi masing2.

Kepada Muslimah PAS dan Sharizat, bangunlah menetang diskriminasi ini, ia sama seperti membunuh anak perempuan di zaman jahiliyah.

Tuesday, October 27, 2009

Hadi vs Nik today...





























Kalau betul nak Islam mari masuk PAS !?



Anonymous said...
Tuesday, October 27, 2009 3:43:00 PM MYT
Selalu saja diwarwarkan supaya Pas bergabung dgn UMNO dlm UG utk menegakkan syiar dan daulah islam. Demi menunjukkan keikhlasan terhadap islam, apa kata UMNO yg keluar dan masuk dlm Pas. Di dlm UG yg akan dibentuk itu nnt haruslah dipadamkan nama melayu (sepertimana yg ada pd nama UMNO skrg) demi menunjukkan bahwa Islam itu tidak rasis. Ingat, Islam bkn utk melayu shj. Utk menegakkan syiar dan daulah islam, kita hendaklah mengembangkan islam ini. Bukan hanya utk anak cucu kita yg mmg dah dilahirkan islam. Ketuanan melayu yg selama ini dipelopori UMNO juga kenalah dilucutkan juga. Ingat tak semasa Rasulullah menegakkan kerajaan Islam pertama di Madinah. Baginda telah memperkenalkan undang2 Islam iaitu Piagam Madinah. Pernah dgr ketuanan Arab atau hak2 istimewa org Arab?Ok. Katakanlah UG ni terbentuk? Ada bbrp persoalan yg nak ditanya:Mcm mana nnt kedudukan pemimpin2 UMNO dlm UG yg terdiri drpd mereka yg rasuah (Jgn marah. Pemimpin anda sendiri mengatakan rasuah begitu parah dlm UMNO). Adakah mereka akan menganggotai kepimpinan UG? Yg mana rasuah, raba bontot pelayan, rasis, bunuh, C4, entot entot, rembat duit rakyat dll, adakah mereka ini akan dihukum? Ini bukanlah hendak mengungkit cerita zaman pak kadok ataupun zaman pak pandir. Ini penting utk perception org ramai terutamanya non muslim sbbnya UG ini tadi dah dibentuk atas nama Islam. Apa perception mereka kalu pakatan UG yg dibentuk atas nama Islam tadi ni terdiri dr geng2 rasuah dsbgnya. So, Islam yg macammana nnt yg UG nak praktikkan? Kalu islam plastik macam UMNO bawak skrg ni baik tak payah.Mmg benar Karpal Singh suruh langkah mayat dia dulu kalu nak buat undang2 Islam. Nak buat mcm mana. Dia kapir. Buta islam. Hati dia gelap. Allah belum bagi dia cahaya utk nampak kebaikan islam. BELUM BAGI! Kalu Allah nak bagi boleh tak? Tiba2 je satu hari nnt dia dpt terima! Mustahil? Tak. Ingat tak sejarah Islam kerajaan Islam di Baghdad (Abbassiyah tak silap) yg telah di musnahkan oleh tentera kapir Monggol? Bukankah Allah telah menggantikan kerajaan tersebut dgn kerajaan islam yg baru di mana arg Monggol tadi memeluk islam. Tak mustahil. Mustahil hanya utk org yg ingat bahawa Islam tu hanya utk org Melayu. So, apa nak buat dgn org2 yg mcm Karpal ni? Tak lain tak bukan adalah dgn dakwah melalui perbuatan. Mustahil? Tak. Dlm akhbar Harakah keluaran bila tah, dlm sebulan atau 2 bln lepas (maaf.. maid aku dah simpan letak mana tah), ada dikeluarkan satu artikel dimana beberapa org cina telah memeluk Islam setelah didampingi oleh petugas2 dan ahli2 pas (di Johor tak silap saya) selama bbrp tahun. Mengikut apa yg ditulis dakwah mereka senang saja. Beri pertolongan bila org cina tu susah, sembang2 ilmiah dan mcm2 lagi perbuatan2 yg nampak light tapi begitu memberi kesan. Bukannya ambik tindakan drastik spt - "Wooiiit, berhenti minum arak, makan babi, nnt Alah marah!". (Kalau perlu digantikan pemimpin Pas pusat, saya cadangkan mereka dr pas bahagian ini dipertimbangkan utk pegang jawatan).So, nak UG ke tak. Bagi saya tak payahlah. UG ni retorik semata mata. Kenapa nak berUG baru dpt tegakkan Islam? Dah la UMNO. Soalan dah bocor. Dah 50 thn lebih dah dia bocor. Kalu btul nak Islam mari masuk Pas.


