Google+ Followers

Wednesday, November 16, 2016

KALAU KALAU HAMPA NAK SOKONG BERSIH 5...

‬: Dari FB Saiful Islam

KENAPA SAYA TURUN BERSIH 5 ?

1) Saya demonstran Bersih 1 (10 Nov 2007), Bersih 2 (09 Julai 2011), Bersih 3 (28 April 2012) dan Bersih 4 (29-30 Ogos 2015).

2) Bersih 1 saya masih mahasiswa tahun 3 di KIAS Nilam Puri, Kelantan. Bersama sekitar 10 teman mahasiswa, kami naiki bas dari Nilam Puri dan sampai ke Hentian Putra, KL, seterusnya berehat sebentar pagi itu di Pejabat Agung PAS, Jln Raja Laut. Kami bergerak bersama Pemuda PAS Pusat menuju Dataran Merdeka dan selamat dari sekatan FRU di situ, terus menuju Istana Negara melalui Masjid Negara dan membentuk gabungan yang cukup besar dengan pergerakan dari tempat-tempat lain.

3) Bersih 2 saya baru sahaja berkahwin sekitar 1 bulan. Saya bersama isteri, adik perempuan dan seorang sahabat Pemuda PAS Lembah Pantai, Sdr. Khalil Zawawi dan isterinya. Kami menaiki LRT. Saya bersama pergerakan dari Jln.Pudu-Pudu Sentral, antara lokasi tembakan gas pemedih mata yang cukup menyakitkan. Kali pertama saya dan isteri menyedut gas itu. Saya saksikan beberapa teman dibelasah teruk berdekatan sebuah hospital Cina di situ.

4) Bersih 3 saya bertugas bersama Jabatan Amal Malaysia (AMAL) dari Brickfield menuju Masjid Jamek. Kami ditembak dengan gas pemedih mata bertalu-talu diantara Masjid Jamek dan bank-bank di hadapannya. Himpunan paling dahsyat saya saksikan dan tangkapan paling besar, iaitu 512 tangkapan. Bukan sahaja 'darah tumpah' dari hidung seperti Jamal, tetapi puluhan yang cedera dibelasah polis di bawa ke hospital.

5) Bersih 4 saya beranikan diri untuk turun juga bersendirian ke Dataran Merdeka walaupun parti saya tidak turut serta. Hari kedua, saya bawa isteri dan anak-anak kerana melihat situasi himpunan yang sangat aman tanpa gangguan dan provokasi liar dari mana-mana pihak walaupun mendapat sedikit sindiran dari teman-teman yang taat tidak mahu sertai.

6) 19 Nov 2016 Sabtu ini, Bersih 5. Sekali lagi saya nekad akan sertai insya'Allah, walaupun pergi berseorangan tanpa ada kawan-kawan yang mahu turut serta kerana 'tiada arahan'. Kenapa saya akan sertai?

i) Ustaz-ustaz dan murabbi saya yang telah mentarbiyyah saya dan kawan-kawan bahawa kita menerima sistem demokrasi (termasuk pilihanraya) untuk mengambil alih kerajaan secara damai (muwajahah bis silmiyyah) demi membentuk sebuah negara yang baik dan dipimpin oleh orang yang baik. Maka, pilihanraya mesti bersih dan adil untuk memastikan kita mendapat kemenangan.

Saya diajar dengan kaedah Fiqh: [Tidak sempurna perkara wajib melainkan dengan adanya ia, maka perkara itu juga menjadi wajib]. Menegakkan negara yang baik itu wajib. Memasuki pilihanraya itu wajib. Menuntut pilihanraya bersih dan adil itu wajib. Turun beramai-ramai meluahkan tuntutan itu wajib.

Mereka ajar saya.

ii) Ustaz-ustaz dan murabbi saya tarbiyyah saya, diam dari menyatakan kebenaran adalah syaitan bisu (Mafhum Hadith). Saya dengar dan belajar dari mereka bahawa, Allah akan mengazab kaum yang melihat kezaliman, tetapi mereka diam. Bercakap yang benar dihadapan pemimpin zalim adalah jihad. Jika dibunuh, syahid. Lidi sebatang boleh dipatah, seberkas lidi agak susah. Seorang bersuara, kerajaan pekakkan telinga, ramai-ramai bersuara kerajaan boleh mengalah. Selemah-lemah iman cegah mungkar dengan hati dan lain-lain.

