Tuesday, November 29, 2011

Peniaga Pasar Tani FAMA cekik darah....

Jom ke Pasar Tani FAMA, mega atau pun tidak....Setiap daerah ada,  dan kebiasaannya pasar awam ditutup pada hari adanya pasar tani.

Apa matlamat Pasar Tani FAMA? Memasarkan produk terus dari pengusaha atau petani atau pengeluar?  Matlamatnya apa? Harga yang lebih murah ??!!! Betul ke...

Tinjau2lah sendiri.... sudah lama diperhatikan, perniaga2 yang sebangsa dengan aku ini rupanya sebangsat juga, cekik darah.... Sebungkus burung puyuh (frozen) harga biasa di pasar awam RM10.00...di pasar tani RM12.00, udang biasa2 sekilo RM15-RM17...di pasar tani RM22, daging lembu batang pinang biasa2 RM20 sekilo...di pasar tani RM22, ayam peha biasa12 sekilo RM8.90...di pasar tani M10....ikan jenahak biasa2 sekilo RM18-RM20, di pasar tani RM26...

Semua letak harga ikut suka mak bapak, opah mencekik darah pengguna, pengkhianat kepada kemudahan yang disediakan kerajaan.

Pegawai FAMA, Perdagangan jadi tunggul.

Kenapa mamat ni..sawan % sampuk%

Blog 1 Malaysia said...
Usul Penting UMNO - Orang Tua Kampung Bodoh Dan tolol2 -------- "Kehancuran Generasi Baru - Bala besar untuk BN" PRU Ke-13 - Mohon ramai Adun Dan MP BN 'Mati' Media BN Media Porno - Wartawan2 BN BODOH dan TOLOL TOLOL Alat BN - Blogger-blogger BN hanya jadi Anjing.. 'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling BODOH ( dalam BN ) ... Penyalahgunaan kuasa, politik wang, akhbar porno, transformasi palsu, penghinaan akar umbi - UNDI BN UNDI HARAM --------- Kamu jangan ingat kamu akan berkuasa selama2nya.. Kamu jangan ingat kamu akan pandai dan bijak selama2nya.. Kamu jangan ingat kamu akan muda dan sihat selama2nya.. Tidak sama sekali!! Apabila kamu sudah jadi bodoh, apabila kamu sudah menjadi lemah, apabila kamu tua yang nyanyuk lagi bodoh.... Kami akan ulang kembali ( repeat again - claim 100% ) dan tidak akan yang tertinggal untuk dilunaskan.. Kami berjanji akan lunaskan semuanya.. Janji-janji yang sudah tertanam dihati generasi muda dan generasi muda baru.. Apabila kamu sudah jadi bodoh, apabila kamu sudah menjadi lemah, apabila kamu tua yang nyanyuk lagi bodoh, kami akan menggunakan semua kekuasaan, kepandaian dan kebijaksaan kami untuk mempergunakan dan memperbodohkan kamu sama seperti apa yang kamu lakukan untuk orang2 tua yang nyanyuk bodoh dan tolol2 di kampung.. Tunggu saja hari tua kamu.. Cepat atau lambat, ia tetap terjadi secara jelas lagi nyata... Ingat!!! Kami berjanji akan lunaskan semuanya.. Janji-janji yang sudah tertanam dihati setiap generasi muda dan generasi muda baru.. Wartawan2 BN Bodoh, P.ukimak,sial, butoh. b.abi. anjing.. ( Anak2 ko pun P.ukimak, sial, anjing macam Ko ).. Pergi Mampus wartawan2 Porno BN.. Bodoh. Pukimak. Anak haram. sial. butoh. babi. anjing Babi Betul! Triple fuck atas dahi kau Pantat mak kau la~ Butuh Pak Hang! Pegi Mampos La Bodoh! Bapak Ulamak , Anak Pukimak Lu blah dr page gua skunk sblom kaki gua melekat kt muke lu~~ Lancau la lu tidak semua mat rempit jahat!!saya sokong mat rempit Saya suka berak sambil hisap rokok ~ MaSUk AIr Lah KOU Sengal~ Perrrgghhh!!! Memang Terrrbaaekkkk laaaa

Friday, November 4, 2011

siapa boleh sahkan...