Persaolan saya....Kalau pendapat itu di ambilkira, apakah status Islam seseorang itu yang diluar PAS.

Monday, October 26, 2009

Wan-tu-sum..siapa yang keluar - Hadi atau Nik













Pemimpin pemimpin maksum dalam PAS akhirnya terpaksa wan-tu-sum sesama sendiri untuk menerima nasib siapa yang terkeluar.
Bertungkus lumus juga pemimpin PAS yang lain 'menenangkan' orang tua nyanyuk yang minta EGM walaupun muktamar agung baru saja beberapa bulan yang lepas.
Mana depa nak letak muka sebagai pemimpin yang berwibawa jika perangai mursidul tidak matang, panas baran, melenting dan cacing kepanasan - memang tak ada dalang tapi siapa tukang tiup..

Hadi patut memberi kata dua kepada Nik Aziz samada berhemah atau duduk di luar khemah..


Jika dalam MCA, yang terlibat dengan skandal seks dan yang dituduh penyelewengan dalam pelabuhan pun masih boleh bermuafakat, apakah dalam PAS, nak buat macam tu, duduk berbincang suatu perkara yang mustahil.

Sebusuk busuk UMNO, mereka tidak sanggup untuk melihat PAS pecah, apatah lagi akan jadi kerdil dan diperkudakan pembangkang lain.

Nik Aziz kena tunjuk bijaksana dan matang untuk dijadikan contoh tauladan kepada orang orang seperti Nasaruddin dan golongan yang lebih muda.

Kalau penat, berehatlah, jangan mengamuk..

Saturday, October 24, 2009

MCA macam kartun..


Dulu kata bekas Timbalan Presiden yang terlibat dengan skandal seks mencemar MCA dan sukar untuk MCA menjelaskannya kepada rakyat maka Chua Soi Lek dikenakan tindakan tatatertib, dipecat oleh lembaga disiplin.

Dalam EGM juga, Chua sekadar diberi keahlian biasa.

Sekarang, Chua dikembalikan dalam MCA dan diberi perangan penting untuk turut menyumbangkan perpaduan di dalam MCA.

Di mana letaknya isu awal skandal seks Chua yang diaktakan mencemar MCA..




Ini wayang apa yang didmainkan oleh komponen BEnd.




Friday, October 23, 2009

EGM PAS - faktor penentu kepada Cikgu Zizan.



Terkini: 25/10/09
PAS Kedah:
Pas tak perlu ada EGM



PAS menjerit perjuangannya berlandaskan Islam meredah global tanpa kaum, untuk semua bangsa dan bahasa...tapi belumpun sempat diberi kuasa penuh memerintah negara PAS kini mempamirkan corak politik sebijik Melayu tanpa ugama - terlalu banyak rupanya Phd di PAS dari UMNO.






Bagaimana mungkin sebuah parti yang maksum dan dijanjikan syurga kepada ahlinya oleh Mursidul Am tiba tiba mempunyai masalah dalaman yang serius dan serabut.






Soal semangat bekerjasama atau musyawarah pula menjadi isu dan halangan. Apakah dalam Islam bermesyuarat dengan kafir (DAP) lebih utama dari bermesyuarat sesama saudara Islam (UMNO) walaupun mungkin ada sedikit perbezaan pendapat.






PAS Selangor sudah kata 'tak kebuloq' dengan EGM dan hampir pasti ialah PAS Terengganu. Soal penentu di dalam PAS sekarang lebih terserah kerapa kredbiliti Cikgu Zizan, PAS Kedah yang nampak lebih stabil dan berwibawa dalam meneraju Kedah setakat ini.






Nik Aziz yang terlalu yakin dan mungkin terlalu didesak oleh Husam pro Anuar sebenarnya mengorek lubang kuburnya sendiri terlebih awal, jika EGM tidak menjadi - di mana Nik Aziz nak letak mukanya...