Saya tidak pasti apakah masih ada yang tidak merasakan kerajaan yang ada pada hari ini melakukan sekian banyak mungkar dan kezaliman atau tidak terasa betapa bebannya hidup di Malaysia saat ini. Saya merasai keperitan itu. Maka saya perlu sertai himpunan ini.

iii) Bersih dipimpin oleh Ambiga (Non Muslim) dan kelompok tidak berfikrah Islam (Maria Chin dll)?

Ustaz-ustaz dan murabbi saya tarbiyyah saya dengan kisah Nabi s.a.w turut serta dalam Hilful Fudhul di rumah Abdullah bin Jud'an sewaktu Nabi masih kecil dalam misi menyelamatkan satu puak yang dizalimi, walaupun perjanjian itu dimeterai bersama oleh pemimpin jahiliyyah. (Sila baca Sirah Nabi - jangan jadi aktivis dakwah pemalas ).

Saya diulang berkali-kali tentang sikap Nabi terima bantuan dari orang kafir dalam perkara kebaikan seperti Abu Talib, Abdullah bin Uraiqit (musyrik membantu hijrah) dan jiran Abu Bakar non Muslim yang banyak membelanya.

Dimana salah dan haramnya terlibat melawan kezaliman dan penindasan jika dipimpin oleh non-Muslim? Dan salahkan jika non Muslim yang ramai hadir mendominasi himpunan ini? Anda yang tidak mahu sertai, lalu anda mempersoalkan kenapa ramai non-Muslim (Cina dll). Apakah anda beranggapan Melayu, Muslim sahaja yang rasa terbeban dengan keadaan negara pada hari ini?

iv) Ustaz-ustaz dan murabbi saya tarbiyyah, Allah tidak tanya apa hasil perjuangan, tetapi berjuang atau tidak. Dibawakan kisah burung memadam api yang membakar Nabi Ibrahim ( ada yang menyebut ini kisah Israiliyat, tetapi boleh diambil pengajarannya). Lalu saya difahamkan, memang kerajaan atau SPR khasnya tidak peduli semua tuntutan kita, tetapi setidak-tidaknya mereka terima satu dan paling penting, kita sudah melakukan usaha yang terdaya.

Bahkan bagi yang memperlecehkan usaha berhimpun dari Bersih 1-4 tidak membawa perubahan langsung, ini dakwaan mereka yang buta politik dan sebenarnya tidak membaca pun hasil himpunan Bersih terhadap PRU 2008 dan PRU 2013. Dakwat kekal antara yang berjaya diperjuangkan walaupun masih tidak dijalankan secara baik.

v) Matlamat Bersih sudah lari, terima dana dari pihak asing, pijak gambar pimpinan, provokasi, kekasaran dan lain-lain.

Saya tidak tahu disudut apa matlamat Bersih sudah lari. Jika tuntutan-tuntutan Bersih ada perubahan, seperti dakwat kekal tidak dimasukkan lagi kerana ia sudah dilaksanakan. Maka dimasukkan tuntutan-tuntutan baru yang masih dalam lingkungan 'pilihanraya bersih'.

Terima dana dari asing saya tidak tahu dimana sumber maklumatnya. Yang pasti isu dana asing ini doktrin TV3, Utusan dan pemimpin Umno sejak Bersih 1 lagi.

Ustaz-ustaz dan murabbi saya selalu peringatkan agar hati-hati dengan provokasi untuk burukkan himpunan Bersih. Mungkin ada pihak yang diupah atau SB yang melakukan aksi-aksi radikal untuk burukkan himpunan termasuk memijak gambar mana-mana pimpinan negara atau parti-parti tertentu. Saya yakin pijak gambar pimpinan bukan restu penganjur Bersih dan jika benar itu peserta Bersih, penganjur sudah memberi kerjasama agar pihak keselamatan melakukan siasatan dan mengambil tindakan sewajarnya.
------------------------------------------------
Cukuplah 5 alasan saya ini, saya akan sertai Bersih 5. Saya hormati anda yang memang ada strategi atau pendekatan lain yang diyakini lebih syar'ie bagi menuntut pilihanraya yang bersih dan adil. Dan anda jangan kecam saya yang mahu turun!

Saya tidak ada lagi alasan untuk tidak turun di usia 30 tahun yang muda dan masih ada kekuatan ini. Saya mempelawa semua kawan-kawan yang bersama saya pada Bersih 1, 2, 3 & 4 untuk turut serta pada 19 Nov! Jangan lupa saat indah sewaktu tangan kita pernah bersilang erat dulu demi negara yang lebih baik!

