Google+ Followers

Friday, December 16, 2016

DUA AGENDA BESAR SABOTAJ BERSATU

Ada dua agenda utama

1) Halang PAS dari bekerjasama dengan BERSATU

2) Pecahbelahkan perpaduan BERSATU dengan ujudkan dua team..  Mahathir dan Muhyiddin.
Agen pecahbelah ini sudah ujud dan menyamar sebagai ahli PPBM.

Oleh itu jika ada pecacai membawa isu, sebok rumahtangga BERSATU tidak lain tidak bukan untuk agenda di atas.

Ini termasuklah isu siapa PM Pakatan Pembangkang selepas mereka tahu PM mereka sudah tidak laku tidak lana lagi.

Duit haram memang sesuai untuk kerja haram.

45 comments:

  1. Betapa banyak juga agenda selama ini yg sudah berkubur dan juga baru direncana semata2 hendak menghancurkan UMNO.
    Busuk perut betul KD ni.... tang kelomook dia di panggil agenda besar.... tang aniaya kelompok lain agenda apa? Sibuk kata duit haram....yg entah di mana kebenarannya.... perangai haram korang nak dihalalkan ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni pembaca tegar Utusan n tv 3suku... 2.6b n 40m Dari mana? Satu soalan untuk pemakan duit haram... Kenapa pm menipu rakyat tentang duit duit tu...Bila nak Saman? Begitu juga pas bila Nak saman

      Delete
    2. Dude, do not bring shame to your dad's masrob good name...or it is already tainted isn't it as it is? And that is a darn valid question.

      As much as the bugis-pirate-thief M01 had smeared his father's good name (until he cleared by proving all his stealing is FITNAH), he is already guilty by his own actions and inactions, that the world had already spoken....you only needed to look down south of the border where 1MDB's filth could no longer be hidden!

      If Jamil Khir, Rahman Dahlan, Mad Maslan, Salleh SK are bunch of lousy excuses, what more you anak si masrob?

      Zahid Hamidi? Another loose jawa not a PM material type!

      So anak masrob, save yourself from further embarrassments defending the naked pirate-king!

      Delete
  2. anon kat atas nie memang anjing najib.
    baru dapat dedak kot ? betoi apa yg KD cakap, kita perlu hati hati dng anjing anjing spt nie.
    tapi apa pun, bersatu semakin kuat and semakin ramai ahli umno yg cabut masuk bersatu tapi tak declare.
    depa dah tak percaya lagi umnobn and dah tentu pencuri no 1 najib bangsat and semua menteri umnobn pemakan dedak.
    hidup bersatu and hidup Tun M !!!

    ReplyDelete
  3. Kikikiki... tak brani plak declare katanyeeeee... kan maso nak istihar aahli BERSATU murtad ari tu berkotak kotak dah tayang kat rakyat .. bilo tibo masanya tak jadi istihar... kira kira mudah cam ni jerr... klu ramai yg kuar sampai juta juta atau ratus ribu dah lamo istihar keahlian.... klu nak sorok sorok alasan bangang nak kelirukan rakyat...
    ... bodooo bodooo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut bayang bayang sendiri nampak!

      Delete
  4. "Duit haram bust kerja haram'
    Kita tak tahu siapa? Tak tahu kebenaran?

    Tetapi mereka sendiri menunjukan diri...
    Benda salah dikata betul, dalam berhukum, mencuri itu dosa..
    Ada bukti dihukum, tak ada bukti bukan bererti mencuri itu halal.

    Kemenangan pembangkangvakan membolehkan pembongkaran, yang inilah sebenarnya yang fitakuti...

    Sebab itulah by hook or by crook. dua agenda besar di atas terpaksa mereka lakukan.

    Tukang salak sudah dihantar ke blog ini. Mereka sendiri membuktikan duit haram memang sesuai buat kerja haram.


    ReplyDelete
  5. Benar,anjing2 najib dah mula berkeliaran...mcm suharli masrop tu..jd awas semua..ppbm mesti cantas dari awal jika puak2 ni ada.

