Google+ Followers

Monday, September 11, 2017

DATO SERI JAMAL (BETUL KE INI CERITA..)

Datuk Seri Jam is a Bangla who came to Malaysia as an illegal immigrant in 2003. He worked as a car wash worker, jaga kereta and later at a car tyre shop.

Even as an illegal immigrant, he opened his own car wash after a year and hired other illegal bangla workers. He became rich and paid off municipal council officers to open more illegal car wash.

Then he bought a tyre shop and today he has a chain of tyre shops and is a multi millionaire. Then he got a Dato Sri award and now he is hiring Malaysians to do his work.

See how this illegal immigrant can make it on his own while our lazy Malaysians who get millions of ringgit in handouts from the gobermen fail in business just months after they start business.

Very good to the gobermen. Bring more Bangla, Rohingya and Myanmar into Malaysia, one day we got Bangla PM, Rohingya DPM and Myanmar HM. Malaysians go to Bangladesh and Myanmar and work as car wash worker.



48 comments:

  1. Hahaha..tau nk ckp macam mana lagik..sekarang bersepah puak2 ini dimalaysia..bila ada operasi tangkap pendatang diumum ditv dn suratkhabar...patut xyah umum biar mereka leka dn government buat secara senyap2..yg ada kad unhcr angkut sekali hantar pulang..malaysia patut impot menteri dari bangla.. 😁😂

    ReplyDelete
  2. Umno jual tanah milik melayu setakat hari ini? Sebagai contoh najib jual aset negara dah berapa banyak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau aku cakap nanti penjilatnya nafikan, bla bla bla...

      Kau tanya sendiri pada najib..dia pun nafikan juga..

      Kalau kita terima cakap mereka sebagai benar ertinya tak ada langsung yang jual..

      Boleh percaya ke?

      Delete
    2. Pemerintahan Azmin PKR. Quality Hotel Shah Alam kena jual. Hotel Bridale KL pun kena jual, 7.6Billion duit rakyat selangor hilang. Releks baru sikit je hilang

      Delete
    3. najib dan pemakan dedak akan berkata bukan jual tp pelabora n (Boleh percaya ke?)

      Delete
    4. Tolak azmin
      Tolak najib
      Setuju tak?

      Delete
    5. "Pemerintahan Azmin PKR. Quality Hotel Shah Alam kena jual. Hotel Bridale KL pun kena jual,"

      Hasil penjualan aset ini PKR menghasilkan lebihan wang tunai untuk kerajaan negeri tertinggi seluruh negeri di malaysia.

      Dalam erti kata lain terkaya berbanding negeri lain.

      Delete
    6. Bantuan kerajaan pusat untuk baikpulih kemudahan2 awam/rakyat tidak digunakan sebaliknya dikatakan sebagai pendapatan negeri.

      Hasilnya banyak lif2 yang rosak, jalanraya2 yang berlubang2 dan sampah-sarap yang menimbun tidak diselanggara, dibaiki dan diuruskan dengan sepatutnya.

      Yang penting adalah angka pendapatan bukannya kebajikan rakyat. Betulkah begitu?

      Delete
    7. Lift bukan under property owner responsibility ka? Jalan raya bukan under kerajaan pusat aka by JKR? Sampah sarap given the tender by federal gov to swasta aka alam flora subsidiaries of DRB-Hicom to handle and they should do a good job. Politician will always be politician. Don't fight among us but let change together for our better future.

      Delete
    8. Simpan sikit bingai tu boleh tak anony 7:54?
      Jalan raya ada berapa kategori? bukan semua bawah JKR, ada bawah kerajaan negeri ada gak bawah majlis bandaran.
      Sampah pulak kan kerja majlis bandaran, yg korang bayar cukai pintu. bila pulak bawah tugas kerajaan persekutuan? ahli majlis bandaran kan dianggotai ahli2 politik kerajaan negeri (PKR, DAP dan PAN). Cukai pintu kan berapa kali naik tapi kualiti kerja masih hampeh gak tak de pun naik.
      Nak menjilat pun biarlah berilmu, jangan nampak sangat bengap tu.

      Delete
  3. Ramai dh Bgla indon kaya kt malaysia ni.. Indon jd kontraktor.. Bgla bkk Kedai runcit hdphne jual beg.. Pegi la tgk sek 15 shah alam brp byk Kdai Bgla.. Melayu je dok komplain byk x rebut peluang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bkn melayu xrebut peluang melayu xder duit nk bg rasuah kat MBSA...bangla bg rasuah jd mmg dpt kat dorang laaa...

