Google+ Followers

Tuesday, April 4, 2017

BERCAKAP DARI PENGALAMAN.. SIAPA LIM KIT SIANG DAN DAP


Kenalah buka sikit benak apabila menerima pandangan yang tidak sama dengan diri sendiri... 
Kalau selama ini dibohongi,  jangan terus berbohong atau sambung dan hebah pembohongan tersebut.. 
Senyumlah pada diri sendiri kerana selama ini "takut" tanpa tahu cerita sebenar.. 


#FBMuhamadAwang....

Saya mula berkhidmat sebagai pegawai tentera kor Rejimen Askar Melayu DiRaja sejak 20 April 1973 sehingga bersara pada 23 Jul 2003 salepas berkhidmat selama 31 thn 1 bulan dan 23 hari... dalam tempoh itu saya pernah berkhidmat dan sebagai tenaga pengajar Kor Risik, berkhidmat di Majlis Keselamatan Negara selama 6 thn, 
Ketua Cawangan Tektik dan Senjata (Tempor) di Pusat Latihan Darat..Maktab Tentera DiRaja.. Uni Pertahanan, Kem Pertahanan dan lain2 lagi.... 

SAYA NAK TERANGKAN FAKTA INI...


1. Pada awal 70an hingga 80an... kami keluar masuk hutan 3 bulan , keluar 1minggu kemudian masuk lagi...kkadang terus sambung... 
Dalam taklimat operasi kita diberi maklum ttg MUSUH yg dihadapi iaitu komunis dari Parti Komunis Malaya yg diketuai Chin Peng , Ah Soo Chai, Rashid Maidin dan banyak lagi.... Rashid Maidin ni Melayu yg lari dari penjara di Melaka menyertai komunis... Kesemuanya disebut Parti Komunis Malaya yg di sokong bantu oleh Republik Rakyat China yg UMNO dan kerajaan sedang bergabong....


Ringkasnya tak pernah di sebut Lim Kit Siang atau DAP.... jadi siapa kamu yg branded kan DAP ini komunis... DAN BN yg kini membuka pintu seluas2nya kepada China yg selama itu membantu, menyokong dan memayungi PKMalaya... 

Menerusi operasi melawan komunis, ramai rakyat, tentera dan polis terkorban dan cedera malah hilang anggota badan sehingga ka hari ini... Ketika itu isteti, anak dan ibubapa berkorban masa dan sokongan anak2 suami berjuang membebaskan negara dari pengkhianatan komunis PKM sehingga negara boleh membangun dgn lebih pesat...

Saya ulang DAP itu tidak pernah terlibat dimana2 pun dgn PKM.... Dan komunis PKM itu bukan semuanya Cina tetapi ramai juga Melayu.... Kini Kita bawa masuk mereka kanegara ini malah membuka perdagangan dan berbagai perjanjian termasuk KESELAMATAN??? BUKA MATA KAMU LUAS2...


2. Dalam kaedah teori pengajian perisikan... sejak dulu pun komunis PKM  itu IBU nya adalah Parti Komunis China Republik China..... Kami belajar segala aspek tentangnya termasuk memahami ideologinya...


3. DAP ada lah Parti politik yg majoritinya kaum China rakyat Malaysia dan warganegara Malaysia..  Melayu , India pun ramai ahli nya....


OLEH ITU JIKA TAK TAHU JANGAN BERCAKAP BODOH... DAN JIKA TAK FAHAM LAGI BOLEH  PANGGIL SAYA UNTUK DITERANGKAN....
JANGAN JADI BODOH DAN BUTA KAYU....

31 comments:

  1. Oohhh... faham la kami cerita sejarah PKM ni. Tapi kalau ada siapa siapa yang pandai serta cerdik sejarah tolong terangkan pulak rintitan peristiwa 13 Mei mana lah tahu kut kut ada parti politik pembangkang yg terlibat pada masa tu sebab kami ni semua bodoh dan buta sejarah....( tapi tak la sampai buta kayu lagi)... he...he...he.