    ReplyDelete
  6. Pada aku la, agenda sabotaj bersatu @ cap bunga perlu diperhebat. Selama ini kerja puak2 ni adalah sabotaj bn dan umno, biarlah cap bunga pulak disabotaj. Inilah realiti politik. Cap bunga jangan perasan baik. Takde satupun parti politik di malaysia ni yg takde agenda robohkan parti lawan. Lawan secara pilihanraya dan sabotaj tu dah biasa. Tak payah perasan baik der...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ni tak faham rupanya...

      Delete
    2. Apanya yg aku tak paham anon 6:28pm? Tak paham sebenarnya yg parti bunga-bungaan tu parti yg ikhlas dan baik? Pemimpinnya ada integriti dan berprinsip? Citt!! podahh!!. Tun cakap apa pasal dap selama 22 tahun dia jadi pm? Berapa banyak kutukan dia kepada dap dan berapa kali dia puji dap? Hanya kerana marah menggila kepada najib maka umno yang ditunjanginya selama puluhan tahun sebelum ini menjadi parti jijik tiba2 dan dap yang jijik dan rasis dulu tiba2 berbau wangi. Prinsip apa yg mahathir pegang? Syaitan tak akan jadi malaikat beb. Berjuang la atas landasan sendiri, tak payah bersekongkol dengan rasis dan yang anti melayu serta Islam. Apa penjelasan kau pulak?

      Delete
    3. 5:57 & 7:28 2 X ganda memang sah tak paham.....dah terang 2.6 billion bugis-lanun-penyamun sengat sebagai orang Islam...dibolehkan agama kah?

      42 juta yang lagi terang boleh buat daleh "tidak tahu" tapi bayar credit tahu pulak guna account peribadi yang sama?

      Belum lagi yang lain lain duit ada masuk yang masih belum dapat dinafikan, jauh sekali saman FITNAH!

      Melayu Islam tidak akan tergugat hanya kerana DAP...banganggggggg! PERLEMBAGAAN sudah cukup boleh memelihara 2 perkara nih!

      Delete
  7. Najib sudah takut dengan PPBM..dari ayat suharli pun kita tahu UMNO dah takut. Bila curi duit, duit jadi haram le saudara..cuma sel otak saudara tak berhubung dengan baik..saudara hanya percaya 1 surat yang dikatakan dari Raja Arab Saudi @ Putera Raja Arab @ ramai penderma..Salah tetap salah suharli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerlah.... salah tetap salah..... fitnah jangan plak jadi ulam yer..... bawak beristirgfar sikit.

      Delete
    2. Dar aritu tnya suharli xjawab.
      Asik melarikan diri serupa pujaan dia.

      Suharli senaraikan bisnes 1mdb mana yg menjanakan keuntungan?

      Delete
    3. Kenapa perlu aku yang jawab? Apa kata hang bagitau dulu pelaburan dan pelan pembangunan mana yg 1MDB buat sekarang dah rugi2..... camnilah aku bagi contoh mudah.... kau nak niaga nasi lemak yg kau rasa resepi engkau yg terbaik.... beli periuk.... beli tong gas dan blaaa... blaaa... blaaa..... so usaha kearah tu dah engkau laksanakan tinggal nak masak nasi dan kemudiannya akan dibungkus untuk di jual..... pada tahap ni.... boleh ker aku kata yang usaha hang ni akan rugi?..... celik sikit hati tu.... jangan nak tutup hati tu untuk sebuah kebenaran..... terimakasih

      Delete
    4. Pelan mana 1MDB dah buat rugi?

      Nyatalah ini jawapan seseorang yang tidak mengetahui perkembangan semasa atau alternatifnya telah pun dibutakan matanya akibat dedak.

      Tanpa sebarang sumber pendapatan untuk memberi keupayaan membayar hutang, 1MDB telah pun membuat hutang 50b dan ada lebih 20b lagi di dalam proses timbang tara. Ini adalah fakta.

