Wednesday, June 25, 2014

siapa mcm monyet air dapat pisang?

benarkah rakyat dan kerajaan malaysia betul2 serius dan caring atas apa yg menimpa dan telah berlaku ke atas oku firdaus dullah.

hingga hari ini masih saling menyalahkan kerajaan atau ibunya lola tanpa memgetahui isi realitinya.

Begitu juga wardina yg macam bagus sangat sampai membuat perbandingan dng negara kesayangan nya australia.

Hakikatnya  di dalam dunia ini, di seluruh negara,,di setiap negeri, pada setiap daerah malah pada setiap komuniti, situasi nasib seperti firdaus dullah ujud sebelum ini, sekarang dan di masa akan datang.

apa yg nak disarankan ialah tingkatkan kecekapan dan kurangkan kerenah birokrasi jabatan kebajikan masyarakat dan org2 yg pandai ckp asyik nak salahkan kerajaan, turunlah ke padang, berhentilah ckp mcm monyet dalam zoo disuap pisang.

7 comments:

  1. PADAN MUKA si BETINAJALANG ni - kerana ditahan ! Nak melawa mcm. si BETINASUNDAL kat FB ada masa - tapi boleh pula MENYIKSA anak OKUnya dgn. amat KEJAM! Aku harap si BETINAJALANG ni diPENJARA - kat situ bolehlah teruslah ko MELAWA!

    Tapi yg. aku heran tu, apahal majikan BETINA ni nak bantu sakan wanita KEJAM ni - patutnya bantulah anak malang ni; tubuhkan Tabung PENDIDIKAN Muhammad Firdaus! Inilah jenis golongan ELIT- si LIBERAL - PENJENAYAH dianggap MANGSA! Lihat di - http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140626/dn_03/Ibu-tidak-pernah-adu-masalah , Ibu tidak pernah adu masalah, Oleh MOHD. SHARIZA ABDULLAH
    KUALA LUMPUR 25 Jun - Majikan kepada ibu remaja orang kurang upaya (OKU), Muhammad Firdaus Dullah, 15, yang ditemui dalam keadaan tragis dan menyayat hati Sabtu lalu akan memberi bantuan kepada keluarga tersebut sehingga proses perundangan selesai.

    Ketua Pegawai Eksekutif Brahim’s Airline Catering, Ainul Hasnizam Abu Hassan berkata, buat permulaan, syarikat berkenaan akan menyumbangkan sebanyak RM5,000 kepada wanita tersebut yang kini ditahan reman oleh polis bagi membiayai perbelanjaannya dan anak-anak.......

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  2. kenapalah marah sangat kat wanita ini, patutnya bapa kpd anak OKU ini patut di kutuk dan di hukum bersama. bukan nak menyebelahi wanita ini, tapi agak2 le nak mengutuknya tu. tanggung-jawab anak selepas bercerai sepatut di pikul bersama. Jika wanita tersebut mendapat gaji rm1500 - rm 2000 dia terpaksa membelanjakan sebanyak rm500 untuk membeli lampin pakai buang, tu belum lagi duit makan dan membayar gaji pengasuh untuk 2 orang anak. lelaki ni nak yang sedap2 je, bila berpisah segala tanggung-jawab diserahkan bulat2 kpd. bekas isteri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4.50 .. Betina ni tak layak langsung dipanggil wanita. Kalau nak dipanggil wanita pun perlu ada tambahan jalang atau sundal. Utk makluman cik puan betina ni dah bercerai dengan bapa Mohd Firdaus dan berkahwin dgn jantan lain pada tahun 2004. Lepas kawin betina ni seronok -seronok dengan jantan tu smapi dpt anak yang kini berusia 7 tahun. Kerana terlampau seronok dgn jantan tu Mohd Firdaus ni terabai sehinggalah di jumpai dan jadi topik utama berita. Utk makluman cik puan bapa Mohd Firdaus ni dah meninggal 2 tahun yang lepas... sahabat saya seorang ibu tunggal yang punyai 7 org anak.. dia mampu manjaga dan membesarkan anak dengan sempurna. pendapatannya hanya 700 sebulan hasil menjual nasi lemak dan goreng pisang. Hendak seribu daya tak nak seribu dalih cik puan lola oooii..

      Delete
    2. Oi anon 4.50pm, ko ni tak baca berita kah?! Bapa anak Firdaus ni dah meninggal dunia, paham! Aku harap JKM jgn. serahkan balik Firdaus pd si BETINAJALANG PENJENAYAH ni!

      Makcik Sambal Belacan.

      Delete
    3. Noni - komen yg. BERNAS! Kawan mu, Ibu Tunggal yg. sungguh MULIA tu - yg. patut dibantu SEPENUHnya oleh JKM; bukan si BETINAJALANG ni! Dahlah tu - mahu diberikan lagi wang pula oleh majikannya! Apa KEJADAHnya ni!

      Makcik Sambal Belacan.

      Delete
  3. kesihan nasib wanita syurga dibawah tapak kaki suami

    ReplyDelete
  4. Anon 4.50 takkan basuh berak anak pun mak tak boleh buat , tak kan sehelai baju pun tak mampu beli di beri pakai baju yang koyak rabak dah macam kain buruk , takkan anak tak pernah di mandi dan dicucikan walaupun sehari sekali , takkan mak tak boleh suap anak makan hingga dibiar makan sendiri takkan anak dikurung dalam biilk penuh sampah sarap yang tak pernah dibuang dan banyak lagi perbuatan membiarkan anak dengan sengaja yang boleh di simpulkan betina ini memang bukan berjuwa ibu tapi jalang .

    ReplyDelete