Google+ Followers

Thursday, September 7, 2017

ANWAR MENEPATI INSPIRASI



34 comments:

  1. Rakyat nak tunggu..masuk ke tdk dlm tv3 suku esok..

    ReplyDelete
  2. Ha...ha...ha...

    Bila tersepit, hilanglah kewarasan. Dulu bukan main menjelajah ke seluruh pelusuk negara memberi ceramah berkenaan skandal BNM Forex dan peri perlunya sebuah penubuhan RCI untuk menyiasat secara menyeluruh skandal tersebut.

    Kini lain pula bicaranya.

    Adakah kerana dia merasakan dirinya terbabit sama sementalahan lagi dia adalah Menteri kewangan dari 1991 hingga 1998? Di mana kerugian forex yang besar berlaku di antara tahun 1991 hingga 1994 iaitu RM31 bilion.

    Ohhh... kini jumlahnya didapati lebih besar iaitu RM57 bilion.

    Amma... Appa. Apa ini worang sudah buat?

    ReplyDelete
  3. Backfire laagik!! Siapa usul project rci forex ni.
    Umnubn fail setiap kali dorancang nk kenakan Tun/PH.
    Umnobn nerancang,pas jual doa, dan mnil upah bisu.
    Allah juga merancang dan jd penentu.
    tak sedar2 juga, berapa kali lu mau lawan sama Allah?
    Umno BNPas dah melupor nak mampos dah,tapi masih tak mabu taubat.
    Nak juga tungkat mungkar sambil melahap Tahek Low..
    Bubar sj parlimen tu, supaya seksaan dpt dipendekkan.

    ReplyDelete
  4. Kenapa dia kini takut?

    RCI adalah perkenan dan titah YDP Agong. Tidak boleh mengelak bila dipanggil memberi keterangan. Tidak boleh tidak menjawab persoalan yang diajukan kecuali ada penyakit mudah lupa sebab lanjut usia atau nyanyuk. Tidak juga boleh beri keterangan di luar kandang saksi yang tidak boleh dicabar oleh peguam.

    Daripada bukti-bukti di RCI ini boleh digunakan untuk mengheret seseorang itu ke mahkamah atas kesalahan jenayah.

    Adakah dia terlibat sama sebagai rakan subahat?

    Adakah kepentingan peribadi yang cuba dilindunginya?

    Adakah dia menerima habuan?

    Pasti terjawab soalan2 itu. Hanya masa saja yang menentukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menepati inspirasi - sebab tu dah meroyan.

      Niat jahat dan harapan mereka anwar kenakan mahathir tidak kesampaian...

      Kikikiki

      Delete
  5. Kalau nak hentikan RCI BNM Forex, kenapa tidak hantar wakil meminta perkenan menghadap YDP Agong dan seterusnya memohon perkenan dihentikan RCI BNM Forex?

    Tak perlu meroyan. Apakah tujuannya berbuat demikian? Adakah rasa dirinya sudah terperangkap dan tersepit?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar dah sampaikan mesej dengan jelas..

      Delete
  6. Kalau mahu RCI untuk 1MDB dan Felda, mengapa tidak memohon sembah daripada YDP Agong untuk datang menghadap dan seterusnya mencadangkan penubuhan RCI tersebut dan memohon perkenan?

    Sekurang-kurangnya dia menunjukkan kesungguhannya berusaha untuk penubuhan RCI tersebut, bukan sekadar omong-omong kosong saja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu madey dah mengadap ydpa yg lepas, tapi ydpa tak layan. Dulu dia juga yg hadkan kuasa sultan, sekarang terhegeh hegeh minta ehsan ydpa.
      Baru padan muka aku! Hahaha...

      Delete
  7. Kenapa RCI BNM Forex?

    Setiap saksi yang dipanggil akan menjaga diri dan kepentingan diri masing-masing walaupun ia akan menyebabkan saksi lain yang terpalit oleh keterangannya.

    Sebagai contoh, bekas penasihat BNM pada masa itu mengatakan dia bertanggungjawab sepenuhnya ke atas kerugian BNM Forex tersebut. Tetapi hanya atas kapasitinya sebagai penasihat BNM, bukan gabenor, bukan sebagai menteri kewangan dan bukan sebagai perdana menteri.

    Yang lain-lain itu kena bertanggungjawab atas kapasitinya yang tersendiri.

    ReplyDelete
  8. Menurut analisa aku, DS Najib pasti tertunggu-tunggu agar pihak pembangkang memulakan langkah pertama dengan menghadap YDP Agong serta memohon perkenan kepada penubuhan RCI untuk 1MDB.

    Ya la... kalau DS Najib dan UMNO/BN yang mengusulkan sendiri, nanti dikatanya ada konspirasi, ada drama yang hanya melepaskan batuk di tangga.

