Google+ Followers

Tuesday, December 20, 2016

BERSEDIA DAN KUAT TETAPI TIDAK CUKUP BERANI.

Banyak isu isu ekonomi,  politik dan sosial yang berlegar menyemak dan menganggu fikiran rakyat boleh diselesaikan secara optimum melalui mahkamah dan pilihanraya umum.

Ia berlarutan begitu lama dan sewajarnya SPR,  Kerajaan dan Pembangkang lebih lebih lagi rakyat sudah bersedia.

Tetapi mungkin ada pihak yang belum cukup berani...





12 comments:

  1. Mme dah tak sabau ssgt nk tunggu PRU14 nih... mme nak kasi geng mamak mampos cepat... penjenayah gang mamak dah lama mampos dan tewas... gang mamak politik tunggu nak mamposkan terus...
    Sbb agenda di Allepo syria menyebabkan umat islam dihina luar dan dalam... sebelum allepo terjadi dimalaysia agenda menghapuskan barua dari dalam dan talibarut yahudi perlu dihappuskan dlm malaysia spt agenda pluralist murtad... syiah... liberalist gereja... lgbt dan gay. .... barua barua yg melacurkan kesucian islam dsn akidah sebelum tambah parah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang je. Kamu pergi cakap dekat boss kamu si jibo suruh bubarkan parlimen cepat2.

      Kunci gelanggang di tangan bos kamu bukan di tangan Tun M pemimpin kami.

      Bring it ON..

      Delete
    2. Anon 1:21 tu mewakili siapa agaknya... Cakap kencang tak sabar, dia tak tau bossnya longgar kepala lutut kalau disergah bila nak bubar Parlimen..

      Delete
  2. Keadaan reformasi 1 dulu lebih meruncing dan genting tapi bn masih 2/3 majority. .. cuma zaman Tun zzzZZZzzz majority kurang... fakta sg beso dan kuale kangsor dan keadaan haru biru pakatan putus harapan jadi petunjuk cemerlang di PRU 14.... sabauuu jerrrr nihhhhh.... sabauuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak PRU? Bring it ON!!!

      Katanya sabau sabau.. Hakikatnya dia pun tau kunci gelanggang di tangan jibo. Di atas sana pun saya dah jawab tntg perkara ini. Apa yang dia sabaukan?

      Hakikatnya ia sudah tidak tahan lagi dibelasah di mana2 blog anti jibo yang ia masuk.

      Nak lari tak boleh sebab nakkan dedak dan pencen. Maka bertahanlah kena sebat pun.

      Sebab itu apabila Almarhum Din Turtle meninggal dunia ia terkinja-kinja seronok kerana bebannya berkurang.

      Dan apabila Putra Merdeka berhenti bersiaran ia melompat-lompat kegirangan.

      Dan apabila KD masih terus bersiaran ia doakan agar KD cepat mati.

      Sebab ia dah tidak tahan menanggung sebatan2 oleh para penentang jibo di mana2 pun ia muncul.

      Ia peduli apa jibo menang atau kalah. Apabila jibo kalah nanti ia berhasrat akan lenyapkan bukti ialah yang suka memaki hamun mencarut dan menyumpah seranah di dalam blog2.

      Tak semudah itu wahai si bebal dedak. Kamu telah begitu banyak berlaku fujur di dalam berbahas.

      Kamu patut takut doa2 fujur kamu akan berbalik kepada kamu, sama seperti jibo takut menghadapi PRU dan rakyat sendiri.

      In shaa Allah masanya akan tiba juga di mana kebenaran akan menghancurkan terus kebathilan.

      Tak lama dah. Aamiin.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. 2.48
      reformasi cerita lain bro..itu cerita kerana anwar dipecat dari UMNO..ini pulak cerita lain..kes anwar tak melibat negara dan rakyat..kes kali ni melibatkan nama negara yang dah busuk...duit hilang...yang mana rakyat terpaksa menanggung...silakan..suruh idola saudara bubarkan parlimen..kita tengok macam mana..

      Delete
    4. Era reformasi lebih meruncing dan tertekan... nama negara dah busuk pulak dahhh... nak tanya dah bangkrap ka blom nihhhh..?

      Delete
  3. Anon 1:21:00AM
    Menyampah betul asyik2 dok sembang pasal Allepo....buat apa dok cakap banyak kamu pergi jelah keAllepo tu berjuang sampai m-----,ni mesti geng Pas ni kalau selalu nak suroh orang lain berjuang tak kena tempat ni sedangkan diri sendiri tak pernah ada pendirian yg tetap ,pengecut dan tak berakhlak ,sadar2lah diri tu!!....

    ReplyDelete
  4. Tak sabau nk tggu PRU 14... komen kat atas tu lebih nak hiburkan ati yg sedang meracau... gelabah... kikikiki... alahaiiii.... allepo dimana 2 kuasa besar saling berbalas serangan di negara islam... kat . Malaysia bibit kemunculan barua kuasa besar ini perlu dihapuskan sebelum terlambat....

    ReplyDelete
  5. Orang luar atau pihak luar negara pun fokus akan PRU 14 ni. Macamana Malaysia memerhati dan membuat ramalan terhadap calon menang dan calon kalah semasa pemilihan presiden Amerika yang lalu.

    Tapi sehingga sekarang masih tiada ulasan daripada DSN yang menyentuh atau beri petanda bila PRU 14 akan diadakan?

    ReplyDelete
  6. Alasan nak tutup takut ni mudah je, alasan belum sampai tempoh bubar parlimen, Najib ikut law... kikikiki

    ReplyDelete