Wednesday, October 17, 2012

Krisis Identiti Rakyat Malaysia

Kj (mewakili UMNO ke?) kata bangsa Malaysia dulu baru Melayu
Sakmongkol (mewakili DAP ke?) kata bangsa Melayu dulu baru Malaysia
Muhyiddin (mewakili UMNO juga ke?) kata bangsa Melayu dulu baru Malaysia
Nik Aziz (mewakili PAS ke?) agaknya akan kata Muslim dulu baru ? saya menyesal jadi Melayu

Tak nak tanya India dan Cina ke apa yang mereka kata dulu bila di soal pasal bangsa...
Kenapa mahu dipertikaikan bangsa Melayu yang mendahului Melayu sebelum Malaysia..rasis kah untuk mengaku 'melayu' mendahului malaysia.

Lazimnya..jika di luar negara kita akan kata 'saya dari malaysia' tetapi di dalam negeri kita akan kata 'saya berasal dari kelantan' atau 'saya melayu'


No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...