Google+ Followers

Sunday, February 28, 2010

Najib tak pass test????

Anwar: No Way Are They Sending me Back to Jail
“I know their personal lives, I was their friend…. Who is talking about morality here? In Islam – be it sodomy, adultery, drinking or corruption – who can pass the test? Name one person. Can Najib pass the test?” he asked.

Dalam lain perkataan, Anwar dah confirm juga dia memang tak pass test..

So...kalau Najib tak pass test ? Anwar tidak boleh dihantar ke penjara?
Rakyat tak kesahlah 'apa cerita mereka berdua'.

Cuma rakyat nak tahu, ini undang2 mana depa pakai ??

Monday, February 22, 2010

Belum Sampai Setahun - Pak Lah tunjuk nasihat cara buat untung



Belum sampai setahun Pak Lah jadi Penasihat MAS, syarikat penerbangan itu dah buat untung...
Ini bertentangan sama sekali dengan ramalan awal:
MAS catat keuntungan bersih RM610j suku keempat
22/02/2010 5:14pm
PETALING JAYA 22 Feb. – Malaysian Airline System Bhd. (MAS) mencatatkan keuntungan bersih sebanyak RM610 juta pada suku keempat berakhir 31 Disember 2009.
Bagi tahun kewangan 2009, syarikat penerbangan kebangsaan itu mencatatkan keuntungan bersih sebanyak RM490 juta. – Utusan
Dengan perkembangan terbaharu ini adalah wajar Najib melantik segera KJ ke kabinet sekurang kurangnya sebagai Timbalan Menteri Kewangan, Pak Lah sudah tentu dapat memberi tunjuk ajar yang berguna kepada KJ untuk membantu Najib memajukan ekonomi negara.

Sunday, February 21, 2010

Berita baik untuk yang benci UMNO..kita vote Anwar masuk penjara

posted by null at Malaysiakini - 2 minutes ago
*free* 'Many believe that even more voters will support Pakatan if Anwar were to be jailed. In fact, BN stands a better chance at the polls if it stopped the charges against him.'

Punyalah terdesak sampai berita yang selalunya kena bayar untuk dibaca kini tiba tiba 'percuma' kali ini.. dah jadi berita tanpa nilai.

Ni satu lagi berita: tersangatlah lawak....
posted by Athi Shankar at Malaysiakini - 14 hours ago
Opposition leader Anwar Ibrahim fired a stern warning to his detractors that the people would vote BN out of Putrajaya in the next polls, whether he is in jail or not.

Apa lagi nak di prevail kan...yang dulu berlori dokumen rahsia pengelewengan UMNO mana perginya? Dah jual ke ' surat khabar lamaaa" ke untuk bayar kos peguamtunda Karpal..no more delaying tactics..

