Google+ Followers

Tuesday, March 28, 2017

TUGAS TERAKHIR TUN

Menebus semula kesilapannya kerana memilih dan mempercayai Najib sebagai Perdana Menteri selepas Paklah berundur.

Kesilapan itu mengakibatkan pelbagai masalah negara khususnya hutang negara yang sangat tinggi,  skandal 1MDB,
penjualan asset negara dan semuanya menjurus kepada kesengsaraan rakyat dengan kos kehidupan yang tinggi.

Tun telah mengorbankan segala kemudahannya sebagai mantan PM yang ditarik balik dan mengorbankan masa rehatnya dengan turun padang bersama rakyat.

Jika pembangkang masih gagal menjadi kerajaan atau Najib terus kekal sebagai PM,  beban dan tanggungjawab itu sudah terletak pada kita.

Tepuk dada tanya selera!!!


15 comments:

  1. Kalau BN menang jugak makna rakyat la yg patut disalahkan...so pandai2 la tanggung dan jgn bising2 lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entri paling bangang dari blogger barua Singapork@DAP

      "Tugas terakhir mamak ialah mengajar anak perempuan mamak belajar mengucap 2 kali syahadah"

      Sebelum padam elok la bawak keluarga bermujahadah.... dah dekat ssgt dah tuu....

      cepat baca sebelum kena delete. . Kikikiki

      Delete
    2. Anon 7:50, tak delete pun tak apa, komen yang tak ada nilai.

      Delete
    3. Tak payah delete biarkan saja.. Ini satu bukti kebahlolan Anjing UMNO yg telah diperintah oleh Tun yg di beri gelaran Mamak selama 22 tahun denag cemerlang.

      Spesis UMNO Melayu bahlol diperitah Mamak selama 22 tahun.... kahkahkahkah

      Delete
    4. Macam mana melayu nak maju andaikata mentality dan perasaan hasad,dengki,iri-hati & riyak masih berada dalam hati sanubari lagi.......
      Najib kasi Cina bernama Jho Low berbillion wang Negara & Rakyat namun masih juga segelintir orang-orang yang membelanya.......!!

      Delete
  2. Turn M mana ade tugas terakhir, tugas terakhirnya sudah lama berlalu. Biar saja kepada generasi muda memperbetulkan keadaan. Pandai le diaorang apa yg nak dibuat. Turn M duduk diam2 kat rumah sudah la. Layan cucu2, jadi jemaah surau ke masjid ke yg dekat dengan rumah Turn M lagi baik.

    ReplyDelete
  3. Tugas pendedak baru bermula, makan benda haram, buat kerja haram, haramjadah

    ReplyDelete
  4. Untuk menungan orang-orang yang mahu berfikir.
    Yang tak mahu biarlah mereka 'terjun dengan labu-labunya'

    ReplyDelete
  5. Anon 50:00AM dan 12:00AM diatas tu specis yang sama....sendiri komen ,sendiri jawablah.Asyik2 dok komen Tun pasal agama....

    Aku nak bagi tahu saudara2ku semua,specis seperti inilah yang terdapat banyak terutamanya diKelantan.Konon2 untuk menonjolkan diri seperti seorang yang kuat pengetahuan agamanya pada hal diri sendiri tak pernah kenal tikar sejadah apa tah lagi nak sembahyang.....inilah perangai penganut parti PAS.

    Hanya penganut2 parti sesat PAS sahaja setakat ini yang terkenal diseluruh pelusuk tanah air yang suka menyumpah seranah orang, menghina orang,menjatuhkan maruah orang tanpa belas kesihan dan seumpamanyam

    Oleh itu saya dengan hati yang ikhlas dan sebagai seorang Islam ingin menyeru kepada saudara2ku sekelian jauhilah parti PAS yang sesat ini.Sudah banyak parti sesat ini memesongkan umat Islam dengan dakyah2 dan fahtua2 karutnya sehingga banyak umat Islam diMalaysia ini telah terpesong!!....

    ReplyDelete
  6. Catitan tugas terakhir Tun adalah untuk penyokong atau peminat Tun sahaja.

    Yang tiada kaitan, kenapa perlu komen dan busuk hati, kalau pandai hadis, tazkirah anak bini dulu sebelum orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehehehe.... oklah komen untuk penyokong dan peminat Tun.... komen syok sendiri.... komen menongkat langit... komen kalau kalah juga sebab nasid rak ada.... sekurang2nya tak terkilanlah bila benar2 kalah.... setidak2nya mencuba....layanlah bernostalgia....: tulis lah lavi... tinggi lagi....

      Delete
    2. Andaikata BN memang sekali pun confirm menang tipu dan beri rasuah kepada pengundi-pengundi.....!!

      Delete
  7. Berpuluh tahun bermusuh dengan dap. Kesilapan paling besar Tun? Kini bekerjasama dengan DaP juga bakal jadi kesilapan besar? Barisan Rakyat atau Pakatan Rakyat pilihan DaP?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musuh politik tak sama dgn musuh manusia sejagat, pencuri penyamun, pengkianat ada lah musuh negara dan manusia sejagat..

      Delete
    2. Pencuri penyamun memang jahat... pasti tersingkir...

      Ada yang da tersingkir? Yang belum cepat2 bertaubat.


      6:44 So when they forgot that by which they had been reminded, We opened to them the doors of every [good] thing until, when they rejoiced in that which they were given, We seized them suddenly, and they were [then] in despair.

      6:45 So the people that committed wrong were eliminated. And praise to Allah , Lord of the worlds.

      Delete