Google+ Followers

Sunday, November 13, 2016

BERCAKAP BENAR SATU KESALAHAN

Antara berckap benar atau disabitkan di bawah OSA, Rafizi memilih mendedahkan kebenaran yang membawanya ke hukuman dipenjara 18 bulan.

Satu pengorbanan yang sangat tinggi nilainya bukan kerana apa partinya atau fahamannya tetapi kerana semata mata mendedahkan kebenaran.




24 comments:

  1. Baca quran satu hal. Baca quran dari naskah yang di curi dari masjid satu hal yang lain. Nak bercakap benar ikutlah peraturan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu jangan jadi macam si penyamun munafik tu kan..kan.. kejap takde duit 2.6b la, kejap duit derma la, kejap duit nk kukuhkan islam la... haisshh pening mana satu alasan yg betul... baik ko bagi dia senaskah alquran

      Delete
  2. Kluang man dah hilang ilmu mantiqnya. Elok Kluang man muhasabah diri balik ke landasan yang benar

    ReplyDelete
  3. Agak-agak la tuan nak bagi contoh pun...tak pernah orang nak curi alquran semata-mata untuk membaca....baca aje la terus di masjid tu.....tak sama langsung dengan cerita 1mdb ni....peraturan manusia yang kamu nak patuh...peraturan Allah mengenai kesalahan mencuri....sorok ye...kalau ikutkan dah lama kudung seorang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak menuduh, wajib ada bukti dan saksi. Itulah hukum asas dalam al quran. Seperti mana ujudnya dalil dan firman utk mengESAkan Allah swt, kita naik saksi dan beebuktikan ujudnya alam ini kerana Nya...

      Jadi, dimana bukti kamu tentang salah laku 1mdb mahupun Najib & Co? Apa gunanya pac menyiasat? Apa guna pembangkang dalam pac? Cuba lihat lendir dan kahak, berselerakah kamu menjilatnya? Jika tidak hati2 dengan kepercayaan kamu kerana janji Allah itu benar dan pasti. Lendir dan kahak adalah makanan ruji bagi penfitmah dan penyebarnya.

      wallahualam.

      Delete
    2. Kalau palsu xdelah kena hukuman bocor rahsia. Kena tuduhan fitnah betul x?

      Tp kenapa laporan audit harus dirahsiakan?
      Laporan luar semua dikata fitnah tp xsaman2.
      Bukankah laporan audit sebagai bukti najb tidak bersalah?
      Ini peluang beliau bersihkan diri.

      Semua salahlaku pemimpin xboleh didedahkan.

      Apa guna merdeka?

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Salah petik isue nehhhhh.... rafizi bukan nak kena oenjsra sebab bocor rahsia laooran audit 1MDB .... dia kena penjara sebab dedahkan sebahagian dokumen (satu muka surat) yang di OSA kan.... document yang mengaitkan hubungkait LTAT ngan 1MDB.... masa tu dia sibuk nak buat fitnah yg 1MDB tidak membayar LTAT untuk satu urusan..... walhal dah berbayar pun. Ceritanya dia dah langgar undang2 untuk membuka document rahsia untuk pengetahuan umum. Jadi padan muka...... takder maknanya dia buat sesuatu untuk menjaga hak rakyat beb.... itu pasal aku oanggil suka sangat selak kain orang.

      Delete
    5. Salah petik isue nehhhhh.... rafizi bukan nak kena oenjsra sebab bocor rahsia laooran audit 1MDB .... dia kena penjara sebab dedahkan sebahagian dokumen (satu muka surat) yang di OSA kan.... document yang mengaitkan hubungkait LTAT ngan 1MDB.... masa tu dia sibuk nak buat fitnah yg 1MDB tidak membayar LTAT untuk satu urusan..... walhal dah berbayar pun. Ceritanya dia dah langgar undang2 untuk membuka document rahsia untuk pengetahuan umum. Jadi padan muka...... takder maknanya dia buat sesuatu untuk menjaga hak rakyat beb.... itu pasal aku oanggil suka sangat selak kain orang.

      Delete
  4. mulut dia ni la byk yg keluarkan duit tabung haji, buat saya sekali dah tahu dia temberang selamanya lah tak mudah percaya lagi. "semata mata mendedahkan kebenaran" jadilah tagline hang atau cogankata jadikan tumpuan hang tuhan menyembah. kan dah terang2 mensabotaj lagi mau cerita sedih. piraah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib temberang kata berita 2.6B itu fitnah.
      Nk percaya lg x?

      Pau 2012 najib kata derma politik harus masuk akaun parti bg mngelakkan rasuah.
      Tahun 2013 dlm akaun dia sendiri dia kata derma politik.
      Nak percaya najib lg x?

      Najib kata jgn tuduh2 sehingga laporan audit selesai.
      Selesai audit buat laporan kena OSA.
      nk percaya najib lg ke x?

      Belanjawan 2017 najib kata mementingkn rakyat.
      Lepas bentang mnyk masak naik harga, petrol, gas memasak. Xlama lg cas hosp kerajaan plk naik 50%.
      Nk percaya najib lg ke x?

      Delete
  5. Di dalam Islam, Al Quran itu hak umum, hak awam.. Di dalamnya ada hukum, penceritaan benar baik dan buruk.. Bacalah, bacalah dengan nama Tuhan kamu.

    Laporan odit negara, hak rakyat, rakyat yang melantik kerajaan..

    Bika Maharhir membuat dakwaan ke atas 1MDB... Najib kata apa. Tunggu laporan odit...