Kepada sahabat2 yg merancang utk ke Genting Highlands dan menaiki Kereta Kabel ke pusat peranginan tersebut diminta berhati2 dan fikir dua tiga kali. Sblum ni byk kali CMK dpt maklumat perkara ini berlaku.. Cuma gambarnyer yg x dpt diperolehi...
Media Arus Perdana memang tidak melaporkannya sbb takut org x dtg ke sana..... Malah Genting juga merupakan TABUNG DUIT utk pihak tertentu... 
Akhirnya ada disebarkan juga gambar2 kereta kabel Genting yg jatuh seperti yg dikabarkan baru2 ini... Maka, faham2 jer lar yer.... Jaga diri baik2... 
Persoalannya, kenapa MEDIA tidak melaporkan kejadian ini kepada rakyat. Apakah mereka MAKAN RASUAH? Atau DIBUTAKAN MATA dan HATI.... Mana pergi Karam Singh TV3 dan yang lainnya?... 

Rakaman gambar AMATUR ini hanya dibuat dari bilik tingkap dgn menggunakan telefon bimbit.. tidak diketahui sama ada ada kematian atau sebagainya.. Apapun.. 

Media tidak wajar merahsiakan perkara ini kerana ia akan menipu rakyat. Kerajaan perlu bertindak segera!

Monday, October 31, 2011

Najib tutup buku lama...buka buku baru

Alhamdulillah PM sedang berada di Makkah untuk mengejakan haji, rukun kelima Islam bila mampu. Kebiasaannyalah setiap orang yang beriman akan memohon ampun ke atas dosa2nya yang lalu di depan Kaabah dan sudah pasti Najib akan beristiharah meminta ilham bila PRU13 akan di adakan dan seterusnya berdoa untuk menang.
Ramai sebenarnya pemimpin2 Islam dalam mana2 parti politik kalau diukur kepada kereta dan rumah besar mereka sudah lebih dari mampu untuk mengerjakan haji saban tahun, tetapi majoritinya lebih ramai suka melancong keluar negara setiap tahun dengan jumlah pernbelanjaan yang lebih besar dari kos mengerjakan haji. Sudah sewajarnya UMNO perlu mengambilkira calon yang sesuai untuk PRU13 nanti adalah yang bertitle haji kerana sebagai pemimpin, calon itu telah menunjukkan contoh yang baik.

Rata2 calon UMNO terdairi dari mereka yang mampu dan mewah.

Bajet memikat akhirnya jadi bajet makan diri...

Banner atau kain rentang bergantayangan di seluruh negara dengan ungkapan ' TERIMA KASIH NAJIB ATAS BAJET 2012' begitulah lebih kurang tajuknya dari Perlis sampailah ke Johor dan berterusan sampai ke Kelantan.

Itulah antara yang dapat menarik perhatian saya semasa meluangkan masa seminggu ke utara dan pantai timor dalam peerjalanan atas urusan sendiri....

Rakyat mana yang buang tabiat tu agaknya yang sanggup buang masa, tenaga dan duit untuk menggantung kain rentang yang lebih kurang bernilai RM90/sehelai. Rakyat Malaysia sungguh sekata pula tu..ayat yang sama seluruh Malaysia???

Inilah kerja gila dan syok sendiri pemimpin UMNO, Kenapa UMNO? sebab saya tak jumpa kain rentang yang sama dalam bahasa tamil atau cina. Dah sah itu kerja pembodek UMNO yang semakin 'tertekan' menjelang pilihanraya. Kerja Ketua Penerangan UMNO muflis idea...

Masih ingat lagi saya kerja gila yang sama zaman paklah...poster sebesar langit di pelusuk negara dengan Cemerlang, Terbilang dan Temberang...Islam Hadhari, Modal Insan dan entah2 apa lagi...akhirnya masuk longkang dalam PRU12.  Kini kerja gila yang sama berulang....

Bajet 2012 adalah 'bajet mengorat' diperingkat pembentangan dan akhirnya menjadi 'bajet makan diri' di peringkat perlaksanaan, lihat nanti bagaimana semua itu hendak dilaksanakan? Elaun Buku, Elaun Saraan, Yuran persekolahan - pasti ada yang tergelincir dan penyelewengan di peringakt perlaksanaan. Kesannya ada yang tak dapat, ada yang marah, pembangkang akan eksploit...dan hasilnya BN tumbang...

