Google+ Followers

Tuesday, December 27, 2016

ALAMAK. !!!!!!

RASULLULLAH S.A.W berdakwah secara berjuang sebagai Rasul dan Nabi dan tidak mementingkan dirinya...

Kesempurnaan Baginda dalam urustadbir siasah termasuk berusan dengan orang kapir,  sosial, budaya dan ekonomi diikuti 4 Khalifah Ar-Rasyidin melengkapi untuk panduan.

Sehingga akhir hayat Baginda,  yang dibibir adalah umatku umatku umatku...
Bukannya hartaku, pangkatku,  kerusiku...

Yang solat dengan ikhlas sahaja akan sentiasa diberi hidayah dan dipelihara untuk terus berjuang demi maruah ugamanya. .

Status mulia di sisi Allah adalah Taqwa dan bukannya Tun,  Tan Sri, Dato Sri,  Mufti atau CEO...
Bagaimana Allah menilainya????

Yang solat kerana status komuniti, kerana gaji.. Tak tahulah kat mana...




Soal kemaksiatan,  salahgunakuasa,  rasuah kenegaraan dan nasional sepatutnya jadi agenda utama Mufti dan bukan setakat soal amal ibadat individu.  


33 comments:

  1. Teringin nak dapat gelaran Tun pulak kot...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Mulut longkang la kamu ni...

      Kalau mufti sokong pembangkang kau kata mufti bagus. Tapi mufti sekadar bagi komen bila org bertanya pasal BR1M, yg dia cakap pun memang yg benar, kau kata mcm mcm....

      Semoga Allah beri kamu hidayah utk lebih bersyukur dgn nikmat yg Allah berikan...

      Delete
    2. Jgn di layan 2 ekor babi busuk pembangkang laknatullah.

      Delete
    3. Yang kata orang mulut longkang sendiri mulut jamban kut! Bersyukur tidak berarti berdiam diri perompakan wang dan segala macam gelap-wang patut dibiarkan....apasal Mufti tidak soal DUIT DERMA dari rompakan boleh jadi HALAL???

      Bangang sangat mulut jamban nih!

      Delete
    4. anon 1:03, kalau dia ditanya tentang BRIM, jawapan spontan yang boleh dijawab ialah "saya kena lihat keseluruhan statement Tun terlebih dahulu, harap maaf"

      Itu patutnya cara jawapan seorang mufti, bukan hentam semborono..

      ingatan Al Quran, bila datang satu berita dari orang fasik, siasat dulu..

      itu pun mufti lupa ke?

      Delete
    5. 1.03

      Kalau mufti sokong pembangkang kau kata mufti bagus.

      >>>>Jangan fitnah, buktikan mufti mana yang sokong pembangkang??????<<<<<<

      Tapi mufti sekadar bagi komen bila org bertanya pasal BR1M, yg dia cakap pun memang yg benar, kau kata mcm mcm....

      >>>>>>Buktikan apa yang harussainin cakap itu benar....kalau tiadak anda pemfitnah<<<<

      Semoga Allah beri kamu hidayah utk lebih berfakta berkata-kata, berrealiti dan bersyukur dgn nikmat yg Allah berikan dan selalu berkebenaran.....wallahuaklam

      Delete
    6. DIA PATUTNYA BERTAUBAT ...DIHUJUNG USIA NI

      Delete
  3. Sebab itu ramai yang tak hormat mufti akhir zaman. Benarlah kata ustaz kazim. Benarlah kata ustaz yang berceramah di jabatan kastam diraja di sarawak sebelum krismas minggu lalu. Benarlah kata mereka yang kononnya mengaku ulama jauh terpesong dari apa tugasnya sebagai pewaris nabi....
    Mereka inilah PAKSA ORANG RAMAI MENGHORMATI MEREKA. MAAF, SAYA DARI DULU TAK PERCAYA PADA MUFTI PERAK, KELANTAN DAN PAHANG. SAYA JUGA BERPENDAPAT, MALAYSIA AKAN HANCUR BUKAN SALAH ORANG POLITIK YANG KORUP TAPI KEGAGALAN PARA MUFTI MENGAMALKAM KEPIMPINAN ISLAM SEBENAR DENGAN BERKATA BENAR DAN MEMBISU, MENDENGAR FAKTA DAN TAK PEKAKKAN TELINGA, MELIHAT YANG NYATA BUKAN MEMBUTAKAN MATA.

    SEMOGA ALLAH SELAMATKAN MALAYSIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg jahil ajer yg tak hormat mufti...

