Wednesday, August 5, 2015

PELIK..MASIH ADA YANG BERANI DAN BAGUS..

Mungkin pegawai ini belum tahu dalang yang nak dicari itu bukan jenis kecik... tapi jenis gedabak, kebal dan tak tahu malu...

Pegawai ini perlu dinasihat untuk berfikiran terbuka, ambil cuti dan berehat.
Jaga kesihatan dan keselamatan diri dan keluarga...


52 comments:

  1. Inshaa Allah, Kun Faya Kun, besar dinosaur sekali pun, kalo da tiba masa..maka akan jadi lah..

    ReplyDelete
  2. Dah sah2 la zahid sijawa pembela sibugis

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan la main tuduh. apa kedudukan awak nak menuduh. adakah awak sebahagian pegawai sprm yang telah ditahan dan disoal siasat? pengarah operasi sprm baru je buka mulut akan cari dalangnya, awak pulak pandai2 buat tuduhan siapa dalang tersebut. kepakaran awak melebihi kepakaran sprm atau awak mimpi awak jadi pelakon CSI? kehebatan orang macam awak ialah emosi lebih utama berbanding akal!

      Delete
    2. bab tuduh2 dan spin kepakaran gen tun m.
      Lani depa spin Najib tidak mengaku itu akaunnya..siap berguling lagi..

      KD ada baik sikit masih menjaga lidah dari terus membohong kalau yg lain itu je modalnya

      "Najib dulu kata bkn akaunnya la ni sudah terjerat."

      .Kalau ayat ni terus menerus digulaikan confirm la kawan2nya yg bodoh macam lembu terus jadi lembu bodoh.

      Delete
    3. Anon 5:49 ni mungkin spesis Rahman Dahlan... kali terakhir mengalih tiang gol ialah semalam... dgn kenyataannya lebih baik duit 2.6B tu masuk akaun PM... kononya lebih selamat... sebelum ini menafikan adanya pendahan wang, WSJ dan SR penipu, tiada akaun peribadi, bodoh kalau PM masuk akaun peribadi, dan bermacam alasan dungu lagi... alih2 SPRM kata memang ada wang 2.6B masuk... itu saja yg kita nak tahu.. patutlah tak nak saman WSJ... gempaq keling awal2 dulu bukan main hebat... pooooodahh!!!,

      Delete
    4. Anon 530 dan 549..
      aku doakan kau diberi hidayah, celik mata dan celik hati.
      Bukan niat mereka yang mempersoal isu ini konon terperasan jadi anggota sprm, hakim atau "anjing2 pakatan haram" yg bertujuan menjatuhkan kerajaan.
      Semua yg dipersoalkan ini kerana atas perbuatan jibby yang suka buat supaya disoal.
      Pokok pangkal adalah dari jibby tuh!. Kalau Jibby tak buat 1mdb (Kerja bodoh oleh kerajaan Malaysia, sepatutnya kerajaan hanya memerintah bukan berniaga) maka tak timbul segala maknenek persoalan hari ini! Kau paham tuh?
      Lanjutan dari semua kerja celaka tu, maka TSMY, J lhotaik, Sprm, Polis, Gst, Maslangok, dan semua individu terkena najis kencing jibby bigmama.

      Aku cukup geramlah dgn manusia cai umno jenis ikan kering ni!
      MATA TERBELIAK, TAPI OTAK KERING !!!

      Delete
  3. Hal risikan dan keselamatan Negara hanya pihak2 tertentu spt PM dan Agong sja diberi taklimat terperinci. Kata orang repot datang directly to them.

    TPM, menteri2, Adun, MP, SPRM, PAC, Polis atau ATM pun tidak tahu menahu kalau tidak diberitahu.







    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah dia apa sebenarnya??

      Dalam berita tulis ditahan...sebenarnya, kalau nak ikutkan, bukan ditahan tapi dipanggill untuk beri keterangan.

