Sunday, September 17, 2017

BELUM ADA REZEKI TINGKAP

KEMASKINI 1831

Berita pengambilalihan DUN Selangor oleh kerajaan baru dikatakan tidak mungkin terjadi kerana kesetiaan mereka kepada parti.

Kalau macam tu, macam ada yang kena kecing je...


.........



Simpati juga bila khabar angin meniup akan ada perubahan di DUN Selangor seiring kemasukan semula mike tyson kedalam umno tidak menjadi kenyataan seperti dirancang.
Belum ada rezeki masuk ikut tingkap.

Kenalah beradab masuk ikut pintu (PRU14) sesuai dengan kekuatan yang selalu sangat dicaikan.



# Berdasarkan kajian dan kejian rakyat, umno akan merosot kerusi DUN (sekarang 12) Selangor samada pertandingan tiga atau dua penjuru di PRU14.
Jika analisa itu tidak tepat, sudah tentu umno hanya tunggu PRU14 untuk menguasai Selangor, tidak perlu pintu belakang.

48 comments:

  1. Sambung ketawa kd..kahkahkah kahkahkah kahkahkah..💩

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ni tak ada yg pandang semacam pd kau ted? Kau kan ketawa sorang2,
      Semalam org pandang semacam sbb terkejut org gila pun pakai smart phone.
      Hari ni dah tak ada orang hiraukan sbb dah tau kau ni...

      Delete
  2. Tetapi kita kena juga berhati2,mungkin cerita dongeng itu ada kebenarannya!!...maklumlah penipuan ini ada dimana2,lebih2 lagi sekarang ini CASH IS KING amat popular setakat Najib menjadi PM.Kesimpulannya kita perlu sentiasa berhati2....mungkin hari ini tak berjaya,tetapi esok belum tentu lagi.Maksudnya mungkin hari ini dedak yang ditabur belum mencukupi lagi....mungkin dedak yang baru diupkan lagi!!....kita tunggu dan lihat kerana drama ini tidak hanya berenti disini saja....akan masih panjang berjela.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan salah kan UMNO, Kesedaran dan kesyukuran adalah utama

      Delete
  3. Kajian siapa?
    Kajian Rafizi? Mat Sabu? Mahfuzz?

    Mengikut kajian Rafizi, Malaysia dah bangkrup pada sept 2015.

    ReplyDelete
  4. He he he...aku pun ted! Masuk maharaja lawak confirm menang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nate gapo gak, kalu jenih ngilai sore gak, dok lamo doh tuu

      Delete
    2. Heheheha kawe x leh nok ingat najib dok wak naka kat amerika! Demo bako beruk mano reti bendo klaka nih!

      Delete
    3. Nate ni bako babi, patutlah perangai pun serupo babi, sie hari pong nyodok cari cacing jugok nate babi ni.

      Delete
    4. Mu tu bako anjing kurap x dok pok, dok jilat tahik sdiri

      Delete
  5. Undi najib bermakna kita sokong penyamun perompak pembohong dan pemberi bantuan habuan dedak haram.

    Apabila tiba PRU sanggupkah kita bersyubha dengan najib?

    Bagaimanakah kita akan berjawab dengan malaikat di akhirat nanti?

    Fikir2kan lah.

    ReplyDelete
  6. Manjingggg! Oooo manjinggggg! Mana pegi binatang ni semua, nak bagi makan entah kemana merayau pulak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi rupanya kau, ingatkan beruk.

      Delete
    2. Ostat 12:42 keluar fatwa sesat lg dgn mempermainkn dosa dn pahala org mengikut acuan kemahuan dn niatnya.

      Ostat bebal ni berfatwa haram bersyubha dgn NAJIB.. Sampai kerja malaikat bertanya pun dia dh tau..

      Cuba Ostat DWI STANDARD sesat Pakatan Hanjing ni bgtau..

      Ape hukumnya syubha dgn TUAN BESAR EVENGELIS DAPig's yg terang terang menghina ISLAM ???

      Jom sama sama kita lihat Ostat ni pilih menjawap atau merapu rapu atau pilih utk senyap dgn menyorok di KANDANG MUGHALAZAH..

      JOM KITA SAKSIKAN..

      Delete
    3. "Ape hukumnya syubha dgn TUAN BESAR EVENGELIS DAPig's yg terang terang menghina ISLAM ???"

      .....

      Arwah Tuan Guru Hj. Nik Aziz tiada masalah dengan DAP, malah berkawan dengan sesiapa pun tiada masalah, asalkan umno tumbang, inikan pula umno najib yg hari ini dikenali parti penyamun satu malaysia.

      Delete
    4. Tambah sikit lagi, yg terangan membantu yahudi memperkukuhkan ekonominya. Yahudi adalah musuh islam yg nyata!

      Delete
    5. Ostat sesat DWI STANDARD 2:49 berhujah sesat demi mempertahankn dn menghalalkn sifat kianat DAPig's terhadap Islam...

      Ostat yg dh tersesat..

      Siapa Nik Aziz tu bg Ostat?

