Monday, August 17, 2015

Pemimpin Politik Johor Tidak Selari Dengan Jatidiri JDT..

Ada beberapa nama pemimpin politik berasal dari Johor yang kurang enak dan selesa dengan citarasa politik Johor terkini kepimpinan Khaled Nordin.

Sebagai Ahli Parlimen, mereka lebih terikat dengan PM dan mempunyai kekebalan tersendiri di Negeri, untouchble...

Mereka mengasingkan diri, terasing dan sangat berbeza dari segi sikap, bahasa, budaya dan jatidiri Johor...

Terpulanglah kepada mereka untuk nerasa kuat, atau berlagak hebat tanpa perlu dikaitkan dengan Johor..

Antaranya Ahmad Maslan, Puad Jarkasi, Aziz Kaprawi, Azalina, Shahrir Samad dan Noor Ehsanuddin..

Apakah mereka akan dimenangkan lagi di pilihanraya nanti jika terus bersikap membelakangkan muafakat politik Johor berpayungkan Istana.

Sepatutnya mereka lebih mengambil contoh dari Hishamuddin selaku Menteri Kanan dan Naib Presiden yang tidak lebih sudu dari kuah.

10 comments:

  1. Johor Tak Johor..Apa Ader Hal..Janji Massyuukkk!!..

    ReplyDelete
  2. Hoi kd.tk lama lagi kita akan menyambut hari kemerdekaan..yg keberapa tu..?.tapi nampaknye fikiran kamu masih belum sepenuhnya merdeka.coba kamu jawab kenapa aku cakap macam tu?.takkanlah si Muhyiddin yg lembam tu digugurkan dari jawatan tpm ko dah meroyan semacam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahasa kau jaga sikit
      apa yg TSM buat kat kau personally sampai kau menggunakan perkataan lembam tu.
      oku lembam lebih mulia dari kau yg tuhan bagi nikmat sbg manusia normal

      Delete
    2. aku stuju dgn sahabat di atas. Cai umno(ngok) bahasa dia cukup biadap!
      termasuklah yg anon ni. Macamni ke mentality cai cai belaan najib?? pantang tak stuju je teros maki hamun.
      macamtu ke otak cai umno(ngok)???
      berattt....!

      Delete
  3. Kau teka semua orang Johor suka Muhyiddin? Masa dia MB Johor, banyak tanah kerajaan Johor dalam bandar bertukar tangan kepada Cina dalam rancangan pengswastaannya. Malah cuti Jumaat ditukar kepada Ahad.

    Yang sukakan dia adalah penjilat dia. Mangkuk punya Timbalan Presiden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kata tak betul...rasa2nya ada rasional gak kata anon neh. Aku org Johor dan kuat hati johornya.... Dan rasanya lagi kuat kalau nak banding budak kelate. Tp bab TMY ni aku taklah tergamak nak kata lembam atau menghina beliau...msih kekal panggil dia TMY. Cuma aku rasa TMY ni kebudak2kanlah menjaja isu mohon simpati.aku tak pernah pun rasa dia ni hebat. Hanya kerana aku org Johor tak kan aku nak kena kata dia hebat walau kenyataannya adalah sebaliknya. Hebat lagi aura kluangdiamond..... (semasa belum mengucilkan diri dari jawatanlah) pendek kata. TMY ni hebat nya tak bolehkalahkan Khalid Nordin pun . Jadi org Johor...tak usahlah ikut sangat rentam membuta tuli k. Kelak sebenarnya anda yg kehilangan jati diri johore.

      Delete
  4. Orang Johor yang suka TSM hanyalah mereka yang tidak berapa setuju dengan DSN, kerana sbb2 mereka yang tersendiri. Sejak menjadi MB Johor lagi, beliau spt TM, penyokong tidak berani menentang beliau walaupun tidak setuju dgn cdgn beliau. Cthnya pertukaran hari cuti hujung minggu di Johor yang berlaku di era beliau sebagai MB. Jadi sama ada beliau atau TM, mereka sama-sama tidak mahu mengambil berat tentang masalah golongan paling bawah dalam masyarakat, dan lebih menumpukan kepada "penswastaan". Beliau spt TM, menggerakan dan menyokong mana2 usaha memajukan pihak swasta. Hubungan beliau dengan istana masa itu tidak begitu "mesra" yang menyebabkan akhirnya beliau ditarik TM ke pusat.

    ReplyDelete
  5. kd, pada pendapat aku mana2 orang yg begitu menyokong tsmy kini baru sahaja berbuat begitu sebaik sahaja tsmy dilucutkan jawatan sebagai tpm. ini termasuklah kamu kd. tidaklah aku bermaksud bahawa kamu tiba2 memihak kpd tsmy sebaik namanya 'hilang' dalam senarai kabinet baru najib. tapi ketebalan kamu memihak kpd tsmy kerana pada anggapan kamu tsmy adalah musuh najib. sehingga apa sahaja yang diperbuat oleh tsmy betul belaka walaupun menyerang kepimpinan presiden secara umum. sedarkah kamu kd, walaupun tsmy bukan tpm, beliau masih lg timbalan presiden umno. apakah kapasiti tsmy sebagai timbalan presiden dan masih menjadi pemimpin politik jika bukan kerana masih ahli umno? kenapa perlu menjadi peraih simpati begitu, merengek2 membedal presiden dalam majlis rasmi umno? betul, memang ramai ahli umno yang tidak setuju, malah semakin benci dan meluat kepada najib selaku presiden namun tiada bezakah watak ahli biasa-biasa berbanding timbalan presiden? begitu rendahkah cara berpolitik timbalan presiden sehingga menyamakan diri dengan watak ahli biasa yang kurang faham ETIKA berpolitik. kd, aku tidaklah bermaksud bahawa presiden umno aka pm najib ini suci bersih, tiada salah tadbir urus negara dan telus orangnya, cumanya komen aku terjurus ke arah cara respon tsmy bila namanya terkeluar dari kabinet. sepatutnya tsmy boleh menggunakan kapasiti beliau sebagai timbalan presiden umno dan mp di parlimen untuk melakukan sesuatu agar pm boleh berundur diri secara terhormat. untung apa yang tsmy akan dapat jika memecahbelahkan umno dengan cara yang kurang BERETIKA seperti yang dilakukan kini?
    berkait dengan nama2 yang kamu senaraikan di atas, mereka bukan adun di johor sebaliknya mp. adakah kamu tidak faham apa fungsi mp berbanding adun, wahai kd?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg pecah belahkan umno, najib ke muhyiddin?

      Muhyiddin dah lepaskan jawatan (dipecat) tanpa jejasjan umno, apakah.umno terjejas jika najib berundur?

      Jawapannya..siapapun yg berundur, parti umno tidak terjejas..
      Bila pemimpin ethical corrupted masih tidak berundur, dia lah pemecah belah parti dan orang Melayu...

      Delete