      Delete
  4. AsSalam
    Apa kita nak cemburu
    Apa jua perbuatan kita perlu keberkatan Allah
    Pokoknya kita mesti jujur dan ikhlas,tahu berterima kasih dan bersyukur kepada Nya
    Hapuskan sikap PHD dan suka bercakap banyak,menghasut,memfitnah dan bebalah antara satu sama lain
    Rajin dan usaha dan gunakan kemudahan dan bantuan yg diberi Kjaan dgn bijak,Insha Allah pasti berjaya..

    ReplyDelete
  5. Jangan gebang kosong tanpa mengetahui sebab-musababnya mengapa ramai pendatang asing di bumi bertuah ini.

    Mari kita jelajahi dari Johor ke Pulau Pinang dan juga Pahang. Mari kita selidiki kilang-kilang samada yang halal atau haram, ladang-ladang, di kawasan-kawasan pembinaan, pasaraya-pasaraya dan kedai-kedai peruncitan yang mana sebahagian daripada mereka itulah yang menggunakan tenaga pekerja-pekerja asing ini dan kita tidak tahu samada mereka itu semua mempunyai permit yang sah atau tidak.

    Bila kerajaan mengambil tindakan menangkap dan menghantar pulang pekerja-pekerja asing haram ini atau yang permit kerjanya sudah tamat tempoh, puak-puak ini terpekik terlolong meroyan mengatakan perniagaan mereka terjejas teruk dan kerajaan BN zalim. Bahkan mereka menggunakan parti-parti komponen BN untuk memberhentikan tindakan kerajaan tersebut.

    Permintaan kepada pekerja-pekerja asing ini datangnya daripada sebahagian peniaga-peniaga sektor pengilangan, perladangan, pembinaan, pasaraya dan peruncitan.

    Kerajaan BN yang perihatin telah meluluskan permintaan-permintaan untuk pekerja-pekerja asing tersebut berdasarkan terma-terma dan syarat-syarat yang perlu peniaga-peniaga patuhi.

    Adakah peniaga-peniaga ini mematuhi terma-terma dan syarat-syarat tersebut?

    Adakah syarat kuota jumlah pekerja-pekerja tempatan dipenuhi dahulu sebelum mereka mengambil pekerja-pekerja asing?

    Adakah terdapat diskriminasi layanan terhadap pekerja-pekerja tempatan berbanding pekerja-pekerja asing?

    Adakah terdapat jurang perbezaan gaji yang ketara antara pekerja-pekerja asing dan pekerja-pekerja tempatan?

    Juga terdapat kes peniaga-peniaga ini yang menawarkan pekerjaan dan menjanjikan bayaran gaji secara tahunan kepada pekerja-pekerja asing yang tak sah dan tempoh permit yang hampir tamat ini. Bila cukup tempoh setahun peniaga-peniaga ini melaporkan kepada penguatkuasa tentang pekerja-pekerja asing berkenaan. Maka bertempiaran larilah mereka. Ada yang ditangkap dan dihantar balik ke negara-negara asal mereka, ada yang bersembunyi di hutan-hutan sementara menantikan operasi reda dan mereka mencari kerja lain demi sesuap nasi untuk diri, isteri dan anak-anak, dan ada juga segelintir kecil yang membalas dendam dengan menjadi penyamun pecah rumah.

    Siapakah sebahagian pemilik-pemilik kilang, ladang, kontraktor binaan, pasaraya dan peruncitan tersebut? Bukankah mereka-mereka itu yang mengatakan kerajaan BN itu zalim penindas rakyat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kaha kah, lawak macai 9.58 atas ini..

      Kalau BN prihatin, kenapa berjuta juta belia dan graduan universiti di malaysia takder kerja?

      KERA jaan BN sepatutnya lakukan ambil langkah seperti berikut, pengambilan 100% pekerja tempatan tidak mengira kerja 3D, sektor perladangan, pengilangan dan pembinaan dengan gaji minima 5,000.00 sebulan.

      Mana2 syarikat yg enggan patuhi arahan, ambil tindakan.

      Tahukah macai, pekerja kolar biru lebih tinggi gaji mereka dari kolar putih di negara2 maju?

      Delete
    2. Tulisan 9.58 berjela jela penuh taik, inilah akibat sumbat dedak haram hasil tulisan dikeluarkan pon taik haram, baunya? nauzubillah.