Saya turun sebagai rakyat Malaysia!

- Abi Sumayyah -
16 Nov 2016 : Kuala Lumpur
[11/16, 14:29] Kevin BERSIH5: *SECURITY BRIEF FOR BERSIH 5 PEACEFUL RALLY IN KL, 19 NOVEMBER*

1. Stay away from agent provocateurs (even if they are wearing yellow t-shirts) and let BERSIH Security Team handle the situation. Avoid direct confrontation. They will be apprehended and handed over to the police. Form a ring around them and record their actions using video and/or photos.

2. We are there for a peaceful assembly. No weapons of any form should be brought nor should there be any destruction or defacement of properties. Again, anyone involved in such acts will be apprehended and handed over to the police.

3. Always follow the instructions of our authorised security volunteers. They will all be in our purple security t-shirts and carry a tag. When in doubt, call other security volunteers to verify their identity.

4. Should the police use pepper spray pellets to shoot at protesters, turn your back to them and quickly move away. Do not panic but follow the directions of the BERSIH Security Team.

5. We would also have clearly distinguishable placards to communicate with the crowd e.g. “UNDUR”, “SENYAP” etc.

6. Our assembly time on 19 November is from 10am to 6pm. Gather at the designated points at 10am or where there are large crowd of BERSIH supporters. Please disperse orderly after 6pm. The designated gathering points are Bangsar LRT (Dataran Maybank) and Masjid Negara.

7. In case of emergencies, our security teams will move you to the following evacuation points – KLCC, KL Sentral and Bangsar LRT.

8. Participants should not consume any drinks or food left by the roadside. This is to avoid poisoning by saboteurs.

9. We have independent observers, both local and international, who will be monitoring the BERSIH 5 rally. The medic team with 140 medical professionals and 6 ambulances are also on standby to assist in any emergencies. In case of an arrest, SMS your full name and IC number to our Urgent Arrest Team at 011-21376814 or 011-39376684.

10. Download our official app, Prime, and get official updates and instructions on your phones. It is available free on both Android and iOS. Also follow our official social media channels: Facebook (www.facebook.com/BERSIH2.0OFFICIAL), Twitter (www.twitter.com/bersih2), and Instagram (www.instagram.com/bersih2). Pay no heed to news that do not come from our official channels.

As organiser of the rally, BERSIH 2.0 will always seek to work in close cooperation with the police to ensure an orderly and peaceful assembly. We have assembled a 1,400-strong BERSIH Security Team to assist in traffic control, crowd control, stop provocations and to prevent criminal acts. They will be ready to work closely with the police to achieve these tasks.

SATUKAN TENAGA, MALAYSIA BARU.

Statement issued by the Steering Committee of Bersih 2.0

Please share widely.

*#BERKATALAHBENARWALAUPUNPAHIT*
*#BERANIKERANABENAR*

31 comments:

  1. Wow....mesti byk soros sponsor kan....belum amek kira sponsor dari raja dadah, raja judi, pengusaha cetak rompak dan ibubapa ayam.

    Maka..berduyun2 la anjing2 menjilat segala lendir dan kahak yg dikatakan bersih itu....

    Hukum Asas Allah kepada umatNya

    1. Berkata dan mengata sesuatu wajib ada bukti.
    2. Mengakaui sesuatu wajib ada saksi.

    Tiada Tuhan ke sembah melainkan Allah dan Bahawa aku naik saksi Muhammad itu pesuruh Allah...


    Padam la.....agar padam segala kesaksian kamu atas segala PermintaanNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye ke soros sponsor?
      Ke raja arab saudi bg derma.
      Xpun raja bukit bagi hadiah.

      "Mengakui sesuatu wajib ada saksi"
      Kita lihat hipokrit si mangkok ayon ni.
      Mana saksi soros sponsor bersih?

      Delete
    2. Hek elehhhh.... masih tak caya soros melbur ker...... mcm otak udang.... penuh tahi.

      Delete
    3. Hek elehhhh.... masih tak caya soros melbur ker...... mcm otak udang.... penuh tahi.

      Delete
    4. Kena ikot prinsip mangkok berayon sendiri.
      Pakai saksi.

      Suharli dh reti beza blum yg mana selak kain yg mana hak rakyat?

      Jangan campur urusan org dewasa dgn hujah budak2 anda

      Delete
    5. Maria chibai kan dah mengaku terima dana dari NERD. NERD tu kan milik soros. Amacam? Cukup tak?

