Google+ Followers

Tuesday, April 4, 2017

LIM KIT SIANG LEBIH HORMATI KAUM MELAYU DARI UMNO

Apa pendirian umno terhadap kaum cina di Malaysia (?)

Apakah umno lebih menghormati kaum cina dari DAP (?)

Apakah umno itu Melayu, Melayu itu umno masih relevan di era Najib (?)

Apakah MCA,  MIC lebih hormati umno dari kaum Melayu (?)

Kikikiki

29 comments:

  1. Jilat la Kit Siang tu selagi boleh. Anda blogger otai, tapi anda berfikir dan menulis mcm org bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud nye lebih baik jilat najib pasal dia melayu?

      Delete
    2. tajuk paling bebal dari penulis otai. aku langsung tak boleh terima kalau lim kit siang menghormati melayu! tiada sebarang masa kit siang pernah hormatkan melayu, melainkan menjadikan melayu itu keldai atau lembu tunggangan. cina lain mungkin boleh diterima, tetapi kit siang atau guan eng bagi aku ialah 'NO!!!'. tak logik dan statement bodoh!!!

      Delete
    3. M01 hanya sayang Cina bernama Jho Low sebab dapat duit banyak tapi MO1 tak kasi melayu apa-apa lagi......!!!

      Delete
  2. Ish..ish.. Ideologi DAP tu sendiri legasi dari parti komunis. Kalaulah parti ni wujud kat Perancis atau di Europe dah lama ianya diharamkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish ish ishhhh..yang berbaik sangat dengan negara Komunis ni sekarang sapa...? jenuh tok nenek moyang dulu lawan komunis yang disokong oleh negara komunis...dtg MO1..abis dijualnya negara pada komunis..so..sapa lebih komunis sebenarnya?

      Delete
  3. KD buta sejarah,ingat DAP ingat peristiwa 13 Mei. KD mengampu DAP hanya kerana perasaan hasad dengki yang tebal terhadap UMNO,BN dan Najib.
    Patut kah kerana membenci seseorang kita sanggup menjahanamkan bangsanya sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MO1 samun duit rakyat..susahkan rakyat..tak kan semata2 dia melayu, kena sokong jugak..umno tak rasis ke? hari2 dok cakap pasal DAP

      Delete
    2. dol anon 8:33. ko ni dah kenapa? kalau ko marah kpd najib yang ko tuduh samun duit ko berbilion, tak payah la tiba2 ko nak jadi penjilat bontot kit siang pulak! dah takde bahagian ponggong kit siang yang tidak ada penjilatnya, rata dari depan sampai belakang. fokus la kepada apa yang ko tak suka, bukan bila ko tak suka seseorang ko kena cari pulak ponggong orang lain untuk ko jilat....

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. Bangsa Melayu sudahpun dijahanamkan. Maruah bangsa Melayu merudum sebab ramai Melayu atasan menjadi pencuri, penyangak dan penipu dan menagbui mata Melayu dengan slogan "MEMPERTAHANKAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA".

    Jika agama diutamakandan dipertahankan tidak akan ada kes mencuri dan mensonglap berjuta2 dan berbilion2. Jika bangsa diutamakan tak akan berlaku perbuatan yang memalukan dan merendahkan maruah Bangsa Melayu. Jika negara yang diutamakan tidak akan berlaku kejadian yang memalukan seluruh negara yang kini dikenali sebagai diperintah oleh kelptokrat di mata dunia.

    Janganlah dok cakap DAP itu dan DAP ini; sudah basi dan semua tahu sejarah DAP. Tapi bagaimana dengan sejarah UMNO kebelakangan ini? Jangan berfikiran penuh "bias" dan tolonglah lihat dan buat analisis yang matang. Lihat dengan dua belah/biji mata dan bukan satu mata sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulasan yang sama kat mana2 blog oleh penjilat dap. copy paste je untuk menunjukkan betapa 'dap kit siang rasis' ni hanya fitnah. lantak ko lah labu, nak tidur sebantal dengan apek kit siangpun apa ada hal. nafsu ko condong begitu...

      Delete
    2. MO1 telah gagal segagalnya mentakbir Negara ini dengan jujur dan baik,, dia wajib di turunkan jika Negara ini ingin mencapai kemajuan seperti dahulu kala

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. Cadangkan tuan blog delete sahaja posting ini kiranya gagal menepis.

    ReplyDelete
  13. Kenapa delete jawapan2 pada soalan2 tuan? Jawapan tepat atau tidak tepat?

