Showing posts with label KJ. Show all posts
Showing posts with label KJ. Show all posts

Thursday, July 7, 2011

KJ legaaaaa...polis selamatkannya

' Daripada bertindak ke atas penyelesaian, mereka telah membawa alih jalan penyelesaian ( yang ada ). Perintah mahkamah telah menegangkan situasi. Sekarang PENYOKONG SAYA, penyokong Perkasa dan penyokong Bersih kecewa. 

Tindakan bijak KPN sesungguhnya menyelamatkan KJ dari terus TERPAKSA BERGOCOH dengan betina kesayangan anwar, pelacur tua. 

Sejak bila pula Ibrahim Ali bagi kuasa kepada KJ untuk menyatakan kecewa ahli perkasa dengan tindakan polis @ Brahim dah jadi pengikut KJ pula ke????


Apakata kalau 91 nama ini dikumpulkan si stadium hoki tun razak untuk bergasak sesama mereka !!!! Best juga tengok KJ berentap dengan Sam Ketot (gelaran tu depa yang bagi bukan aku)

Tuesday, July 5, 2011

KJ tolong pulang segera - Negara memerlukan kamu...

Paklah yang terkenal sebagai Mr Clean (Mr.Bersih) juga seorang yang sangat rapat dan baik dengan Ambiga yang juga Penganjur BERSIH kini telah terpalit dengan isu keterlibatan meluluskan kontrak untuk pembekalan polymer lima ringgit. The report stated Abdullah is believed to have been involved in approving the contract won by the RBA firms to supply Malaysia with its polymer five ringgit note, which began circulating in 2004.

Sebagai Mr Clean kita berkemungkinan percaya laporan itu mungkin tidak tepat seperti juga penafian Paklah sendiri, tetapi ada kemungkinan melibatkan juga bekas2 punahsihat2nya sebelum ini semasa menjadi menteri Kewangan pada masa itu.

KJ adalah yang paling layak pulang segera untuk turut bantu menjawab.



 
The former prime minister says there is no truth in the allegation reported in The Age Newspaper.
KUALA LUMPUR: Abdullah Ahmad Badawi today denied allegation of an attempted bribe when he was the prime minister and finance minister in 2003 as reported by an Australian newspaper.
“There is no truth whatsoever in the allegation as I cannot possibly remember of anyone approaching me with any offer,” he said, according to a Bernama report.
“If indeed there was any, I would have unhesitatingly lodged an immediate report to the regulatory authorities including he police for follow-up action,” Abdullah said in a statement here today.
Meanwhile, The Age Newspaper reported today that the Reserve Bank of Australia’s (RBA) banknote firms are suspected of attempting to bribe Abdullah in order to get his help to win a A$31 million currency contract.
According to the report, the Australian federal police have gathered information about attempts to bribe Abdullah by Securency and Note Printing Australia, which are respectively half and fully owned and overseen by the RBA.
The report stated Abdullah is believed to have been involved in approving the contract won by the RBA firms to supply Malaysia with its polymer five ringgit note, which began circulating in 2004.
Also read:

Ex-Bank Negara top official charged with graft
The former Bank Negara assistant governor is said to have received a RM100,000 bribe to help secure a RM95 million bank notes printing contract.
KUALA LUMPUR: A former Bank Negara assistant governor was today charged with accepting a RM100,000 bribe to help secure a bank note printing contract involving printing RM95million worth of RM5 polymer bank notes.
Mohamad Daud Dol Moin, 58, dressed in a suit, pleaded not guilty after two similar charges were read out to him at the Kuala Lumpur Sessions Court.
Mohamed Daud was arrested after MACC conducted joint-investigations with Australia Federal Police. Six persons are expected to be charged in Australia today.
Mohamad Daud’s charge read that he received a RM50,000 bribe from businessman Abdul Kayum Syed Ahmad through a middleman, in his capacity as a Bank Negara officer, to help obtain a contract involving printing the polymer notes by Note Printing Australia Limited.
He is alleged to have committed the offence at Dome restaurant at Bangsar Shopping Centre and had received the same amount on two separate occasions– Dec 1, 2004 and Feb 16, 2005.
If convicted, Mohamed Daud faces a jail-term of between 14 days to 20 years Under Section 11(a) of the Prevention of Corruption Act 1997, and fine five times the bribe amount or RM10,000, whichever is higher.
Judge Rosbiahanim Ariffin set bail at RM100,000 with one surety after DPP Majoj Kurup and defence counsel Collin Goonting and J.D Goonting both agreed to the amount.
August 2 was fixed as mention date. Mohamed Daud was the assistant governor between 1999 and 2009. He is now retired.