      Delete
    6. Itu pengakuan, bukan saksi.
      Maria juga mengaku tidak menerima dana lg.

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/11/01/maria-bersih-has-not-received-foreign-funding-since-2011/.

      Jadi mana saksi mangkom berayon?

      NERD tu SUHARLI MASROP KE :-P

      Delete
    7. Itu pengakuan, bukan saksi.
      Maria juga mengaku tidak menerima dana lg.

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/11/01/maria-bersih-has-not-received-foreign-funding-since-2011/.

      Jadi mana saksi mangkom berayon?

      NERD tu SUHARLI MASROP KE :-P

      Delete
    8. Kalau sipelaku sendiri dah mengaku dengan rela hati tanpa paksaan, kenapa perlu saksi? Bodoh.

      Bila dah byk sgt jilat lendir dan kahak..,inilah jadinya.....BEBAL.


      Sekali je maria chibai tu kata dia tak terima lagi dah duit soros...terus je kau jilat ye. Bila roc nak minta akaun sampai sekarang tak berani tunjuk. Maka kekallah kau sebagai anjing penjilat lendir dan kahak...

      Delete
    9. Masa kau mengucap 2 khalimah syahada..."aku naik saksi....." Macam mana kau boleh saksikan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah??

      Lain kali balik kepada asal sebelum usul.....ya jing....

      Delete
    10. ClashKing1..... tak perlu nak kata aku nerd Tuan..... 26011970.....aku bukan pengaecut mcm hang.... kenapa adakalanya hujah aku sempoi.... sebab kebanyakan yg mengutuk dan berhujah menentang kerajaan dalam ni budak muda baru abis sekolah..... dan tak mampu nak fikir berat.... sebab adakalanya penat aku ulas berat... KD deleate.... alasan dia kata aku maki hamun.dan bahasa tak elok.... klu hang rasa hujah hang hebat sabgat......aku tanya hang satu.... rafizi kea hukum sebab langgar undang2 atau sebab dia pertahankan rakyat..... aku jawabkanlah..... sebab dia langgar undang2. Kalau undang2 kata langgar lamp aku bagi merah kena saman.... kau rasa... undang2 dapat lepaskan tak kalau ada rakyat yg sengaja langgar lampu merah sebab nak cepat balik...perut sakit nak berak. Nak berak tu hak rakyat (manusia) kan? Contoh sempoi jer ni.... maksudnya niat tidak menghalalkan cara. Serupalah kalau kau kata berhimoun tu hak yg dijamin oleh perlembagaan.... tapi berhimoun dengan agenda yg bakal memberi kredit kepada pembangkang yg kita mula sedar bagaikan menjadi talibaruh musuh agama dan melayu seperti soros tu betul ker salah?... kalu ikut perlembagaan.... kamu dah menentang yg di oertuan agung tu.... isk tak bleh blah... apa yg kau sebut dlm jam dan minit 6:26..... kira kau nak kata marina sydah sedar dan bertaubat ker???? Puiiiiiii....

      Delete
    11. NERD tu mangkok yg tulis.
      Aku nk tau apa yg dia maksudkan dgn nerd.

      Bebal punya mangkok serupa jamal.
      Kan maria dh kata xterima lg dana semenjak 2011, yg ko sembang bebal lg kenapa?

      Pakai jata negara, tp bodoh melampau.
      Seolah rakyat malaysia bodoh serupa dia.

      Saksi syahadah tu boleh ditafsirkan sebagai percaya.
      Ko yg tulis wajibkn wujudkan saski bila buat tuduhan lepas tu ko nk twist pegi saksi syahadah.

      Aku sendiri jdk saksi najis kata jgn tuduh dia bkn2 sehingga laporan audit selesai.
      Audit selesai buat laporan kena OSA plk.

      Persoalan dia kenapa mangkok masih kekalkan bebal dia?