Andai terjadi pun EGM dan Hadi Awang tetap kekal sebagai Presiden apakah orang seperti Nik Aziz ini akan akur dan berpuashati.. Kalau Nik Aziz mempunyai sikap sedemikian tentunya dia akur bahawa serangan awalnya terhadap Hadi Awang dan Nasharudin sebelum muktamar lepas juga tidak memberi kesan. Perwakilan tetap memilih Hadi Awang sebulat suara dan ayam tambatannya Husam Musa melayang keluar gelanggang dengan libasan Nasharudin. Malah pemimpin PAS Kelantan juga tidak mendapat tempat kerana perwakilan 'jengkel' dengan gaya Nik Aziz.






Cadangan EGM merupakan serangan kedua Nik Aziz terhadap Hadi Awang secara terang dan besar besaran dan ini adalah hidup mati moral dan maruah Nik Aziz yang merasakan PAS adalah Nik Aziz dan Nik Aziz adalah PAS.






Apa pendirian PAS Kedah ..

Thursday, October 22, 2009

Giliran tian chua..lompat si katak lompat


Sana sini tentang tian chua yang dikenakan hukuman bersalah oleh mahmah kerana mencederakan penjawat awam tetapi akan merayu dalam cubaannya melepaskan diri.
Belumpun kita selesai menyaksikan adengan lompat si katak lompat anuar dalam kes liwatnya, kini giliran tian chua pula yang akan cuba mensarkuskan mahkamah.
Tanpa dinafikan haknya untuk merayu, tetapi kita sudah pasti 'mainan' politik mereka ini dalam semua isu - memburukkan kerajaan dalam cubaan menegakkan benang basah !!!
Sekurang kurangnya itulah persepsi rakyat kepada pemimpin pembangkang sekarang..anuar, sivakumar, nizar, dan kini tian chua adalah contoh sebaris nama.

http://tunkuaisha.blogspot.com/2009/10/mad-tian-chua-jailed-6mths-for-biting.htm
l
http://warisan2057.blogspot.com/2009/10/nizar-edan-tian-chua-samseng-jalanraya.html
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1022&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_15.htm

Monday, October 19, 2009

Zaid bercuti, Najib bagi Cuti.


"Bapa Cuti Cuti Malaysia" - bermula dengan cuti mengejut dan extra yang diberi sempena Deepavali, kini cuti lagi pada 16hb September 2010 - apakah Muhyiddin dan Najib berlumba lumba ke arah itu. apakah itu yang dimaksudkan dengan 'rakyat didahulukan...' atau Najib dan Muhyiddin mahu rakyat riang ria, biar mereka saja berdua bekerja..


Jangan lupa Zaid di PKR pun dah terkena penyakit 'bercuti' - dan 'cuti' itu tandanya masalah besar..


Apabila ditanya mengenai tindakan Perdana Menteri VI Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak untuk mengisytiharkan 16 September sebagai ‘Hari Malaysia’ dan cuti umum, Tun Dr. Mahathir memberikan komen amat sinis “Baguslah ada cuti lagi. Kita patut lebih banyak cuti. Cuti banyak lagi penting dari bekerja” sambil mengungkap senyuman sindiran “Orang kata saya ini ‘workoholic‘. Saya pun sudah lama bercuti”.



Ketika dalam makmal biologi, Jib dimarahi oleh Cikgu M yang memang terkenal kerana suka melawak.Kamu tahu kan, semua murid mesti membawa katak untuk amali. Tapi kenapa kamu bawa kodok ? Kata Cikgu M.

Tapi cikgu, ini kan katak, bukannya kodok Jawab Jib.

Itu saya tak mahu tahu. Sekarang kamu keluar. Jangan masuk makmal saya sebelum kamu membawa katak marah cikgu Mat.

Dengan longlai Jib menuju keluar makmal. Di pintu pagar, Jib terserempak dengan Din, rakan sekelasnya yang kebetulan terlambat.Kenapa? tanya Din. Saya diusir keluar dari makmal kerana cikgu kata saya membawa kodok jawab Jib sambil menunjukkan kodoknya. La. ini katak lah, bukan kodok. Tak apa, biar saya yang bercakap dengan Cikgu M.

Ketika mereka sampai di depan makmal, belum sempat Din hendak bercakap sepatah katapun, Cikgu M sudah menengking : Jib, kamu ni mengapa? Tadi kamu bawa kodok, sekarang kamu bawa monyet pulak.
Cuti Sekolah Najib Tak nak Tambah ke..

