Tuesday, April 8, 2014

Kj simpan telor.. anwar ada lesen besar

Penghinaan mahkamah oleh pemimpin pembangkang terutama anwar ibrahim sudah pernah disuarakan oleh blog ini sebulan yg lalu dan kini gembali bergema di blog2 tenama pro umno.

Penghinaan anwar ke atas hakim, mahkamah, sistem kehakiman, agensi kerajaan, pdrm dan kerajaan bukan sekali, bukan secara tidak langsung tetapi secara terang dan berkali-kali. Mungkin yg tidak pernah dihina adalah peguam negara !

Mana dia pemimpin umno:
Mana dia Ketua Pemuda umno yg katanya iq tinggi, belajar tinggi, bijak bestari, Islam hadhari... buta dan tuli?
Mana dia naib presiden ikut pintu belakang yg dikatakan sudah 'baru' dan sudah ada harapan ganti Najib?
Mana dia Zahed Hamidi yg hanya berani cabar bekas ketua menteri sabah yg sudah hilang kuku, setakat berani dng standard tu sahaja ke?

Atau sebenarnya apa yg anwar cakap 100% betul sebab itulah pemimpin umno semuanya simpan telor!!!

Bagi yg marhaen - sila tutup mulut, anwar ada lesen, umno parti bangsawan.

10 comments:

  1. Woi gimak!!!!Apesal ko tak tanya mana Mukhriz......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh piang...mukriz bukan pemimpin pilihan, bukan pewaris putrajaya, duduk kerusi belakang - pemerhati majlis kerja tettinggi umno..

      Delete
    2. Wei anon gimak puaka buat apa ko tanya mana mukhriz...tanyalah mana muhyiddin, mana ketua penerangan, mana nazri mulut celupar, mana ketua wanita, ketua puteri...ko tak perlu tanya mana khaled, mana haron, mana adnan, mana md.said..

      Delete
  2. Zahid adalah bekas orang kuat Anwar, kini jadi menteri KDN, Ghani memang pro pembangkang... siap tak bertelor bile berhadapan dgn anwar... jadi, apa nak hairan... pemimpin UMNO dan PM yang silap memilih peneraju agensi... rasa dah kuat sangat....

    ReplyDelete
  3. Tukar petai tu gdn Shafiee Abdullah.....lihat apa jadi.......?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mungkin shafiee diangkat sebagai peguam negara - lebih ramai pemimpin kerajaan akan diangkut dari pemimpin pembangkang.

      Bagaimana kalau petai joint pembangkang jika disarakan???

      Delete
  4. najib dan umnoi mmg tunggu masa je...mereka hanya tahu diam ..sepi..senyap..penakut dan nampak sgt bahlul

    ReplyDelete
  5. Diam diam jangan sangka penakut,bahlul dan bacul.Dalam senyap senyap UMNO menang jumlah kerusi lebih kurang sama dengan kerusi Parlimen tiga komponen PR.pada PRU 13.Fikirlah sendiri kenapa rakyat masa mahu BN memerintah kerana mereka tahu orang yang pandai membuat bising kantoi apabila melaksanakan tanggungjawab.Kjaan tidak mahu membuang masa membawa masaalah remeh temeh dalam makhmah kerana ianya akan memakan masa yang lama,belum sempat satu satu kes tu habis,PRU pun tiba,apatah lagi mengetahui perangai Cengkadakx ni yang suka menangguh kes.Justeru itu adalah wajar bagi mementing prioritinya membela rakyat daripada membuang masa melayan kerenah Cengkadakx ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menghina mahkamah samada bermotifkan politik atau sebagainya oleh sesiapa sahaja perlu tindakan dan kuatkuasa oleh kerajaan kerana ia salah satu drp rukun negara - remeh temeh kah itu?

      BN menang pru13 berasaskan kesetiaan orang Melayu tetapi sukar diramalkan di masa hadapan atau sekarang. Kajang memperlihatkan pertambahan undi melayu kpd pembangkang walaupun anwar dan azizah diasak.

      Delete
  6. Kajang adalah satu kawasan semi urban,dan kita mengetahui kebanyakkan penduduk x kwsn saperti ini terutama yang muda bersikap anti establishment.Sikap mereka yang materialistik membuat hidup mereka terhimpit dan dibelenggu olih hutang terutama orang Melayu.Kelohan demi kelohan kenaikan sara hidup dan propaganda pihak tertentu sedikit sebanyak mempengarohi pemikiran mereka.Tapi saya percaya sedikit masa lagi dengan pergolakan yang berlaku di pihak yang menghasut mereka serta beberapa peristiwa berlaku saperti catuan air,rebate beli rumah dihapuskan,kenaikan sewa dan beberapa janji yang tidak ditunaikan,mereka ini akan sedar yang undi mereka hanya diperlukan untuk kepentingan pihak mereka saja.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...