Google+ Followers

Monday, November 14, 2016

MAHATHIR SEBUT DEDAK: KENAPA NIK ABDUH TERSEDAK




# Bukan sahaja Nik Abduh,  tetapi juga yang makan cili.

9 comments:

  1. Kluangman jangan jadi India kuat putaq seperti Madey. Saya kali ini mengajar Kluang Man supaya bersikap objective bagaimana menggunakan kalimat yg tepat dalam penulisan. Madey bukan sekadar sebut tetapi dia tuduh. Perhatikan elok2 kata dia dan intonasi yang dia pamerkan. Bila satu tuduhan dilemparkan si kena tuduh wajib melindungi dirinya. Betul atau tidak itu perkara kedua. Faham kah Kluangman? Kenapa Kluang Man mengambil pendekatan undur beribu2 kilometer kebelakang dengan meremehkan hak yg kena tuduh? Kadang2 ada manusia umur penchen 60 tahun tapi tak baligh lagi. Ye lah nak buat macham mana kan.

    ReplyDelete
  2. Ini mahathir guna kaedah mcm dlm parlimen.... main tuduh atas dasar kekebalan parlimen...kat luar dia buat style sama tp bukan sebab kebal ker idak... dia tuduh atas sebab dia tahu ramai pengikut bebal dia akan terima wahyu itu... kerja dia cuma tuduh.... lepas tu pencacai dia aka repeat sampai lebam. Akhirnya akan nampak macam real sambil minta bukti.....pelik... dia tuduh...pastu suruh irg buktikan tak salah atau terlibat.... side dia kosong... mcm Ted ckp... satu mukaA4 pun tadak.....

    ReplyDelete
  3. Adakah SYURGA akan dipenuhi dengan orang-orang yang
    menetingkan diri, macam Nik Abduh ni...........?????????
    Pada Nik Abduh, duduk ditikar sembahyang lebih baik
    daripada berjuang untuk menentang kebatilan dan penipuan.
    Nik Abduh tidak tahu, INILAH FARDU KIFAYAH.
    Agaknya, Nik Abduh tak pernah dengar pasal FARDU KIFAYAH
    semasa dia belajar agama dulu.
    Dia hanya diajar FARDU AIN - sebab itu dia sangat mementingkan diri.
    Kalau dia jadi PM adakah dia akan hanya duduk di tikar sembahyang
    sambil berdoa minta Allah buat semua kerjanya.......????
    Adakah orang macam ni ALLAH akan pilih masuk ke SYURGA....????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan..... golongan agamawan tak ramai..... kalau ditakdirkan sebahagian dari mereka menghuni neraka semuanya atas kehendak Allah atas tanggungjawab yg terpikul stas bahu mereka..... bagaimana dengan masyarakat narhaen yg bilangannya rstusan kali ganda dan jika sebahagiannya meraikan fitnah nisya dan melanggar hukum Allah?... puan tak nak sukat ker kemungkinan itu?

      Delete
    2. ko dah sukat ke Suharli.. nik abduh ke mahathir ke.. biar p la... yg penting kita jatuh kan najib... ingat tu najib perlu turun....

      Delete
  4. Kenapa Nik Abduh tersedak???????..sebab dh termakan dedak yg ditabur olih Raja Dedak( Cash is King).US$1bilion masuk akaun dia hasi duit curi 1MDB, apa ada hal dgn RN90juta dedak yg ditaburkan....

    SR samoau sekarang tak saman2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tengok dengan mata kepala sendiri ke dokumen amaun "dedak yg didakwa di terima tu"? Setakat air lior baik tak payah elok gunakan air lior tu sapu Kat batang zakar buat pelinchir bila senggama. Ada juga pekdah nya..

      Delete
  5. Si Nik Abduh ni orang Kelantan tak pandang pun.....sebab tak berapa cerdek ,kalau tak silap aku dulu ngaji sekolah pondok je kemudian pergi celup sijil diMesir katanye...entah2 gi sambung sekolah pondok juga diMesir tu!!....hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen masih bertahap spekulasi. Keruntuhan Melayu bila kuat sangat beremosi. Guna kalam mungkin, entah2, agaknya dsb. Bila nak nak baligh ooi

      Delete