      Delete
    12. Bro...hang tanya aku pasai dah tau beza selak kain ngan hak rakyat. Hang pun bebai gok.... hah kan dah kena sebijik.... dok sibuk nak pertahankan hal tindakan kerana mendedahkan OSA ?dlm hal ni kait ngan cerita rafizi nilah) OSA tu hak pemerintah ler.... ni aku copy balik apa yg aku ada tulis.....- Salah petik isue nehhhhh.... rafizi bukan nak kena penjara sebab bocor rahsia laporan audit 1MDB tulah percaya sangat pada dakyah dan putar belit .... dia kena penjara sebab dedahkan sebahagian dokumen (satu muka surat) yang di OSA kan.... document yang mengaitkan hubungkait LTAT ngan 1MDB.... masa tu dia sibuk nak buat fitnah yg 1MDB tidak membayar LTAT untuk satu urusan..... walhal dah berbayar pun. Ceritanya dia dah langgar undang2 untuk membuka document rahsia untuk pengetahuan umum. Jadi padan muka...... takder maknanya dia buat sesuatu untuk menjaga hak rakyat beb... dia tidak membuktikan apa2pun bahawa hak rakyat telah dipelagiat oleh 1MDB maahupun kerajaan. itu pasal aku panggil suka sangat selak kain orang. So dia skr ngah kumpul millage dan credits dari org mcm hang kononnya dialah wistleblower tentang 1MDB....

      Delete
    13. Bro...hang tanya aku pasai dah tau beza selak kain ngan hak rakyat. Hang pun bebai gok.... hah kan dah kena sebijik.... dok sibuk nak pertahankan hal tindakan kerana mendedahkan OSA ?dlm hal ni kait ngan cerita rafizi nilah) OSA tu hak pemerintah ler.... ni aku copy balik apa yg aku ada tulis.....- Salah petik isue nehhhhh.... rafizi bukan nak kena penjara sebab bocor rahsia laporan audit 1MDB tulah percaya sangat pada dakyah dan putar belit .... dia kena penjara sebab dedahkan sebahagian dokumen (satu muka surat) yang di OSA kan.... document yang mengaitkan hubungkait LTAT ngan 1MDB.... masa tu dia sibuk nak buat fitnah yg 1MDB tidak membayar LTAT untuk satu urusan..... walhal dah berbayar pun. Ceritanya dia dah langgar undang2 untuk membuka document rahsia untuk pengetahuan umum. Jadi padan muka...... takder maknanya dia buat sesuatu untuk menjaga hak rakyat beb... dia tidak membuktikan apa2pun bahawa hak rakyat telah dipelagiat oleh 1MDB maahupun kerajaan. itu pasal aku panggil suka sangat selak kain orang. So dia skr ngah kumpul millage dan credits dari org mcm hang kononnya dialah wistleblower tentang 1MDB....

      Delete
    14. Apa mslhnya kalau rakyat nk tau psl 1MDB?
      laporan PAC kata 1MDB berhutang lbh 50B, MOF sudah mengambil alih 1MDB bersama hutangnya.
      Kementerian kewangan, melibatkan kerajaan apa mslhnya nk sorok dari rakyat?
      Keselamatan negara atau keselamatan individu?

      Kalau Suharli bkn budak2, terangkan apa perniagaan atau investment 1MDB dan bagaimana dia boleh melangsaikan hutangnya?

      Delete
    15. 26011970.... stop asking me with those silly and stupid questions. Berlambak dah jawapan dan penerangan... masih nak butakan hati lagi. Buang masa jer.

      Delete
    16. Ko sendiri xtau sekadar passing shj soalan.
      1MDB masih menipu konon utk disenarai IPO. Macam mana nk senarau kalau akaun xboleh diaudit.

      Xperlu alih topik atau mngelak soalan.
      Bagaimana 1MDB mahu menjelaskan hutangnya seperti mana tidak diterangkan dlm belanjawan 2017?

      Delete
    17. Hehehe..... seingat hanglah kan..... mana datang dulu.... hasrat untuk di IPO kan atau OSA dulu?

      Delete
    18. bro.. kalau tak kerna Rafizi yg dedahkan ko ingat najib nk ceritakan ke apa yg berlaku terhadap LTAT dan TH tu.. jgn harap la.. itu talian hayat dia bayar hutang... bab 1MDB ni... kenapa perlu OSA ye .. walhal dokumen2 yg diosa adalah dokumen yg menunjukkan salah laku... haishhh sampai bila la nk sembunyikan pekung yg dh lama busuk...

      Delete
    19. This comment has been removed by the author.

      Delete
    20. This comment has been removed by the author.

      Delete
    21. Suharli masrop. sudah berapa kali dipesan jgn bawa hujah budak2 anda disini.

      1MDB mahu disenarai IPO.

      1. Bagaimana mahu disenarai kalau akaun tidak boleh diaudit. GAGAL AUDIT. pahamkan ayat ini betul2 dan cuba2 google keperluan utk penyenaraian IPO. 1MDB ada hutang lbh 50B dan akaun xboleh diaudit. Jdk sbb apa suharli sokong 1MDB ni?

