Google+ Followers

Saturday, December 31, 2016

BERSATU BIKIN HOT

Sebenarnya aku sendiri agak terkejut dengan perkembangan yang berlaku dalam BERSATU,  terkejut kerana sana sini memperkatakannya,  yang tak pernah kenal politik pun turut membuat komen.

Kesempatan telah di ambil oleh pro najib untuk menyerang habis habisan dari semua penjuru.  Dari yang remeh sampailah yang ke temeh.

Si khairuddin tu pun menghentam juga Muhyiddin kerana bercuti lama. Apa hal dia sebok? Bukan ahli pun..

Dia tahu tak kemungkinan ada perbincangan politik di sana (!)

Jadi yang membuat aku terkejut ialah usia BERSATU ni baru 3 bulan, masih baby, tersangat baru,  tetapi bagaimana kebabyannya itu mampu menggoncang kekuatan umno yang sudah berpuluh tahun?  Kenapa dihantui ketakutan yang amat sangat sehingga bala pecacainya dikerah siang dan malam untuk melumpuhkannya.

Yang lebih aku terkejut,  wang ringgit dan masa yang dipergunakan untuk menyerang dan sabotaj BERSATU dari semua sudut termasuk media utama dan otai otai,  tetapi berkesan pun tidak.






9 comments:

  1. 6 pegawai SPRM terlibat dalam siasatan SRC DITUKAR KELUAR Bhg Operasi Khas


    Enam pegawai kanan di Bahagian Operasi Khas (BOK) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang terlibat secara langsung dalam siasatan terhadap SRC International, telah dipindahkan.
    Difahamkan enam pegawai berkenaan dalam pasukan penyiasat itu, termasuk timbalan ketua bahagian itu, Tan Kang Sai.
    BOK ditubuhkan pada 2010 untuk mengendalikan kes-kes berprofil tinggi serta kes-kes yang melibatkan rasuah lebih RM1 juta.
    Dua pegawai dari pasukan itu telah dipindahkan pada bulan Oktober, manakala selebihnya, termasuk Tan, dipindahkan bulan ini. Kekosongan jawatan mereka yang dipindahkan dari unit khas itu, tidak diisi.
    Difahamkan empat daripada mereka telah dipindahkan ke bahagian siasatan SPRM, manakala yang lain dipindahkan ke SPRM negeri dan agensi-agensi kerajaan yang lain. - MK
    celahgelegar at 4:41 PM

    ReplyDelete
  2. Something to hide, Najib?

    ReplyDelete
  3. RON 97 up RM 0.15
    RON 95 up RM 0.20
    Diesel up RM 0.20

    Betul ke ini ? Biar Betek


    ReplyDelete
  4. Baru 3 bulan dah huru hara...camne nak idup cap bunga ni? Kahkahkah......bila mesyuarat agong nak buat? Kononnya berjuta lahhhhh sangatttty ahli nyerrrr...

    Kahkahkahkah.....

    ReplyDelete
  5. Aku pun rasa teramat hairan dengan siKhairuddin ni,dia tak mahu sokong bersatu tu pi mampusla dengan dia, tapi yang dia dok busy body tu kenapa?..nampak sangat dia ni kurang ajar bukan saja dengan TS Mahyiddin tetapi lebih2 lagi dengan Tun,dia mengambil kesempatan disaat Tun dalam kesusahan!!...dia ingin Tun mengikut kehandak dia walau pun dia tahu Tun dalam keadaan sukar....dia tergamak mengkucar kacirkan pemikiran Tun tanpa belas kesihan....setan sungguh kamu!!...

    ReplyDelete
  6. keris...
    ko tak suka ke bunga kebangsaan malaysia ni? g le bersihkan UMNO dulu..tak payah dok menyibuk hal rumah tangga org..nasihat kepala besar tu yang mencuri adalah berdosa...

    ReplyDelete
  7. Si kudin arah budak jidin bersih nama.... nama budak jidin dah jadi liabiliti pada parti cap bunga kembang tak jadi... kikikiki... si kudin bukan ahli tapi di mamak kutty bisu membabi buta...kikikiki... ada masyuk kot si kuddin dng medey kutty sbb tu si jidin lari obersea .. kikikikiki... nk tanya parti cap bunga kembang tak jadi dah ada berapa juta ahli... berapa ratus cawangan dan bahagian ... slamat tahun baru.... kikikiki...

    ReplyDelete
  8. Anon 8:54:00 AM....tak payahlah kamu dok tolong nyusah tanya berapa juta orang ahli PPBM,jawapannya dah berjuta juta!!..apa kamu terkejut ke?.Baik je kamu dok la tinggal kat Kelantan negeri kamu tu yang terkenal dengan orang2 nya suka mencarut dan keras kepala macam tak ada otak....ini fakta.Aku tahu sangat2 perangai orang Kdlantan ni sbb aku pernah bergaul dengan mereka.

    ReplyDelete