    Bila odit siap laporan, Najib kata apa, kita simpan kita OSA kan..

    Rafizi tidak membuat tuduhan, dia hanya dedahkan sebahagian kecil laporan Odit, itu menyebabkan dia dihukum.. Apa kandungan pendedahan itu sehingga membawa hukuman?

    ReplyDelete
  6. Jangan pula ada tuduh hakim silap sudahlah. Jika tuduh juga suruh hakim tu berhenti dan si penuduh ambil tempat hakim tu pulak

    ReplyDelete
  7. Bodohlah.... dah bertahun hidup masih tak faham keperluan akta rahsia .... weiiii... ini hal starategik negara lah weiiii.... kalau semua benda nak dedah serupa berdiri telanjang depan musuh.Hidup biar ada tamadun lah...jangan nak halalkan sangat apa yg rafizi buat.... semua nak dedah dan langgar. Hak kerajaan nak rahsiakan apapun demi kebaikan negara. Kawan pun bukan nak katakan semua rahsia halal.... tp ceritanya tau benor ker kome kenapa sesuatu tu di OSA kan????? TAK TAU TAKYAH NAK BONGKAR ATAU PAMIRKAN.... Musuh negara sentiasa menunggu peluang. Ada faham? Mmg vavi perangai manusia yg suka selak kain org....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohla..
      Xphm lg akta rahsia. Utk menjaga rahsia yg berkaitan kepentingan negara.

      1MDB seperti laporan PAC berhutang lbh 50B.
      Najib dituduh menerima dana dari 1MDB.
      Kemudian DOJ menerusi siasatannya mengatakan benda yg sama.
      Di singapore dan swiss juga melakukan siasatan dan ada yg sudah dibicarakan.

      Apa rahsia sulit disebalik 1MDB yg mahu disorok dari rakyat?
      Apa perniagaan 1MDB?
      Bagaiman 1MDB yg telah diambil alih MOF mahu membayar hutangnya?
      Apabila melibatkan wang dari MOF apa rakyat tidak boleh tahu?

      Mmg vavi perangai manusia yg sengaja membodohkan diri dan mnyokong kejahatan

      Delete
    2. Isk susah nak kasi faham makhkuk yg gemar selak kain org. Sendiri tanggunglah....

      Delete
    3. 1MDB xde kena mngena dgn keselamatan negara.

      Demi keselamatan si pemimpin jahat itu lebih jelas.

      Ini bukan masalah peribadi individu tertentu utk diungkap selak kain org.

      Ini isu negara, pemimpin yg diberi amanah, wang negara dan risiko dimasa hadapan yg perlu ditanggung akibat kesilapan hari ini.
      Harap benda basic mcm ni penyokong najib boleh bezakan.

      Buang jauh2 hujah kebudak budakkan

      Delete
    4. Salah petik isue nehhhhh.... rafizi bukan nak kena penjara sebab bocor rahsia laporan audit 1MDB tulah percaya sangat pada dakyah dan putar belit .... dia kena penjara sebab dedahkan sebahagian dokumen (satu muka surat) yang di OSA kan.... document yang mengaitkan hubungkait LTAT ngan 1MDB.... masa tu dia sibuk nak buat fitnah yg 1MDB tidak membayar LTAT untuk satu urusan..... walhal dah berbayar pun. Ceritanya dia dah langgar undang2 untuk membuka document rahsia untuk pengetahuan umum. Jadi padan muka...... takder maknanya dia buat sesuatu untuk menjaga hak rakyat beb... dia tidak membuktikan apa2pun bahawa hak rakyat telah dipelagiat oleh 1MDB maahupun kerajaan. itu pasal aku panggil suka sangat selak kain orang. So dia skr ngah kumpul millage dan credits dari org mcm hang kononnya dialah wistleblower tentang 1MDB....

      Delete
    5. Salah petik isue nehhhhh.... rafizi bukan nak kena penjara sebab bocor rahsia laporan audit 1MDB tulah percaya sangat pada dakyah dan putar belit .... dia kena penjara sebab dedahkan sebahagian dokumen (satu muka surat) yang di OSA kan.... document yang mengaitkan hubungkait LTAT ngan 1MDB.... masa tu dia sibuk nak buat fitnah yg 1MDB tidak membayar LTAT untuk satu urusan..... walhal dah berbayar pun. Ceritanya dia dah langgar undang2 untuk membuka document rahsia untuk pengetahuan umum. Jadi padan muka...... takder maknanya dia buat sesuatu untuk menjaga hak rakyat beb... dia tidak membuktikan apa2pun bahawa hak rakyat telah dipelagiat oleh 1MDB maahupun kerajaan. itu pasal aku panggil suka sangat selak kain orang. So dia skr ngah kumpul millage dan credits dari org mcm hang kononnya dialah wistleblower tentang 1MDB....

      Delete
    6. Kau ni bodoh ke suharli..aku rs kau ni penjilat tegar najib ni..knp pac sebelum ni di tukar serta merta..kau ada otak kau pikir la..jgn jd mcm lembu..kalau btl kenapa najib xsaman je syarikat2 berita luar negara yg keluarkn isu2 ttg 1mdb ni..jgn la jd penjilat tegar najib tu suharli..

      Delete
    7. 1mdb hal strategik negara??? hahaha yang ni memang lawak .. tak yah komen la.

      Delete
  8. Pesanan TMJ..

    Mendedahkan salahlaku adalah satu kesalahan di Malaysia..

    # aku rasa TMJ pesan pada puak pendedak kot...tapi maruah dah tak ada, takkan ada rasa keinsafan.

    ReplyDelete