      2. Bila 1MDB ditubuhkan, bila penyenaraian IPO dimulakan dan bila salahlaku 1MDB didedahkan? Kalau ikot tarikh dan kronologi mahu disenearai IPO selepas pelbagai skandal, itu hanya langkah bunuh diri.

      Maka dgn 2 hujah ini boleh disimpulkan 1MDB hanya membawa hujah bdk2nya dalam perbincangan org dewasa.

      Suharli masih belum jawab lg soalan ini.
      Bagaimana 1MDB mahu menjelaskan hutangnya seperti mana tidak diterangkan dlm belanjawan 2017?

      Delete
    22. Mana suharli masrop ni?
      Tanya soalan sket terus lari. Serupa mangkok jgk.

      Delete
  2. Bila tak baca habis, inilah rupa bentuknya tulisan dan komen..
    Jadi tak perlulah padam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus la tak padam. Kita boleh tengok upacara menjilat lendir dan kahak sendiri oleh si mamak dan anjing2nya. Dulu bukan main si mamak kata perhimpuna haram ni merosakkan negara. Dah lupa ke masa reformasi dulu?

      Ke masa tu ko masih hisap susu lagi? Kahkahkah....

      Delete
  3. AGENDA BERSIH SEBENARNYA DARI SIAPA??? MELAYU TAK RETI BAHASA JA YANG NAK JOIN..CINA GELAK JA TENGOK MELAYU BODOH.KITA BERCAKARAN SETIAP HARI. KITA BERPECAH JADI 5 PARTI.TUNGGU MASA CINA JADI TUAN BESAR.

    SEJARAH MELAKA AKAN BERLAKU KALAU MELAYU BEREBUT KUASA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik berasing dan mufaraqah dari duduk sebakul dengan najis

      Delete
    2. Mahathir pernah kata... tidak mustabil PM tu dari kalangan org cina.... dia sebut bukan melayu kalau tak silap..... ya dulu kita anggap dia bagi amaran kepada melayu suoaya hati2 dan bersatu.... tup..tup..tup... dia yg jadi pdmecah belah melayu.... berapa kerusi parti bunga raya ada nanti...BIGGGGGG QUESTION MARK???.. Silao2 tak ada.... pkr tinggal beraoa kerat....pas dah bukan tidur sebantal ngan mereka..... so siapa agak2 mejoriti di kalangan mereka bila baridan Tumbang.... bersedialah memenuhi...Impian Tun...PM dari DAP.... BAKAL BERGELAR PRESIDEN REPUBLIK OF MALAYSIORE.... GOT IT?

      Delete
    3. Mahathir pernah kata... tidak mustabil PM tu dari kalangan org cina.... dia sebut bukan melayu kalau tak silap..... ya dulu kita anggap dia bagi amaran kepada melayu suoaya hati2 dan bersatu.... tup..tup..tup... dia yg jadi pdmecah belah melayu.... berapa kerusi parti bunga raya ada nanti...BIGGGGGG QUESTION MARK???.. Silao2 tak ada.... pkr tinggal beraoa kerat....pas dah bukan tidur sebantal ngan mereka..... so siapa agak2 mejoriti di kalangan mereka bila baridan Tumbang.... bersedialah memenuhi...Impian Tun...PM dari DAP.... BAKAL BERGELAR PRESIDEN REPUBLIK OF MALAYSIORE.... GOT IT?

      Delete
    4. kah kah kah.. mana ko belajar politik malaysia ni suharli... ini masa utk ajar UMNO najib.. terlalu lama kat atas tu sampai duit rakyat pun dia ingat duit dia.. samapi bini shopping pung pkai duit rakyat ..cube citer melayu mana yg pecah.. umno yg pecah adalah huhu tu maksud ko kan..kan.. buang najib dulu... Got it? DAP berapa kerusi aja.. dlm PKR berapa kerat non malay.. selebih nya tetap kerusi melayu.. lepas ni UMNO boleh pindah ke sarawak tu pun klu adnan satem nak... huhu

      Delete
  4. Madey's India Tua superb moves :Put Anuar in Jail. Now free Anuar. I will attend Bersih 5 . Now I am not able to attend Bersih 5. Exactly macham biskut Danone. Orang macham ini Kluang Man puja. Shohih Kluang man has lost his Faculty.

    ReplyDelete