Others charged


A businessman is to be charged separately in the Shah Alam courts over the same case.

Those facing charges in Australia are personnel from two companies– Securency International and Note Printing Australia Ltd and six others, namely Myles Curtis, John Leckenby, Mitchell Anderson, Peter Hutchinson, Barry Brady and Rognvald Mardrant.
According to MACC, the contract was for Note Printing Australia Ltd to print RM5 polymer bank notes for Bank Negara worth RM95,000,178.32.
Previously, the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) had reportedly detained three individuals linked to the supply of RM5 polymer notes from an Australian company.
They were arrested following a news report that Melbourne-based Securency International had offered bribes to officials in Malaysia.
All three were charged with being paid RM11.3 million to secure the contract from Bank Negara and to ensure that the government of Malaysia opted for polymer notes.
A recent report in Australian newspaper The Age said that Securency had hired a company chaired by the brother of Home Minister Hishammuddin Hussein to help it win banknote contracts in Malaysia in 2009 as it could “offer it access to, and influence over, Malaysia’s top politicians”.
The company, Liberal Texhnology Sdn Bhd, latter said that Haris Onn Hussein, who is also Prime Minister Najib Tun Razak’s cousin, had sold his shares in 2006.
Securency has previously secured contracts to print RM50 notes in conjunction with the Commonwealth Games in 1998 and the RM5 polymer notes in 2004.

Monday, June 20, 2011

Jalan pintas sudah tiba buat KJ - PM pada usia 40?


Hari ini kalau anda terutama nonbumi, nonperkasa, antiM, korporat tersepit, Melayu pengkhianat ada apa jua masalah yang boleh disensasikan, jumpalah KJ bakal PM kita.

Kejayaan terbesar KJ sejak dua menjak ini adalah melonjakkan namanya untuk sama2 kecoh dalam beberapa isu penting, agak tetiba KJ masuk campur dan bercakap dalam semua hal hingga menenggelamkan nama Rosmah di media2 arus perdana.

Kebanyakkan isu menunjukkan KJ berlawan arus dengan kerajaan dan UMNO, berlawan arus dengan selera Melayu majoriti, banyak membela kapir dan pengkhianat Melayu, berlagak 'dewa' merestu sesuatu perkara dan isu, berlagak kalau Pemuda kata 'ok' bermaksud semua itu ok.

Tindak tanduknya seakan Pemuda sebelum zaman Anwar, Pemuda sebagai pendesak dan barisan hadapan mula dinampakkan semula tetapi bukan dengan semangat juang Harun Idris tetapi dengan gaya baru, gaya ala-KJ, bermaksud 'ada udang sebalik mee' .

Apa sebenarnya KJ mula melatah sebegini rupa umpama tikus membaiki labu?
Apakah Anwar sudah memberi lampu hijau kepadanya untuk bertindak sekarang dan segera demi talian hayat Anwar yang makin kritikal?
Apakah KJ sudah terhidu masa depannya dalam politik UMNO akan dipancung tidak lama lagi?
Apakah KJ ingin menunjukkan dia merupakan 'aset' penting dalam UMNO dan jika diketepikan mampu menjejaskan UMNO?
Apakah semua tingkah laku KJ sekarang sebagai menebus dosanya melatah ketika twit berhubung lawatan Najib ke Kazakhstan?
Atau KJ sengaja menguji kesabaran Najib untuk bertindak ke atasnya?
Atau kerana remeh temeh? Sedih dan marah sebab Paklah jarang diberi keutamaan seperti Mahathir?

Apapun, latah kecoh serata tempat KJ hari ini memang ada kaitan dengan sesuatu? agenda tertentu? saya tak tahu.

Dengan perkembangan pembangkang yang merasa yakin menawan Putrajaya dan selari dengan hasrat Kj mahu menjadi PM pada usia 40 ianya seperti satu kebetulan yang betul betul kebetulan. KJ mampu dan dengan mudah mencapai hasratnya jika hari ini dia melompat ke DAP yang sedang kehausan calon boneka Melayu, atau masuk PKR sebagai proxy Anwar dan tidak mustahil pakai serban dan masuk PAS selepas balik Gaza nanti. Semuanya serba mungkin dan jalan pintas buat KJ.