    ReplyDelete
  2. Ini Tun kata....


    Dr Mahathir berkata, dalam isu kalimah Allah, Lim Guan Eng mahu menunjukkan dirinya sebagai pejuang liberal dan pemimpin kerajaan pula sebaliknya. – Foto TRP/ Arif Kartono

    KUALA LUMPUR, 20 Disember: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang membenarkan orang bukan Islam di negeri itu menggunakan kalimah Allah, sebagai satu helah politik.

    “Lim Guan Eng sebenarnya mahu menunjukkan kepada semua orang bahawa dia kononnya seorang pejuang liberal, manakala pemimpin kerajaan pula tidak bersifat liberal.

    “Ini adalah satu muslihat politik dan tidak boleh digunakan orang awam,” katanya selepas menyampaikan ucaptama di Akademi Kenegaraan, hari ini.

    Dr Mahathir berkata, isu penggunaan kalimah Allah di negara ini sudah lama diperhatikan dengan jelas, sejak era beliau menjadi Perdana Menteri lagi.

    ReplyDelete
  3. Lim Kit Siang feels the heat…

     jebatmustdie
    4 years ago
    … as Tun Dr Mahathir pre-empted his racist strategy for Gelang Patah.

    Tun Mahathir, knowing full well what DAP’s Lim Kit Siang is all about, have slightly poked this old emperor of DAP with a jibe that everyone in Malaysia already knows – DAP and Lim Kit Siang will campaign on racial lines in every election.

    For the record, Tun Mahathir had written this:

    1. Kit Siang is going to contest in Gelang Patah.
    2. Why Gelang Patah?
    3. Obviously it is because Gelang Patah has a Chinese majority.
    4. Obviously Kit Siang is going to play on Chinese sentiments.
    5. Johore has been an Alliance/Barisan Nasional stronghold ever since independence. The three races there have been supporting each other in elections. They do not have strong racist feelings.
    6. But Kit Siang is going to bring about conflict and antagonism between the races, to wage the Chinese to dislike and hate the Malays.
    7. The slogan of the DAP is Malaysian Malaysia, a slogan used by the PAP in the 1964 General Elections. The slogan implies that Malaysia did not belong to all Malaysians equally. It belongs to the Malays.
    8. The PAP intended to get the Chinese not to co-operate with the Malays, to end the Sino-Malay “ kongsi” of the Tunku in the Alliance Party.
    9. Kongsi means not taking all our entitlements for ourselves but sacrificing some so others may get their share.
    10. The PAP rejected this “kongsi” principle demanding that everything be based on merit. When Singapore left Malaysia the DAP, the PAP Trojan horse, took up the Malaysian Malaysia slogan. The intention was to draw away Chinese support from the MCA and abandon the kongsi concept with UMNO and the Malays. The meritocracy promoted by the DAP will mean diminishing opportunities for the Malays in education and in business. This will result in the Malays becoming less and less qualified and poorer. Meritocracy is not about sharing but about the winners taking all.
    11. When Kit Siang decided to contest in Chinese majority Gelang Patah it is because he wanted the Chinese there and in Johor to reject working together and sharing with the Malays.
    12. An unhealthy racial confrontation would replace Sino-Malay cooperation which has made Malaysia stable and prosperous. That cooperation will end when Kit Siang wins Gelang Patah. Even if there will not be violent clashes as seen in many countries where people are divided by race or religion, but confrontation between the three major races in Malaysia will be disruptive and will not be conducive to the development of Malaysia.
    13. For this reason the decision of Kit Siang to contest in Gelang Patah will be the focus of the 13th General Election in this country.
    14. Will the DAP end Malay-Chinese friendship and cooperation in Johor or will “kongsi” remain the bases of race relations in Johor and in Malaysia?
    The cantankerous Lim Kit Siang took exception of what Tun Mahathir had said particularly paragraphs number 6 and 11. He then shot back with a threat of litigation suit (what else is new among Pakatan Rakyat leaders?) and complains to every Malaysian (like a child with tantrum) and even blackmailed the AG over this non-issue.
    It was really laughable that Lim Kit Siang is angry that Tun Mahathir had allegedly defamed and slander him but his article to answer Tun Mahathir is filled with slander against the former premier himself. In other words, Lim Kit Siang himself is guilty of the same sin he is accusing Tun Mahathir.
    After making those allegations against Tun Mahathir, he wrote this in the remaining paragraphs:
    Now, I am more than convinced that Mahathir was behind these two “dirty tricks” when he could now concoct such lies and falsehoods in his blog on “Gelang Patah” which among other things, accused me of wanting to contest in Gelang Patah because