      Yang kau hormat ialah Tun, Lim guan eng, mat sabu, rafizi etc...

      Ilmu kamu berbanding dgn mufti jauh beza.

      Delete
    2. Fakta benar yg mana yg kamu rujuk?..

      Sumber berita dari mana? ROKET?, suara keadilan? Harakah? Malaysia kini?, Sarawak report? Asian WSJ etc?...

      Buatlah kerja rumah sikit. Baca semua berita dari sumber yg pro dan anti kerajaan dan buatlah penilaian berasaskan kebenaran dan bukannya berdasarkan kpd kepada parti mana yg kamu sokong....

      Ada faham ka??,

      Delete
    3. Bingai 12:58 sudah baca Report Auditor General? PACarimakan dah tamat khadam? Masih tak nampak bukti kat situ jer memang biol benor lah kamu.....

      Tak payah baca saman DOJ, Statement AG Swiss, Keputusan Mahkamah Singapura, baca document 1MDB-IPIC-GOOSTAR jer dah boleh nampak banyak kelentong nya....

      Delete
    4. MUFTI MACAM NI ..ORANG BUKAN ISLAM LIHAT ISLAM NI RENDAH SANGAT ...TAKKAN MUFTI MAKAN DEDAK KOT..

      Delete
  4. Di utara mufti perak nie di gelar mufti UMNO najib.
    pemimpin rasuah tak berani ditegur, tapi pemimpin yg benar ditegur.
    ceehhh, apa punya mufti, malu lah...lepas nie najib pencuri akan bagi apa apa ganjaran pada mufti nie, pahang and kelantan. tengok mufti perlis, tu lah mufti yg gentlement, berani tegur kat najib bangsat.
    nie mufti apa, nak dedak lagi kot ???
    belah utara nie we have NO RESPECT langsong kat harussani nie....mufti najibumnobn.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kesah dia nak sokong siapa asal yang betul di sisi Isla, paling malas, bantah di hati.

      Sebagai mufti, dia mampu tegur, nasihat kepada kedua pihak.

      Selagi hidup makan gaji dan terikat, belum taraf ulama, setaraf pegawai kerajaan lain.

      Sempurna bukan kerana jawatan tetapi amalan.

      Delete
    2. sebagai mufti dia kena bagi nasihat pada najib pencuri and benda benda yg tak betul, bukan condemn TunM yg mana semua org dlm dunia nie tau yg najib adalah pm pencuri and paling bangsat sekali.
      now rakyat show more respect to mufti perlis sebab berani kerana benar....mufti lain takut and bisu coz takut dipecat and tak ada jawatan....macamnie kah sifat satu alim ulamak or mufti ???

      Delete
    3. kan si kepala penyamun-lanun-bugis ada berkata 1MDB hantar sehingga 1200 orang ke haji dan umrah.....wei duit samun jadi halal-bil-halal....so mufti pun boleh konar apa nak heran....

      Delete
    4. LEBIH BAIK DUDUK DIAM JE...MAKAN GAJI DAH..TAK PASAL PASAL KENA HENTAM..

      Delete
  5. Bagi saya tidah salah menyamun dalam malaysia sebab ada yang bela atas nama agama dan mereka redha. Menyamun hanya berdosa pada Allah swt

    Tidak salah menyalahguna kuasa di Malaysia sebab ada yang bela dan ramai yang redha. Salahguna kuasa hanya berdosa pada Allah swt dan mereka yang dizalimi

    Rasuah tidak salah di negara Malaysia kerana ada yang bela dan ramai yang redha. Rasuah berdosa di sisi Allah swt

    Sesungguhnya melayu islam redha semuanya. Hanya Allah tak redhainya

    Wallhuaklam

    ReplyDelete
  6. Pernahkah harussaini bercakap pasal rasuah? jawab secara berfakta.

    ReplyDelete
  7. macam mana kalau harussaini baca lapuran odit AG. Pas tu tanya dia faham ke tidak? di kala itu kita tanya dia dosa dan pahala, ibadah dan perjuangan....

    ReplyDelete
  8. The first sign that you are dealing with this kind of individual is that he is always telling you that he is honest and righteous. Just as a light bulb does not have to tell you what it does or what it is.……honest people do not have to advertise.

