Google+ Followers

Wednesday, December 21, 2016

MUSUH MAKIN KECUT KALAU AMANAH DAN PKR KAHWIN

Penyatuan AMANAH dan PKR dan pembubaran salah satunya sangat baik.

Siapa pencadang siapa menyokong bukan persaolan pokok kerana jika lebih membawa kebaikan, ia boleh dibawa ke meja rundingan.
Jika pun bukan hari ini,  ia boleh dibawa pada masa hadapan lebih lebih lagi kalau komponen pembangkang menang PRU, insyaAllah.

Sama penting jika (seperti) BERSATU boleh bekerjasama dengan PAS.

Mudah sahaja untuk melihat kebaikan tersebut...  Jika ianya ditentang,  di adu domba,  diperlekeh oleh pendedak... Bererti penyatuan di atas sangat sangat memberi kesan dan ancaman kepada mereka.



# Pemerhatian dari penulis,
BERSATU harus memperkemaskan lagi pengurusan Negeri dan Bahagian kerana unsur unsur (menyamar sokong BERSATU) sabotaj,  mengacau, mempertikai itu dan ini dan mengujudkan pergolakan dan perbalahan sesama sendiri sudah mula menular dan akan semakin rancak apabila menghampiri PRU.

Tidak ada yang menghairankan nanti jika ada puluhan atau ratusan ahli istihar keluar BERSATU dan join umno.  Mereka sudah mula menyusup sekarang.

8 comments:

  1. KD,

    Saya tak dengar lah plak lagi desas-desus kata Amanah dan PKR nak bergabung.

    Cadangan bubar Amanah join PPBM adalah juga saya dengar desas-desus cadangannya.

    Apa pun Amanah dan PKR tidak sesuai sebab PKR bersifat multiracial.

    Amanah lebih sesuai dengan PPBM sebab kedua-duanya Melayu dan Islam.

    PKR pula nampak lebih mirip kepada GERAKAN dan DAP cuma ia bermajoritikan orang Melayu Islam.

    Semasa PAS kafirkan UMNO dulu, ada juga ahli2nya yang tidak menganggap UMNO kafir. Saya percaya kesemua ahli Amanah hari ini adalah dari golongan ini semasa mereka berada di dalam PAS.

    Pasal menyusup dan sabotaj sebegitu memang ia akan berlaku. Orang terdesak akan bergantung kepada apa sahaja taktik walaupun ia kelihatan kotor.

    Kalau dulu zaman Tun M taktik kotor ini banyak dimainkan pembangkang sepertimana juga sifat samseng di kalangan mereka, tapi hari ini di bawah Najib kelihatan taktik kotor dan pelakuan samseng telah menjadi imej UMNO pula.

    Betullah ikan membusuk dari kepala.

    ReplyDelete
  2. Struktur BERSATU ari tu tak ade cawangan dan bahagian... ari ini perlu perkemas bahagian Bersatu... lllaaaahaiiii.... nk tanyo bapo banyak Bahagian Bersatu kat Mesia skg nih...?kikikiki....

    PKR kawin Amanah bagus dua dua barua... bole tuka nama PUKIMAH.....kikikikiki....
    Kan bagus klu Bersatu..PKR..PAN gabung trus.... akahsssss....bole sebut SATUPUKIMAH... kikikiki..

    ReplyDelete
  3. Betul tu. musuh memang kecut perut! cepat gabung!! jadikan Mike Syabu sebagai PM Malaysia ke-7!!

    ReplyDelete
  4. frankly saya dah jarang sangat visit blog KD sebab takda isi dan tak menggugat BN lagi.... yg pasti kedudukan DSN makin kuat dan dapat sokongan padu rakyat.... madey and the gang can just go fly kite !!! ;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tergelak aku dengar..

      Delete
    2. Bro 9:09.

      Kejora ingat kita ni bodoh dan tak kenal cara dia kot.

      Unknown bolehlah dia kelentong. Hehehe.

      Delete
  5. 3.58
    kepandaian awak sebagai penyokong tegar najib begitu terserlah dengan maki makian..memang patut najib sayang awak..tapi taraf awak bawah sikit je dari jamal "si tuala" pak tongkol sebab awak pengecut...kalau saudara nak up lagi, kena le tunjuk muka, buat benda2 bodoh, baru boleh lawan abg jamal..

    ReplyDelete
  6. Ooo kalau begitu awak pulak penyokong tegar ratu badak lah ye...yang semalam tu beria-ia pergi mandi depan rumah jamal...kah kah kah makin mengarut betul politik di malaysia ni.

    ReplyDelete