Dalam hal ini Kj tidak berseorangan, bersamanya beberapa pemimpin Pemuda UMNO yang sekian lama menjadi juaknya, beberapa pemimpin UMNO proPaklah dan antiMahathir dan sudah pasti beberapa Pemuda MCA yang selalu dibelanya.

KJ memang hebat!!!

Wednesday, May 25, 2011

Promosi hero rakyat... KJ



SUARA KJ DI AMBILKIRA KERAJAAN....

KJ layak dipertimbangkan kekal untuk mempertahan parlimen rembau sekaligus mempertahankan ketua pemuda?!!





25/05/11

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Dato Seri Ismail Sabri - tidak akan ada kenaikan harga bagi Minyak Petrol RON 95, Disel dan Gas Memasak LPG untuk kali ini (?)

24/05/11
Dulu, dia dengan pak mentua dia kaki penaik harga petrol...

“My call to not reduce the subsidies for RON95 at this time does not conflict with my views that subsidies should eventually be restructured so that it can accurately target those that are eligible and reduce deficit spending by the government.

“What is wrong with any politician changing their stance or approach if it will benefit the public? Saifuddin should support my stance against the reduction of subsidies for RON95 rather than attack me personally,” he said.

Tuesday, May 24, 2011

Dosa lama 'kira' langsai...kini hero rakyat !!?


Dulu, dia dengan pak mentua dia kaki penaik harga petrol...

“My call to not reduce the subsidies for RON95 at this time does not conflict with my views that subsidies should eventually be restructured so that it can accurately target those that are eligible and reduce deficit spending by the government.

“What is wrong with any politician changing their stance or approach if it will benefit the public? Saifuddin should support my stance against the reduction of subsidies for RON95 rather than attack me personally,” he said.

Monday, May 31, 2010

Kj sumbang 100j kepada Anwar


Umno Youth chief Khairy Jamaluddin today failed to set aside the judgment in default which was entered against him following a RM100 million suit by Opposition Leader Anwar Ibrahim.

A judgment in default was entered against Khairy in Dec 4, 2008, after he failed to enter appearance. Khairy filed the application in February 2009.

Tuesday, April 27, 2010

KJ ke kabinet...


Sudah sampai masanya KJ dilantik ke jawatan sekurang kurangnya Timbalan Menteri di dalam kabinet Najib yang akan disusun semula bila bila masa atas beberapa perkembangan mutakhir. Tidak memeranjatkan juga jika Kamalanathan turut dilantik ke satu jawatan yang penting.


Suka atau tidak, atas kapasiti Ketua Pemuda dan atas 'kesetiaannya' kepada Najib sebagai Presiden parti dan Perdana Menteri, KJ wajar diberi peluang dan peranan serta tanggungjawab. Adalah tidak wajar masih terus menyalahkannya atas kesilapan masa lampau dan kesilapan Paklah lalu terus menghukumnya tanpa diberi peluang menunjukkan kebolehan.

KJ adalah aset...samada UMNO mahu menggunakannya atau membiarkan orang lain menggunakannya pada suatu masa nanti. KJ adalah seorang 'askar berani mati' samada digunakan untuk menyerang musuh atau dia terpaksa menyerang tuannya untuk terus hidup.

Jika rupa bentuk dan moral Zaid yang sebegiturupa boleh diterima oleh lebih duapuluhtiga ribu pengundi Hulu Selangor tentulah 'sejarah' KJ boleh dipadamkan dan diterima baik oleh jutaan ahli UMNO dan ia terus kekal di Rembau sebagai ahli Parlimen dan wajar dilantik ke kabinet Najib.

Semuanya belum terlambat walaupun sudah lewat.

Jika isu rasuah, duit, saham, kroni, campurtangan dalam urusan Perdana Menteri masih mahu dibelengu ke atas KJ...saolannya...apakah semua itu tidak terdapat dalam kepimpinan Najib sekarang? Bukankan campurtangan sekarang lebih jelas dan terpampang setiap hari malah ada editor kanan yang meletak jawatan atas campurtangan tersebut?

Kenapa pula Tun Mahathir boleh tutup mata atas campurtangan tersebut..

