Tuesday, April 16, 2013

huru hara di pembangkang

pengalaman bn khususnya pm nampak teserlah dan mantap dalam menyenaraikan calon pru13, tertib dan sistematik dalam membuat pengumuman di negeri masing2 oleh p
engerusi bn. dijangka tiada perubahan' dijangka tiada sabotaj, kalau ada pun kekecewaan' tidak lebih 24 jam spt saranan pm.

ada beberapa nama yg alergik, yg masih dicalonkan di kedah, perak, kelantan, pahang dan negeri sembilan tetapi atas fahaman mereka boleh menang dan demi parti untuk menang wajar keputusan najib dihormati lebih2 lagi pm akan menanggung risiko besar dipersalahkan jika bn tewas.

berbanding dng pembangkang, bukan shj berlaku perebutan dan pertindihan, calon juga dipilih oleh parti masing2 dan dlm parti terdapat pula lebih dari satu 'decision maker' ..begitu banyak calon umum diri sendiri bertanding, pengerusi negeri umum anak buahnya dicalonkan dan sampai satu tahap berkasar sesama sendiri dlm perebutan kerusi. ketua pembangkang hilang cengkaman, penasihat parti diengkari, keputusan parti di boooo penyokong sendiri. ini baru permulaan...belum lagi sampai hari rasmi penamaan calon.

inikah gerombolan kutu brahak yg mahu menjadi kerajaan yg lebih baik dari kerajaan sekarang.

No comments:

Post a Comment