Tuesday, June 5, 2012

UMNO perlu hentikan serangan ke atas Poknik dan PAS Kelantan..

Kesan boikot pembangkang terhadap Utusan Malaysia terutama PAS terhadap ahlinya sangat memberi kesan yang baik kepada mereka kerana membiarkan 'kebodohan maklumat' ahli2nya menyebabkan ahli merasakan PAS itu Islam, Islam itu PAS dan PAS itu betul semua dan semuanya betul adalah PAS.

Hari ini saya berada di Kelantan dan sempat berbincang politik dengan kawan dan juga pelanggan saya yang majoritinya memang menyokong PAS. Ada di antara telah saya war2kan bahawa untuk melihat pembangunan dari segi infrastuktur dan projek wajar BN menang di Kelantan. Kawan2 tu mengangguk tanda setuju...cuma saya tak cakap secara direct, lu tunggu apalagi, undilah UMNO.

Tetapi ada juga berpendapat, PRU13 ditangguhkan kerana UMNO belum ada keyakinan menang sehingga Muhyiddin mengeluar kenyataan, "PRU13 ini adalah penentuan hidup mati UMNO"? Ada juga logiknya. Secara piskologinya - PAS akan terus kekal di Kelantan atas ketakutan UMNO itu.

Hasil tidak membaca utusan dan ikuti media perdana lain sebaliknya bergantung kepada harakah dan pentas ceramah pembangkang kebanyakkan mereka tidak tahu sangat apa yang terjadi sekarang. Mereka tidak tahu Nizar memberi kelulusan tanah kepada orang cina hingga 999 tahun? Tidak tahu Nizar memperlekehkan Sultan Johor?  Saya tanya mereka agak2nya lah apa reaksi mereka tanpa mengira parti kalau Sultan Kelantan diperlekehkan? Tidak tahu ada fatwa mengharamkan BERSIH 3.0? Tidak tahu lebuhraya akan dibina jika BN menang di Kelantan? dan banyak lagi info sebenar dan realiti yang ahli dan rakyat Kelantan tidak tahu atau sekurang-kurangnya ambil tahu dan buat pertimbangan sendiri dan bukannya sekadar disogok oleh penceramah pembangkang yang segalanya semuanya salah BN.

UMNO Kelantan sebenarnya sangat mudah menawan Kelantan tetapi dengan syarat membanyakkan majlis penerangan secara ikhlas memaklumkan perkembangan semasa dan biarlah maklumat itu dinilai dan dipertimbangkan sendiri oleh mereka untuk membuat keputusan.

Antaranya UMNO Kelantan perlu menyumbangkan Utusan Malaysia secara percuma ke tempat2 awam seperti restoran, sekolah, pejabat2 dan kawasan kampung bagi membolehkan rakyat Kelantan terdedah kepada maklumat.

UMNO perlu memperbanyakkan majlis2 ugama dan menyelitkan Utusan Malaysia sebagai cenderahati kepada tetamu dan peserta. Rakyat Kelantan sangat dahaga maklumat benar dan bukannya maklumat yang disogok oleh pentas ceramah dan harakah. UMNO kena sedar bahawa golongan atas pagar dan yang bukan ahli PAS adalah kumpulan sasar dan yang perlu diberi pendedahan.

Menyerang PAS membuta tuli tidak akan banyak membantu kesedaran rakyat Kelantan untuk menyokong UMNO.  Pemimpin kerajaan dan UMNO wajar teruskan pemberian dan sumbangan kepada rakyat tetapi kurangkanlah 'membebel' dan tidak perlulah mengungkit dan mengajak rakyat secara langsung mengundi UMNO kerana itu dianggap tidak ikhlas dan rasuah pilihanraya.

UMNO tidak wajar melakukan tindakan2 yang menggambarkan tamak dan rakus kuasa sebaliknya tunjukkan keikhlasan dan mahu membawa perubahan bukan kepentingan diri pemimpin sebaliknya kepentingan rakyat tempatan. Menunjuk-nunjuk kemewahan yang berlebihan perlu dielakan.

UMNO Kelantan tidak perlu membuat serangan dan kritikan hebat kepada PAS Kelantan kerana rakyat salah tafsir sebagai UMNO irihati dan tamak seperti yang Nik Aziz tuduh kepada UMNO.

Dalam lain peerkataan, biarkanlah Kelantan ditadbir oleh Nik Aziz PAS selama mana pun mereka mahu memerintah? apakah itu satu kerugian kepada UMNO Melayu dan Islam? Biarlah rakyat Kelantan sendiri membuat keputusan samada mengekalkan atau menghumban PAS suatu ketika nanti.

Biarlah rakyat Kelantan sendiri menilai sejauh mana mereka pandai, sejauhmana mereka maju, sejauh mana mereka lebih beriman dari orang lain, sejauh mana Islam lebih mulia di tangan PAS.

Kalau ada sesiapa suatu masa nanti terasa nak kencing atas kubur nik aziz atau husam biarlah dia dari puak PAS sendiri, bukan dari UMNO. !!?

UMNO kalau mahu berjihad, berjuanglah di Penang, tawan semula Penang dari DAP dan letakkan Melayu sebagai Ketua Menteri.

7 comments:

  1. Bullshit.. idea tak bernas langsung

    ReplyDelete
  2. Berundur setapak tidak bererti kalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. beerundur la dua riga tapak..hehe

      Delete
  3. dr td si anon paling atas tu aku tgk post komen yg same kt blog2 lain..ko ade idea lg bernas ke?..

    ReplyDelete
  4. Kalau pemimpin UMNO "bernas' kenapa sampai 22 tahun Kelantan tidak boleh ditawan?

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...