Monday, February 22, 2010

Belum Sampai Setahun - Pak Lah tunjuk nasihat cara buat untung



Belum sampai setahun Pak Lah jadi Penasihat MAS, syarikat penerbangan itu dah buat untung...
Ini bertentangan sama sekali dengan ramalan awal:
MAS catat keuntungan bersih RM610j suku keempat
22/02/2010 5:14pm
PETALING JAYA 22 Feb. – Malaysian Airline System Bhd. (MAS) mencatatkan keuntungan bersih sebanyak RM610 juta pada suku keempat berakhir 31 Disember 2009.
Bagi tahun kewangan 2009, syarikat penerbangan kebangsaan itu mencatatkan keuntungan bersih sebanyak RM490 juta. – Utusan
Dengan perkembangan terbaharu ini adalah wajar Najib melantik segera KJ ke kabinet sekurang kurangnya sebagai Timbalan Menteri Kewangan, Pak Lah sudah tentu dapat memberi tunjuk ajar yang berguna kepada KJ untuk membantu Najib memajukan ekonomi negara.

Thursday, January 28, 2010

KJ perlu diberi jawatan..


KJ disaran letak jawatan...siapa yang berani bercakap? baca laporan lebih terperinci..
http://parpukari.blogspot.com/2010/01/akhirnya-exco-pemuda-umno.html


Kalau setakat 'ada telor', rasanya telor tu pun macam tuannya juga iaitu 'ayam', telor ayam pun datang dari satu lubang dengan najis, maka pi mai pi mai jadilah 'seperti hangat hangat tahi ayam'.

Dalam Mjlis Tertinggi, Zahid Hamidi dan Nazri (terlupa le pulak samada mangkuk hayun ni ada ke tidak dalam MT) tentunya benteng terakhir memeprtahankan KJ.

Ada kemungkinan isu meminta KJ meletak jawatan adalah sekadar 'ugutan dalaman' signal dari pihak atasan dan berakhir dengan KJ bersumpah setia dengan Najib, saya yang menurut perintah, sekaligus isu ini akan kembali tenteram untuk UMNO memperlihatkan parti mereka tidak ada masalah dalaman.

Apapun Mukhriz suka atau tidak akan dikaitkan sebagai 'dalang'? Jom lawati blog pro KJ...

Alasan lemah syahwat Ketua Pemuda dalam menggerakkan Pemuda kerana tidak berjawatan adalah selari dengan saranan Zahid bahawa Kj perlu dipertimbangkan ke jawatan kabinet dalam satu forum Pemuda di Janda Baik baru baru ini.

Siapa kata i tak ok..lihat di bawah..i masih berbunyi maaa...

January 28, 2010
KENYATAAN BERSAMA PEMUDA BARISAN NASIONAL DAN PEMUDA PAKATAN RAKYAT
Hari ini menyaksikan satu lakaran sejarah di mana keseluruhan pimpinan sayap-sayap pemuda bagi parti-parti politik di dalam Barisan Nasional dan juga Pakatan Rakyat bersepakat untuk mengeluarkan satu kenyatan bersama bagi mengutuk insiden-insiden serangan ke atas rumah-rumah ibadat. Saya selaku Pengerusi Pemuda Barisan Nasional mengucapkan syabas dan terima kasih di atas persefahaman dan persetujuan yang.......http://www.malaysiakini.com/v6/link.php?http%3A%2F%2Fwww.rembau.net.my%2Fnews_list.asp%3Fuid%3D1004


Seperti juga Anwar, KJ mungkin lebih serasi, selesa, sesuai dan tampak hebat jika bercakap dalam satu rumpun atau diperingkat nasional dan global berbanding di peringkat cawangan, bahagian atau kepada exco exco pemuda yang rata ratanya mudah dicucuk hidung. (geli rasanya kot kalau di peringkat kampungan dan tempatan)

Saturday, October 17, 2009

KJ..MB N9 yang baru..


Kedudukan KJ sebagai Ketua Pemuda UMNO dan apa yang disarankannya khusus semasa Perhimpunan Agung Khas UMNO baru baru ini masih menunjukkan dia 'tidak disenangi' bukan sahaja di kalangan pemuda tetapi merebak kepada induk dan sayap sayap lain.

'Anti KJ' masih ujud secara nyata dan luas melihat reaksi perwakilan setiap kali nama KJ disebut - dia masih dipinggirkan oleh partinya sendiri.


