Thursday, June 2, 2016

RANTING BERGAYUT DAH REPUT, PAPAN PIJAK MAKIN RAPUH...

Hari ini di peringkat internasional, Malaysia menjadi perhatian kerana memiliki seorang PM yang sedang diperkatakan atau dilibatkan dengan satu skandal kewangan terbesar di dunia yang akan berakhir dengan negara mampu muflis.

Beberapa siasatan yang sedang dilakukan oleh pelbagai pihak bererti ada asas yang kukuh dan logik.

Pendakwaan yang secara tidak langsung berlaku di Singapura terhadap sebuah bank melibatkan 1MDB juga petanda tidak sihat untuk sebuah negara seperti Malaysia.

Kekal terus menjadi PM satu satunya kesilapan besar yang dilakukan oleh Najib. Apa yang dia mahu pertahankan atau sebenarnya lebih kepada cuba menyembunyikan.

PM bukan sahaja perlu bersih tetapi perlu dilihat bersih, dihormati dan masih mempunyai integriti yang tinggi oleh kawan dan lawan.

Selama mana Najib boleh mempertahankan kedudukannya yang dikelilingi oleh kawan makan kawan, penyokong plastik dan sokongan kosmetik (?)

Lambat laun Zahid Hamidi juga akan tunjukkannya pintu keluar.

Mujurlan maruah rakyat Malaysia masih ada, gara gara teguran Tun yang kini memperjuangkan pengunduran Najib secara total.

Nyata ia bukan fitnah dan semborono, bukan atas kepentingan peribadi Tun untuk kroni atau naikan Mukhriz.
Cubaan memburukan Tun dan menghalanya ke mahkamah dan penjara tentu sangat kecil bagi seorang pejuang sepertinya.

Masih ada rakyat Malaysia yang peduli dan tidak berkompromi dengan unsur penyelewengan dan salahguna kuasa.

Ketua Polis Negara, Peguam Negara dan Menteri Dalam Negeri adalah yang paling hampir dengan PM yang memperjudikan nasib mereka.

19 comments:

  1. Hah, tajuk dan isi pos macam ini lah yang bagus, KD. Bermakna kalau buang air liur pun ngentam Bugis Lanun.

    Gitu besar punya skandal, gitu lama punya bencana - dah 3-4 tahun kalau kira dari 2013, dah 1-2 tahun kalau kira dari meletup nya skandal itu di tahun 2015.

    Takda di selesaikan. Walau pun Majlis Raja Raja dah kata dalam keterangan akhbar nya salepas bermesyuarat tanpa PM dan MB2 dulu, mahukan isu 1MDB di selesaikan secepat mungkin.

    Majlis Raja Raja dah mesyuarat lagi d antara mereka sahaja, di Pengerusikan oleh Sultan Selangor. Tkd kenyataan di keluarkan di masa itu.

    Kita berharap Raja Raja akan "beri perhatian" kapada Deklarasi Rakyat dan kempen Selamatkan Malaysia, spt yg Tun Mahathir minta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

      Delete
  2. Dalang yang paling besar sekali dalam komplot mengsenyapkan pengsonglapan wang berbilion Ringgit tuh ia lah Peguam Negara Pandi.

    Peguam Negara dulu Gani Pattail dah sediakan Charge Sheet untuk tindakan Mahkamah, tapi dia alih alih di berhentikan dengan serta merta tanpa alasan munasabah. Pengganti nya Pandi tak lama kemudian kata Bugis Lanun takda melakukan kesalahan. Berdentum, skandal lagi, sampai ke hari ini.

    Kebelakangan ini, berita agensi berita terbesar di UK, Reuters, berkenaan Charge Sheet itu pun di block dek "tangan ghaib", toyol, puaka, jembalang, syaitan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7 negara luar sedang siasat salah laku berkaitan dengan 1MDB. Singapura akan buat dakwaan di Mahkamah tak lama lagi. Harap US pun. Harap Bugis Lanun akan terlibat, di "extradited", di dapati bersalah dan di hukum.

      Delete
    2. anon 4:57, AG Ghani menyediakan charge sheet adalah sekadar hearsay, tiada bukti jelas, jika kes dibawa ke mahkamah sudah tentu banyak perkara dapat didedahkan dan mahkamah boleh dipohon memberi perlindungan OSA.

      Delete
    3. Siapa cakap hearsay? Ngapa block website yang keluarkan berita Reuters berkaitan itu? Tapi hari ini tak di block -

      "Quoting a source, Reuters said the commission had suggested that the prime minister be charged with criminal misappropriation.

      "It's a pretty straightforward case.

      "We made recommendations for charges to be filed that the attorney-general instead chose to reject," said the source, who declined to be identified or elaborate on MACC's findings.

      Reuters ia lah agensi berita UK yang tertua dan paling banyak pengalaman, sejak Perang Dunia ! - lk 100 tahun.

      Memang dah 100 tahun praktis pemberita/ akhbar melindungi punca punca mereka yang memberi berita sensitif. Ada kes kes Mahkamah di mana Hakim telah menerima maalumat dari punca begitu yang di anggap sebagai fakta.

      Delete
    4. Apandi said there were no grounds to press charges against the prime minister and instructed the MACC to close the files. Both his boss of 10 years as an officer in the AG Chambers under AG Abu Taib Othman, and the former Chief Justice Zaki Azmi said he was wrong in doing so.

      MACC had submitted three investigation papers, one on the RM2.6 billion and two on the SRC International case, where RM42 million was transferred into the prime minister's accounts.