Saturday, February 20, 2010

2 Watak Di Atas Sana...














The following is full report from Bernama.“KUALA LUMPUR: Datin Seri Rosmah Mansor, wife of the prime minister, has dismissed a talk that she is the hidden hand behind Datuk Seri Najib Razak’s decision-making process.“I have not heard about it, but it is not something that I am sensitive about as it is not true. Maybe I am a bit vocal or gregarious... I like to have friends, unlike Datuk Najib, who is a bit reserved.“But it does not mean that just because Datuk Najib is a reserved person, I am making the decisions... I am the type who voices my dissatisfaction, but once said, it is done. I do not harbour ill feelings,” she said in an interview on Hello Malaysia over BernamaTV at Wisma Bernama here on Friday.Rosmah said that although Najib was not a man of many words, he should not be underestimated.“I always tell others not to underestimate Datuk Najib. He is not easily angered but do not provoke him. When he becomes angry, there is no forgiveness for you.“Datuk does not say much but he registers what is happening around him. If I make a mistake, he will reprimand me. If he ever starts to stomp his feet, I will shudder.“What is important is that we are close to each other. We can talk things over. We laugh and share jokes. It is important that a leader should not become too stressed.“So, when he comes home, we watch tv together, we go out to dinner, together. In short, we are best friends,” she said.Rosmah said that she looked after her husband’s needs such as food, clothes and health.“When he is at home, I do not go out unless I have prior engagements. I also ensure that Datuk Najib stays fit by exercising at the gym.“I try to ensure that he is not troubled by having to haggle over petty matters as his thoughts should be on the people and the country,” she added.On another issue, Rosmah advised parents to get back to basics by passing on to their children the tradition of being respectful and thankful.Parents should not leave the responsibility of teaching their children entirely to schools, she added."I am taking a serious view on this matter. Why do youths nowadays fail to say thank you, do not feel they are indebted or do not have respect for others?"We need to have an awareness campaign, a programme to teach children to respect others. We may have to return to the tradition of mothers pinching us if we did not say 'thank you'."Nowadays, mothers no longer pinch their children. When their children make mistakes, they are not reprimanded," she said.On the PERMATA Pintar programme, she said that about 400 smart children attended a summer camp held at Universiti Kebangsaan Malaysia recently."Under the PERMATA Seni programme, a children's concert involving an orchestra, a choir and traditional performances will be held at the end of the year," she added. -- Bernama

............................




Satu lukisan mengesahkan seribu cerita.




1. Agak malang Rosmah tidak pernah mengetahui persepsi tersebut sedangkan kalau dikumpulkan melalui media cetak atau maya, Rosmah tidak mampu membaca semuanya hingga ke akhir hayat.
Apakah Najib juga tidak tahu....

2. Apakah persepsi sebegini boleh juga di anggap 'murahan' untuk tidak ditangani secara bijak...

3. No wonder, Najib perlu mengenakan baju yang berwarna, bercorak ceria dan garang untuk menstabilkan apa yang di dalam 'dada'.

4. Pada rakyat dan ahli UMNO.... apa sudah jadi, apa nak jadi...

5. Wajah wajah seperti Muhyiddin dan Ku Li mungkin lebih sesuai untuk menghilangkan 'persepsi' wanita di sebalik tabir...
6. Penyelesaian yang terbaiknya bagaimana...







Friday, February 19, 2010

Zoo Negara berpindah ke Parlimen - cadangan Lim Kit Siang

Lim Kit Siang mencadangkan isu pendakwaan ke atas Anwar Ibrahim di adakan satu parlimen khas untuk membincang menggugurkannya.
Najib dah jawab - ini isu peribadi Saiful Anwar dan tidak ada kena mengena dengan dasar kerajaan.
Lim Kit Siang kena ingat, parlimen adalah tempat lahirnya undang2 liwat yang sedang dikenakan ke atas Anwar dan wajar dia menasihati Anwar sebagai Ahli Parlimen untuk menghormati apa yang parlimen luluskan.
Jangan jadikan parlimen sebagai zoo atau sarkas untuk mereka salahguna masa, tempat dan tajuk. Jangan bazir duit rakyat. Anwar sudah mengambil peluang keadilan semaksimanya, berapa kali rayu, berapa kali tangguh????

Apakah Lim Kit Siang mahu mengisi zoo dengan pertunjukkan sangkar ini...

Thursday, February 18, 2010

OOiiii Anwar...

Peguam pasukan Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor mendalangi kes liwat yang dihadapi oleh ketua pembangkang kali ini.“Sebagaimana saya katakan, adanya tangan ajaib dalam perbicaraan ini, dan ia adalah tangan Perdana Menteri sekarang... ada dua tangan dan satu lagi tangan isteri beliau,” kata beliau di mahkamah hari ini.Anwar menyambut dakwaan Karpal itu dari kandang tertuduh dengan berkata “konspirasi, pembohongan besar.”