Adakah KJ sedari atau buat buat tidak sedar hakikat sepahit ini.. Kenapa tidak ada media menyelami hatinya dengan bertanya berterus terang saolan ini kepadanya.. KJ sudah tidak berada dalam kedudukan yang boleh 'menyusahkan' wartawan jika saolan ini di aju kepadanya..


Najib sendiri meninggalkan tandatanya dan saolan besar apabila KJ tidak dilantik kepada apa apa jawatan malah tidak pernah merujuk kepada KJ dalam beberapa hal sekurang kurang di kacamata umum..


Sudah sampai masanya KJ dibuang atau diberi peranan jika UMNO betul betul mahu dan sudah berubah..


Mungkin MB baru bagi N9 adalah kejutan dan tempat yang paling sesuai untuknya..

Tuesday, April 28, 2009

KJ sebagai Penanti..


KJ disimpan beku - sampai bila?

Najib terlupa atau terpaksa lupakan....

Faktor X atau faktor Mahathir !

Thursday, April 23, 2009

KJ menyusup ..

“I will do my level best to recucicate KJ back into Najib’s favour, through Muhyiddin’s office”.
http://bigdogdotcom.wordpress.com/

Friday, March 27, 2009

UMNO tidak ranap sekadar KJ


Dikemaskini 28hb March 2009
Kemenangan KJ yang diragui dan Keputusan Lembaga Disiplin dan yang sewaktu dengannya samada betul atau tidak tetap jadi isu dalaman UMNO sekarang - bila nak selesai ? - tak habis habis.

Posting asal: 17hb March 2009
Kepada penyokong Mukhriz yang masih terus kecewa, wajar tempat itu (Ketua Pemuda) tidak lagi dijadikan tempat keramat untuk berbakti kepada UMNO, masih ada ruang dan cara lain untuk meneruskan perjuangan ini.

Tidak perlu protes atau laporan polis, hentikan kerja sia sia yang terus meranapkan parti kerana UMNO kena dibangunkan semula dengan penyatuan ahli dan pemimpin walau berbeza pendapat. UMNO tidak mantap sekadar Najib dan UMNO tidak ranap sekadar KJ - UMNO akan hancur jika tidak bersatu.

Sudah terlalu lama politiking sehingga banyak agenda lain terganggu dan tidak tercapai, Melayu semakin jauh ketinggalan, Melayu semakin dipertikaikan dan Melayu sedang diperkotak katikan oleh Melayu yang lupa daratan bersekongkol dengan bukan Melayu yang lupa asal usul.

Jawatan adalah amanah untuk dipikul, jika ada kemenangan yang palsu biar masa menjadi saksi terpenting dan masa juga akan meletakkan seseorang yang benar untuk berada di puncak kuasa, atas izinNya. Persepsi dan emosi yang berlebihan akan merugikan.

Dan MASA sekarang dan MASA ini adalah MASA untuk menebus dosa dan kesilapan lalu.

Thursday, March 26, 2009

Perjuangan yang selesai sebelum selesai...

Pemuda dianggap sebagai tulang belakang dan penggerak utama bersama Wanita dan Puteri dalam setiap kali pilihanraya kecil atau besar apabila UMNO terlibat.

Malah tetap jadi tukang sebok, kuli batak, hamba abdi dan kaki sebok membantu calon hindu dan tok pek kong atau budha walaupun jika UMNO tidak terlibat - begitulah hebatnya Pemuda UMNO.

Hari ini segala beban dan masalah yang terkotak di fikiran untuk melihat UMNO kembali gagah telah selesai, semuanya itu dipindahkan kepada KJ - Ketua Pemuda UMNO yang baru untuk merealitikannya.

Kepada perwakilan bijaksana dan bijaksini, inilah sumbangan terbesar anda untuk dikenang oleh anak cucu bangsa Melayu dan Islam.

Jika malam itu gelap, bukannya salah matahari tetapi salah bulan yang tidak mengambang.

Tuesday, March 17, 2009

Konspirasi - adik Anwar bersuara..

Khairy: I respect the committee's decisionIn an immediate reaction Khairy said that he respected the decision of the committee although "I am innocent"."The important thing is that I have been just warned and I am allowed to contest. I am still going to contest," he told Malaysiakini when contacted.

He said that there was an agenda to stop him from contesting for the Umno Youth chief post."I know there is an agenda but I don't know bywhom and why they are doing this.

I am maintaining my innocence," he added.He said that he had presented his case to the committee and fully respected the decision.

Tuesday, February 17, 2009

Khir Toyo mendahului...