      Adakah Nik Aziz tu seorang Nabi bg Ostat hingga sebegini taksubnya Ostat terhadapnya?

      Adakah segala perkataan Nik Aziz adalah sebuah sabda yg harus diakui tanpa mempertimbangkn baik dn buruknya?

      Adakah seluruh perbuatan Nik Aziz itu maksum hingga tiada dosa terpalit kepadanya?

      Adakah Nik Aziz akan menanggung segala dosa yg Ostat lakukn hingga Ostat begitu taksub mempercayai segala ape yg kluar darinya?

      Arwah Nik Aziz cuma seorang Ahli Politik yg berkepentingan juga Ostat.. Dia bebas mengkritik mengikut acuan perjuangannya dn dia juga tak lepas dr melakukan dosa yg tanpa disedari..

      Utk makluman Ostat.. Darah dagingnya sendiri yakni anak anaknya pun menentang agenda kianat Islam dibawa DAPig's..

      Ostat sedar diri tak yg Ostat ni hanya species TERNAKKN Dari KANDANG MUGHALAZAH DAPig's yg diberi peranan menyesatkn.. Agar semua agenda kianat Islam dpt dihalalkn perbuatannya apabila Ostat meletakkn Nas dn Hadith bukan PD tempatnya..

      Cuba lg Ostat.. Semakin Ostat berputar nescaya Ostat akn lebih dalam menuju kesesatan yg nyata..


      Hehehe..

      Ape fatwa selepas ini? Jom saksikn putaran yg lebih ligat lg..


      .

      Delete
  7. Sabo.. Tggu je... Xlm lg pun.. Kikiki

    ReplyDelete
  8. Najib rancangkah, Allah gagalkan. Period.

    ReplyDelete
  9. Kerajaan Malaysia yg ada sekarang ialah yg dibentuk pada 16 sept 2008, hasil kemasukan MP BN ke PR @ lompat parti. KD, Takkan dah lupa kot?

    Hehehehe...

    ReplyDelete
  10. Kita kena tengok samada ada nilai tambah kpd parti atau tidak jika ada pemimpin parti politik lain yg melompat masuk ke parti kita. Rasanya Mike Tyson ni bukan bawa nilai tambah kepada UMNO, sebaliknya beliau akan menghabiskan nasi tambah UMNO je.... kih3.

    ReplyDelete
  11. Cikgu gila manalah suruh anak murid bawa kertas a4 sekeping sorang? Macai najib bagitau...

    Najib kalau tau nih menangis, semah meroyan, habibul merengek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahla..nak baiki sekolah pun kena wajibkan pibg..apa malang nasib kita malaysia

      Delete
  12. Kan aku dh bgtau awal awal lg..

    Mereka akan putar cerita rekaan syok sendiri ni selagi mampu..

    Menjulang plot untuk membina persepsi mengikut kemahuan TUAN DAPig's..

    Akan diulang berkali kali dr berbagai sudut dn dimangkuk tambahkn supaya cerita tahyul mahyul sampah sarap ni akan dikutip sembrono dn dihadamkn oleh jemaah jemaah BELAAN TUAN DAPig's..

    Lepas tu diakhir cerita dr kandang mughalazah ni akn terbit adegan fitnah memfitnah supaya masuk dn sebati dgn tujuan dn niat TUAN DAPig's..

    1) Reka cerita
    2) Bina Persepsi
    3) Ulang berkali kali
    4) Disusuli Fitnah

    Taktik lapuk dr KANDANG MUGHALAZAH..


    Hehehe.....


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak manjing yahudi menulis mengikut skrip didalam komputernya!

      Delete
    2. Khadam TERNAKKN DAPig's ketandusan isu..

      Hehehe... Ketawa melihat kemerapuan macai TERNAKKN ni sentap..

      Hehehehehehe.. Ketawa lg

      .

      Delete
    3. Bapak manjing yahudi ketawa kerana bosnya menghulurkan bantuan kepada musuh islam yg nyata. Syabas manjing keparat musuh islam!

      Delete
  13. 1) Reka cerita
    2) Bina Persepsi
    3) Ulang berkali kali
    4) Disusuli Fitnah

    ........

    Macai, tak sangka plak ko luahkan taktik ko selama ni, apa yg telah ko pendamkan selama ini.

    Terasa ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tambah no.5, setiap perbuatan ko tu pastinya akan disoal di akhirat, termasuklah habuan haram ko terima tu.

      Delete
    2. Anon, dorang ni mana boleh beza halal haram sepertimana dorang x boleh nak guna akal logik duit derma tu!

      Delete
    3. Betul tu.. Aku sokong..

      "Saya lebih rela makan babi dgn Guan Eng dr makan ayam dgn NAJIB"

      Ayat yg kluar dr mulut siapa ni Ostat??

      Sesat tak org yg bertutur mcm ni?

      Atau dh dihalalkn sebab dh sekelambu dgn korang.. Almaklum la kn Naib Presiden Pakatan Hanjing..

      Pak Lawak Politik yg kempunan ke Parlimen 3 PRU berturut turut..