OOii Anwar..... rakyat dah tak peduli samada itu bohong besar atau bohong sunat, konspirasi atau koperasi, black magik atau silap mata..itu kerja awak semua, orang politik, kalau aku tak bunuh engkau, engkau yang akan bunuh aku..lantak engkau orang lah nak buat macamana sekali pun, nak terbalikkan dunia ke atau tidak..yang pasti orang politik, bukan setakat anak bini, mak bapak pun depa juai hidup hidup..masuk politik bawa sekupang, letak jawatan ada dua juta dalam poket..

Jadi Anwar oiii...yang rakyat nak tahu dan nak ambik tahu hanyalah satu perkara sahaja: Berlaku atau tidak 'liwat' itu...sebab musabab sudah tidak penting.

Hoiii Anwar, berapa lama hang nak tangguh pun, pandai pandai hang lah..mahkamah tempat mencari keadilan..kalau hang nak tangguh pencarian keadilan itu, keadilan pada hang, pada anak bini hang, keadilan pada keturunan hang....terpulanglah pada hang. hang tangguh berapa lama pun, yang sakit dan pedih tentulah hang...rakyat ok je..

Walaupun Karpal terlepas cakap di dalam mahkamah "There is no more delaying tactics"? - percayalah, rakyat tidak pernah terpengaruh dengna kata kata itu. Cuma rakyat minta di hujung perbicaraan ini, pecat Karpal yang nyanyuk ini supaya perbicaraan dapat dibuat semula atau sekurang kurangnya boleh juga dibuat persepsi Karpal juga 'disogok' UMNO..UMNO harus disabitkan dalang sampai kiamat.

Najib dipersepsi dengan pembunuhan Altantuya tapi persepsi tu makin pudar...geng hampa pun dah tak berbunyi sangat lagi dengan cerita tu, tapi hang diseret ke mahkamah, bukan lagi persepsi tapi realiti...untuk membersihkannya bukan dengan mokhtarasi jalanan...tapi pembuktian di mahkamah.

OOii bro.... kami menaruh separuh keyakinan pada kau, semua ini baru bermula, musuh kau ingat kau dah nak 'mampus' tapi kami tahu ini baru permulaan kebangkitan, masih ada ratusan ribu penyokong di belakangmu, mereka senyap untuk menyusun strategi dan agenda, mereka dipimpin oleh panglimamu, beberapa firaun kecil.

Dan satu lagi bro oiii.... sempena 2010, ingat ingatlah selalu pepatah lama: Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan tembelang..




Tuesday, February 16, 2010

Menteri Yang Pandai Buat Lawak Jenaka..















Menteri ini 'terkejut beruk' rasanya dah lebih 10 kali sejak Memegang Kementerian Dalam Negeri..


Memberi amaran pun sudah berpuluh kali...sampai mangli..


Lambakan warga asing luar biasa
Oleh HELMI MOHD. FOADpengarang@utusan.com.my
WAJAH warga asing begitu menyerlah di kawasan kaki lima berhampiran sebuah pusat membeli-belah di Kuala Lumpur, semalam.
PUTRAJAYA 16 Feb. – Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein terkejut dengan lambakan warga asing yang disifatkan beliau luar biasa.


ARKIB : 14/02/2010
Empat ditahan kerana disyaki bakar kereta wanita
14/02/2010 5:40pm
KUALA LUMPUR, 14 Feb. — Polis menahan empat lelaki yang dipercayai ada kaitan dengan peminjam wang haram atau Ah Long kerana disyaki terlibat membakar sebuah kereta milik seorang wanita di Taman Seri Rampai, Setapak, di sini, semalam.
" ... mereka (Ah Long) semua tahu pendirian saya dalam menangani kes Ah Long,” katanya kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran MCA di Wisma MCA di sini hari ini.


Kes Anwar: Buat laporan polis jika tidak puas hati
KUALA LUMPUR 16 Feb. - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein (gambar) meminta orang ramai yang tidak berpuas hati dengan tindakan pihak tertentu 'menjaja' kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim ke jalanan melalui ceramah-ceramah politik supaya membuat laporan polis.