Pada pagi yang ceria di dalam kelas darjah 3 Anggerik Cikgu Roslina bertanya pada anak muridnya kemana mereka ingin pergi bercuti bersama keluarga pada musim cuti sekolah yang akan datang.
Cikgu : Siti pada musim cuti sekolah nanti kamu nak pergi kemana ?
Siti : Saya nak balik kampung atuk saya di Pahang.
Cikgu : Kamu Ramli?
Ramli : Saya nak pergi Genting Highland.
Cikgu : Kamu Ahmad?
Ahmad : Saya teringin nak pergi bulan la cikgu.
Semua murid-murid ketawakan Ahmad.
Cikgu : Ahmad.. kalau nak pergi bulan kena jadi angkasawan dulu...ok. Kamu pula Adam.
Dengan semangat Adam menjawab...
Adam : Saya nak pergi Matahari...
Cikgu : Adam... matahari kan panas mana ada manusia pergi sana....
Adam : Kita pergi malam.....


Saturday, October 17, 2009

KJ..MB N9 yang baru..


Kedudukan KJ sebagai Ketua Pemuda UMNO dan apa yang disarankannya khusus semasa Perhimpunan Agung Khas UMNO baru baru ini masih menunjukkan dia 'tidak disenangi' bukan sahaja di kalangan pemuda tetapi merebak kepada induk dan sayap sayap lain.

'Anti KJ' masih ujud secara nyata dan luas melihat reaksi perwakilan setiap kali nama KJ disebut - dia masih dipinggirkan oleh partinya sendiri.


Adakah KJ sedari atau buat buat tidak sedar hakikat sepahit ini.. Kenapa tidak ada media menyelami hatinya dengan bertanya berterus terang saolan ini kepadanya.. KJ sudah tidak berada dalam kedudukan yang boleh 'menyusahkan' wartawan jika saolan ini di aju kepadanya..


Najib sendiri meninggalkan tandatanya dan saolan besar apabila KJ tidak dilantik kepada apa apa jawatan malah tidak pernah merujuk kepada KJ dalam beberapa hal sekurang kurang di kacamata umum..


Sudah sampai masanya KJ dibuang atau diberi peranan jika UMNO betul betul mahu dan sudah berubah..


Mungkin MB baru bagi N9 adalah kejutan dan tempat yang paling sesuai untuknya..

Berbanggalah jadi orang India Malaysia..


Wish You A Happy and Prosperous Deepavali ! ! !Let this be begining of joy and prosperous to all Tamilians in this world ! ! !Proud to be Tamilian ! ! !

அகர மூதல ஏழூதல்லாம் ஆதி பகவன் மூதறேற் ஊலகூதமிழன் என்ற் சொலடா தைல நிமிர்ந்தூ நிலடா


Berbanggalah jadi orang India di Malaysia kerana minoriti sedang menguasai majoriti ..

Thursday, October 15, 2009

Perosak UMNO dari dalam...


Apakah dia yang menjadi dalang dan punca rosakknya UMNO dan BN..
Dan kini lepas tangan..


Apakah cerita House PK dan Tun M lebih kurang sama..




Monday, October 12, 2009

Setakat Kegembiraan "Deepavali"..


Kemenangan bergaya TS Isa Samad lebih bersifat peribadi atas pengaruh dan kepercayaan pengundi tempatan kepadanya di kawasan DUN dan tidak mencerminkan kedudukan MP tetapi tetap akan jadi satu suntikan baru untuk UBN.


Kegembiraan UMNO harus terbatas setakat kegembiraan 'Deepavali' sahaja dan bukannya keriangan seperti Raya Haji atau Raya Puasa kerana perjuangan baru sahaja bermula ( pun masih ketinggalan ) dan entah bila selesainya belum tahu..


Pengundi pengundi India dan China pula nampaknya tidak menghiraukan apa jua kekecehohan yang sedang melanda MCA dan MIC, mereka sokong Isa Samad.

Wednesday, October 7, 2009

Kenapa Isa terpaksa dipilih..


Kekuatan UMNO pada keseluruhannya jatuh merudum dan untuk menghadapi pilihanraya kecil sebegini, calon tempatan yang 'mampu' diperlukan.


