Google+ Followers

Monday, December 5, 2016

HANYA KJ YG TAK MKN DEDAK

Tabik spring pada Kj yang mengaku tidak pernak makan dedak (?)
Sepatutnya tidak perlu buat apa apa pengakuan, ada ke yang menuduhnya (?) Agak mustahil menantu Islam Had Hari berakhlak tak senonoh.

Berbeza dengan Shahrir dan Matmaselan yang mengaku menerima jutaan sumbangan.

Cuma terkilan,  Kj tidak pula memaklumkan atau mengaku samada dia penghulur dedak atau diwakilkan untuk membahagi bahagikan dedak.

Akal logik,  Kj refer pada "dedak" sejenis makanan haiwan untuk babi, itik dan sewaktunya,  logik akal,  memang tidak waras untuk Kj menerimanya.

Cuma terkilan juga semasa dalam pertandingan Ketua Pemuda dengan Mukhriz,  Kj menang dan disambut dengan teriakan rasuah,  rasuah, rasuah.... Tu apa benda tu !!!

Walaupun Kj menang tetapi tidak diberikan jawatan... Sebaliknya Mukhriz yang tewas dapat Timbalan Menteri... Kj terus istiqamah..

Dan akhirnya,  Kj yang tak makan dedak terus kekal dalam umno dan berjawatan Menteri...
Kebetulan betul di Kementeriannya ada rasuah yg Kj tidak sedar... Nampaknya rasuah dan Kj berpisah tiada.. Bukan salah Kj,  cuma kebetulan.

Dan agaknya pasal Mukhriz giler makan dedak, rasuah sana sini,  skandal sana sini,  kelepek sana sini,  itu pasal kena pecat dari umno?






The Edge Malaysia is conducting a survey to gauge people's opinions on
the problems this country is facing. More importantly, the survey is
also looking at what solutions people want to see. Take the survey at
https://www.surveymonkey.com/r/fixmsia (English) and
https://www.surveymonkey.com/r/fixmsiaBM (Bahasa Malaysia)

Dear need ur help to blast this out to ur contacts group. Please spread it out. Thank youuu


3 comments:

  1. KD
    article yg cukup tajam dan baik sekali kepada KJ.
    aku nak muntah bila dengaq dia dok gebang dalam pau
    muka dia pun standard macam pemberi rasuah
    kawan aku kat kws dia bagitau, confirm dia akan kalah kali nie walaupun dia tabur dedak.
    depa kata bila dia bagi kita ambik tapi kata nak pangkah dia dan Umnobn....Sorry !!! No way man....
    btw, seperti dijangkakan, kes rasuah 100 juta kbs, dah senyap dah...

    ReplyDelete
  2. KJ masih berangan untuk jadi PM termuda dalam sejarah negara. Sebab itu dia cuba 'play safe' mengharapkan kalau BN'UMNO tumbang, dia dapat tumpang tuie dalam Pakatan Harapan. Namun dia lupa parut rasuah masih terpampang di dahinya dalam kes2...

    (1) jualan saham Telekom kpd Temasek Holdings;
    (2) sogokan untuk memenangi kerusi Ketua Pemuda UMNO; dan
    (3) penggelapan/penyelewengan RM100juta melibatkan eKmenterian Belia & Sukan.

    ReplyDelete
  3. Salam tuan admin

    KJ guna akal auta pusing ja.

    Dia bagi definisi dedak ialah makanan haiwan, dia bukan haiwan, jadi baginya dia tak makan dedaklah.

    Tapi dia juga yang kata biar digelar macai di dalam membela UMNO Najib. Tidakkah macai itu kalimah downgrade seperti dedak juga? Hanya pemakan dedak yang mengakui diri sebagai macai.

    Cakapnya pun berlidah cabang. Di sana mengaku di sini menafi.

    ECM Libra, MV Agusta, 100m KBS semua masih segar lagi dalam ingatan semua.

    Slogan 'KJ rasuah, KJ rasuah' yang dilaungkan selepas kemenangannya menjadi KP dulu pun masih segar.

    KJ seperti Najib dan Syahrizat juga sedang menghitung hari.

    ReplyDelete