KDN akan ambil tindakan ke atas Anwar
UMNO,Barisan Nasional,BN. KDN akan ambil tindakan ke atas Anwar. Oleh NORLIZA ABD. RAHMAN pengarang@utusan.com.my. PUTRAJAYA 12 Jan. - Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan mengambil tindakan ke atas Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim jika beliau sengaja menggunakan isu agama dan perkauman...


I.S.A, AH LONG, PELACURAN WARGA CHINA, AKHBAR CHINA, PENGHINAAN ISLAM.... BANYAK LAGI...

























Rakan Sepermainan... very high taste maaa..











Inilah sebahagian ahli parlimen Australia yang meminta kes anwar ditarik balik.


Bodoh punya bangsa, dia ingat ini kerajaan cowboy ke..


1. Michael Danby adalah dari bangsa Yahudi dan penyokong kuat negara Israel. Juga merupakan pejuang hak asasi kaum gay/lesbian. Beliau juga mempertikaikan tindakan Tun Dr Mahathir yang mempertahankan negara Palestin dan mengecam Israel.


2. Malcolm Turnbull telah menyokong penggunaan pill untuk mengugurkan kandungan bayi.



3. Bob Brown merupakan seorang gay yang pertama di parlimen Australia. Beliau menetap di Hobart dengan Paul Thomas, rakan gay beliau sejak tahun 1996. Bob Brown tidak percaya dengan kewujudan Tuhan (atheist)


Kalau tak biasa, rabak juga dibuatnya dengan puak ni yang ganas..

Dshhuummm...kena sebijik


Mengenai tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melabelkan wakil rakyat pembangkang yang keluar parti sebagai pengkhianat rakyat dan negara, Zulkifli menyarankan Menteri Besar Kelantan itu melihat sejarah perjalanan politiknya sendiri terlebih dahulu.

Katanya, sewaktu Pas menyertai Barisan Nasional (BN) pada tahun 70-an, tiada seorang pun wakil rakyatnya termasuk Nik Abdul Aziz yang meletakkan jawatan berikutan penghijrahan tersebut.

”Jadi, saya ingat elok Tok Guru Nik Aziz yang saya hormati tengok sejarah balik sebab Tok Guru tidak letak jawatan semasa Pas menyertai BN dulu,” katanya.

Firaun Kecil Firaun Besar dalam PKR dan Pakatan.













The member of Parliament for Kulim-Bandar Baru, Zulkifli Noordin, is questioning the motive of the disciplinary board of PKR in fixing the date of his hearing before it for this Thursday although he would be in Korea to attend a leadership conference.

Sekumpulan firaun firaun kecil cuba menyingkirnya dan sedang menguasai PKR dan Pakatan - kata YB Zul.

Siapa pula Firaun Besar ????

Parti Keadilan Rakyat (PKR) advisor Anwar Ibrahim admitted today to have wrongly picked some candidates to be the party's parliamentary elected representatives in the last general election in 2008.

Anwar mengaku wakil rakyat mewakili PKR sekarang banyak yang tak layak dan bidan terjun. Sekurang kurangnya mereka ahli PKR.

Anwar sendiri bukan ahli PKR - dia sendiri jembalang yang diberi peluang sebagai wakil parlimen mewakili PKR di Permatang Pauh.

Apakah Firaun Besar yang tidak disebut oleh YB Zul itu merujuk kepada Anwar dan Lim Kit Siang.

Monday, February 15, 2010

2 JENIS SEKIM CEPAT KAYA - BANDAR DAN LUAR BANDAR

SOLD
EXPIRED

NOT FOR SALE

SEKIM CEPAT KAYA


PNB jangka penipuan meningkat

PASIR PUTEH 15 Feb. - Kegiatan penipuan menerusi pelaburan dijangka meningkat memandangkan bidang itu semakin digemari pada kalangan masyarakat khususnya di luar bandar, kata Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan Permodalan Nasional Berhad (PNB), Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman.