      As for the RM2.6 billion, Apandi said the sum was confirmed to be a political donation from the Saudi royal family, with no strings attached. That was disputed by the public until to day.

      He also disclosed that Najib had returned RM2.03 billion in August 2013 back to the donor. But no proof, no nothing.

      Najib has repeatedly denied any wrongdoing and accused those making corruption allegations against him of plotting his downfall. But this has been done by so many people and for so long already. He just hides behind the statement of the man he appointed as AG when he suddenly dismissed the services of Gani Pattail without valid reasons .

      Delete
  3. Negara mampu muflis, tak tau le. Tapi RM53 bilion hutang 1MDB di beban dek gomen sebab 1MDB di punyai dek gomen, banyak hutang tuh di jamin dek gomen.

    Tapi sayang amat sangat le. 500 ekar tanah premium bekas Lapangan Terbang Sg Besi tuh tak tahu tebang ke mana kalau 1MDB lingkup. Sepatut nya sekurang kurang nya 30% kepunyaan Melayu. Cilaka punya kerja. Bugis Lanun.

    ReplyDelete
  4. kalau lanun berhenti jadi pee emm, mesti lah terus kena extradisi...bertahan la di atas kapal selagi sauh belum diangkat..layar pun dah penuh lubang...

    ReplyDelete
  5. "bukan atas kepentingan peribadi Tun untuk kroni atau naikan Mukhriz.".....he...he.h.e.. ya ke..??

    kes Bank Bumiputera, kes Perwaja, kes bail out MISC, kes MAS , kes Forex Bank Negara ...hampir 300 billion duit rakyat hangus zaman Tun, apa cerita bro...???
    tak nak dedahkan ke...??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba fokus apa Yg dibicarakan! Ini tak alih tiang gol...adakah negara sudah bankrupt... Rakyat semasa dlm kandungan hingga ke lubang kubor dikenakan cukai... Tolong bezakan Yg dah lepas (kalau betulah tuduhan) dgn isu sekarang Yg menentukan masa dpn negara...

      Delete
    2. Anon yang tuduh Tun macam2 ini orang Islam ke orang Kafir? Ini tentu orang kafir punya kerja, kalau orang Islam tak kan berani buat fitnah berat macam ini kerana dia tahu FITNAH ADALAH DOSA BESAR DAN BALASANNYA ADALAH NERAKA JAHANAM!!!!!!!




























      Delete
    3. Dia nie anak haramjadah tanoa nama, pengecut macam Najibul Bullshit sehingga kini tidak berani tampil menunjukkan identiti sebenar. Hanya berani menyalak sampah tapi tak sanggup bertangggungjawab.

      Delete
  6. anon 8:56, cuba awak dedahkan secara detail di mana rasuahnya, di mana salahguna dan apa endingnya.

    kes perwaja di bawa ke mahkamah semasa Tun bukan lagi PM.

    Ada tak di antaranya jadi kes siasatan dan pendakwaan di luar negara?

    ReplyDelete
  7. Pada aku segala tuduhan terhadap Tun dan Protun oleh Projibo di sini ada lah semata mata nak menutup the wrong doings and not doings by Najib.

    Ha nya nak coba menraaik perhatian pembaca ke arah lain. Throwing a red herring, kata omputih.

    Tapi sebagaimana dah di ketahui sejak hampir setahun yang lalu skandal 1MDB dan RM2.6 (sekarang RM4.2) bilion meletup, Projibo tak akan berjaya nak deflect. Mana boleh. PAC yang di war warkan akan menyelesaikan isu 1MDB pun tak boleh, tak berjaya. Mangkin besar kontroversi, macam macam soal lain tibul.

    Imej Najib mangkin teruk, lebih ramai yang bencikan nya, di PRN Sarawak pun takda sekeping gambar nya tertera di sepadok dsb nya.

    Perlu di ganti Najib itu pronto, kalau tidak, lingkup UMNO.

    ReplyDelete
  8. Kita tuduh di kata fitnah, dia tuduh di kata betul. Dalam negera kata tak ada kes, dia kata tipu, luar negara kata ada kes dia kata betul. Habih macam mano?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantam saja sama dia, keluorkan semua yang kita baca pasal 1MDB, songlap RM4.2 bilion dsb nya. Terutama yang 7 negara luar siasat dan akan bawak ke Mahkamah. Dia ingat selamat sebab ada Pandi, tapi telinga dia boleh pekak dan mata dia buta sebab rakyat laungkan dan tulis tak henti henti mengkeji salah laku dia.

      Delete
  9. Macai Tun M memg gitu..klu hati dh lebih mempercayai sumber luar dr dlm nk wat camner..ckp la apa pn memg x pakai dh..x yah susah2, tengok jer la drama ni brtahan selama maner..Insya Allah, yg BENAR tetp akan menjelma..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumber dalam negara selalu nya banyak tahi dan kentot puak Projibo. Sumber luar tidak.

      bertahan selama mana? Kalau kira sabelom PRU13, dah 3 tahun, klau dari tarik skandal 1MDB dan songlap duit berbilion Ringgit, dah hampir 1 tahun. Masih berdengung lagi jalan nya kutuk mengutuk Bugis Lanun tu, Mamat. Tambah pulak 7 negara luar jugak ada siasat. Kot sampai Jibo mati. Atau di ganti.

      Ko tengok le yang bnor mana yang menjelma bila Pandi dah takda lagi. Mana tau dia heart attack dan gol besok lusa.

      Delete