      Berjaya lagi?

      Itu hari seorang pendedak cakap itu disebabkan salah pengurusan dan bukan akibat disamun, kini seorang lagi cakap pula ia tak gagal.

      Tak gagal memastikan bekalan dedak berterusan ya lah kot.

      Patutlah bagi soalan 2.6b terdapat 40 jawapan berbeza. Sebab semuanya jawapan kelentong.

      Delete
    5. Kikikiki..
      Kn masuk perangkap. Terbukti suharli masrop hanya cacai hingusan.

      Xtau apa pun psl 1mdb tp komen mcm dia org kanan najis.
      Nk cerita psl kebenaran tp dia sendiri xtau mana yg benar.
      Kalau ko dh mkn dedak atau tutup hati utk mencari kebenaran, xpyh nk sembang psl kebenaran.
      Matlamat tidak pernah menghalalkan cara.


      Sape lg cacai yg sokong najis konon sebab dia tau najis xsalah?

      Delete
  8. tak perlu sabotaj parti bunga la...takkan takut kot..

    ReplyDelete
  9. Weiiiii.... aku orang biasalahhhh.
    .. yg menggelatat ni apahal?.... dah takut dan malu ker..... 2.5 billion sibuk kira.... cer bagi sikit.... dah berapa juta ahli PPBM.... senang lagi nak kira kan..... bersatu roboh sendiri nanti..... Tun pun dah berapa dah humur dier..... nsik jer boboi.....hehehe... jadi team lawak jenaka ler lepas ni..... terimakasih semua....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bingai kamu bertingkat dan berlapis ler masrob....KJ pun orang biasa....cuma gred dia Oxford A+++++ Dedak kamu gred over run date kutttt....

      Wei...KJ pun ngaku macai pun macai ler tempohari....kamu?

      Delete
  10. suharli nie anjing category yg najib pencuri suka
    baling dedak sikit, dia dah seronok and tak peduli duit haram ka tak
    kalau hang nie islam, taubatlah bahalol ooi, haram tu makan duit haram.
    najib and umnobn akan bungkuih kali nie !!!
    tahab anjing najib like you nie memamng tak boleh ubah, dedak haram kan dok masuk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih InshaAllah tiad terbuku di hatiku.... semoga kalian bangun dari lamunan ceritera palsu.

      Delete
  11. mati tak kira waktu.adakah anda ingin mati dalam keadaan memfitnah.ambil pengajaran dari kematian din turtule

    ReplyDelete
  12. confirm hang nie anjing najib
    din turtle hamba allah yg paling mulia sekali diantara kita, tapi allah lebih sayangkan dia.
    semoga rohnya ditempatkan dlm golongan org yg beriman.
    hang pulak anjing najib bangsat yg hanya tau makan dedak saja
    satu dunia tau najib curi duit rakyat tapi AG malaysia and pdrm kata tak ada case
    satu dunia kata ada case tapi malaysia ???
    bukan semua rakyat malaysia bodoh macam hang and ahli ahli umno !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9.22

      Din turtle mati dlm keadaan dia memfitnah ker..? Ambil pengajaran..???

      Ko malaikat ker yg mencatit dan boleh mengetahui & menyebarkan akan hal itu..?


      Suharli masrop,

      Ko x yah la nk jd bangang sangat dgn mengulas isu 2.6 bilion dengan isu keahlian PPBM..

      Aku x nak ulas panjang..

      Jika ko masih lg mengulas cara mcm tue.. Nampak sgt lemah akal..!

      Delete
    2. Meracau nampak..... benda simple pun susah nak buktikan..... lari..lari..lari....

      Delete
    3. x meracau pun.. ko jer yg rasa begitu.. membuat tafsiran sendiri.. tue pun x betul..

      Delete
    4. Entahlah..... aku plak yg kena.... tq lah anon di atas.... selamat menikmati rasa hebat diri tu yer. TQ.