BAGAIMANA MAHU MENYERTAINYA:

Sekim Cepat Kaya Luar Bandar - mulakan dengan RM20.00

Sekim Cepat Kaya Bandar - mulakan kerjaya sebagai setiausaha politik

Tuesday, February 9, 2010

Nizar masih ada peluang...



Nizar masih ada peluang untuk merujuk kes kegagalannya mendapat semula jawatan MB Perak kepada Kerajaan Langit Ayah Pin.

Sunday, February 7, 2010

Malaikat pun nak dpindahkan..

Kemaskini:

Mengikut keterangan Saiful di mahkamah, dia tidak menjalani pemeriksaan di PUSRAWI sebaliknya doktor tersebut merujuknya (To Rule Out) ke Hospital Kuala Lumpur.

Cerita bohong Anwar and the gang sebelum ini ialah Saiful diperiksa dan doktor mengesahkan tiada kesan liwat (To Rule Out).

No wonder Anwar menangguh dan mengelak berpuluh kali kes ini dibicarakan kerana takut 'tembelangnya' pecah dan kebenaran demi kebenaran mula terserlah.

Anwar, are you ok ?


Anwar mohon hakim dilucut daripada dengar perbicaraan

08/02/2010 12:06pm
KUALA LUMPUR 8 Feb. – Perbicaraan kes liwat melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim masuk hari keempat hari ini, bagaimanapun kes berkenaan ditangguhkan apabila pasukan pembelaan membuat permohonan supaya Hakim Datuk Mohamad Zabidin Md Diah dilucutkan daripada mendengar perbicaraan kes itu.

Satu tindakan bijak Karpal untuk melengahkan kes secara sah dari sudut perundangan bertujuan 'politik' dan jika ini lagaknya, tidak mustahil pertukaran hakim akan berlaku 3 atau 4 kali setiap kali hakim dilihat 'bias' atau tidak bersetuju dengan peguambela sepanjang kes ini dibicarakan. Ini baru fasa 1.

Fasa ke 2, apa juga keputusannya, kita pasti akan melihat proses rayuan demi rayuan akan dibuat seperti yang dibenarkan undang2.

Fasa ke 3 - pelbagai kemungkinan????

Anwar juga sering menuduh kerajaan campurtangan dan konspirasi jahat ke atas dirinya.
Kenapa agaknya kerajaan tidak konspirasi jahat terhadap Hadi, Nik Aziz, Lims dan lain lain.
Apakah di Malaysia ini hanya Anmwar seorang sahaja yang hebat dan ditakuti..

Dalam perbicaraan ini, kita lihat Anwar sedang menguasai 'permainan' walaupun Saiful yang menjaringkan gol pertama (itu buat Anwar gelabah puyoh, terkejut berok.....) dan Anwar jika leka 'bermain' terus dia akan dilihat membuang masa bukan sahaja oleh rakyat Malaysia tetapi masyarakat dunia dan akhirnya dia tidak 'laku' lagi diperingkat antarabangsa.

Kalau boleh agaknya, malaikat pun mahu Anwar tukarkan, malaikat sebelah kanan dipindah sebelah kiri dan malaikat sebelah kiri dipindah ke kanan.

Anwar, are you ok ??

Jadi rakyat Malaysia, buatlah kerja kamu, ini bukan masalah negara, ini bukan masalah hidup mati anak beranak kita, bukan masalah periuk nasi kita, jangan buang masa dengan masalah peribadi dua orang ini.


Saturday, February 6, 2010

Wang Tunai

Kemasikini: 070210
Pas buat laporan polis berhubung imej provokatif
07/02/2010 6:35pm
KOTA BHARU 7 Feb. – Pas Kelantan hari ini membuat laporan polis berhubung ilustrasi grafik yang bersifat provokatif, yang membabitkan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sebuah laman blog.