      Itu proses biasa sekiranya ada laporan polis dibuat...

      Kalau tak bersalah, apa nak takut dan komen macam macam...

      Rasanya pegawai SPRM ni pun tak tahu undang undang agaknya...

      Dia ingat pegawai SPRM tak boleh didakwa ke???

      Delete
    2. Bontot hang. Depa tu patong ka tok kong ka sampai tak tau apa satu pun.

      Delete
    3. AnonymousWednesday, August 05, 2015 3:09:00 PM

      Ko tak baca berita betul2, nampak sangat ko tak faham apa yang dah terjadi.

      Kalau tak faham tu, boleh tak duduk diam2?

      Delete
  4. SPRM sedang menyiasat pasal 1MDB...Itu tak ada orang yg kacau pun...

    Polis siasat ada laporan mengatakan ada pegawai SPRM yg membocorkan rahsia siasatan..
    So, Polis sedang menyiasat pegawai yang tidak bertanggungjawab ni.

    So, ada dua jenis siasatan yg berlainan...

    Kepada pegawai SPRM, tak perlulah kalut dan komen macam macam....
    Kalau tak bersalah, apa nak takut.


    ReplyDelete
    Replies
    1. sakit hati nampak. biasalah, orang yang tak tahan emosi akan keluarkan benda kotor dia...

      Delete
  5. Paham isu betul betul ..... sprm buat siasatan pasal 1mdb itu x perlu diganggu.....yg isu utama macamana benda yg disiasat boleh bocor kemudian dimanipulasi oleh media dan orang ramai....isu nya bocor oleh pegawai sprm sendiri....Paham kan betul betul apa yg nk diwar warkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro, jangan panik. tak perlupun nak bagi kefahaman pada diorang ni. diorang bukan tak faham, tapi sengaja tak mahu terima kenyataan. pemikiran mereka dikawal oleh emosi dan sentimen. dalam menjalankan siasatan, sebenarnya adalah untuk mencari bukti atas tuduhan dan mencari kebenaran. namun, ada juga yang menjalankan siasatan dengan nawaitu untuk memastikan ada kesalahan.

      Delete
    2. apa yg bocor, kata sr wsj dan semuanya tu bohong..kalau bohong takda la kebocoran..

      Delete
  6. Takda yg pelik la KD..

    Zaman Najib semua agensi bergerak berdasarkan undang2..cuma sebagai manusia tentu ada buat kesilapan..

    KD berkenaan 2,6 billion aku tak percaya la macam ni caranya nak songlap.

    Aku hairan la KD nak kata kau orang lama UMNO tapi cara penulisan macam baru masuk UMNO..entahlah..Berkawan terus dgn orang UMNO KD tanya macam mana depa songlap duit...

    ReplyDelete
  7. Itu menunjukkan ada anggota SPRM tak amanah. Polis bukan saja2 pergi tangkap orang. Yang Polis siasat sekarang bukan penyiasatan tersebut tetapi maklumat penyiasatan yang bocor dari dalam SPRM sendiri.

    Kenapa Dato' Bahari terlalu emosi dan melenting? Jika benar betul mana nak taruk muka. Pernah SPRM kena tegur dan merajuk tidak akan melakukan penyiasat apa2 kes. Tidak kena tempat SPRM mempertahankan anggotanya.

    Semua agensi kena siasat. Ada masaalah ke? Jika tiada angin pokok tidak akan bergoyang.

    ReplyDelete
  8. UNDANG UNDANG ITU ADA DUA..
    MENEGAKAN UNDANG UNDANG ATAU
    SALAHGUNA UNDANG-UNDANG..

    ReplyDelete
  9. UNDANG UNDANG ITU ADA DUA..
    MENEGAKAN UNDANG UNDANG ATAU
    SALAHGUNA UNDANG-UNDANG..

