Friday, September 1, 2017

APA DI HARAP PADI SEBERANG, ENTAH MASAK ENTAH TIDAK, APA DI HARAP SPONSOR ORANG, ENTAH DAPAT ENTAH TIDAK....

Jika kita belum mampu menyembelih haiwan qurban tahun ini, maka sembelihlah sifat sombong dalam diri kita, yang selalu merasa benar, selalu merasa pandai, selalu merasa 'alim.._

Jika kita belum diberi kesempatan melempar jamrah tahun ini, maka lemparlah jauh jauh ke lautan dalam sifat hasad, hasut, iri, dengki, kianat ,takkabur ,riak,sombong ,amarah, dendam dalam diri kita, agar kita boleh memandang orang lain dengan pandangan kasih sayang...

Jika kita belum sempat melaksanakan tawaf mengelilingi ka'bah tahun ini, maka kelilingilah tetangga, saudara, kerabat dan sahabatmu, agar terjalin tali silaturrahim yang erat sesama hamba Allah .. In Syaa Allah

5 comments:

  1. Terima kasih bro KD di atas nasihat. Mudah2an bermanfaat.

    Kalau betul bacaan saya, bro sedang memberi nasihat secara berlapik kepada saya supaya cukuplah dengan 2 siri 'lidah penipu' yang saya ulas sebelum ini, tak perlu masukkan ulasan yang ketiga seperti yang saya cadang nak buat sebab 2 yg telah dibuat sebelum ini pun sudah memadai.

    Kalau betul bro cakap saja saya akan hormat permintaan bro sebagai tuan blog dan bro boleh tetap masukkan nama saya sebagai penyokong bro di sini. Saya takkan berkecil hati dengan bro.

    Pada akhirnya kita sesama kita hanya mampu menyampaikan dan menasihati.

    Mohon maaf di atas segala salah silap saya sekiranya ada.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. teruskan perjuangan untuk point yang lebih besar bro john doe.

      salam dari teman yang jauh,

      Delete
  3. Salam. Alhamdullilah. Jalan semakin nyata Bro.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...