    Apa lagi, pergilah memohon mengadap dan mengusulkan cadangan agar diperkenan oleh YDP Agong. Jangan hanya gebang kosong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang kau membebel ni setannnnn

      Delete
  9. Apakah kekuatan RCI?

    RCI adalah perkenan dan titah YDP Agong. Segala dokumen-dokumen yang di OSAkan boleh didedahkan. Contohnya dokumen-dokumen berkenaan BNM Forex yang telah di OSAkan oleh Tun boleh digunakan di RCI.

    Jadi elok la pembangkang memohon mengadap YDP Agong dan meminta perkenan Baginda supaya penubuhan RCI untuk 1MDB terlaksana.

    Jadi bolehlah laporan audit dan PAC yang pembangkang dok canang-canangkan di OSAkan tu boleh didedahkan di RCI tersebut walaupun wakil-wakil pembangkang dalam PAC dah membacanya berulangkali. Terlupa barangkali butiran-butiran laporan tersebut lantaran lanjut usia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang kau merapu ni setannnnn

      Delete
  10. "dokumen-dokumen berkenaan BNM Forex yang telah di OSAkan oleh Tun..."

    Satu lagi fitnah dari macai upahan najib!

    Ko siap sedia di akhirat ye macai.

    ReplyDelete
  11. Rakyat semua mengetahui bahawa RCI forex yg sedang berjalan adalah dendam najib terhadap Tun yg membongkar rompakan, penyelewengan, dan rasuah yg dilakukan oleh najib umno.

    Tun berjaya membuktikan bahawa 2.6 billion masuk akaun peribadi najib datang dari 1mdb.

    Najib bertindakbalas, cuba mencari kesalahan yg mungkin ada Tun lakukan, RCI forex adalah percubaan najib tetapi terbukti gagal.

    Kini sudah terbukti RCI forex yg sedang berjalan tidak lebih dari kehilangan atau kerugian wang.

    Tan Sri Nor Mohd Yakob sudahpun mengaku bertanggungjawab, malah dalam kenyataan bersumpah beliau di hadapan panel RCI upahan najib, terang dan jelas TSNMY berkata Tun dan Anwar ibrahim langsung tidak mengetahui permainan forex ini,

    Malahan ternyata ianya satu fitnah, tiada bukti menyatakan wang forex ini dicuri dan masuk ke akaun Tun, Anwar seperti di adu dombakan oleh najib dan macai2 upahannya seperti tersebar dalam internet.

    Maka dengan ini, kamu najib dan macai2 sekalian, perlu memohon maaf secara terbuka diatas perbuatan terkutuk dan keji kamu kerana kamu telah mengeluarkan berita fitnah dan palsu berhubung isu forex ini.

    Mohon maaf atau bersedialah kamu semua merangkak diatas bara api neraka galak menyala di akhirat.

    ReplyDelete
  12. Fuyoo macai Madey sudah bersuara untuk menegakkan benang basah dan pendapatnya yang dangkal.

    Cuba lagi bro, kurang meyakinkan la.

    ReplyDelete
  13. Di hari yg mulia ini marilah kita saling ingat mengingati sesama kita...

    Dalam al-Quran, Allah berfirman, …dan ingatlah (angkara) fitnah itu lebih besar bahayanya daripada membunuh…(al-Baqarah: 191). Mengapakah begitu besar ancaman fitnah ini kepada masyarakat?

    ReplyDelete
  14. Hanya secebis peringatan kepada najib dan macai2nya, perhatikan ayat dibawah amat menarik, korang boleh bersenang senang hari ini...

    Rasulullah bertanya: Wahai Jibril, kenapa Aku melihat raut mukamu berbeda?

    Jibril menjawab, "Wahai Muhammad, aku datang kepadamu pada saat Allah memerintahkan supaya api neraka dinyalakan. Tidak pantas jika orang yang mengetahui bahwa -- neraka, siksa kubur dan siksa Allah itu sangat dasyat-- untuk bersenang sebelum dirinya merasa aman dari ancaman itu."

    ReplyDelete
  15. Semua rakyat mengetahui yang penubuhan RCI BNM Forex adalah atas perkenan YDP Agong. Jika tidak diperkenankan, maka tiadalah RCI itu ditubuhkan.

    Semua rakyat mengetahui, TS Nor hanyalah Penasihat BNM yang Madey kata kuasanya bukan macam Penasihat British. Dan pengakuannya adalah atas kapasitinya hanya sebagai penasihat BNM.

    Semua rakyat mengetahui Penasihat BNM, Timbalan Gabenor BNM dan Gabenor BNM di bawah Menteri Kewangan dan Menteri Kewangan di bawah Perdana Menteri.

    Semua rakyat mengetahui yang memperjuangkan penubuhan RCI BNM Forex ialah DS Anwar sendiri dan Lim Kit Siang.