    ReplyDelete
  10. Masalah utama dari kecelaruan ini tiafa pegawai najib yg nak memantau dan memberi prnerangan pada rakyat....makenisma ini tiada pada najib dan.pegawainya.....tu pasal nnpk lembab...bodo...mungkin punahsehat british tu tak bagi pasal mk jatuhkan imej najib.....kena ingat orangpaling rapat lah yg srntiasa jadi musuh dlm srlimut.....

    ReplyDelete
  11. Apabenda Yg bocur... Knp kalut sangat...blh sesiapa perincikan apa Yg bocur....

    ReplyDelete
  12. Maklumat palsu justo pun harga 7.6 juta....ini kan pulak maklumat betul dan dibocor pulak....agak2 brapa pulak harganya....mmmm ...mungkin double lot...14juta......kaya jual maklumat bocor.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam maksudnya tu...yg kurang waras boleh menterjemahkan sebagai " money change hands in Sprm"...berat tu...yang lebih tak waras pula akan berfikir "is it possible or not possible?"...elok jangan panjang2kan. .biarlah Bukit Aman buat tugas mereka..

      Delete
    2. justo akan didakwa di thailand berkenaan kes peras ugut, bukan kes maklumat palsu..fakta tetap fakta..

      Delete
  13. Ada org report, so polis tangkap n soal laaa..itu klu report psl org lain..berlambak report d buat psl najib songlap duit.. xder buat aper pon..sebaliknya org tu lg yg kena siasat..telusla sgtttt...

    ReplyDelete
  14. SPRM siasat orang
    Bukan bermakna mereka kebal

    ReplyDelete
  15. SPRM tak perlu emosional, pegawai-pegawainya dipanggil utk beri keterangan. Polis juga kena jalankan tugasnya kalau ada laporan yang serius misalnya kebocoran hasil siasatan.
    SPRM perlu professional, jgn melatah..... teruskan siasatan dgn telus tanpa rasa takut kerana mencari kebenaran, jika ada kes ambil tindakan seterusnya utk proses pendakwaan. Tapi jgn la ada unsur nak balas dendam disbbkan ada pegawai mrk yang dipanggil utk memeberi keterangan oleh Polis.

    ReplyDelete
  16. “Mesti pandai membohong.
    Mesti pandai temberang.
    Tetapi jgn sampai.. Hai pecah tembelang”.

    Tembelang dah pecahpun…bila SPRM mengesahkan RM2.6 bilion ada masuk ke dalam akaun peribadi Najib. Akhirnya Najib mengaku tapi beliau tidak menggunakannya untuk peribadi tapi untuk parti UMNO. Si Khairy pula kata duit itu adalah derma dari penyokong UMNO. Dulu si Mamat Mazlan “bijak pandai” kata hanya orang bodoh saja yang akan simpan duit berbilion ke dalam akaun peribadi.

    Soalnya sekarang…sebelum misteri ini terbongkar, Kenapa MT UMNO selama ini tidak tahu kewujudan duit derma tersebut, termasuk Timb Presiden?Kenapa Najib kemut sorang2 dan tidak diserahkan kpd bendahari?

    Nampak gaya PM kita akan disumpah jadi AM (perdana menteri akan maut). Najib Razak dah jadi Najis Nazak..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ex-TPM tau tapi dah kena tendang.. terpulang pada najib la nak citer pada sape dan bila tentang derma tu selagi tak menyalahi undang-undang...sekarang ni apa masalah ko yg sebenarnya??

      Delete
  17. Slm tuan,

    Why bother about donation??? The 2.6b is NOT & NEVER COULD BE FROM DONATION!!! All the people in the world including jews (bill gates, steve jobs etc..) worked their asses off to earn those billions and not through donations.