Di Bagan Pinang, hanya Isa atau faktor Isa sahaja yang mempunyai potensi untuk menang, calon lain walaupun mempunyai rekod paling bersih pun tidak mampu mempertahankan kubu UMNO ini.


Situasi UMNO ini menyebabkan Najib tidak dapat mengikut nasihat Tun supaya Isa tidak dicalonkan..


Jika UMNO sudah di ICU, tentulah ISA sudah tidak berguna lagi..


Saturday, October 3, 2009

Tanda2 UBN akan kalah lagi di Bagan Pinang..



Sunday October 4, 2009

Azeez alleges assault in report

Reports by SARBAN SINGH, C.S. NATHAN, MAZWIN NIK ANIS. SIMON KHOO and ZULKIFLI ABD RAHMAN


Nampak sangat Azeez ni lebih pandai dari Ismail Sabri, orang macam ni Najib patut bagi dia jawatan Timbalan Menteri Dalam Negeri, paling sesuai untuk memantau along dan gengster.
Lagipun dia ternyata kuat, 9 orang pukul 1 orang (9 tu simbol Negeri Sembilan) dia masih boleh berjalan, buat laporan polis dan paling penting masih kuat buat kenyataan akhbar.

Ada beberapa saolan nak ditanya dan beberapa kenyataan nak dibuat:

# Ini gaya dan style lebih kurang strategi KJ.
# Azeez sempat pula kira berapa orang pukul dia.
# Berapa agaknya upah untuk satu orang yang dibayar....kalau sorang RM200 x 9 = baru RM1800.00 - no hal punya.


( Mungkin ada pembaca yang nak tambah atau nak sanggah dengan lain2 saolan ?!.. )

Setiap kali pilihanraya kecil atau besar, asyik asyik UBN je yang kena pukul dan belasah - tak ada taktik lain ke - dan setiap kali UBN kena pukul, setiap kali tu lah UBN kalah - agak2nya inilah tanda2 awal UBN nak kalah lagi !!!

Friday, October 2, 2009

Salam hormat dan selamat kembali kepada 'Seorang Pejuang'


Jenazah Noordin diterbangkan ke Kuala Lumpur
02/10/2009 3:40pm
JAKARTA 2 Okt. — Jenazah Noordin Mohd Top telah diterbangkan ke Kuala Lumpur dengan pesawat Malaysia Airlines MH 710 pada pukul 11.10 waktu tempatan.


Pengkebumian di Pontian akan dibuat selepas waktu Isyak malam ini.

Bagi yang sudi, mari kita sedekahkan Al fatehah kepada rohnya, semoga dicucuri rahmat dan mulia tempatnya di sisi Allah S.W.A. Dari tanah asalnya kita dan kepada tanah kembalinya kita.


Menemui Penciptanya dalam perhitungan dan jawapannya tersendiri.


Alfatehah..

Thursday, October 1, 2009

Calon Bagan Pinang Terdesak - Guna Jampi Pemanis


Bomoh mana yang digunakan ???








Minyak si tuang tuang,
Ku tuang dalam kuali,
Muka ku macam berwang,
Semua orang gerenti lari.





kuang.. kuang..kuang. ."



Isu Dalaman Parti...





Najib meletakkan UMNO dalam risiko yang paling bahaya.. kalah akan melemahkan jentera UMNO seterusnya..
Mahathir memberi idea kepada pembangkang bahawa UMNO itu memang bergantung kepada rasuah..
Isa Samad sama perangai macam Dolah, merasa diri hebat dan teruja dengan bodek sekeliling, meletakkan kepentingan diri mengatasi kepentingan parti.
Antara persaolan sekarang ialah siapakah (punahsihat) Penasihat2 Najib?
( Antara penasihat yang rapat dengan Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi pada ketika itu dikenali sebagai 3K, Khairi Jamaluddin, Kamaluddin dan Kalimullah di samping Tun Musa Hitam dan Dato Annuar Zaini. Apakah mereka yang dimaksudkan Lim Keng Yaik? Atau siapa sebenarnya penasihat jahat itu? ) http://muslioli.blogspot.com/2009/10/siapa-penasihat-jahat-umno.html
p/s: DAP wajar 'meletakkan' calon bebas khusus untuk menarik undi kaum bukan Melayu bagi mengurangkan undi bukan Melayu kepada Isa!