    But this man is. He always carries his angel wings and halo. If you catch him in a questionable issue, he always has a story, even if it does not make sense, as to why he did not do, why he did,... he is quite imaginative. He is the first to point the finger and will never accept responsibility for any mishap, mistake or error. Lastly, he makes a lot of noise... my mother used to say an empty can makes a lot of noise... it is true. his mouth is always going... he is always running for the positive limelight and like roaches he scurries for darkness when the results for negative behaviors are being served. It is never his fault!

    His intent is to deceive in an effort to present himself in the best possible light. His motivation is to look good at any cost to his employer. So if you have seen a halo, wings and a nice fluffy white robe and he is still alive... he just might be ---------- (fill in the blank, please).

    ReplyDelete
  9. Bailout tu halal ke haram hukumnyer...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau baillout ladang babi untuk tambah ekspot babi haram

      kalau bailout bisnes halal untuk selamatkan ribuan pekerja dari diberhentikan, hukumnya harus dan atau wajib.

      otak kamu boleh berfu gsi ke tidak

      Delete
  10. Mufti pun kaki jilat bontot najib elok la kalau dimaki.. Haramjadah punya manusia.

    ReplyDelete
  11. Perangai pemimpin politik dimana-mana pun akan mengheret pentaksub mereka untuk bertekak dengan siapa saja yang cuba mempertikaikan kenyataan atau tindakan nya.Cukup dengan mengeluarkan hanya satu kenyataan oleh pemimpin maka bertempik sorak lah kaum bidak menyerang dan menggayang orang2 yang berani mempersendakan pemimpin kesayangan mereka.Cuba kalau pemimpin tadi pula mengatakan brim sepatut nya diberi dengan nilai RM3000 dan bukan nya RM1200.Maka pasti akan riuh rendah lah pula para bidak tadi akan mengatakan bahawa baki RM1700 lagi telah dilarikan oleh najib dan para menteri nya.Kalau tak percaya cuba kot-kot kalau pemimpin tadi menukar stateman nya.....itu lah politik tak habis2 dengan karut marut nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7.51

      i do not blame you for your shallow mentality. To be a fool is not mandatory.

      the country is facing a crisis which is led by a kleptocratic leader and government. The rakyat wants to bring to justice the said leader. Unfortunately or fortunately, all the main arguments have gone to whether mahathir is right or wrong...bla...bla...bla

      if we have honest leaders and government, be transparent, no OSA, bring to court alleged wrongdoers...let the court decides.

      ini tidak....go roundabout, tangkap ini itu, sacked ini itu, entah apa lagi sedangkan hutang semakin teruk, kos kehidupan semakin menyempit.......

      cinadap dimomokan, china negara china dicumbu rayu demi hitang unruk langsai hutang 1MDB

      melayu dimomokan dengan isu mati umno mati melayu

      mati umno, mati muslim

      yang pelik suka kafirkan orang. namun negara kafirlah yang bertindak ke atas penyamun2. 3 dah dijel. tahun baru banyak lagi cerita timbul.

      politik elok. tapi ahli politik yang mengotorkannya. fitnah mesti di lawan bukan dengan mengOSAkan maklumat......BE TRANSPARENT....baru ada timbul isu kepercayaan

      Delete
    2. 7:51,yang kau melalut ni kenapa, belum ambik ubat ke?

      Ramai yang sanggah pendapat Tun dan sanggahan mereka berfakta dan juga ada asas.

      tulah perbezaan pendapat.

      Tetapi saranan mufti perak memang selekeh, kalau dia saran najib undur dan hanya duduk di sejadah pun aku tetap tak setuju.

      pokoknya, mufti menjadikan ibadat dan usia hanya di sejadah sedangkan menegak kebenaran lebih besar ganjarannya, fisabillillah.

      Delete
  12. Apa sangatlah dgn mufti perak ni sedangkan nabu Muhammad pun si kutu pernah persendakan!.

    ReplyDelete
  13. The idea of BR1M is good. The question is why UMNO / BN is the one distributing it and not the the relevant Government Agencies? By using the Ketua Bahagian UMNO or BN component parties' head, it can be construed as a bribe / buying favour / buying votes. This is the question.
    Can the Mufti explain why BR1M has to be distributed or given away by UMNO / BN. Whilst at it can the learned Mufti enlighten us why no comments or even a whisper from him with regards to 1MDB and the actions that has been taken in the USA, Singapore, Switzerland on the money laundering involving 1MDB?

    ReplyDelete
  14. Tengok muka pun dah menyampah.Tabek hormat aku pada Dr.MAZA.

    ReplyDelete
  15. Yang terang-terang salah kenapa tak tegur datok mufti....

    ReplyDelete