      Delete
  13. Ari ni AMK Sgor cakappp..... bukan ako cakappp... Parti Cap Bonga dan PAN tiada kerusi di Sgor dan PPinanh.... baru 1 minggu MOU ditandatangani Pakatan Putus Harapan dan kepoh balikkk... Cop Bunga dan PAN kena bertanding di kerusi BN kuasai... Kalit Samat..Mujahid... Boboi...PPLebam.. Mamak tak sedo diri... telan ayak lior.. kikikiki..

    Camno nak bertanding cawangan dan bahagian Cop Bunga pun tak ade..... jentera dan petugas pun tak ado... bilik gerakan pun tak ado. ... PKR dan PAN sekurang kurang ado walau bilik gerakan PAS depa songlap... kikikikiki...

    selagi mamak kerela maha mega batuapi tak bawa sendiri kes 1mdb saman ke mahkamah org yg dituduh masih belum didapati bersalah.... yur turn mamak kerala batuapi duduk dalam kepala kasi saman pulakkk...

    Apa apa pun blogger kluangman ni tak setaraf blogger putrayahudi.merdeka punya batuapi... kliang man banyak topik maka batuapi kurengg sikit tak.macsm blogger putrayahudimerdeka... topik dia satu jer membatuapikan 1MDB sepanjang bersiaran...

    Api fitnah tak.mampu dibungus dangan batuapi percuma dan dosa kering percuma... kikikikii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.19

      Apakah ko tau dgn cara ko ulas begini maka ko akan dpt pahala..???

      Jangan sembang kencang sangat bro..

      Mana tau dosa kering percuma tue ko sendiri yg dapat..

      Delete
  14. Masih lagi isu yang sama. Memang benarlah pendedak semua tak keruan dengan tindakan PPBM yang tidak mahu isytihar secara terbuka jumlah keahlian terikini.

    Saya hanya kopipes kembali jawapan saya ke atas isu yang sama di dalam entry yang lepas.

    john doeThursday, December 15, 2016 5:23:00 PM
    Kenapa PPBM tidak umumkan jumlah ahli terkini?

    Salah satu sebabnya adalah sbg strategi untuk buatkan UMNO tidak keruan. Sememangnya ia berjaya. UMNO tidak dapat menganalisa kekuatan PPBM dan ini menyebabkan UMNO sentiasa takut dengan PPBM.

    Selain itu UMNO juga tidak diberi peluang untuk menghukum ahli PPBM melalui cara menganggu periuk nasi orang lain (ramai dah kena).

    Sekalipun PPBM adalah parti setahun jagung tapi keresahan UMNO di atas kewujudan PPBM amat luar biasa. PAS tidak berminat untuk mengetahui jumlah ahli PAN sebaliknya UMNO sangat tidak keruan apabila tidak mengetahui jumlah terkini ahli PPBM.

    Kesemua pendedak asyik dok suruh PPBM isytihar ahli sahaja. Malah KP UMNO Kedah si Saiful Hazizy juga asyik dok ulang desak PPBM isytihar jumlah ahli.Sampai begitu sekali para pendedak jadi tak keruan bila PPBM memilih untuk tidak isytiharkan jumlah ahlinya.

    Apa pun jumlah ahli tidak boleh menjadi indikasi sokongan di dalam pilihanraya. Lihat sahaja Parlimen Permatang Pauh. Jumlah ahli UMNO di sana sudah cukup untuk menang pilihanraya dan UMNO tak perlukan undian bukan ahli pun untuk menang, tapi UMNO sentiasa kalah di sana. Kenapa? Sebab ramai ahli UMNO sendiri tidak mengundi calon BN drpd UMNO.

    Sesetengah orang tidak mampu menunjukkan 'penentangan' ke atas UMNO secara terbuka disebabkan menjaga periuk nasi. Jadi mereka memilih untuk menyorokkan penentangan itu tetapi menzahirkannya di kertas undi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah beb...tulis panjang lebarpun tak guna. Kalau keahlian dah berjuta atau paling tidakpun ratusan ribu apa pasal tak declare je. Kan ke itu akan kecutkan umno sampai senak? Kalau masih terkemut-kemut tak berani declare maknanya ada sedikit rahsia yang kalau terbukak akan memalukan parti bunga-bungaan. Tak gitu jon doh?