    1. I want the Chinese in Gelang Patah and Johor to “reject working together and sharing with the Malays”;

    2. urge the Chinese in Johor “to dislike and hate the Malays” to create “conflict and antagonism between the races”;

    3. create “an unhealthy racial .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Say what you like, do what you think but, to make good your inference you should first need to dispel the...(which is the TRUTH anyway since its PROVEN)

      1- 1MDB's fiasco,

      2- 2.6 Billion 'DONARUPTION'

      3- 42 Million 'MAGIC' money that found its way into 'you know who' private account...

      And, that is only the start....below-mentioned are follow-up you need to be rather convincing to make your case...

      1- Task Force, SETUP and 'DISBANDED'?

      2- M01 promises and beg for 'mercy' "...TUNGGU AUDIT dan SIASATAN..."

      3- M01 profuse and perrenial LYINGS ie. "...kalau saya hendak samun tak kan bawa masuk dalam account dan dalam negara..." not exactly but somewhere along that lines...

      4- PDRM's raid of 1MDB's office

      5- 'STRANGE' fire occurred within a well-secured Police Building...destroying some 'DOCUMENTS'???

      6- The almost IMMEDIATE NOTICE SACKING of a sitting Attorney General...whom turns out to be 'HEALTHY' (reason for 'PURGING' - ill health???).

      7- The 'RATTLING & POUNDING' incurred by MACC from the Top to the disruption of the investigation/s...everybody knows for which case/s...

      8-
      9-
      10- The list could well be into HUNDREDS but for now should suffice...

      So...bottom line is M01 IS GUILTY until PROVEN OTHERWISE and...this is about the country, MALAYSIA, not some individual nor party nor group of 'entitled' so called MELAYU-MUSLIM-BUMIPUTERA whom had plundered, robbed, lied, power-abuse, purged, threatened and all the hallmark of a KLEPTOCRATIC GOVERNMENT. There is no denial that at a GLOBAL SCALE Malaysia has become the 'BUTT of EVERY JOKES'...so stop being delusional playing shooting down Tun M, demonising LKS and what not...make and argue your case unless BN-UMNO is due to implodes at GE14!

      MLN

      Delete
  4. This is a very good article that could dispel the notion that LKS and DAP is communist.

    But it is confirmed that the current regime under najib razak is beholden to communist china as the latter had given him the money he wants to pay the nation's debt caused by his extravagancy viz the theivery of 1MDB.

    Syabas sdra Kluangman kerana memberi fakta yang ramai orang melayu tak pernah dengar dan orang umno@OKA tak mahu orang melayu dengaqr dan tahu.

    keep up the good work

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  5. Baki 6% dari 3juta bekas ahli umno,tapi munafik bodoh dan totok.
    Baki 2% Lobai pulak jumud,wayang dan tidak bermoral.
    Maka Allah lebih suka, dan lebih selamat pun utk rakyat pilih,sekiranya hanya ada 1 org ddari DAP sj yg bermoral.
    Rakyat akn buat pilihan terbaik buat anak cucu.
    TOLAK UMNOBNPiS = TOLAK MUNGKAR.

