Sunday, June 15, 2014

PERHATIKAN NAJIB ! !!

catitan ini rengkas dan secara umum, detailnya kemudian..

Acapkali apa saja pengumuman najib tentang memperkasakan melayu ianya sekadar wayang untuk menutup satu lagi pengumuman selepas atau sebelumnya yg mengancam keistimewaan melayu dan Islam.

Lihat pengumuman najib sehari dua lepas dan tunggu seminggu dua lagi dan  lihat apa pula tindakan kerajaan untuk  melingkupkan Melayu dan Islam...

# pengumuman untuk melayu selalunya dlm tambahan peruntukan sekadar untuk menafikan kritikan najib tidak bantu melayu. itu sahajakah idea najib untuk bantu melayu di zaman yg serba mencabar ini, dlm ketika pemakan babi sedang menggasak luar dan dalam atas apa shj nama melayu dan Islam..

#jika najib boleh hapuskan ISA, tidak ada mustahil untuk najib mengambil keputusan dan tindakan yg lebih teruk dari itu untuk terus popular dan liberal, politik baru.

7 comments:

  1. Dia lah bakal PM yg melingkupkan bangsa sendiri...kalau rasa tk mampu mempertahankan bangsa dn agama sendiri, baik berundur la wahai PM...kamu tiada langsung ketegasan dlm memerintah...smpai bile org melayu islam boleh bersabar???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak cakap macamana... kalau bukan bongok(kerana terikut sangat dengan ulat2 con-sultan disekelilingnya), mungkin dia ni jenis degil... degil supaya segalanya dilakukan menurut cara dia sahaja. Transformasi transformasi transformasi...
      ".... transformation is usually more profound and more fundamental than other kinds of change..." lebih kurang bermaksud perubahanbentuk adalah lebih secara mendalam dan lebih kepada asas/dasar; berbanding/berbeza dengan jenis2 perubahan yg lainnya.
      Adakah jenis perjuangan yg dibawanya juga telah berubahbentuk? Perlukah kita juga melalui proses transformasi(dengan itu berkompromi dan 'kehilangan sesuatu') untuk menikmati APA YG DIHULURKANnya? Sedangkan kita cuma MAHU DIA kekalkan dan perkukuhkan serta perkasakan hak2 Melayu & Islam...
      Lipatan sejarah telah menunjukkan PM2 yg 'diturun'kan oleh orang2 dalam parti... Mungkin dia nak jadi PM pertama yg diturunkan oleh rakyat... kira macam transformasi dalam sejarah politik lah tu agaknya. Lepas tu nak naikkan yg baru, entah jadi jenis apa bila memerintah pulak... Aaahhh bosanlah, pasang dan tengok video TRANSFORMERS lagi best...
      EVLee

      Delete
  2. The worst PM Malaysia ever had

    ReplyDelete
  3. Walaupun najib di pandang lemah dari kacamata sebahagian melayu tetapi ia juga dipandang tidak berfungsi di kaca mata pemakan babi, malah apa yg najib bagi dan buat jauh dari mencukupi keperluan mereka.

    Yes betul kita ada the worst PM for all malaysians...