    Semua rakyat mengetahui isu 1MDB adalah isu yang sengaja di ada-adakan dan diperbesar-besarkan oleh pembangkang untuk mensabotaj kerajaan yang sedia ada.

    ReplyDelete
  16. Marilah kita sama2 berfikir samada benar atau fitnah sesuatu berita yg disampaikan...

    Setiap perbuatan yang dikerjakan sentiasa Dirakam dan Akan Dibentangkan di Akhirat kelak. Firman Allah swt:


    إِذْ يَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّيَانِ عَنْ الْيَمِينِ وَعَنْ الشِّمَالِ قَعِيدٌ، مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ


    Semasa dua malaikat (yang mengawal dan menjaganya) menerima dan menulis segala perkataan dan perbuatannya; yang satu duduk di sebelah kanannya, dan yang satu lagi di sebelah kirinya. Tidak ada sebarang perkataan yang dilafazkannya (atau perbuatan yang dilakukannya) melainkan ada di sisinya malaikat pengawas yang sentiasa sedia (menerima dan menulisnya). (Qaaf 17,18)


    وَقَالَ قَرِينُهُ هَذَا مَا لَدَيَّ عَتِيدٌ


    Dan berkatalah malaikat yang sentiasa ada bersama-samanya: "Inilah (Kitab catitan iman dan amal) orang yang terletak dalam jagaanku, siap sedia (untuk dibicarakan)". (Qaaf 23)


    ReplyDelete
  17. Alhamdullillah, semoga usaha ini dapat menyelamatkan insan insan yg sudah jauh kesesatan nya...

    ReplyDelete
  18. Bagaimana pula dengan menerima upahan dari najib? Adakah ianya membabitkan ahli keluarga? Sesungguhnya kami cuba membantu mereka, tetapi mereka engkar ya Allah! semata mata habuan hasil dari rompakan najib lakukan...duit rompakan itu milik rakyat, rakyat adalah golongan asnaf dan memerlukan, kenapa najib menganaiya rakyat? Ya Allah?



    Allah swt telah mengingatkan kepada Hamba-hambanya supaya Memelihara Diri mereka serta Keluarga dari bahaya siksaan Api Neraka. Firman Allah swt:


    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلاَئِكَةٌ غِلاَظٌ شِدَادٌ لاَ يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ


    Wahai orang-orang yang beriman! Peliharalah diri kamu dan keluarga kamu dari neraka yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu (berhala); neraka itu dijaga dan dikawal oleh malaikat-malaikat yang keras kasar (layanannya); mereka tidak menderhaka kepada Allah dalam segala yang diperintahkanNya kepada mereka, dan mereka pula tetap melakukan segala yang diperintahkan. (At-Tahriim 6)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Celakalah kau makhluk 12.51pm. Memperguna dan mempermainkan ayat kalam Allah SWT sebagai MUSLIHAT dan MUNAFIK semata mata untuk tujuan jahat dan fitnah terang2.

      Berani kamu hukumkan Najib merompak, sedangkan tiada mana2 mahkamah menjatuhkan sabit begitu.. Semoga Allah Melaknati kamu hingga ke Mahsyar.. Merangkaklah mencari Najib dan mencari ampu murka Tuhan krn menghina ayat2 Allah ini sbg alat permainan politik KOTOR JIJIK puak kamu wahai pencacai pakatan haprak LAKNATULLAH!!

      Delete
    2. Hei kamu manusia keparat! Mahkamah rakyat mendapati najib bersalah! Kamu juga didapati bersalah bersekedudukan ngan cina jho blo job! Insaflah kamu manusia keparat! Masa kamu hampir tamat!

      Delete
  19. Kepada macai yg makan dedak habuan najib, bertaubatlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuduh tanpa bukti adalah fitnah
      Dosa fitnah lebih dari membunuh

      Delete
  20. Sikit sikit Anwar, sikit sikit Anwar..... orang lain tak de ke. Kalau nak buat perubahan, ubah dengan penyertaan generasi muda sebagai pemimpin negara baru boleh bertahan lama. Anwar ka, Tun M ka, Najib ka, Wan Azizah ka, Azmin ka, Lim Kit Siang ka.. semua dah tak relevant lagi.
    Tengok PM negara Canada... orang muda.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka semua ini akan tersungkur sekaligus PRU14 nanti.. Mereka sudah tak popular lagi.. Hanya pencacai sahaj berkhayal seolah rakyat memuja mereka!!

      Delete
    2. Gua setuju bro! Pencacai najib masih berada dalam ulitan mimpi indah mereka. Rakyat sudah cukup meluat, umno pasti tinggal nama nanti!

      Delete
  21. jibo pembohong....pertahankan pembohong kan berdosa!

    ReplyDelete