    ReplyDelete
  6. punya lah nak sokong dapig..maka kata-kata bekas askar konon di utarakan...apa ko ingat semua komunis tu berjuang dihutan....organisasi komunis paling tersusun didunia...depa ada Min Yuen yang bergerak melalui kesatuan sekerja, parti politik, wartawan , pelombong, peniaga dll...apa ko ingat komunis ni bodoh..tak mustahil banyak kader-kader politik komunis yang berjuang melalui pergerakan parti yang sah.

    ReplyDelete
  7. FB MUHAMAD AWANG

    BETOI KA BEKAS ASKAR???? BUTA SEJARAH ATAU JENIS BANGANG...SIAPA PENCETUS 13 MEI?????SIAPA KEPALA PENCETUS TRAGEDI TERSEBUT???? NAK BELA PUN JANGAN SAMPAI NAMPAK BANGANG SANGAT

    ReplyDelete
  8. TANYA MUHAMAD AWANG, SIAPA LKS N CHIN PENG

    ReplyDelete
  9. Then tak payahlah kecoh satu Malaya DAP nak bawa balik abu Cheng Peng... itulah dia legasi...namanya.

    ReplyDelete
  10. Buat masa sekarang ... perkara yang paling merbahaya adalah BN menang di PRU14 dan Najib sambung jadi PM. Dan rakyat menjadi bertambah sangsara sebagaimana yang kita lalui sekarang. Negara bertambah hutang yg tidak productive berkali2 ganda menyebabkan generasi akan datang entah macam mana.

    Cerita2 lain hanya propoganda Umno/BN... percayalah...kerana saya pernah bersama2 mereka.

    ReplyDelete
  11. Mereka ... dermawan tetap bulanan anak isyeri....keluang dan margastua semut merah...ha ha hs..untuk adiwara dan pertahankan bejatan dinasti dinasti dalam DAp.. maklumlah keluang sekarang dah makan steak...yak lagi piasang benyek...

    ReplyDelete
  12. ANON 4.21

    CUBA KAO CAKAP SIAPA YANG SENGSARA??? ADA KA RAKYAT MALAYSIA YG X MAKAN. ADA KA RAKYAT MALAYSIA YG MATI KEBULURAN..YG SUSAH TU MMG JENIS PEMALAS MALAS..INDON N BANGLA BLH SENANG DOK DI SINI..

    PROPAGANDA PEMBANGKANG..SIKIT2 SENGSARA SIKIT2 SENGSARA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dapat dedak memanglah tak sangsara sebab duit dedak dari menyamun duit rakyat.

      Bilangan penerima BR1M bertambah dah menunjukkan bertambahnya bilangan penduduk dlm kesangsaraan.

      Delete
    2. Hai bangang tarantuala...ko pun dah tak baca media cetak kerajaan??? Baru jer keluar 7-beranak hidup rumah usang berpelita jer....hari hari cerita begini ada keluar...

      Dedak sampai berita kerajaan pun dah malas nak baca...

      Delete
  13. Org Melayu Islam beriman membawa legasi Nabi Muhammad, DAP membawa legasi komunis i.e. anti Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cash is King.... itu keimanannya macam mana agaknya?

      Delete
  14. Raikan lah sebuah pengalaman dan bukannya pendapat am sekadar membantah dan persepsi. Galilah fakta detail untuk menyanggah pengalaman tersebut.

    Jangan tunjukan desperado dan makin tenggelamnya kapal lanun dan pengikut 6.3%

    ReplyDelete
  15. Komunis anti Raja2 Melayu dan cuba memerintah negara dengan cara mereka. DAP juga anti raja2 Melayu dan pimpinan tertinggi mereka tidak pernah mengiktiraf anugerah2 yg dikurniakan oleh raja2 Melayu...

    ReplyDelete
  16. Kalau hujah lemah, aku biarkan je lah.. Itu je tahap IQ yg mereka ada, nak buat macamana...

    Golongan yang ikut saja apa boss mereka mahu.