      Delete
    3. anon 12.18..graduan ka.. Bajet bagus je.. Dh ramai graduan kerja tmpt aku.. Keluar masuk berhenti.. Kena pnas sikit esok tak datang kerja dah.. Lembik.

      Delete
    4. 1.37 tengok plak gaji dibayar? Belum tentu lembik tak baik berbanding kerja mengipas siang malam.

      Delete
  6. Tahukah anda ramai pekerja-pekerja kolar biru di negara-negara maju yang dikatakan gaji mereka lebih tinggi daripada kolar putih telah diberhentikan kerja kerana syarikat-syarikat atau kilang-kilang tersebut mengalami kerugian atau bangkrap atau berpindah operasi mereka ke negara-negara yang menawarkan tenaga buruh yang murah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pasal kilang ditutup ada pula kilang baru dibuka,kenapa pula negara maju penganggur dibayar allowance? Diberi kupon bulanan untuk saraan hidup?

      Delete
    2. Tu pasal kilang ditutup ada pula kilang baru dibuka,kenapa pula negara maju penganggur dibayar allowance? Diberi kupon bulanan untuk saraan hidup?

      Delete
  7. Tahukah anda bila mana kerajaan membekukan pengambilan pekerja-pekerja asing atau tidak menyambung permit-permit kerja mereka, sektor pembinaan menghadapi masalah tenaga buruh.

    Tahukah anda susulan daripada pembekuan tersebut gaji harian buruh telah naik 3 kali ganda melebihi gaji seorang penyelia atau jurutera tetapi kebanyakan penganggur-penganggur di negara ini tidak mahu nengambil peluang-peluang tersebut.

    Sebahagian mereka lebih rela menganggur, mengeluh serta mencaci-maki kerajaan daripada bekerja di sektor pembinaan tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah dijamin jika rakyat malaysia dibayar lumayan kerja buruh pun mereka terima.

      Tutup saingan buruh asing 100%, jika majikan enggan lakukan, tutup aje syarikat tu, kerajaan dan pihak swasta boleh main peranan dengan memberi kontrak lebih besar lumayan, dengan syarat 100% buruh dan bahan tempatan.

      Tahukah anda umno memberi kontrak dengan harga markup ditambah pula bayaran tambahan untuk konon2nya "tabung umno" untuk setiap kontrak diberikan.

      Tahukah anda gejala kronisma berleluasa dan bermaharajalela berlaku di negara ini?

      Tahukah anda ketirisan seperti inilah rakyat dianaiya dan dizalimi?

      Tahukah kenyataan anda hanya menaikkan kemarahan rakyat? Berjuta menggangur tiada pekerjaan, umno najib boleh menuduh "mereka rela menggangur", ko dah gila ker?

      Tahukan anda pemimpin terdahulu beri joran dan bukan ikan?

      Delete
    2. Tahukah 2.12 ko slh sorg spesis kuat komplain tp keje mls..

      Delete
    3. Spesis mcm 2.12 ni pung pang kt Kedai kopi hentam kerajaan tp rkyt asing termasuk cina India mlysia rebut peluang majukn diri.. Cina india ramai dh berjaya. Melayu pung pang siang mlm..

      Delete
    4. Pasni ko 4.01, buat pantun ketum ko bleh tak?

      Delete
    5. 4.05 ko x nak masuk kan datuk sri bangla tu kenapa?

      Delete
  8. Konon2 tabung umno, tetapi poket sendiri, inilah umno.

    Masuk tabung umno dah salah dari segi undang2 inikan pula masuk poket sendiri.

    Umno oh umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Pendidikan universiti percuma

      Delete
    2. Tahukah kamu siapakah bekas presiden UMNO yang tidak membenarkan kakitangan awam menjawat jawatan ketua-ketua bahagian UMNO tetapi sebaliknya jawatan-jawatan tersebut dibuka kepada kontraktor-kontraktor?

      Tahukah kamu bagaimana projek-projek kerajaan di masa itu diagih-agihkan?

      Tahukah kamu di masa siapa politik wang berleluasa?

      Delete
    3. Macai 6.06 sejak bila plak bekas presiden umno peruntukkan jawatan ketua bahagian umno kepada kontraktor? Berapa peratus ketua bahagian umno diwakili kontraktor? Dan kenapa pula kontraktor tak boleh masuk parti politik ke? PAS suci murni tu pun ramai kontraktor kelas F, C dan A.