Gambar kartun kot... Selepas siasatan, jika perlu didakwa..maka mahkamah akan mendengar 'kes karton'..

.............................................................
Isu wang royalti atau wang ehsan kini masih terus dipertikai.

Nik Aziz pun dah kata 'nak duduk semeja' dengan UMNO sekadar untuk ambik hati dan berharap mendapat wang royalti atau setidak tidaknya wang ehsan tunai dan tidak disalurkan terus ke jabatan Pembangunan Persekutuan secara projek.

Dapat wang tunai - langkah lebih panjang !!!

Ku Li pun tiba tiba popular dan relevan semula dengan wang royalti ini, Ku Li tak dapat wang ehsan tapi dapat politik ehsan, politik terpijak. Kelantan dapat ke tidak wang royalti - Ku Li dah hebat semula.

Seperti Ibrahim Ali yang sudah 'mati' dipecat UMNO, tiba tiba hidup semula dengan tiket PAS dan kini Presiden PERKASA yang kembali nampak perkasa.

Ku Li menawarkan diri mengetuai konsensus, seterusnya ada peluang Pengerusi Pakatan Pembangkang seterusnya kerusi Perdana Menteri - tak gitu!

Tetapi agak agak nyalah ye..

Kalau Malaysia diperintah oleh Kerajaan Campuran PAS + DAP + PKR sementara Kedah, Terengganu, Selangor, Perak dan Kelantan diperintah oleh UMNO + BN.

Apakah negeri negeri negeri negeri negeri negeri tersebut akan mendapat tunai royalti minyak dan bukannya wang ehsan melalui Jabatan Pembangunan Persekutuan.

Jawapannya ya, ya mereka akan dapat, dapat taik anjing......taik anjing kering dalam tin kosong ... Mereka hanya dapat 'alasan demi alasan'.

Pulau Pinang dah ada contoh..

2 x 5

Friday, February 5, 2010

Layanan buruk seperti anjing..


Di dada akhbar sekarang terlalu banyak dakwaan dibuat menyatakan secara amnya PKR (sebuiah parti) dilayan seperti anjing malah lebih teruk dari anjing oleh Lim Eng Guan - DAP.
Tentulah kenyataan semua itu tidak benar dan Lim Eng Guan tidak perlu menafikannya.

Setakat ini Presiden dan Penasihat PKR parti yang dianjingkan ini belum lagi menyalak, melalak atau memberi apa apa komen.

Hindu Sangam sudah lebih Hindu Sangam sudah lebih Hindu...

Revoke Nasir Safar's citizenship: Indian NGOs
A group of Malaysian Indian NGOs led by Hindu Sangam Malaysia will initiate legal action against Nasir Safar, demanding that his citizenship be revoked.
........................................
Ada mana mana Melayu nak sokong cadangan ini. Mungkin Nazri boleh bercakap bagi pihak Hindu Sangam.

Nampaknya 'kaduk dah naik junjung'!!!

Apa kata Melayu Pontian, Melayu Johor ?!

Thursday, February 4, 2010

Najib Hilang Kawalan..

Yang Tersurat:
Kedutaan asing intip maklumat sulit negara – Zahid Hamidi
KUALA LUMPUR 4 Feb. – Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan terdapat kedutaan asing di negara ini yang menggunakan Atase Pertahanan mereka bagi mengintip maklumat sulit negara terutamanya berhubung soal ketenteraan.
“Saya akan jelaskan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tentang perkara ini sebelum tindakan susulan diambil dan maklumat terperinci mengenainya didedahkan,”

Kata Najib"
“Saya perlu ada maklumat dulu sebelum dapat buat sebarang komen mengenai perkara tersebut,” jelas beliau.

Yang Tersirat:
1. Zahid dah bagitahu 1Dunia tentang 'kebocoran' ini tetapi Najib belum dapat beri apa apa penjelasan kepada 1Malaysia - Zahid mendahului Najib.