    ReplyDelete
  4. Nak buat macamna saudaraku (melayu islam sejati)
    Najib sekarang dah terang2 jadik bapak liberal di malaysia (mungkin sbb nak selamatkan jawatan PM dia, kena ikut telunjuk USA dan makan bulat2 berak bangsa ci... - kalau dia x mau ikut- obama cakap you fired, i have somebody else. Sape lagi kalau bukan isamudin tu, korang x perasan ker napa tiba2 1 dunia omputeh puji isamudin melambung2 masa kes MH370 tu, ada makna beb!).
    Beginilah, mengikut pandangan aku, kes RUU ini akan jadik nanah kepada melayu islam sejati, jadik racun kepada UMNO secara total. Orang melayu islam sejati akan bangkit menentangnya sama macam datuk nenek moyang kita menentang Malaysian Union. Bezanya, masa itu, orang melayu menentang British, kali ini melayu lawan melayu.
    Natijahnya, UMNO akan lingkup (Ulama Tok Kenali pernah cakap, lambang UMNO akan jatuh satu hari nanti- yang aku baca dalam sebuah buku), orang melayu sejati sangat meluaaaattttt dengan pemimpin UMNO yang terlebih liberal semua ini (KERANA TERLALU ASYIK DENGAN PANGKAT HARTA DUNIAWI DAN KENA PENYAKIT TAKUT 'MATI').
    Pertembungan melayu sama melayu ini (DITAMBAH SI IKTOL2 DAN MLAYU LIBERAL TERLAMPAU2 RAMAI PENGIKUTNYA - BUKTI KJ MENANG JAWATAN PEMUDA KERANA RAMAI PEMUDA2 BN SENDIRI DAH JADIK LIBERAL - SAYANGKAN PANGKAT DAN HARTA BEB!) akan menyebabkan UMNO dan BN kalah teruk masa PRU14. Sesuai pepatah menang jadik arang, kalah jadik abu. Bangsa melayu akan dihina, terhina sehina-hinanya pada masa itu.
    Bahananya, airmata dan darah menjadik perjuangan melayu sejati (konservatif, totok) untuk mempertahan dan mengembalikan maruah melayu, raja, agama dan bangsanya.
    Negatifnya, apa2 perjuangan, demo pada masa ini (jika RUU diluluskan) nanti, pendemo2 ini akan diberi AMARAN oleh 'LAYWER PALING AGONG' kat Malaysia u 'PILIH PENJARA ATAU SHUT UP!.
    Beginilah hebatnya tekanan yang akan diterima oleh melayu di bumi tanah melayunya sendiri sehinggalah perjuangan melayu SELESAI nanti (TAHUNNYA BILA???).
    Mau tak mau, kita kena terima hakikat, AH GOR pembuka jalan kepada AKHIR ZAMAN yang disebut kebanyakan orang. AH GOR dan memanda2nya akan dihina caci oleh generasi melayu sejati akan datang. AH GOR lha petualang bangsa dan agamanya. Sudah terang lagi bersuluh, siapa kawan, siapa lawan. ALLAH dah buka hijab satu persatu untuk orang melayu sejati tonton dan nilaikan. Ini bukan masanya kita terbuai lagi dengan agenda 2020nya. Ada perjuangan yang sedang menanti orang melayu untuk orang melayu sesama melayu selesaikan!.
    Maka, pandangan kluangdiomand dan kumen saya (MINTA MAHYUDIN BERTINDAK KELUAR UMNO) ada sebab musababnya. Jika pun bukan Mahyudin orangnya, saya percaya akan ada 1 pemimpin yang akan dipegang dan diangkat oleh orang melayu sejati untuk mempertahankan agama, bangsa dan rajanya nanti daripada fitnah dan gelombang yang akan dibawa oleh kemusnahan HARI INI yang sedang dan akan dicipta secara berterusan oleh puak liberal2 ini sampai 2017 - 2020!.
    Al fatihah untuk UMNO (aku ucapkan sekarang, tak perlu tunggu 2017).
    Sekian pandangan aku (sahaja). TK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perubahan itu mungkin bukan terbatas kepada Tanah Melayu sahaja tetapi juga pada peringkat global. Apa yang berlaku di Asia Barat perlu diteliti dan dibandingkan dengan hadits-hadits tentang akhir zaman. Tanah Melayu tidak terpinggir daripada gelombang akhir zaman seperti yang digambarkan malahan mungkin kita akan memegang beberapa watak utamanya.

      Delete
  5. Semua da sedar..kali ni bn akan bungkus..dgn dia ..sokong nuar lagi bagus..dia liberal..sama ahjibgor, tapi kalau bertanding sure ahjibgor akan bungkus..sure..Itu aja..

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...