      Apa masalah ko dengan kontraktor ni plak? Diaorg pun nak cari makan, tapi halal, masalahnya pucuk pimpinan umno skrg nie mengamalkan budaya kroni yg amat kronik, siap ada tabung umno bagai, padahal masuk poket sendiri.

      Delete
  9. Tahukah anda setiap tahun sepanjang puluhan tahun bermula 1981 sehingga 2003 itu berlaku kerugian-kerugian yang melibatkan banyak wang rakyat.

    Tahukah anda jika kerugian-kerugian itu dinilai berdasarkan simpanan dalam Tabung Haji dengan keuntungan 5% setahun boleh memberikan kepada rakyat atau negara:

    1. Pendidikan universiti.

    2. Bantuan wang yang boleh dibayar sekaligus, RM50,000 setiap seorang.

    3. Hutang negara sifar.

    4. GST 0%.

    Tahukah anda apa yang perlu dibuat? Sokong penubuhan-penubuhan RCI untuk siasatan menyeluruh demi mengesahkannya dan menyeret pelaku-pelakunya, rakan-rakan subahatnya dan macai-macai alibabanya ke mahkamah jika bukti-bukti jenayah berjaya diketemukan seterusnya menjejak wang tersebut untuk dikembalikan kepada rakyat untuk kegunaan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Pendidikan universiti percuma.

      Delete
    2. Macai 5.54,

      Hasil usaha pemimpin terdahulu sebelum pak lah tabung haji untung setiap tahun.

      Jika berlaku kerugian tabung haji, dimanakah pergi kerugian tersebut? Apa yg menghairankan kami rakyat akaun tabung haji diperiksa oleh pihak audit dalaman dan luaran, kedua dua audit mengesahkan tiada kerugian. Tiada laporan dakwaan pada ketika tu, macai nak buat rci ke? kah kah kah dipersilakan mangkuk bertingkat.

      Dalam masa sama, ekonomi negara terus pesat berkembang, tiada gst, harga barang murah, petrol jarang dinaikkan, tidak seperti hari ini kertas a4 perlu dibawa ke sekolah oleh anak2, kertas salinan perubatan pun perlu dibayar.

      Maka pencacai najib mahukan RCI, dipersilakan macai, haritu dituduh 3 tan sri terlibat komplot jatuhkan najib, hari ini kemungkinan 6 tan sri pula bakal dituduh kerana kerana beri keterangan palsu forex dan tidak mengikut hawa nafsu, selera najib serta ahli geng penyamunnya.

      Kah kah kah kah....kronik ketum ke macai?

      Umpama dedak haram disumbat pemberian ketua penyamun, ditekan tekan dihentak cuba dimasuk ke halkum, tak cukup dimasuk lubang telinga dan hidup, dan lebih malang lubang burit definasi sepatutnya lubang keluar pun di sumbat masuk kedalam dedak haram oleh pencacai2nya.

      Inilah betapa mangkuknya pencacai dan bertingkat pula kabinat mangkuk najib.

      Pantun ketum ko bila nak kuar?

      Delete
    3. Macai pasni ko keluarkan ayat bmf perwaja maminco dan telo najib skali ye.

      Kalau tak cukup ko tambah la

      Delete
  10. Setiap tahun Tabung Haji tidak pernah gagal membayar dividen atau keuntungan kepada penyimpan-penyimpannya walaupun dikatakan Tabung Haji mengalami kerugian yang besar dan hampir bangkrap.

    Aku sendiri Alhamdulillah menikmati keuntungan tersebut yang mula menyimpan sejak 20 tahun dahulu dan setiap bulan sejak itu. Keuntungan pokok-dividen ke atas pokok-dividen cukup lumayan tambahan pula sudah ditolak zakat. Begitu juga aku tengok penyimpan-penyimpan lain yang aku kenali.

    Aku pasti yang mengatakan Tabung Haji rugi adalah mereka-mereka yang tidak menyimpan di Tabung Haji dan mereka-mereka yang mengeluarkan simpanan akibat terpedaya dengan Pandan. Akhirnya melopong saja... orang lain yang bijak dan menikmati keuntungan, mereka pula bodoh dan meratap kerugian dan kesedihan.

    Pengeluaran wang pun senang sahaja, hanya di hujung jari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "akibat terpedaya dengan Pandan"

      Pandan tu sape? Atau ko tersalah ketik ke macai? Cer citer?