      Delete
    2. Macamana nak cakap yek...... apa pasal nak cerita pasal periuk nasi plak ni..... kalau dah berani sangat declare jerlah keluar umno.... nanti tumbang umno mintak balik periuk masak nasi yg hilang dari ppbm tu... kenapa? Tak yakin ngan ppbm ker?. beb dalam gomen pun ramai manusia yg makan orang suap pastu tangan orang tu di gigit balik punya jenis..... makan gaji kutuk kerajaaan.... sokong atau menjadi ahli pembangkang.... elok jer kerja dan makan gaji. Tak kena tendang pun. Kalau org yg kau nak maksudkan tu adalah manusia berkepentingan dalam umno yang sanggup makan dua kolam.... maka ucap selamat lah yang aku boleh berikan sebab dah tau manusia dua alam ni wujud ... tapi korang terhegeh2 nak bangga mereka menjadi penyokog korang.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Komen balas anon 7:07 dan sdr Suharli sebenarnya membuktikan kebenaran komen awal saya.

      Anon 7:07 membuktikan kebenaran komen saya bahawa pihak UMNO memang sangat keresahan apabila tidak dapat mengetahui jumlah terkini keahlian PPBM. Sehingga kini mereka tak senang duduk apabila tidak mengetahui jumlah ahli PPBM.

      Komen balas sdr Suharli pula mengakui kewujudan ahli-ahli UMNO yang bertekad tidak lagi mengundi BN pada pilihanraya akan datang. Ia bukan setakat mengakui malah memberi penekanan ke atas kewujudan golongan ini.

      Kedua-dua komen ini membenarkan komen awal saya.

      Cuma sedikit balasan:-

      1. Orang-orang yang dikatakan kononnya makan dua kolam ini adalah orang-orang yang subscribe kepada perjuangan UMNO yang asal tetapi lari dari UMNO apabila melihat ia telah dihijack oleh geng penyamun.

      2. Mereka ini juga tidak makan dua kolam seperi yang dituduh. Mereka cari makan langsung tidak berkaitan politik tetapi di dalam keadaan kerajaan yang menghukum sesiapa yang tidak kelihatan menyokong maka mereka memilih untuk menzahirkan kekecewaan kepada UMNO di kertas undi. Mereka hanya menggunakan hak mereka.

      Satu hakikat yang tidak dilihat oleh pendedak ialaha bahawa gaji PM pun diambil daripada cukai rakyat. PM sepatutnya berterima kasih dan berkhidmat untuk rakyat dan bukan menyamun dari rakyat sendiri. Sudahlah gajinya pun dari cukai rakyat, disamun pula lagi bahagian yang bukan miliknya.

      3. Suharili mengatakan kalau yakin kenapa tidak keluar UMNO secara terangan dan minta kerja semula apabila PPBM menang.

      Pertama, ini adalah kenyataan minda pendedak yang tidak dapat bezakan di antara penjawat awam dengan jawatan berkiatan politik. Penjawat awam kalau letak jawatan tidak boleh kembali lagi. Ada pula jawatan politik bergantung kepada siapa yang memenangi pilihanraya. Disebabkan itulah para pendedak bertungkus lumus untuk memenangkan ketua mereka kerana ketua itu adalah sumber dedak.

      Keduanya sekiranya ini adalah alasannya kenapa para cyberterompah UMNO majoriti masih berlindung di sebalik tanpa nama dan tanpa URL? Kejora misalnya yang mengaku hero hebat nak muncul pakai URL pun tak berani sampai ke hari ini.

      Sekiranya mahu komen tentang para pengundi yang tiada kepentingan di dalam politik maka pastikan pada pendedak cyber yang ada kepentingan di dalam politik mendedahkan diri dan identiti mereka dahulu.