    ReplyDelete
  14. Lim kit siang hormati melayu2 yang pertahankan bangsa, agama dan negara? Yang mendustakan firman2Nya sebagai peringatan siapa musuh Agama? Kerana itu segera delete?

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. Saya ada 2 pilihan

    Najib, melayu, muslim, curi duit rakyat (melayu dan bukan melayu) jadi PM

    LKS, cina, bukan muslim, tak curi duit rakyat jadi pemimpin (bukan PM berpandu pada perlembagaan dan DAP hanya punyai kerusi parlimen kurang 50 kerusi.

    SAYA PILIH LKS walaupun saya melayu, muslim.

    13 mei ke....itu sejarah berlalu
    kita masih ada raja melayu beragama islam

    So apa nak takut....berani kerna benar.

    Melayu bodoh yang tak guna otak. Ada otak tapi OKA atau orang kurang akal. Ingat momokan DAP masih laku ke?

    Yang memalukan mekayu muslim najib penyamun.....tak malukah kita?
    Yang menjijikkan menteri2 ramai melayu muslim....tak kotor ke terima rasuah/dedak?

    Macam mana melayu muslim lain mahu respect? Apatah lagi bangsa lain!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Quran says...

      4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.

      An-Nūr:12 - Sepatutnya semasa kamu mendengar tuduhan itu, orang-orang yang beriman - lelaki dan perempuan, menaruh baik sangka kepada diri (orang-orang) mereka sendiri. dan berkata: "Ini ialah tuduhan dusta yang nyata".

      Saya takut fitnah. Saya tunggu perbicaraan selesai.

      Jangan delete lagi. Ishhh.

      Delete
    2. We read the AlQuran like what you did. We have referred to people with knowledge.

      If the facts are black and white ..... the truth is there

      If you disallow this truth to be exposed....you have done injustice to Allah and mankind.

      Now whay OSAkan AG report?
      Why Apandi tak teruskan pertuduhan hanya berlandaskan DIA PUNYA KUASA? Apandi bukan prosecutor and judge!

      So please do not abuse quranic verses to protect hedeous act of thievery by najib.....wallahuaklam

      Delete
    3. Salam Tuan. Ini rujukan saya. Apa yang baik dari Allah, apa yang salah, dari saya.

      Quranic Reflections – Belief in Allah’s Decree [Surah Al-Hadid (22, 23)]

      These Quranic verses tell us that Allah decides whatever happens on earth and in our lives. This realization should give us comfort that the administration of the whole universe is in the hands of the Supreme Almighty, and our responsibility is only to lead life as we have been directed to.

      57:22 No calamity befalls on the earth or in yourselves but is inscribed in the Book of Decrees (Al-Lauh Al-Mahfooz), before We bring it into existence. Verily, that is easy for Allah.

      57:23 In order that you may not grieve at the things that you fail to get, NOR rejoice over that which has been given to you. And Allah likes not prideful boasters.

      Reflections from these verses –

      We as Muslims should accept Allah’s Decree both as it manifests itself around us and in our lives. It should be a relief to us that we aren’t the masters of our own destiny. We are only going to be tested about whether we reacted to it as true Momins – being patient in adversity and grateful in prosperity. (See the article on Qaqa wal-qadr “Dealing with Life’s Challenges and Difficulties”)

      The verse helps us overcome anxiety regarding our responsibility for our life and the events that come to pass. It helps us beat depression about things not working out the way we planned them; and gives relief from anguish connected with the why of what is happening around.

      The verse also shows how fruitless it is to indulge in lengthy analysis after an event, of the various possibilities that could have materialized if an alternative course had been taken.

      We are being assured that it’s pointless to grieve about what we missed of fortune, because if it had been destined for us, we wouldn’t have missed it.

      Complaining about the situation or experience intended for us, however disagreeable, is also futile, for we couldn’t have escaped it whatever we might have done to avoid it.

      Allah in His absolute Wisdom subjects us to varying fortunes to check us so that we avoid boasting before people about what He (SWT) has favored us with. For it isn’t we who earned it by our efforts. It came our way because Allah destined it for us.

      What Allah has GRANTED us shouldn’t make us arrogant with others. Neither should we entertain the delusion that our intelligence and efforts excelling those of others, made us worthy of our good fortune. Pride is a vice that Allah wants us to discard.

      Delete
  17. Hadoooehhh... sorang lagi pemakan dedak yang over.. jgn keterlaluan menunjukkan diri sbg pemakan dedak

    ReplyDelete
  18. Bila Kamu tidak menghormati org jgn harap org lain nak hormati km Umno..

    ReplyDelete