Tiga orang calon Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia muncul dalam rancangan "Hujah" pada jam 9.30 malam sebentara tadi:

Khir Toyo - 5 bintang atas hujah2 patriotik yang diberi.
KJ - 3 bintang atas hujah2 menyelamatkan diri.
Mukhriz - 1 bintang atas hujah2 mendatar.

Thursday, October 30, 2008

Gian Debat - Shahrir jurucakap KJ..

Update: 01/11/2008

Bontot Shahrir kena main...

Gua Musang nods for Ku Li-Shahrir
Muda Mohd Noor | Nov 1, 08 2:52pm
Gua Musang Umno division has nominated Tengku Razaleigh Hamzah and Shahrir Samad as candidates for party president and deputy president respectively.

......................................................................



Debat sebagai medan untuk memperkenalkan diri, kata Shahrir

KUALA LUMPUR: Debat sama ada terbuka atau tertutup sesuai diadakan bagi calon yang ingin bertanding jawatan tertinggi Umno bagi memperkenalkan diri dan prinsip perjuangan kepada perwakilan parti dan rakyat, kata Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Shahrir Abdul Samad.

“Saya tidak nampak masalah kalau diadakan debat. Saya percaya dengan diadakan debat di kalangan calon yang bertanding jawatan tertinggi dalam parti, ia menjadi satu medan untuk rakyat dan para perwakilan mengenali dengan lebih dekat bakal pemimpin mereka,” katanya.

Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin baru-baru ini mencadangkan diadakan debat terbuka bagi calon yang bertanding jawatan ketua pergerakan itu.

Cadangan Khairy, yang bertanding bagi jawatan berkenaan, disambut seorang lagi calon jawatan itu Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, tetapi ditolak oleh seorang lagi calon Datuk Mukriz Tun Dr Mahathir.

Shahrir yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna berkata debat yang dicadangkan untuk parti itu tidak perlu dilakukan seperti debat Presiden Amerika Syarikat.

Beliau berkata calon boleh memilih untuk diadakan secara terbuka mahupun tertutup.

“Sekiranya malu dan kekok untuk menerangkan prinsip yang diperjuangkan kepada rakyat secara terbuka, calon boleh melakukannya secara tertutup,” katanya dalam sidang media selepas merasmikan Kempen Penurunan Harga Barang oleh pasaraya Tesco di sini hari ini. - Bernama

Monday, October 6, 2008

Tokoh yang ditakuti KJ..

Mukhriz dan Khir Toyo bukanlah calon yang sukar untuk ditewaskan dalam pertandingan Ketua Pemuda, mengikut kata orang kuat KJ, sebenarnya KJ lebih risau kepada seorang lagi calon wibawa yang berasal dari Negri Sembilan kerana bukan sahaja keintelektualannya sama hebat dengan KJ malah sering mempunyai idea hebat ketika berpidato.

KJ akan kalah badi kalau tokoh muda ini turut dicalonkan kerana pada setiap majlis yang dihadhiri oleh tokoh muda ini, ribuan akan menghadhirinya, malah pernah dalam satu majlis, walaupun hujan lebat turun, tetamu masih tidak berganjak dari tempat duduk.

Teori RAHMAN yang dikaitkan N dengan Najib mungkin tidak menjadi kenyataan jika tokoh muda ini dapat diketengahkan kerana namanya juga bermula dengan huruf N, dan ini sekaligus boleh memusnahkan harapan KJ untuk menjadi PM yang termuda. Setakat ini tokoh muda ini belum mengumumkan keputusan untuk bertanding untuk mana mana jawatan.

Dari sumber yang rapat, ASTRO mungkin bersedia menaja tokoh pemuda ini untuk maju jauh lebih ke hadapan dan ini sekaligus media ASTRO akan digunakan sepenuhnya untuk memaparkan tokoh ini ke peringkat yang lebih nasional dan global dan ini merupakan tamparan hebat kepada sesetengah pihak.

Mampukah KJ berhadapan dengan tokoh pemuda ini, apa kaitannya dengan Rais Yatim ? Bahagian manakah yang akan mencalonkan pemuda ini.

WAlaupun pemuda ini tidak pernah melibatkan diri dalam politik selama ini, tetapi beliau cukup popular sekarang, kita harap Nabil akan terus maju di bidangnya dan tidak menjadi takutan dan batu penghalang kepada KJ.

hehehehehehe