    ReplyDelete
  17. Najib, Mahathir, Anwar, Mat Sabu bukanlah bos. Hj Hadi menjadi pilihan, belum lagi ada dlm sejarah ketemadunan org Melayu gambarnya dipijak2. Satu budaya baru diperkenalkan DAP dialam Melayu, suatu adab baru diperkenalkan.
    Rakyat bebas memilih, mana yg berkenan, tak perlu gaduh2...

    ReplyDelete
  18. Nampaknya Pakatan Harapan makin terdesak kerana PRU 14 dah dekat benar tapi masaalah dalaman belum nampak jalan penyelesaian. Penggunaan satu logo, pembahagian kerusi satu lawan satu, siapa bakal perdana menteri belum terjual. Bila duduk semeja pun ada antara mereka yg diam saja. Atau didepan je mengangguk, dibelakang menggeleng. Jadi salah satu jalan untuk meriohkan keadaan guna lah cybertroopers saperti kluangman, Akadirjasin, saya sayang Dr M dan lain-lain.
    Btw, jangan riak dan angkuh macam IQ kita tinggi sangat...belum ambil IQ test belum tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang ada masalah dalaman?
      Buat lah pihanraya besok kalau umno tak ada masalah luar dalam?

      Delete
    2. 600. IQ ko tu tinggi lah kot?
      IQ test semula.
      Part 1
      Q1. 2.6 B + 90 J = ?
      Q2 Singkaan JL merujuk pada siapa?
      Q3 mana JL?
      Q4 Islam saran Amal x, Nahi y?
      Brapa anda score?

      Delete
    3. Bro3:58

      Soalan anda terlalu tinggi buat pendita dUMNO...Dari tuan PresidenM01 bersama Majlis Tinggi RENDAH-integriti...

      3 Juta Ahli? Kalau dapat 1/2 % membantah pun cukup bagus... tapiiii!???

      Delete
  19. Askar RBA nampak nya masih berhempas pulas berjuang di blog ini ha ha...

    ReplyDelete
  20. Ulamak/Ustaz mengatakan haram hukumnya mengangkat org kafir menjadi pemimpin... antara parti LKS dan Hj Hadi pilihlah parti Hj Hadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 5:33, kau mengaji tak habis

      Delete
    2. Hujah yang lemah biarkan.. hujah yang kuat elok delete bimbang kekuatan kita tidak dilemahkan.

      Āli `Imrān:86 - Bagaimana Allah akan memberi petunjuk hidayah kepada sesuatu kaum yang kufur ingkar sesudah mereka beriman, dan juga sesudah mereka menyaksikan bahawa Rasulullah (Nabi Muhammad) itu adalah benar, dan telah datang pula kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas nyata. Dan (ingatlah), Allah tidak akan memberikan petunjuk hidayahNya kepada kaum yang zalim.

      Penghuni-penghuni gua (Al-Kahf):54 - Dan sesungguhnya Kami telah mengulang-ulangi bagi manusia dalam Al Quran ini bermacam-macam perumpamaan. Dan manusia adalah makhluk yang paling banyak membantah.

      Mereka bantah? mereka delete hujah yang melemahkan mereka? Jika ada kesilapan, boleh saja patahkan hujah denga ayat2Nya juga.

      Haji (Al-Ĥaj):8 - Dan di antara manusia ada orang-orang yang membantah tentang Allah tanpa ilmu pengetahuan, tanpa petunjuk dan tanpa kitab (wahyu) yang bercahaya,

      Tiada petunjuk kaum yang zalim?

      Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):73 - Dan janganlah kamu percaya melainkan kepada orang yang mengikuti agamamu. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk (yang harus diikuti) ialah petunjuk Allah, dan (janganlah kamu percaya) bahwa akan diberikan kepada seseorang seperti apa yang diberikan kepadamu, dan (jangan pula kamu percaya) bahwa mereka akan mengalahkan hujjahmu di sisi Tuhanmu". Katakanlah: "Sesungguhnya karunia itu di tangan Allah, Allah memberikan karunia-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya; dan Allah Maha Luas karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui";

      '



      Delete