Tunggu dan lihat analisa cabok ini.

Monday, October 24, 2011

Antara akur atau tak ada telur - PILIHANRAYA LAMBAT LAGI.....

PADANG SERAI 24 Okt. – Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah tiada masalah untuk membuat pertukaran kerusi dengan parti komponen Barisan Nasional (BN) yang lain jika ia merupakan sesuatu yang dipersetujui BN pusat.
Pengerusinya, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, beliau akan mematuhi sebarang arahan pucuk pimpinan BN berhubung perkara itu.
Semalam Presiden MIC, Datuk G. Palanivel dilapor sebagai berkata, bahawa MIC berhasrat membuat pertukaran satu daripada kerusi yang diperuntukkan kepadanya di Selangor dengan kerusi di Kedah atau Pulau Pinang.
Ahmad Bashah berkata, bagaimanapun tindakan Presiden MIC itu dirasakan masih terlalu awal kerana tarikh pilihan raya sebenar belum diketahui.

Sunday, October 23, 2011

Kursus 1 Minggu - dapat Sijil Layak Berbohong...

Di negeri mana agaknya ada pengajuran kursus 1 minggu untuk layak mendapat watikah dan sijil Layak Berbohong dan kalau perlu 'title' Ustad boleh digunapakai jika mengadakan ceramah berbau ugama ?? 

Jika ada sesiapa yang tahu, harap maklumkan nama dan alamat penganjurnya, menjelang PRU13 kelak, ramai yang memerlukan watikah tersebut...



Anwar pun dah dapat sijil juga ke? contoh di bawah...

Dakwaan Anwar Ibrahim bahawa 92 peratus daripada 310 projek pembangunan di Sarawak yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin belum dilaksanakan adalah pembohongan terbaru Ketua Pembangkang itu.

Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri Douglas Uggah Embas yang bertanggungjawab memantau kesemua projek berkenaan berkata, dakwaan Anwar tidak benar sama sekali kerana sehingga 20 Oktober lalu, 74 peratus atau 228 daripadanya telah siap dilaksanakan.

"Hanya 41 atau 13 peratus projek belum bermula manakala baki 41 lagi sedang dilaksanakan dan dijangka siap dalam masa terdekat.

"Selain itu, 95 peratus daripada projek-projek berkenaan dibuat secara tender, bukannya empat peratus seperti yang didakwa Anwar," katanya pada sidang akhbar khas bagi menjawab dakwaan tersebut.

Portal berita propembangkang, Malaysiakini Khamis lalu melaporkan kenyataan Anwar bahawa kerajaan Barisan Nasional menabur janji palsu berhubung projek pembangunan di Sarawak kerana 92 peratus projek bernilai RM2.3 bilion yang diumumkan dua pemimpin tertinggi itu masih belum dilaksanakan.

Pemantauan terhadap pelaksanaan kesemua projek tersebut dilakukan dari semasa ke semasa menerusi Jawatankuasa Penyelarasan Projek Khas dan Walkabout Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri yang diketuai Datuk Seri Douglas Uggah Embas.

"Urus setia jawatankuasa khas ini terdiri daripada kakitangan Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri dan kami telah mengadakan mesyuarat setiap bulan untuk mengenal pasti sebarang masalah yang timbul.

"Sebanyak tujuh mesyuarat diadakan setakat ini diikuti tindakan susulan seperti program turun padang dan melawat bahagian yang terlibat seperti Sri Aman, Betong dan Kapit," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, Uggah berkata, tender pembinaan Hospital Sri Aman yang baru akan dikeluarkan tidak lama lagi manakala pelaksanaan projek bernilai RM200 juta itu dijangka bermula awal tahun depan.

"Sementara itu, pembinaan Jambatan di Batang Sadong dan dua batang jalan raya di Marudi dan Belaga oleh ATM (Angkatan Tentera Malaysia) menerusi program Jiwa Murni juga sedang giat dilaksanakan," katanya.

http://klboyzwangsa.blogspot.com/2011/10/anwar-membohong-lagi.htm