2. Siapa Menteri Pertahanan pada masa itu? - Zahid nak bagitau, dia Menteri Pertahanan sekarang yang buat kerja, cekap dan inteligent.

3. Siapa Zahid dalam politik - dia adalah Naib Presiden undi terbanyak dan layak untuk Timbalan Presiden dan Presiden sekaligus ada harapan Timbalan Perdana Menteri dan Perdana Menteri - maksudnya 'lagi cepat lagi bagus'

4. Lu fikirlah sendiri.

Wednesday, February 3, 2010

Mokhtar: Licence to fuck



Sepintas lalu:


1. I dah fuck you dulu, i dah fuck you banyak kali, dan hari ini nak fuck you lagi... begitulah lebih kurang pembuka kata kata romantis mokhtar kepada mokhtariah pada suatu petang di kondo yang indah.


2. Kebetulan atau memang satu perancangan Anwar yang dituduh liwat kali kedua ( membawa maksud sudah liwat lebih dari sekali) mengambil Karpal jaga jaga lubang gali yang juga pakar dalam bidang undang2.



3. http://mforum4.cari.com.my/archiver/?tid-356994.html


Kawan saya dan isterinya telah pergi melawat ke satu ladang lembu dan mereka berhenti di setiap kandang tempat lembu lembu di biak.


Mereka sampai di kandang pertama dan ada satu papan tanda yang di letakkan yang menyatakan,
LEMBU JANTAN INI TELAH MENGAWAN SEBANYAK 50 KALI TAHUN LEPAS.

Isteri kawan saya secara jenaka mencuit suaminya dan dalam senyum berkata :
'Dia mengawan 50 kali tahun lepas.'


Mereka kemudian pergi ke kandang kedua yang ada papan tanda berikut :
''LEMBU JANTAN INI TELAH MENGAWAN SEBANYAK 150 KALI TAHUN LEPAS '

Sekali lagi si isteri mencuit suaminya dan berkata :,
'WOW~~Itu dah lebih dari dua kali seminggu.... ......Abang boleh belajar banyak dari dia .'
Mereka berjalan pula ke kandang seterusnya dan di situ ada papan tanda dalam huruf besar yang menyatakan :

'LEMBU JANTAN INI TELAH MENGAWAN SEBANYAK 365 KALI TAHUN LEPAS'


Si isteri menjadi girang dan mencuit suaminya dengan kuat dan berkata :
'Itu bermakna sekali setiap hari .... Abang MEMANG boleh belajar banyak dari lembu jantan ini " !!!

Kawan saya pun pandang isterinya dan berkata kepadanya,"
'Awak pergi tanya lembu jantan tu, selama 365 hari itu, adakah dengan LEMBU BETINA TUA YANG SAMA KE ?

kehkehkehkehkeh... meredakan tensi..

Tuesday, February 2, 2010

Jom kita ( ramai2 ) kutuk Nasir Safar...


Tahniah dan syabas kepada Nasir Safar atas keberaniannya menyatakan kebenaran walaupun mungkin terdapat sedikit salah fakta sejarah, tetapi tidak ada mustahilnya antara mereka memang datang mengemis dan melacur seperti senario yang ujud sekarang (kenapa tidak mungkin berlaku di masa dahulu cuma tidak dicatitkan sejarah)

Sudah tentu pengemis dan pelacur di India dan China datang ke Tanah Melayu pada masa itu bersama rombongan. Bukankah mat mat salleh pada masa itu memerlukan pelacur sebagai budaya kehidupan mereka sekarang dan masa lalu. Bukankah pada masa ini juga begitu ramai pelacur dan pengemis datang dari India, Nepal, Rohingya dan China. Apa yang berlaku hari ini adalah ulangan sejarah.