    NO ONE IN THIS WORLD WOULD DARE TO DONATE THAT HUGE SUM AND DONATE THROUGH MIDDLEMEN (those 3 CONpanies)!!! Imagine you wanna donate to a mosque....would you ask lan goblok to pass it to keduakimak to pass to hasanoabich to pass to the mosque??? Would u trust those 3 if the donation are in hundreds, thousands or even millions???
    SO, THE LOGICAL THINKING IS IT COULD NEVER BE A DONATION AS THE AMOUNT IS SO HUGE AND THERE WERE AT LEAST 3 MIDDLEMEN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bukan derma, ko kena la bagi bukti itu bukan derma, bila tuduh mesti buktikan bai..ko ade ke? SPRM tak jumpa bukti sebab tu katanya derma. Ko lebih pandai dari sprm kot...haa ko join la sprm, confirm najib tumbang

      Delete
    2. Alahai 952...siap MENIPU kehulu kehilir sampai lebih sebulan baru nak declare...siap hantar surat bodoh ke wsj, setup task force, "takkan nak mskkan ac sendiri", tuduh tun dan mcm2 lgi...
      KALAU DA DASAR PENIPU TU MEMANG KEJE NYE MANJANG MENIPU JE LAR...
      Korang ni macai2 pondan bugis ni x habis2 mta bukti...yg WSJ dan SR bg aritu bukan bukti? Benda dlm akaun sendiri pun nak tunggu berminggu2 baru nak jawab??
      KEPADA MACAI2 PONDAN TUA BUGIS NAK MAMPOS!!! KORANG NYE CAKAP DA SRUPA TAIK KORANG SENDIRI LAA...XDE KREDIBILITI LANGSUNG....ORG SKRG LEBIH PERCAYA WSJ DAN SR!!!

      Buat pengetahuan ko, org tanya betul.ke dak ada duit berjuta2 usd msk ke akaun nya? Soalan nya simple nape jenuh nak menjawab siap berbelit belit sampai terbelit???
      BERENTI JDI PM LA...MASUK RAJA LAWAK LAGI BAGUS

      Delete
  18. SPRM & PDRM pun 2x5 ja. Semuanya pembohong belaka. Rakyat semua kena tipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sprm kata derma, cai kata sprm tipu.
      sprm kena siasat dgn pdrm cai meroyan kata tak patut...mana satu ni?? korang nak apa sebenarnya?

      Delete
  19. Kalau maklumat tu bocor sekali pun kenapa?? Awat takut orang tahu benda betul ke?? Ni belum apa2 lagi dah kecut teloq...yang AG baru kata tak perlu ada task force pulak...yg sorang lagi kata laporan interim 1mdb tak perlu dedah kepada umum...eh kepala bana betul la tak salah buat cara tak salah la...bukan p geledah umah orang yang siasat...celaka betul tangan2 ghaib yang ganggu sprm ni...

    ReplyDelete
  20. Akta rahsia bukan melibatkan bocor siasatan saja...bocor document rahsia pun satu kesalahan...anon 12.06 klu bapakko kena siasat kes jubo jantan tetiba dlm masa kes siasatan bocor dan banyak tuduhan salah laku bapak ko yg tak pasti benar atau tidak tersebar di media apa ko rasa...? Kes jual document paslu pun rm 6.2 juta....org sanggup bayar atas kepentingan politik yahudi.....fikir rasional bukan emo....puiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala kau tak payah nk spin la boss ko tu mmg sengaja ganggu siasatan pun orang kalau dia salah macam2 dia boleh buat...pukimak penjilat Najis jibby dah la penipu bajet syok sendiri pulak puihhh

      Delete
    2. Sekarang ni ko tuduh sprm bocor kan dokumen ada bukti ke celaka? Bila orang tuduh 1mdb macam2 pandai ko spin minta bukti la tunggu siasatan selesai la kepala hangguk ko...dulu kata akaun tak wujud kata WSJ fitnah sekarang kata nak saman tak saman last2 sekali kantoi baru mengelabah lepas tu spin jadi derma kepala butoh!

