Saturday, May 31, 2014

Apahal Ustaz Kazim merengek pulak...

Dalam satu ceramah, ustaz ini meluahkan kesalannya kerana menolak pelawaan najib sebagai ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO kerana penolakan itu disebabkan kecaman dan serangan fizikal yang dibuat ke atas keluarganya dan penolakan itu juga menyebabkan dia hilang peluang untuk mendidik dan memberi kesedaran Islam kepada anak2 sekolah dari Perlis sampailah ke Sabah seperti yang diminta oleh Najib.

Apakah bermaksud ustaz ini sedia menimbangkannya semula jika Najib masih memberinya tawaran?

Luahan ini banyak memberi kesan yang kurang baik kepada ustaz ini berdasarkan ulasan-ulasan di dalam beberapa blog, lebih2 lagi di blog pro pembangkang !!

# awal-awal lagi dah 'flip flop' ustaz ini !!!

Apakah tanpa jawatan Ustaz Kazim tidak dapat mendidik dan memberi kesedaran kepada anak2 sekolah selaras kemampuannya.

Apakah sebelum ini sekolah2 berkaitan buta Islam dan you are the only man yang boleh memulihkannya??? too much lah ustaz..

Realitinya, UMNO hanya nak pakai title you, pengaruh u..tetapi bukan you yang bagi term and condition.. the rest, do what i say, dont do what i do.. akhirnya lenyappp...

Untuk maklumat ustaz, jangan terasa riak dan terasa popular..tak perlu bandingkan dengan satu lagi ustaz pak lawak masjid, dengan ustaz yang wardina kritik hari tu pun, populariti you masih jauh.

NIAT USTAZ BAIK TETAPI JANGAN OVER...

11 comments:

  1. APA KAU DOK MEREPEK MERABAN NI??????????

    ReplyDelete
  2. Bersangka baik tetapi kenalah juga terima hakaikat sebenar realiti semasa.

    Ustaz Kazim Elias hanya penceramah biasa yang dihormati atas statusnya penceramah bebas walaupun ada kecondorongan di parti tertentu.

    Begitu juga seperti UAI yang masih boleh diterima oleh umum walaupun dia juga cenderong kepada parti tertentu.

    Begitu juga dengan beberapa ustaz lain yang kita boleh letakan status masing-masing.

    TETAPI bagaimana jika mereka ini terus berceramah di pentas politik atau memegang sesuatu jawatan dalam politik atau memegang sesuatu jawatan dalam kerajaan - bolehkah ceramah mereka dinamakan ceramah dakwah Islam @ secaramah propaganda parti politik masing-masing.

    Apakah UMNO kekurangan ustaz yang lebih handal dari Ustaz Kazim sehingga dia merasakan kemasukannya ke dalam UMNO boleh mengubah atau mencapai impiannya. Di mana ustaz2 yang lebih handal darinya, yang masuk UMNO tetapi hingga kini tidak kedengaran atau sayup2 suara mereka atau terdengar dalam majlis2 tertentu sahaja.

    Setakat mana UMNO begitu bertegas dalam soal Islam kalau dalam nak menyatakan sokong hudud pun terpaksa toleh kiri dan kanan melihat reaksi parti komponen? PAS lagilah teruk...

    Tidak dinafikan, kemasukan Ustaz Kazim Alias akan lebih membawa kebaikan tetapi tidaklah sampai seorang dirinya boleh menelan ramai-ramai OSTAT OSTAT UMNO yang sudah lama bertapak.

    Malah kalau Ustaz Kazim masuk PAS pun dan menjaja satu topik iaitu "PERPADUAN SESAMA ISLAM TANPA MENGIRA PARTI POLITIK", dia akan dikebumikan secepat mungkin.

    Itulah realiti.

    ReplyDelete
  3. Jgnlah MENGHINA Ustaz Kazim sebegini KD! Ustaz Kazim adalah seorg. yg. ikhlas BERJUANG utk. agama, bangsa dan negara.

    Bagi Ustaz Kazim, mungkin kalau menjadi ahli MT UMNO, akan memudahkan kerja dakwahnya - dan dpt. MENUMBANGkan si LIBERAL-PENJILAT-kasut-KAPIRDAJAL, yg. makin MENJAHANAMkan UMNO dari dalam, dan Tanah Melayu PUSAKA nenek moyang berzaman kita ini, sbg. NEGARA ISLAM, serta menyebabkan PENDERITAAN berterusan kpd. umat Islamnya, terutamanya yg. miskin dan tertindas oleh puak si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan penaja mereka dr. Barat-ZIONIS/Israel, yg. makin BUAS-mcm-BINATANG!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya adalah seorang peminat setia Ustaz Kazim. Tetapi beliau sendiri kena faham, menerima jawatan politik bererti kedua kakinya sudah berada dalam politik dan perlu bersedia 'berpolitik' dand terdedah kepada politik.
      Tunjukkan siapa ustaz yang berjaya dalam UMNO?

      Saya lebih berharap beliau kekal sebagai pendakwah bebas supaya dakwahnya bebas dari diatur, diarah. Ceramahnya akan lebih berwibawa.

      Delete
  4. Attention seeker punya ustaz

    ReplyDelete
  5. Oi ANON 6.10am, lu punya ekoq ni, PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI-CELAKA aaahhh?!

    Maklumlah makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAI-CELAKA, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

    Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

    PI MAMPOS lu kat KANDANG si DAPBANGKAIBABI!

    ReplyDelete
  6. Kau org silap...Uztaz Kazim perlukan dana atau keewangan yang kukuh untuk melicinkan lagi kerja dgn efektif. so dia patut terima jawatan itu sekiranya di pertimbangkan. kalau dalam kerajaaan kemudahan dan sumber tiada masaalah. Teruskan Ustaz

    ReplyDelete
  7. Di kerajaan, kemudahan dan sumber sangat mewah...di situlah juga penyelewengan dan salahguna sangat mudah. Di mana mashitah? Nakhaie? Fathul? Ramai lagi...

    ReplyDelete
  8. Uztaz Kazim telah membuat keputusan yang betul disertai dengan istikharah. PM pun telah bersetuju dan menghormati keputusan Ustaz itu. So apa masaalah?? Life has to go on....

    Aku pun dulu menyesal tak mengorat Siti Norhaliza..tapi siapa peduli, life has to go on. Semuanya ada hikmah setidak-tidaknya Siti bertemu jodoh dengan Datuk K, bukan dengan aku. Gitu juga Ustaz Kazim, jodoh dia dengan pelajar-pelajar yang munkin akan menjadi alim ulama tersohor negara dimasa hadapan ditakdirkan tidak melalui Majlis Tertinggi UMNO.

    ReplyDelete
  9. memang kalau kita lihat, mashitah, fathul bari serta beberapa org lagi Nampak macam tenggelam dlm umno. Ia memberi gambaran bhw umno tidak menggunakan ulama dan agama sbg tentera upahan. Berilah sumbangan dengan cara apapun asalkan matlamatnya baik dan caranya baik. Jangan jd ustaz yg beri kaunseling pd bini orang dalam bilik hotel sudahlah....

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...