      Delete
    2. Ooopppsss... aku mudah lupa sebab itu cerita lama kerana aku sudah lanjut usia.

      Delete
    3. 7.36 dah prrgi tambah dedak sampai jadi ketum, pastu buat pantun ye

      Delete
    4. Jika setiap pendeposit2 TH menerima keuntungan mereka setiap tahun, tiada masalah mengeluarkan wang mereka dan TH juga tiada masalah menghantar jemaah2 yang sudah sampai giliran mereka untuk menunaikan haji, itu membuktikan yang TH tidak ada masalah kewangan. Yang sebenarnya bermasalah ialah macai2 pembangkang yang sengaja menaburkan fitnah untuk menggambarkan kepada umum bahawa TH kerugian dan kerajaan Najib gagal.

      Tetapi tohmahan tersebut nyata tidak berasas dan gagal.

      Selamat mencuba lagi untuk menabur fitnah.

      Delete
  11. Kalau nak pendidikan universiti percuma negara barat dah lakukan dan inilah impian rakyat.

    Negara barat bersih dari rasuah dan skandal, mereka cekap, amanah, berintegriti dan inilah kita perlu lakukan.

    Tumbangkan umno najib terlebih dahulu, undi pakatan harapan, dengan izin Allah suatu hari nanti, mungkin impian ini boleh terlaksana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita lihat hutang negara-negara di dunia terutama negara-negara barat yang menjadi negara contoh:

      Amerika Syarikat (AS) sebagai negara yang memiliki hutang asing tertinggi sebanyak AS$17.91 trilion (RM73.43 trilion).

      United Kingdom (UK) merupakan negara kedua mempunyai hutang asing terbanyak iaitu AS$9.6 trilion (RM39.36 trilion) diikuti Perancis AS$5.75 trilion (RM23.58 trilion) dan Jerman AS$5.54 trilion (RM22.71 trilion).

      Luxembourg AS$3.47 trilion (RM14.23 trilion), Jepun AS$2.86 trilion (RM11.73 trilion), Itali AS$2.65 trilion (RM10.87 trilion), Belanda AS$2.52 trilion (RM10.33 trilion) dan Sepanyol AS$2.3 trilion (RM9.43 trilion).

      Singapura AS$1.76 trilion (RM7.22 trilion), diikuti China AS$1.68 trilion (RM6.89 trilion), Switzerland AS$1.61 trilion (RM6.60 trilion), Kanada AS$1.49 trilion (RM6.11 trilion), Australia AS$1.39 trilion (RM5.69 trlion), Belgium AS$1.28 trilion (RM5.25 trilion) Hong Kong AS$1.23 trilion (RM5.04 trilion) dan Rusia AS$599 bilion (RM2.46 trilion).

      Beberapa negara Scandinavia yang memiliki tahap sosial yang tinggi juga memiliki hutang asing yang tinggi seperti Sweden AS$1.15 trilion (RM4.72 trilion), Norway AS$615 bilion (RM2.52 trilion) dan Denmark AS$593 bilion (RM2.43 trilion).

      Malaysia mana? Malaysia mana? Jerit macai-macai. Jawapannya ialah hutang Malaysia adalah jauh lebih rendah daripada negara-negara yang tersenarai di atas terutama negara-negara barat yang menjadi negara contoh.

      Delete
  12. Senarai Kedudukan Hutang Negara-Negara Di Dunia:

    1. Amerika Syarikat (AS) memiliki hutang asing tertinggi sebanyak AS$17.91 trilion (RM73.43 trilion).

    2. United Kingdom (UK) merupakan negara kedua mempunyai hutang asing terbanyak iaitu AS$9.6 trilion (RM39.36 trilion)

    3. Perancis AS$5.75 trilion (RM23.58 trilion)

    4. Jerman AS$5.54 trilion (RM22.71 trilion)

    5. Luxembourg AS$3.47 trilion (RM14.23 trilion)

    6. Jepun AS$2.86 trilion (RM11.73 trilion)

    7. Itali AS$2.65 trilion (RM10.87 trilion)

    8. Belanda AS$2.52 trilion (RM10.33 trilion)

    9. Sepanyol AS$2.3 trilion (RM9.43 trilion)

    10. Singapura AS$1.76 trilion (RM7.22 trilion)

    11. China AS$1.68 trilion (RM6.89 trilion)

    12. Switzerland AS$1.61 trilion (RM6.60 trilion)

    13. Kanada AS$1.49 trilion (RM6.11 trilion)

    14. Australia AS$1.39 trilion (RM5.69 trilion)

    15. Belgium AS$1.28 trilion (RM5.25 trilion)

    16. Hong Kong AS$1.23 trilion (RM5.04 trilion)

    17. Rusia AS$599 bilion (RM2.46 trilion)

    18. Sweden AS$1.15 trilion (RM4.72 trilion)

    19. Nor¬way AS$615 bi¬lion (RM2.52 tri¬¬lion)

    20. Denmark AS$593 bilion (RM2.43 trilion)

    Malaysia tidak tersenarai dalam ‘Top 20’ tersebut kerana hutang Malaysia tidaklah sehebat negara-negara di atas terutamanya negara-negara barat yang menjadi contoh dan idola macai-macai pembangkang. Hutang Malaysia hanyalah di bawah paras AS$244 bilion (RM1.00 trilion) dan kedudukannya adalah jauh lebih rendah daripada nombor 30.

    Kalau Malaysia dikatakan akan bankrap, negara-negara yang berada di kedudukan teratas dalam senarai tersebut pastinya akan bankrap terlebih dahulu.

    DS Najib sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan mengambil pendekatan yang berhemat dengan menetapkan secara berdisiplin bahawa hutang negara tidak boleh melebihi 55% GDP supaya Malaysia dalam apa jua keadaan ekonomi global masih berdaya saing dan mampu membayar hutangnya.

    ReplyDelete
  13. Macai 11.38, 12.28, ko keluarkan data kat atas ini rakyat dapat apa? Rakyat hidup lebih senang ke berbanding zaman tun?

    Data dan angka atas tu boleh senangkan dan mudahkan hidup rakyat? Boleh ke data dan angka tu disumbat ke mulut rakyat?

    Lain lah korang, hasil pemberian duit haram rompakan dan penyamunan wang rakyat digunakan untuk makanan harian korang.

    Nauzubillah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat senang dan mewah ke zaman tu?

      Yang kaya-raya, yang bersenang-lenang dan bermewah-mewah ialah anak-anak, kroni-kroni, dan macai-macai alibabanya termasuk anon 9:28.

      Mungkin anon 9:28 atau bapanya yang dijadikan proksi untuk projek ratusan juta ringgit di zaman itu. Duit rakyat yang disamun itulah digunakan oleh bapa anon 9:28, anon 9:28 serta keturunannya untuk mentedarah.

      Pulangkan duit rakyat tu dan bertaubatlah anon 9:28.

      Delete
  14. 10.12, Rakyat zaman tun tak senang dan mewah, hidup sederhana, mengikut sunnah nabi, keje senang mudah didapati, barang2 harian murah, belanja harian tak membebankan, hantar anak sekolah senang sekali khidmat perubatan bertaraf dunia.

    Kroni Tun, depa bayar cukai dan zakat, syarikat depa berdaftar dan diaudit diperiksa, beri peluang biasiswa dan pekerjaan kepada berjuta juta rakyat, beri khidmat csr kemasyarakatan.

    Zaman Tun kami tak terima apa2 habuan haram seperti najib, Tun beri joran maka kami usahakan, tun ada beri lesen kontraktor kepada org melayu dan bumiputra, kursus bimbingan, pinjaman faedah rendah kadar o% pun ada, org melayu tak kira pas atau pkr pun ada lesen kontraktor, diberi bimbingan.

    Agama islam pula amat dijaga dan dipelihara, berkembang dan mempunyai sistem tersusun teratur.hasil pembangunan negara universiti kolej dan tahfiz dibangun dan diberi bantuan; setiap taman dan bandar wajib ada surau atau masjid, inilah pembangunan tun dan pemimpin terdahulu lakukan.

    Ramai juga org melayu yg bekerja atas usaha sendiri tanpa sebarang bantuan dari kerajaan.

    Orang seperti inilah boleh bezakan zaman tun dan najib hari ini termasuk penulisan ini.

    ReplyDelete
  15. ni laa hasil yg jdi akibat undi KERAjaan umngok dlu...rasuah sana sini
    klau PAS yg jdi kerajaan malaysia...pemakan dedak ni smua dah lama mampus kering dalam penjara...rakyat pon xsusah cam laa ni...

    ReplyDelete