      Delete
    3. Keling paria vvip tahap tan sri bekas kakitangan sprm diangkut polis.....sejak dari tu polis geledah prgawai sprm. ... wsj nk saman ka atau nak queri saja itu hak PM .... lantak dia la nk terus saman ka atau tak....yg PAC tu bila masa pulak dah lumpuh apa fakta nya.....polis bertindak atas keterangan paria vvip ...klu doc pslsu justo ciba babi proksi anwar sanggup bayar 6juta ... brapa pulak yg sanggup dibayar oleh sesorang klu kertas yg masih dlm siasatan dibocor....atay mungkinkah vvip paria tu dah kaya raya. ...atau orang sprm pun tumpang sekaki jadi kaya raya dng jual document ...?

      Delete
    4. 439....KEPALA BAPA KO!!! X yah citer byk la gampang....yang kantoi menipu lagi adalah pondan bugis dan macai2 lembab bahlol cam ko...

      dlu kata takkan pondan bodoh nak msk akaun sendiri la, takda bukti la, nak saman la....KEPALA BAPA KO!!!

      Delete
    5. Dia nk saman ka...x de bukti ka...x ngaku akaun sendiri ka....mahkamah yg buat keputusan .... isu sprm diambil tindakan ialah kebocoran kertas siasatsn yg teryskluk pada akta rahsia rasmi....banyak melayu bodo mcn ko yg emo tsk tentu pasal....pahamkan isu vuksn semua masukkdlm satu bakul.....bodo. ...bodo...

      Delete
    6. Isu dia pondan menipu...belakon...tu je mangkuk...nak pusing2 lgi....kalau da penipu tu sampai mampos menipu....

      Delete
    7. Lsntak pi la dia nk u turn smpi masuk lam kubo skali pun....polis bertindak pda sprm dlm isu kertas siasatan bocor itu jer......klu si pahlawan bugis tu besok masuk lam mahkamah itu dia tanggung sendiri la bodo.....melayu emo mvm ko ni yg DAP suka bila2 masa kena goreng....puiiii

      Delete
  21. Kepada yang pro kebenaran tak payah sakitkan kepala dgn pencacai angkat najis ni semua.Dah terang ada yang tak kena dgn cara najib memerintah pun mereka masih tak nampak.aku yang duduk jauh di pulau kecil ni pun boleh terbau yang ketua lanun tu tengah terkencet.

    ReplyDelete
  22. Dokumen bocor tergugatkah Negara?
    Rakyat lagi suka klu setiap maklumat didedahkan pada orang awam.
    Nak rahsia apa kalau kes melibatkan Hak Rakyat ?
    Rakyat perlu tahu setiap perkembangan hasil siasatan dan tiada bukti yang disembunyikan yang boleh menganggu hasil siasatan.
    SPRM bocorkn maklumat?
    Maklumat apa yang SPRM bocorkan?
    Siapa yang buat laporan agar SPRM disiasat?
    Boleh PDRM jelaskan?

    Peguam Negara dipecat tanpa ada tribunal, siapa yang arahkan?

    PAC sudah lumpuh.. Siapa punya kerja?

    Si Siapa yang menyalah gunakan kuasa sekarang ni?

    Boleh sesiapa jelaskan.

    ReplyDelete
  23. Sejak paria keling vvip bekas pegawai sprm tu didedahkan masa tu semua krgiatan sprm bocorkan kertas siasatan dipanggil polis........klu terjadi jual beli kertas siasatan ada yg kaya raya...justo tipu documrnt dibayar 6 juta.....yg ni mesti juta juta.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko merepek ni setan???

      Delete
    2. logik la sikit kalau setakat nak beli dokumen tipu sampai 6 juta baik buat sendiri bukan susahpun, satu lagi justo akan didakwa sebab peras ugut, bukan tipu dokumen

      Delete
  24. Pada anon 3.49am

    Tahu takpe,seperti kata2 dalam cerita P Ramlee ''wa ata macam mau pengsan''.

    ReplyDelete