Sunday, November 24, 2013

siapa yg lebih pengkhianat? tak bayar cukai atau yg perabis duit cukai

seperti yg saya janjikan, selepas hisham dipilih semula maka saya juga sudah merubah persepsi kpd umno, downgrade parti dan ahli2 parti umno kpd satu tahap yg lebih rendah dari PAS. UMNO sudah tidak lebih baik dari PAS - salah kah persepsi itu????

jika salah - nyatakan di mana salahnya?

perkembangan baru tentang pengterlibatan billion wang rakyat diguna untuk bayaran 'consultant' dan keterbolehan rosmah melencong dengan jet peribadi sangat mengguris ketika rakyat dinasihat ubah lifestyle dan pengurangan subsidi minyak.

yang tidak layak bayar cukai tetap didenda dan didakwa kerana sekadar jahil tidak hantar borang!
yang tidak bayar cukai di anggap pengkhianat negara!

Yang sewenang menggunakan duit cukai rakyat? yang mmbazir? yg enjoy terbang sana sini  atas nama 'missi kerajaan' menghabiskan duit rakyat - itu nak panggil apa pula?

5 comments:

  1. Yang mengelak cukai disebabkan pegawai kerajaan, Jabatan Hasil Dalam Negeri tak buat kerja - sebok minta naikkan gaji dan bonus lebih setiap hujung tahung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala abah ko...org lhdn mcm nak rak cari org yg tak bayor cukai tau...ko tu bayor cukai ke? Bodohhh...

      Delete
    2. org lhdn mcm nak rak cari org tak bayor cukai? betu la tu..tapi yg depa cari rakyat marhaen je......

      yang orang2 besar ada gelaran ? kecut bagai...

      lagi mau bising ka?

      Delete
  2. Belanjawan negara belanja lebih kepada pentadbiran tetapi peruntukan untuk pembangunan ciput sahaja. Peruntukan tanpa skala yang terlalu banyak diberi kepada PMO adalah merbahaya. Negara takkan senang sehingga pemimpin belajar berbelanja secara berhemat. Ketua ketua jabatan mengurangkan perbelanjaan dan bukan berbelanja mengikut entitlement. Pemimpin keluar diiringi terlalu banyak outrider sehingga menyesakkan jalan. MAS setiap tahun rugi berbillion. Ada business tetapi tak juga untung. Perbelanjaan tinggi sehingga margin keuntungan tiada. Kapalterbng penuh rugi juga. Airasia harga tiket murah tapi untung berjuta. Tutup saja MAS kalau rugi bukan sebab nak jaga maruah negara hingga mentedarah duit rakyat

    ReplyDelete
  3. najib sudah jerat diri sendiri bila komen pasai pengkhianat negara...rakyat gelak je... memboros duit pembayar cukai pulak nak panggil gapo ajib ngong??

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...