      Hehehe.. Ketawa lg bab halal haram DWI STANDARD acuan Pakatan Hanjing.


      .

      Delete
    4. Duit 2 juta SPRM dah siasat masuk account laki najib yang hanya house-husband pun Badan Pencegah Rasuah takut nak lapor...dah senyap...apa lagi 42 juta...2.6 billion lagi lah kecut!

      Delete
  14. Cik minah, bila nak buat pengumuman? Macai najib sekor ni sedang menunggu, dia dah tak sabar2 bergelora rasanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kami tunggu,
      Dah lama tunggu pengumuman
      Kami tunggu sejak sept 2008
      Pengumuman peralihan kuasa
      Dari BN kpd pakatan rakyat
      Pakatan rakyat dah bubar
      Tubuh pulak Pakatan Harapan
      Kami tunggu lagi..

      Rupanya aku tak sedar
      Masa pengumuman dibuat aku tidur
      PR dah perintah Malaysia
      Sejak 16 sept 2008

      Delete
    2. Macai, ko buat puisi atau pantun ketum?

      Delete
    3. Macai tunggu cik minah buat pengumuman,
      tetapi najib pula yg buat pengumuman,
      Dipanggilnya kabinat mangkuk supaya hadir,
      dipanggil pula ahli MT,
      Panggilan pengumuman ini,
      Seperti biasa panggilan dedak,
      Mari! mari! mari!
      Mencicit hadir berlari mereka hadir,
      ayam itek kambing kaldai dan lembu kondo,
      Oh macai,
      Penungguan ko terhadap pengumuman cik minah,
      Ternyatalah, lebih berarti dari pengumuman najib.

      Delete
  15. Salam sejahtera untuk KD dan semua pengunjung blog.

    Selamat bertemu kembali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru baca komen-komen di atas. Nampaknya penyalahgunaan agama yang melampau telah diteruskan oleh TIkUs @ VIRGO yang menyorok di belakang UMNO.

      In shaa Allah saya akan tentang penyalahgunaan dan penghinaan ke atas agama oleh sang TIkUS yang berpura-pura ini melalui disiplin ilmu yang betul.

      "Kebenaran itu daripada Tuhanmu, maka janganlah kamu merasa ragu-ragu".

      Yang benar pasti menang dan yang bathil pasti lenyap.

      Delete
    2. Pembetulan

      Bukan menyorok di belakang UmNO tetapi di belakang anon.

      Delete
    3. Terbaik saudaraku john doe!

      Delete
    4. Tikus virgo yg mempergunakan ugama sepertimana tuannya yg berbuat benda yg sama demi keuntungan dunia!

      Delete
  16. Bodoh piang Ostat sesat Doe ni menilai.. Menilai dr kacamata Pakatan Hanjing je.. Bukan dr kacamata Islam pun..

    Ostat Pakatan Hanjing Doe menuduh anon atau Virgo menyalah gunakn agama..

    Ish ish ish.. Yg aku lihat cuma puak Pakatan Hanjing ni yg sering gunakn nas dn hadis bkn pd tempatnya dn DWI STANDARD.. Disiplin ilmu celah mane tu wahai Ostat Bebal Doe?? Anon atau Virgo mmpertahankn Islam dr dipermain mainkn..

    Sudah la Ostat sesat.. Maksud Hukum Karma pun kau tak faham lg la Ostat bebal..

    Cepat sikit reka cerita bersiri kau yg menglipur Lara tu dgn perasaan bongkak memuji diri kau sendiri di setiap mukadimahnya.. Lepas tu kau bubuh dalil nas dn hadith sesukahati kau demi nk perbetulkn sifat kianat dn DWI STANDARD kau..


    Aku Tunggu...


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Maksud Hukum Karma..."

      Apa yg ko x faham macai?

      Delete
  17. Allah maha adil works in many different and mysterious ways.
    Perancangan perlu dan boleh dibuat.
    Perlaksanaan noleh dijalankan.
    Penentuan bukan hak mutlak.
    Sekiranya berulang backfire dlm penentuannya,maka faham2 la sirotolnya sudah tentu tidak diredhai.
    Cash is King....tapi masih ada masa cash will be useless.
    Masakan janjiNYA tak betul.
    Dimana iman? Dimana agamawan?
    Dimana jatidiri? Dimana NEGARAWAN?
    Belum cukupkah musibah dan jelmaan aib,sebagai petunjuk?
    Masihkah pimpinan yg tersalut mungkar hendak disanjung?
    Peringkat pembuktian sah sudah lepas. Dah terang nyata bak pelita yg menyala.

    Penguasa diberi pilihan segera.
    Rakyat hanya diberi pilihanraya.
    Moga kezaliman , kemusnahan dan aib berterusan dijauhkan.
    Usah perlu carut,hadam atau hujah elok2.
    Janji Allah jgn diperolok.
    Sudah2la isi temolok.
    Yang betul, jgn kata bengkok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro 4.51, nak bandingkan umpama bunga raya ditaman dan keluaran loji kumbahan umno najib terbitan 3.15.

      Delete