Nasir Safar mempunyai fakta yang logik dalam hal ini. Siapa yang mahu menafikan sejarah sebenarnya???

Tahniah dan syabas Nasir Safar kerana ada keberanian di tengah tengah ketandusan pemimpin Melayu untuk bersuara menyatakan kebenaran dan hak anak bangsa. Tun Dr. Mahathir juga telahpun melahirkan kekecewaannya di PERKASA Selangor.

Dan 'KITA' secepat kilat berduyun duyun mengutuk Nasir Safar hari ini untuk apa? Kita pun nak jaga hati bukan Melayu?, nak jaga ketenteraman? Memang tepatlah sebuah akhbar Cina yang menulis anekdot bahawa Melayu itu seumpama lembu? Di mana Rocky dan Pasquale pada masa itu, apakah mereka tidak berminat memberi komen? Apakah mereka juga jadi tukang jaga hati dan naluri bukan Melayu?

Tahniah dan syabas kepada anak Johor Nasir Safar yang mempunyai jiwa Hang Jebat lebih dari Ali Rustam anak Melaka, berani menyatakan kebenaran. Cukup cukuplah Melayu Melaka 'dibabikan' sejak sekian lama oleh ketua Menteri.

Apalah sangat ucapan Nasir Safar jika dibandingkan dengan Lim Eng Guan yang sedang meranapkan Melayu Pulau Pinang?

Apalah sangat ucapan Nasir Safar jika dibandingkan dengan Khalid Samad yang menghina Sultan Selangor? Apakah sebab Sultan Selangor itu Melayu, Khalid itu Melayu, maka tak perlu dihebohkan. Mungkin Khalid akan dibelasah teruk jika Sultan Selangor itu India atau Cina?

Apalah sangat ucapan Nasir Safar itu jika dibandingkan dengan Anwar dan konco2nya yang mahu Chin Peng kembali ke tanah air? Bukankah mereka mengguris perasaan ramai tentera kita? Tetapi mungkin tidak mengapa sebab tentera pun Melayu?

Apalah sangat ucapan Nasir Safar jika dibandingkan dengan keceluparan Nazri? Kenapa Najib tidak pula bertindak? Sebab Nazri tahu banyak rahsia? Jawablah untuk kepastian.

Nasir Safar mungkin selepas ini miskin wang dan hilang jawatan, tetapi dia tidak miskin maruah dan harga diri Melayunya.

Apapapun yang hendak dikatakan silap dan salah Nasir Safar, sebenarnya dia lebih baik dari kita, seribu kali lebih baik.

Monday, February 1, 2010

?? Perbicaraan mesti ditangguhkan - Anwar mesti dibebaskan..


Kita patut beramai ramai mendesak Anwar apa jua cara untuk meangguhkan sekali lagi perbicaraan.
Kita mahu Anwar tidak terlalu awal dibicarakan dan sekaligus terlalu awal untuk didapati bersalah atau tidak.
Kita mahu Anwar untuk terus mencorakkan politik negara dengan janji dan bukti bukti kosongnya.
Kita mahu mengheret Anwar ke Putrajaya dan ditabalkan menjadi PM Malaysia untuk memberi peluang dia berkuasa dan melepaskan dendam2nya.
Kita mahu Anwar terus menjadi contoh Melayu yang menjual maruah Melayu untuk cita cita politik peribadinya.
Kita mahu Anwar dikuburkan dalam pilihanraya akan datang di Permatang Pauh kerana berbohong kepada pengundinya.
Kita mahu Anwar terjun Jambatan Pulau Pinang sebagai menebus dosanya kepada Melayu Pulau Pinang kerana mengangkat pemimpin kuku besi dan racis sebagai KM di sana.
Kita mahu Anwar terus dipergunakan DAP, dijadikan boneka untuk mengajak dan memperbodohkan Melayu menyokong perjuangan suci DAP.
Kita mahu Anwar dibebaskan sebagai pejuang yang salah dan kalah.