      Apa pun yang pentingnya kedua-dua komen balas ini dengan sendirinya membenarkan komen awal saya.

      Delete
    5. Kenapa terbulu- bulu..... apa yg anda sebut tu silap tentang apa yg saya maksudkan.....saya dah jelaskan kat atas tentang penjawat awam tidak diusik pun.... kalau cakap pasaljawatan berkaitan politik...saya tulis begini - Kalau org yg kau nak maksudkan tu adalah manusia berkepentingan dalam umno yang sanggup makan dua kolam.... maka ucap selamat lah yang aku boleh berikan sebab dah tau manusia dua alam ni wujud ... tapi korang terhegeh2 nak bangga mereka menjadi penyokog korang.

      Delete
  15. http://theflyingkick.blogspot.my/2016/12/mahathir-buat-lrt-bagi-kat-kroni.html?m=1


    malas nk tulih banyak.... link atas syarikat kroni mamak kerela palinng gampang dengan zaman najib... kroni anak beranak didulukan... bail out diutamakan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sian ko ni lan...ko gi jumpa jibo kalo betul ade salah laku Tun gi la saman ka tangkap ka kan TUN xde kuasa skang...gi la buat...yang nak menyalak watpe? tp isu 2.6bil btul ade masuk dalam akaun kan? so masuk akaun tu salah ka x salah? saja nak tau kalo xsalah aku pun nak mintak derma gak...

      Delete
  16. Parti bersatu ni apa parti haa..aku pusing satu Msia tk jumpa satu cawanganpun..cik Google pun tk boleh bantu pencerahan..kikiki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah xtau hang nak sebok wat per...pi la jilat dedak umngok tu...bodoh piang...

      Delete
    2. Kerana marahkan najib, habis dimakinya umno. Ni mesti asal macai umno gak dulu tapi sejak tun det declare keluar umno diapun jadi macam hilang akal. Tak payah la nak bongokkan umno. Ko tak suka, keluar aje parti. Masuk parti çap bunga semoga hidup sentiasa berbunga. Dah la kutuk parti umno, pi bodohkan orang pulak. Ni apa jenis didikan sahsiah ni? Kau rasa semua orang nak ikut kepala hotak kau ke masing2 boleh buat pilihan sendiri? Tak ikut kau tak bermaksud bodoh, betul tak? Ikut kau bermakna kena jadi lembu kepada dap. Kau sanggup?

      Delete
  17. Kerajaan bwh najib ada lah kerajaan kleptokrat,kerajaan yg mencuri,menipu,mengkianat..Kita rakyat Malaysia wajib bersatu menghapuskan mereka ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2...sebab tu rakyat sekarang susah dan melarat. Dulu senang je kemana-mana naik bas dan keretapi. Sekarang kena bersesak kt highway sebab masing2 berkereta. Apa barang naik pengangkutan awam, kan! Dulu pakai public phone, sekarang dlm poket masing2 ada smartphone dua tiga. Tu pasal rakyat makin susah. Tapikan....masa dulu harga gula 3 kupang sekati takde orang kata murah. Masa ni je baru orang kata harga masa tu murah. 10 tahun lagi mesti orang kata harga gula sekarang murah walau masa tu perdana menteri adalah keturunan kit siang. Betul tak?

      Delete
    2. Dah lah bro... kita simpan jer airliur dari dok nasihatkan manusia2 buta ni.... dah tau buta masih sibuk nak tolak umno masuk jurang..... depa ni dah tak ada isu..... tak ada kerja umno nak buat strategi atau agenda besar nak sabotaj bersatu.... kalau ada pun biasalah adat medan perang.... macamler diaorang tak ada agenda. Bagi kawan senang ajer.... jangan kata nak selesaikan masalah rakyat atau negara.... masalah nak tentukan siapa jadi PM dia orang keoas ni oun depa tak ada penyelesaian..... bergasaklah korang.

      Delete